..: České dráhy vypsaly výběrové řízení na jízdenkové automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.cz Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 29.6.2012 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer rpet  mail  
30.06.2012 (20:07)  
@ tsi:

...A seriozne , chci videt SW na kterem si laik kupuje slozitou mezinarodni jizdenku UIC u automatu na dotykove obrazovce.

zkusme to obratit: chci videt posuka, kterej si pujde koupit slozitou mezinarodni UIC v automatu - na to nam zbydou prave ty pokladny.

vsude ve svete automaty primarne slouzi k nakupu nejvice kupovanych jizdenek. pochybuju, ze by touhou CD byla snaha prilakat k automatu cestujiciho, kterej si chce koupit onu slozitou mezinarodni jizdenku.

automaty uz tu davno mohly byt. usnadni cas tem, kteri vedi, co chteji a vedi, ze v automatu to poridi snadno a rychle - stejne tak, jako zeny snadno a s potesenim absolvuji sex za ucelem otehotneni.

ten zbytek necht nakupuje u pokladny.
30.06.2012 (19:10)  
Fascinuje mne jak se hledá co všechno je na automatech špatné - nikdo z nich asi nikdy nekupoval jízdenku u ÖBB nebo DB, nebo třeba Regenthalbahn. V automatu! Pokud to bude něco jako má ÖBB tak se na to docela těším - platit kartou v Salzburgu a kupovat si Bayerncard - nádhera.
Ale to je obecný jev na tomhle webu - co dělá ČD je špatné.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
30.06.2012 (18:07)  
Převod IN peněz: vybrat peníze z karty stojí tuším 50 Kč. Ale když mi vypršela stará, tak mi na ní zbylo asi 10 Kč, tak jsem to neřešil, nicméně když jsem si pak šel pro novou (pokračovací), tak mi tam ten zůstatek automaticky převedli. To mě potěšili :-)
Registrierter Benutzer SYN 
30.06.2012 (17:35)  
a prý se chystá prodloužení na 6 let

Jo tak za takovejch podmínek by se o tom dalo velmi vážně uvažovat, jezdím celkem zřídka (mimo IDSJMK kde to ovšem řeší jiné jízdenky) ale za to by se to dalo... teď jen aby ČD působily dostatečně seriózně že po několika letech se nevyskytne nějaký blbý problém s možností převodu peněz na novou kartu/vyplacení...
Registrierter Benutzer tsi 
30.06.2012 (16:55)  
turista:
Budovat si exluzivni system jednoucelovych automatu, kompletne platit jejich provoz a porizeni je typicka "OpenCard" zakazka.
A ze by v nejakych mensich obcich neprivitali x-dalsich sluzeb se mi nezda pravdepodobne.
A seriozne , chci videt SW na kterem si laik kupuje slozitou mezinarodni jizdenku UIC u automatu na dotykove obrazovce.
30.06.2012 (14:22)  
Ad turista: Ale můžete tím řešit tratě jako třeba "S-Bahn" kolem Prahy - na všechny zastávky dáte automaty, a kdo nemá jízdenku, tak zaplatí 1000 Kč pokuty ve vlaku. Přestanou Vám unikat relace typu Kolovraty - Říčany. Stejně jako v Německu.
30.06.2012 (14:05)  
Jinak o EPIKách a podobně si básněte jakmile nebudou vázány na kartu ČD která má dost vysoký "servisní poplatek"

IN25 na 3 měsíce stojí 150 Kč, a její funkce coby EPIK trvá 3 roky (a prý se chystá prodloužení na 6 let). Prázdná karta bez aplikace stojí 100 Kč. Takže cena problém není, problém je připitomělost většiny lidí, kteří vám k té pokladně polezou, dokud je doslova nevyženete (6% slevy ani nulové fronty na to zjevně nestačí). Ale to je obecný jev, stačí se kouknout, kolik lidí dlouhodobě zůstává u našich velkých bankovních ústavů, ačkoliv odejít jinam je snadné.

Proboha, vždyť od toho ty karty jsou aby se s nima dalo bez problému platit denně v Albertu, tak proč ne občas v automatu na nádraží??

Banky chtějí za platby kartou poměrně vysoké provize. Copak Albert, ten má marže vysoké, ale třeba takový Kaufland dlouho žádné karty (ani stravenky) právě kvůli tomu nebral. Je ale samozřejmé možné, že s rozvojem bezkontaktních plateb bankovní provize klesnou.
Registrierter Benutzer SYN 
30.06.2012 (13:38)  
Tak já osobně si myslím že obzvláště ve větších stanicích mít podstatně víc automatů je rozhodně dobrá věc. Berte taky v úvahu že už teď tam bývá několik automatů výhradně jen na vyhledání spojení, tak když místo nich budou takové kde se to spojení pak dá rovnou i zakoupit tak to není skoro žádná investice navíc (hm, tady si nejsem jistý u verze co umí "brát" i papírové bankovky, o kolik tato funkce zdražuje mechaniku přístroje, ale čtečka karet In i bankovních a mincovník i s vracením jsou dneska dost levná sranda, když už je vyřešené umístění, napájení, ovládání...).

Takže když si představím něco jako "Brno hlavní" kde řekněme můžou být až čtyři otevřená "okýnka" a toto by se zredukovalo řekněme na dvě (mimo špičku obsazené jen jedno) a k tomu řádově 4 automaty (samozřejmě v provozu 24h denně) tak mi to příjde zcela na místě... dokud bude dostupné aspoň jedno obsluhované "okýnko" tak ty další dodatečné prodejní kapacity klidně můžou být automatové...

Zajmavější to může být postupně směrem "dolů" ke stanicím s nižším provozem. Tam bych řekl že by aspoň jeden automat byl dobrý, může se toho využít k neobsazení "okýnka" ve vysloveně "mimorozumných" časech, tedy v noci a tak.

U těch nejmenších které by se tím pádem staly výhradně "automatové" tam si fakt nejsem jistý, otázka je ta vandaluvzdornost, taky by se muselo nějak rozumně definovat co dělat při deklarované (jsme v Česku, takže možná někdy i podvodně) nefunkčnosti automatu a čekání jestli průvodčí příjde nebo jestli to do mé cílové stanice nestihne (a pojedu tedy zadarmo)...

Jinak o EPIKách a podobně si básněte jakmile nebudou vázány na kartu ČD která má dost vysoký "servisní poplatek", do té doby asi každý nepravidelný cestující zaplatí kreditkou než si zařizovat "něco" s čím by měl víc starostí než užitku. Proboha, vždyť od toho ty karty jsou aby se s nima dalo bez problému platit denně v Albertu, tak proč ne občas v automatu na nádraží??

P.S. nebyla by pro velké stanice vhodná nějaká "zdvojená" verze která by měla třeba dvě strany (umožňující zaráz dva kupující) s tím že trezor/mincovník na bankovky a mince by to mělo společný? Pak taky asi i jeden řídící počítač, jeden zdroj/UPS a tak...

P.P.S. Na spoustě malých neobsazených zastávek by docela postačovaly automaty IDS, které bývají citelně jednodušší a "blbu/vandalovzdornější" samozřejmě jen tam kde IDS je... stejně se tam už musely řešit označovače IDS, tak umístění a napájení je většinou vyřešeno byly by to jen "větší označovače s možností prodeje"
30.06.2012 (12:46)  
tsi: na nádraží prodej jízdenek natolik převládá nad ostatními potřebami lidí, že není nevýhoda tam mít automat, který umí "jen" jízdenky, přesto bude vytížen (v automatech DB taky nezaplatíte složenku).

Nový "jízdenkový" software byste stejně musel naprogramovat i pro terminál typu PayPlus (software, co si udělali pro StudentAgency je nepoužitelný, pár desítek stanic a pár tisíc stanic je "trochu" rozdíl, nemluvě o tom, že interface do rezervačního systému bude jistě jiný a že jízdenka ČD má splňovat parametry podle UIC ... ).

Ostatně ta společnost PayPlus se může do VŘ přihlásit, ne? Ať už sama, nebo s nějakým partnerem. A dodá tam svůj HW, který rozšíří o čtečku Mifare karet a nainstaluje tam SW, který vyvine pro ČD, místo svého "složenkového".
Registrierter Benutzer tsi 
30.06.2012 (12:30)  
Specialni automaty jen na jizdenky budou zase jen dalsi vejvar ala OpenCard.
Kdyz uz automat tak neco jako http://www.pay-plus.cz/ , konec koncu Regiojet uz v nich jizdenky prodava.
Petr112:
Aplikace na tom automatu muze prece nabizet nejzadanejsi trasy a typy listku jako rychlou predvolbu, upravenou podle prac.den/vikend/zacatek mesice .
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko