..: České dráhy vypsaly výběrové řízení na jízdenkové automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.cz Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 29.6.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
01.07.2012 (0:22)  
systém, kdy se budou udržovat pokladní v menších stanicích a ve větších budou automaty, je také nějaký podivný
To jste ale špatně pochopil. Ve větších stanicích budou automaty i pokladní.
01.07.2012 (0:15)  
Já si chvi normálně koupit lístek přes internet odkudkoli

Tohle ale už funguje, ne? Jediné nevýhody eShopu jsou nutnost si jízdenku vytisknout (nebo ukázat na displeji notebooku) a nepřenosnost té jízdenky, musí na ten papír jet ten člověk, jehož jméno jste při nákupu zadal.
registrovaný uživatel medd 
01.07.2012 (0:10)  
Pardon. Nepřečetl jsem všechno (asi třetinu) a nestíhám! Víte, co dodnes Černá Díra nepochopila? Chci jet vlakem a nechci se zajímat o to, zda stanice, kde nastupuji má nebo nemá pokladnu/automat. Já si chvi normálně koupit lístek přes internet odkudkoli a mám vyřešeno! Tohle Žalud dodneška nepochopil a jen přihrává svým kamarádům další nesmyslné kšefty. Ať mne ČD proboha přestanou nutit chodit k pokladně, přestanou mne považovat za potenciálního zloděje a pak budu spokojen.
01.07.2012 (0:00)  
Jednoduse neznam zadny IT/techologicky projekt objednany statem/statni firmou/samospravou, ktery neskoncil tunelem pres Kypr a prinos takoveho projetku nebyl diskutabilni.

Já znám minimálně jeden, dělal jsem na něm dva roky. A naše firma sídlo na Kypru nemá, vlastníky má české, předražené to nebylo a přínos je proti původnímu systému ve FoxPro (!) naprosto jednoznačný.

Ale přijměme na chvíli váš názor, že co zakázka zadaná státní institucí či formou, to tunel. Pak je ovšem tunelem i vše, co se týká pokladen s živou obsluhou, ne? Takže úspor lze přesto dosáhnout.

Jak to vypada, za 2-3 roky se jine mobily nez smartphone ani prodavat nebudou a ja si tu jizdenku koupim na lavicce pri cekani na vlak.

Proč ne. Nicméně to nikdy nebudou všichni. A i ten systém, který vám nákup přes smartphone umožní a následně umožní kontrolu ve vlaku, se musí vyvinout. Což bude (podle vás) jistě taky tunel.
registrovaný uživatel bugear 
01.07.2012 (0:00)  
@SYN: To jsou trochu nízké počty, v Brně bývá ve špičce otevřeno 9 pokladen základního odbavení, plus současné 4 automaty plus ČD Centrum.
Prodloužení na 6 let je realitou už od zítřka.
registrovaný uživatel tsi 
30.06.2012 (23:52)  
turista:

Jednoduse neznam zadny IT/techologicky projekt objednany statem/statni firmou/samospravou, ktery neskoncil tunelem pres Kypr a prinos takoveho projetku nebyl diskutabilni.
Navic jak muzem pozorovat technologicky vyvoj, tak i na nasem zaostalem Vychode bude do 2-3 let elektronizace plateb /mobilniho nakupu cehokoliv, masove rozsirena.
Jak to vypada, za 2-3 roky se jine mobily nez smartphone ani prodavat nebudou a ja si tu jizdenku koupim na lavicce pri cekani na vlak.
30.06.2012 (23:34)  
PN: ... přece vaší povinností po nástupu v neobsazené stanici, vyhledat aktivně průvodčí/ho. Tuto situaci jsem si nevymyslel, to jsem sám zažil, byť já tím pokutovaným nebyl

Pokud to bylo u ČD, pak revizor jednal v rozporu s přepravními podmínkami. Ledaže by to bylo na trati s "očičkem", ale tam je celá ta 810 polepená papíry, že máte jít za strojvedoucím, nemáte-li jízdenku předem.

PN: A mimo to, kdo bude určovat, co je menší stanice, která si automat už nezaslouží a co je větší stanice, která si automat ještě zaslouží?

Že by dopravce, který tímto optimalizuje své vlastní náklady?

tsi: Nebylo by lepsi misto toho nakoupit nejake nove vlaky ?

Z vašich komentářů mám stále dojem, že nepovažujete automaty za úsporné opatření. Můžete prosím napsat, proč si myslíte, že se zavedením automatů nesníží náklady?

tsi: Doporucuju se podivat na prednasku Michael O'Learyho - CEO Ryanair v Bruselu o konkurenceschopnosti - Ryanair Vam proste proda letenku a dopravi kam chcete

Přednášku jsem sice neviděl, ale za to jsem s RyanAirem párkrát letěl. Neuděláte web-checkin - příplatek. Zavazadlo (nestandardní váhy 15kg) - příplatek. Zavazadlo nenahlášené při rezervaci - ještě větší příplatek. Různé ceny pro různé platební karty použité při placení. Rezervační systém se vás snaží nachytat na pojištění. Tedy systém ještě mírně komplikovanější, než u jiných lowcostů.

Úspěch RyanAiru není tedy daný tarifem, ale dobrým marketingem (je stále v médiích jako Jančura) a dobrými cenami. Ty může dosáhnout díky špičkově naplánovaným oběhům strojů s minimálními prostoji, mají jen jeden typ letadla v konfiguraci s nejvíce sedačkami, létáním na ta nejlevnější letiště, která mnohdy dokonce tlačí k co nejnižším poplatkům (proto odešel z Prahy, nechtěli mu slevit).
registrovaný uživatel PN  mail  
30.06.2012 (23:22)  
No, tak koukám, že pánové jsou z těch největších měst a nastupují tam jen na hlavních nádražích a proto obhajují své pohodlí. Dobrá, jak chcete. Ale pak si nestěžujte, až přijdete do menší stanice, pokladna nikde, automat nikde, průvodčí nepříjde, ale těsně před vaší výstupní stanicí příjde revizor a napaří vám pokutu, protože je přece vaší povinností po nástupu v neobsazené stanici, vyhledat aktivně průvodčí/ho. Tuto situaci jsem si nevymyslel, to jsem sám zažil, byť já tím pokutovaným nebyl.
Nemluvě o tom, že systém, kdy se budou udržovat pokladní v měnších stanicích a ve větších budou automaty, je také nějaký podivný. A mimo to, kdo bude určovat, co je menší stanice, která si automat už nezaslouží a co je větší stanice, která si automat ještě zaslouží? Je takovou stanicí Břeclav, která má 25 tisíc obyvatel a je důležitým přestupním uzlem, nebo je jí spíše Hodonín, který sice není tak důležitým přestupním uzlem, ale má o několik stovek obyvatel více a je lázeňským městem? A dalo by se pokračovat, třeba případem Zlína středu a Otrokovic. Má mít automat Zlín střed, jako hlavní nádraží krajského města, které ale leží na lokálce, nebo ho mají mít raději Otrokovice, které leží na hlavní trati a mnoho lidí ze Zlína tam stejně přijede trolejbusem a ne vlakem. Už vidím ty spory typu proč oni mají automat a my ne. To bude ještě veselo.
registrovaný uživatel tsi 
30.06.2012 (23:21)  
babilon:

Nejlepe mozna pro nejake sw firmy na Kypru nebo Bahamach.

turista:

Udrzba automatove site stoji penize a velke, myslim, ze je vzdycky lepsi sdilet takove naklady s nekym dalsim, je to efektivnejsi a zakaznik ma na jednom miste vice sluzeb.
A je samozrejme jasne kdo tu soutez vyhraje, nejaka fajnova kyperska firma.
Nebylo by lepsi misto toho nakoupit nejake nove vlaky ?

Jeste poznamka na tema jednoduchost/slozitost IT systemu pro bezne uzivatele : Hlasuju vsema deseti za system resici jednoduse 80% pripadu oproti system resicimu 100% pripadu komplikovane.

Doporucuju se podivat na prednasku Michael O'Learyho - CEO Ryanair v Bruselu o konkurenceschopnosti - Ryanair Vam proste proda letenku a dopravi kam chcete, neni potreba delat z dopravy pokazde operaci typu vyprava na Mars.
30.06.2012 (22:51)  
To ze mame svinsky komplikovany tarifni system je vyhoda nebo nevyhoda ?
Jak pro koho. :-) Pro softwarové firmy je to jistě výhoda. :-)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko