..: České dráhy vypsaly výběrové řízení na jízdenkové automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.cz Praha — České dráhy vypsaly dříve avizované výběrové řízení, kterým by rády nahradily alespoň část pokladních jízdenkovými automaty. V zadání poptávají automaty do větších železničních stanic, kdy do roku 2015 by jich mělo být vyrobeno až 340 kusů a vybaveno by jimi mělo být přibližně 80 stanic. Automaty by po uvedení do plného provozu mohly nahradit až 430 pokladních, ale především zjednodušit nákup jízdních dokladů ve špičkách. Předpokládaná cena zakázky se blíží 368 milionům korun. Připomeňme, že České dráhy chtějí vybavit stanice úplně novým typem automatů, které umožní nejen nákup jízdenek, ale i vyhledávání spojení, rezervaci místa, případně i nákup jízdenek příslušných integrovaných dopravních systémů (IDS). Platit bude možné mincemi, bankovkami, elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK) i platební kartou. V současnosti umí používat platební karty jen zlomek z automatů a většinou se musíte spoléhat na hotovost nabitou na zákaznické kartě.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 29.6.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
30.06.2012 (22:39)  
stejne jako vetsina lidi si proste jenom kupujete jizdenky a o IT systemu DB /CD /RegioJet vite kulove
Obávám se, že tady se šeredně mýlíte.
30.06.2012 (22:11)  
syn,rpet: souhlas
Také se domnívám , že automaty mají smysl spíše ve stanicích s velkých obratem cestujících a kde díky tomu klesne množství aktuálně otevřených okýnek.

Do menších stanic bych automaty nepořizoval (jsme v Čechách) , to už bych radši zvážil vybavit jimi některá vozidla.


To ze mame svinsky komplikovany tarifni system je vyhoda nebo nevyhoda ?

Já to vnímám jako nevýhodu. V jednoduchosti je síla. Řada svátečních cestujících zavrhne veřejnou dopravu jenom díky tomu , že se nevyzná v tarifním systému.
30.06.2012 (22:08)  
porovnavat DB s CD, haha, pokud byl k dispozici v Nemecku system jako pay-plus tak ano, tak se mohli proste zapojit do toho systemu a bylo by to prospesne

PayPlus provozuje cca 60 automatů. ČD jich poptávají 340. DB mají automatů ještě mnohem více. Ale jooo, jistě by se mohli zapojit do této převeliké PayPlus sítě.

Ale ano, PayPlus by se mohl do tohoto výběrového řízení přihlásit. Ale ne sám, jedině s nějakým větším partnerem s více referencemi. Ostatně už jsem to psal dole.

Kolik nadrazi budeme muset od CD a.s zpetne odkoupit, aby jsme do srandu mohli financovat ?

Kdybyste raději místo podobných výkřiků učinil výpočet, proč je podle Vás výhodnějších 430 pokladních nežli 340 automatů.

stejne jako vetsina lidi si proste jenom kupujete jizdenky a o IT systemu DB /CD /RegioJet vite kulove. Jsou to koneckoncu zamerne uzavrene systemy.

Nicméně lze odhadnout jejich složitost z toho, co dělají.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
30.06.2012 (21:50)  
tsi:
No mě by se hlavně líbilo, kdyby se na InKartě nebo kdekoliv jinde pamatovalo, co jsem naposledy kupoval, a to se mi nabízelo. Ne jako teď kdy mi to nabízí to co kupovalo několik lidí přede mnou. Pokud někdo něco kupuje pravdelně, tak to je obvykle několik málo typů jízdenky.
registrovaný uživatel tsi 
30.06.2012 (21:48)  
turista:

- porovnavat DB s CD, haha, pokud byl k dispozici v Nemecku system jako pay-plus tak ano, tak se mohli proste zapojit do toho systemu a bylo by to prospesne. DB je kolos ktery muze za nemecke penize poslat kosmounata na Mesic.
Vzhledem k nakladum na VRT/ICE v Nemecku je kazdy projekt automatu plivnuti do more.
- stejne jako vetsina lidi si proste jenom kupujete jizdenky a o IT systemu DB /CD /RegioJet vite kulove. Jsou to koneckoncu zamerne uzavrene systemy.
- a k DB, koupit si nejvyhodnejsi jizdenku v jejich tarifnim systemu je alchymie, ktere dostatecne dobre nerozumi ani zamestanci DB.
- a na zaver : Kolik nadrazi budeme muset od CD a.s zpetne odkoupit, aby jsme do srandu mohli financovat ?

babilon:

To ze mame svinsky komplikovany tarifni system je vyhoda nebo nevyhoda ?
30.06.2012 (21:38)  
tyto dve rychle volby jsou doplnene rychlou volbou tehoz ve zpatecnim provedeni
No jo, asi tam nemáte několik druhů slevových průkazů, skupinovou slevu, kombinace s IDS, apod.
U nás už z principu prostě neuděláte automat "na dvě kliknutí", a to ani pro nejběžnější jízdenky.
30.06.2012 (21:36)  
Pay+ hlavně neumí platební karty v současnosti, jen hotovost.
30.06.2012 (21:25)  
Budovat si exluzivni system jednoucelovych automatu, kompletne platit jejich provoz a porizeni je typicka "OpenCard" zakazka.

Tak běžte říct DB, že to dělaj úplně špatně, jo?

Pokud nepovstanou odboráři a bude opravdu propuštěno 430 lidí, tak je to výhodný krok a maj to do tří let zpátky.

A seriozne , chci videt SW na kterem si laik kupuje slozitou mezinarodni jizdenku UIC u automatu na dotykove obrazovce.

Proč složitou? Jednoduchou jízdu Praha-Berlín může automat prodat. Ba i nějaký ten přestup, protože přesné trasování se určí automaticky, podle vyhledaného konkrétního spojení. Přesně tak, jak to dělá automat DB. Klidně laikovi prodá jízdenku s přestupama až do Prahy a nikdo na to nenadává. Vy na mě působíte dojmem, že jste ten německý automat nikdy neviděl, protože to co chcete vidět, on normálně dělá.
Automat DB je v tomto ohledu vlastně dál, než ten SW na našich mezinárodních pokladnách (tam musí směrování obsluha znát a zadat).

aplikace RegioJetu na pay-plus.cz terminalech nehodna nakupu jizdenek CD

Software nejsou jen ta tlačítka, co jsou vidět na obrazovce, jak si asi myslíte. Je tam taky nějaký backend, prostě "střeva" aplikace - interface do rezervačního a účetního systému, vyhledávač spojení. RegioJet má systém dělaný "na koleně": plnohodnotný vyhledávač typu "IDOS" nemají, protože ho nepotřebujou, prodávají jen přímé jízdenky, ten jeden přestup (Olomouc), je tam nejspíš zadrátovaný natvrdo. Rezervační systém mají Jančurovci taky vlastní, tudíž s okolním světem nekompatibilní. Systém ČD je úplně jiný a složitější, protože musí být koordinaci s cizími železnicemi.

Prostě se ten SW musí vyvinout. Nebo koupit od Hafasu, který to dělal pro DB. Ale rozhodně ne převzít to, co má PayPlus pro Jančuru, to je nesmysl.
registrovaný uživatel tsi 
30.06.2012 (20:19)  
rpet:

Mam stejny nazor. Reagoval jsem na turistu:, kteremu se zdala aplikace RegioJetu na pay-plus.cz terminalech nehodna nakupu jizdenek CD.
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.06.2012 (20:10)  
ex post:

u nas ti automat nabizi rychle volby na trasu B'mouth - Poole, kterou si kupuje drtiva vetsina zakazniku. druhou volbou je pak B'mouth - London. tyto dve rychle volby jsou doplnene rychlou volbou tehoz ve zpatecnim provedeni. z vlastni praxe vim, ze nakup jizdenky mi nezabere vic jak minutu, a to vcetne overeni platby debetni kartou.

nechapu, proc setomu chce nekdo mermomoci vyhejbat...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko