Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.
Zdroj: České dráhy
| 29.6.2012 (17:00)
A takový člověk automat na jízdenky zablokuje taky na delší dobu, právě proto myjí být ty současné a doplňovat jejich počet podle vysledované potřeby....Ale to není
Ano řešení je aby jakási maska mojí používané jízdenky byla v čipu a já to jen potvrdil
Možná prvních pár dní. Většina lidí jezdí pořád stejnou trasu na stejnou slevu. To se naučej velmi rychle. A automatů bude 2-3x více než ubude otevřených pokladen.
Platební karty používat u automatu může jen šílenec.
Používejte EPIK!!!!!
Pokud jde o čas, s rozšířením bezkontaktních čipů pro drobné transakce na platebních kartách by měla být platba řádově stejně dlouhá jako u EPIK. Ale stejně EPIK používejte, banky dostanou méně provizí, více peněz zůstane ČD.
Nechápu zmínku že automaty vyřeší nějaké špičky, doba strávená u automatu bude zpočátku násobně delší než u okýnka.
Platební karty používat u automatu může jen šílenec.
Používejte EPIK!!!!!
Automaty (podtrhuji možné číslo - všude kde jsou, "podmínka n-1") ve stanicích s obratem cestujících jako Brno-Řečkovice je třeba mít. U "mini-pidi" lokálek automat ve vlaku (vozidle); resp. - DOPRAVCE - (bez ohledu na to, který) by měl umět zajistit odbavení i "osobním stykem s průvodčím" s ohledem na osoby, které nejsou sto věkem, mentálně atd. obsloužit automat.
U uzlových stanic obsluha dopravců (jednotlivá?!? - společná - smluvní?), vč. schopnosti "vysvětlit" - a neházel bych to na "výpravku". Jasně, kdo že to je "uzlová stanice"? To je diskuse na 4+ pětiletek :- ) (Názor: Benešov, Čerčany jo, Kunčice n.L., Vraňany, asi ne. U Martinic si jsem nejist. Obecně se nestydím říct, že by si ve "zlomových přípsdech" spádové obce směly připalatit. A zejména za "barák", nad rámec potřeb "Správce Cesty". (Sakra, i za K.u.K. to bejvávala sdružená investice, že.)- v tomto ohledu, jsem spíše bez ohledu.
(Héle, takovej Altenberg, kousek za Zinnwaldem má 8,5 tisíce obyvatel, nádražní budova předána obci, pro drážní cestující "automaty" + přístřešek jak pro autobus. Obsluha vlaky v taktu, sezónně posílená).
Ale ČD to myslely jako "lidi", když řekly, že 340 automatů nahradí 430 pokladních. To znamená cca 140 "okýnek", na jedno zavřené okýnko 2,5 automatu.
V Rakousku je mají - nikdo si nestěžuje, žádné problémy
V ČR je chtějí - všichni si stěžuji a všichni s tím mají strašné problémy, že se vůbec divím, tady mají všichni s něčím problémy a pořád si na něco stěžují
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










