..: Ministerstvo dopravy omezuje od července další rychlíkové spoje :..

363.061 - patrně nejhezčí plzeňské eso v čele večerního rychlíků do Plzně míjí vjezd od Dobřichovic, foto: Vítek_VPraha — Již několik období po sobě dochází snad téměř pravidelně k redukcím rychlíkových spojů ze strany Ministerstva dopravy. Zatímco nyní se tak dělo zejména s příchody nového grafikonu, letos se tak stane již od 1. července, kdy přestane jezdit celkem pět rychlíků a u dalších téměř dvaceti dojde k významným datumovým omezením, takže se s nimi cestující nadále svezou například pouze v některých dnech týdnu. Nejvíce se omezení pravděpodobně dotknou kraje Vysočina, kde bude omezeno asi 13 procent vlaků. Z celkového pohledu sice nevypadají škrty nijak drasticky, jezdit přestane asi 0,67 procenta vlaků, nicméně i to může cestující citelně zasáhnout, například vzhledem k návaznostem na jiné spoje.

Asi nejméně dopadne na cestující zrušení rychlíků na hlavním koridoru z Prahy na Moravu. Tam přestanou jezdit posilové rychlíky 1484 a 1485, které jsou dnes vedeny jednotkami City Elefant. Omezeny budou také rychlíky 865 a 876 mezi Prahou a Pardubicemi, které nově pojedou pouze jeden, respektive dva dny v týdnu. Zatímco v polohách těchto vlaků lze většinou využít jiné spoje, na opačné straně republiky bude omezování asi trochu citelnější. Pokračuje se totiž v redukci okrajových vlaků na trati 170. Rychlík 767, který ještě před dvěma lety jezdil večer z Chebu do Prahy, byl nejprve v roce 2011 zkrácen do Plzně. Letos pak dojde k jeho definitivnímu zrušení, stejně jako tomu je u vlaku 766 mezi Plzní a Chebem. U dalšího rychlíku pak dochází k omezením u jednotlivých dnů v týdnu.

363.019 vjíždí do stanice Havlíčkův Brod, foto: OndíkAsi největší důvod k protestům má ale zmíněný kraj Vysočina, kde se omezení dotknou mnoha rychlíků. Zrušeny budou vlaky 671 a 690, vlaky 691, 922, 924, 925, 926 a 927 pak budou jezdit v části trasy pouze jeden nebo dva dny v týdnu. Několik dalších rychlíků pak potkají omezení mírnějšího charakteru. V neposlední řadě budou omezeny také dva rychlíky mezi Ústím nad Labem a Libercem nebo Bohumínem a Brnem.

Ačkoliv ale výčet omezených spojů není příliš dlouhý, faktem zůstává, že i když se omezení mohou zdát vcelku nevýznamného charakteru, mohou mít zásadní efekt na přehlednost a účelnost taktového grafikonu a jeho přívětivost k cestujícím. Příkladem toho, jak by zavedení intervalového jízdního řádu asi nemělo dopadnout, je trať 200. Původní dvouhodinový takt rychlíků v relaci Praha - Písek - České Budějovice byl natolik omezen, že nyní nejsou výjimkou ani šestihodinové díry v taktu během dne.

Seznam zrušených či omezených spojů dálkové osobní železniční dopravy

vlak (ze stanice -) omezený úsek (- do stanice) jezdí bude jezdit
750 Plzeň hl.n. 6.07 - Cheb 7.28 denně v pracovní dny a sobotu
766 (Praha hl.n. -) Plzeň hl.n. 22.07 - Cheb 23.28 v prac. dny a neděli bude zrušen
767 Cheb 20.33 - Plzeň hl.n. 21.55 denně bude zrušen
671 Havlíčkův Brod 5.03 - Brno hl.n. 6.41 v pracovní dny bude zrušen
690 Brno hl.n. 19.21 - Havlíčkův Brod 20.56 v prac. dny a neděli bude zrušen
691 (Praha-Smíchov -) Havl. Brod 21.02 - Brno hl.n. 22.29 v pátek a neděli v pátek
830 Bohumín 5.35 - Brno hl.n. 7.57 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
831 Brno hl.n. 6.02 - Bohumín 8.30 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
865 Praha hl.n. 5.47 - Pardubice hl.n. 7.00 (- Brno hl.n.) v prac. dny a sobotu v pondělí
876 (Brno hl.n. -) Pardubice hl.n. 21.00 - Praha hl.n. 22.15 denně v sobotu a neděli
894 Kolín 21.14 - Ústí nad Labem západ 23.05 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
895 Ústí nad Labem západ 18.47 - Kolín 20.40 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
661 (Plzeň -) Jihlava 18.39 - Brno hl.n. 20.36 denně ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli
922 Jihlava 5.25 - Jindřichův Hradec 6.41 (- Plzeň) v pracovní dny v pondělí
924 Havlíčkův Brod 7.00 - Jihlava 7.23 (- Plzeň) denně v pondělí a sobotu
925 (Plzeň -) Č. Budějovice 18.10 - Jindř. Hradec 19.14 denně v pracovních dny a neděli
(Plzeň -) Jindř. Hradec 19.14 - Havlíčkův Brod 20.58 denně v pátek a neděli
926 Jihlava 19.34 - České Budějovice 22.01 denně v pátek a neděli
927 České Budějovice 4.10 - Jihlava 6.33 v pracovní dny v pondělí
928 Brno hl.n. 19.20 - Jihlava 21.19 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
1167 Ústí nad Labem hl.n. 19.28 - Liberec 21.37 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1168 Liberec 18.28 - Ústí nad Labem hl.n. 20.32 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1484 Třinec 15.44 - Praha hl.n. 20.27 v neděli bude zrušen
1485 Praha hl.n. 15.07 - Třinec 19.49 v pátek bude zrušen

Zdroj: Ministerstvo dopravy - přehled omezení


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
23.05.2013 (15:23)  
Sim: Uvadecum ve spojitosti s vlaky rikame pruvodci. A presne takhle to funguje ve Westbahnu. Sice mi to neprijde jako nejlepsi mozna varianta, ale je to dukaz toho, ze "mistenky" bez ocislovanych sedacek nejsou problem, je to mozne a neni to nic k neuvereni
registrovaný uživatel Qaws 
23.05.2013 (11:53)  
Pokud by se redukce týkala toho posiláku na Třinec jen přes prázdniny, tak OK - tipuju, že ho z většiny využívali studenti a rozumné alternativy pro ostatní budou.
Ale u té Vysočiny se mi to nelíbí.. Hlavně přes letní prázdniny bych tam tu obsazenost čekal.. Cyklisti a vodáci to jistí - nepojedou jen v pondělí a pátek..!

A navíc k čemu je veškeré sčítání cestujících během roku, když se většinou provádí ve zkouškovém nebo v dobách, kdy mají ZŠ a SŠ různá volna (jarní prázdniny atp.) - takhle se opravdu nezjistí obsazenost ve "špičkových dnech" během roku.
registrovaný uživatel Sim 
23.05.2013 (10:43)  
JOHNZ, M > tak ono je to mozne i bez ocislovani ve dvou rezimech:
- grafickym zaskrtnutim sedacky na planu vozu, coz je teoreticky bezproblemove, ale odpocitavani sedacek muze delat nekomu problemy a tak bych to videl v realu mozne jen pokud je k dispozici obsluha vlaku s funkci "uvadec" jako v divadle :-)
- pouhym popisem mista ve stylu "okno, ulicka" bez dalsi specifikace (tak, jak se to vybira v eshopu, pokud neni k dispozici volba konkretniho mista) ... resi pocet osob (= kdo ma mistenku si sedne), neresi kde a u vlaku bez povinne rezervace je tak nejak k nicemu (bo pokud mi nekdo sedi na miste a ja nevim na kterem, je blbost prochazet vlak a hledat, kdo mistenku nema). Jedina sance by byla opet ve spojeni s "uvadecem", kdy by misto bylo prideleno az pri nastupu do vlaku.
registrovaný uživatel M 
23.05.2013 (10:17)  
Sim - teoreticky lze mistenky (resp. rezervace mista) vydavat i bez ocislovani sedacek. Az takovy problem to neni. Resp. trochu divny to je, ale kazdopadne to JE mozne:)
registrovaný uživatel M 
23.05.2013 (10:14)  
Semik - jako to je marny. Co treba dojet autem do Prerova a az odtam jet vlakem? Odjezd z domu bude nekdy ve 23. Nakonec je to takova klaasicka debata, ze vlak mi nezastavuje pod oknem a ze nestoji korunu za kilometr...
registrovaný uživatel JOHNZ 
22.05.2013 (21:45)  
Sim: Kvôli tomu posiláku sa asi zatiaľ nechce riešiť číslovanie na všetkých pražských ešusoch. Ale ak sa udrží to jazdenie na R do Děčína, tak sa to možno pohne.
22.05.2013 (14:46)  
stoupa: Aby ne, když se spoléhali na "z cizího krev neteče" a najednou jim někdo tu cizí tepnu přiškrtil. To je tak, když se plánuje separátně celostátní a krajská obslužnost, ale kraj spoléhá, že to odvezou rychlíky. Asi nemá ICOM dost autobusů. :-)
registrovaný uživatel Keprt 
22.05.2013 (12:18)  
stoupa: k tomu ještě můžete přidat "čím zdrbanější "krajské" osobáky"...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.05.2013 (12:00)  
.. a Kraj Vysočina už "nahlas" a úpěnlivě protestuje na stranách denního tisku, u ministra .. Čím méně obyvatel a potenciálu, o to srdceryvnější hlas z Jihlavy ...
registrovaný uživatel Sim 
22.05.2013 (10:57)  
konema > aktualne za sloni doby, nebo jeste v kozenkovem obdobi?

btw, jen takova technicka ... u elefanta nejdou resit rezervace (treba proto, ze nejsou cislovane sedacky), nebo se jen nekomu nechce? Sam bych klidne tento posilak ted v patek vyuzil, ale do rizika, ze budem sedet v mezipatre pod schodama rozhodne jit nehodlam.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko