Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.
Zatím pomaleji…
Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.
| Ex 546 | Ex 548 | Jízdní řád spojů D1 Express | Ex 557 | Ex 559 | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 6.15 | 7.15 | odj. | Brno hl.n. | příj. | 19.45 | 20.45 |
| 8.57 | 9.57 | příj. | Praha hl.n. | odj. | 17.03 | 18.03 |
Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.
Wi-Fi nejen v dálkové dopravě
Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.
Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.
Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.
Zdroj: ŽelPage, České dráhy

A sledování Big bang theory v Sa busu také není k zahození, to přetrpí i mé dlouhé nohy:-)
bububu > zrovna dneska je situace i na D5 jina, ale krome te zacpy to plati, pokud si to reknete pozpatku ;-)
Když zjistím, jak dlouho jede vlak, kolik stojí místenka nebo jak mají složitý systém nákupu jízdenek, tak už pak vlak ani nehledám a automaticky zjišťuji kolik stojí a kdy jede autobus... A tohohle se budou ČD těžkou zbavovat.
Problem je v tom, ze tohle asi napadne leckoho a otazka je, jestli to napadne prave ty lidi v CD, protoze jak pisu u te "kritiky" nacasovani D1E - nekdy mam o jejich schopnostech pochybnosti.
Nebo oni mozna i napady mit budou, ale pak to na stul dostane nejakej koumak, kterej bude pocitat ciste naklady a ten rozhodne, ze na laveckach na hlavnim nadrazi to bude mnohem levnejsi a nadrizenej koumak mu da premii, ze usetril naklady:)
typická slova autofila ... nene ... já první třídou jezdím...
a jako argument to co vám říká přítelkyně. Hmmmmmmmmmmmmm tak to joooo
Něco obdobného to bylo i s ČD Bus Hranice - Frýdek/Místek. Rychlý rozjezd projektu,malá informovanost,v místním tisku info až den před rozjezdem projektu,v hlášení staničního rozhlasu info až po pár dnech...- a taky to tak první dny (týdny) vypadalo. Bus téměř prázdný, průmerně 3-5 cestujících, po prvním měsíci to vypadalo na krach projektu.A pak náhlá změna (staniční rozhlas,letáky na nádražích a ve vlaku,místní tisk zapracoval suprovně,letátky na plakát.plochách ve městech ... )a obrat k lepšímu a dnes se dá říct, že je projekt asi z nejhoršího. Nevím jak je na tom ekonomicky, ale rozhodně bus je v některé časy téměř zaplněn a získává nové cestující.
Tak snad D1E bude na tom obdobně a bude mít po celou dobu zelenou.
typická slova autofila...
no nevím, na mě přítelkyně, když chceme někam jet taky chodí s takovými slovy, ale pak celou cestu poslouchám jak je nasraná, že jí někdo vjel do cesty, že tamten je debil, tamten jede jak posranej....
pul cetsy zkuhrá jak jí bolí noha od plynu...
no nevím, možná jsem divnej, ale já si pohodlí a klid při cestování představuju jinak....
pleteme si 2 věci, vytrasovat můžete co chcete a za 40 let tam postavíte dálnici z úplně jiných materiálů a tudíž to nebude dálnice ze 30 let.
bartik09
Hurá ... jasný ... ano ... a proto tvrdím, že cestovat 1. třídou za 495,-, která má nahradit ten pocit jízdy z auta po D1 je pro mě ekonomickým nesmyslem a myslím, že nebudu sám.
Pokud se chci přepravovat za 210,- musím počítat s tím že takových jako já bude spousta a jak známo, každý člověk je jiný, má jiné chování sám o sobě a ve společenství podobných pak takové cestování může být diskomfortní. Proto jedu autem, abych měl pohodu a komfort klimatizace, jel v klidu a takovou cestu nabízí pouze první třída, která je těmto vlastnostem stvořena. D1E za 495,- je dle mě cenově přemrštěný ... ale je to jen MŮJ názor ... Nic víc,
ale jinak s tím co píšete v posledním příspěvku souhlasím
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











