..: Ministerstvo dopravy omezuje od července další rychlíkové spoje :..

363.061 - patrně nejhezčí plzeňské eso v čele večerního rychlíků do Plzně míjí vjezd od Dobřichovic, foto: Vítek_VPraha — Již několik období po sobě dochází snad téměř pravidelně k redukcím rychlíkových spojů ze strany Ministerstva dopravy. Zatímco nyní se tak dělo zejména s příchody nového grafikonu, letos se tak stane již od 1. července, kdy přestane jezdit celkem pět rychlíků a u dalších téměř dvaceti dojde k významným datumovým omezením, takže se s nimi cestující nadále svezou například pouze v některých dnech týdnu. Nejvíce se omezení pravděpodobně dotknou kraje Vysočina, kde bude omezeno asi 13 procent vlaků. Z celkového pohledu sice nevypadají škrty nijak drasticky, jezdit přestane asi 0,67 procenta vlaků, nicméně i to může cestující citelně zasáhnout, například vzhledem k návaznostem na jiné spoje.

Asi nejméně dopadne na cestující zrušení rychlíků na hlavním koridoru z Prahy na Moravu. Tam přestanou jezdit posilové rychlíky 1484 a 1485, které jsou dnes vedeny jednotkami City Elefant. Omezeny budou také rychlíky 865 a 876 mezi Prahou a Pardubicemi, které nově pojedou pouze jeden, respektive dva dny v týdnu. Zatímco v polohách těchto vlaků lze většinou využít jiné spoje, na opačné straně republiky bude omezování asi trochu citelnější. Pokračuje se totiž v redukci okrajových vlaků na trati 170. Rychlík 767, který ještě před dvěma lety jezdil večer z Chebu do Prahy, byl nejprve v roce 2011 zkrácen do Plzně. Letos pak dojde k jeho definitivnímu zrušení, stejně jako tomu je u vlaku 766 mezi Plzní a Chebem. U dalšího rychlíku pak dochází k omezením u jednotlivých dnů v týdnu.

363.019 vjíždí do stanice Havlíčkův Brod, foto: OndíkAsi největší důvod k protestům má ale zmíněný kraj Vysočina, kde se omezení dotknou mnoha rychlíků. Zrušeny budou vlaky 671 a 690, vlaky 691, 922, 924, 925, 926 a 927 pak budou jezdit v části trasy pouze jeden nebo dva dny v týdnu. Několik dalších rychlíků pak potkají omezení mírnějšího charakteru. V neposlední řadě budou omezeny také dva rychlíky mezi Ústím nad Labem a Libercem nebo Bohumínem a Brnem.

Ačkoliv ale výčet omezených spojů není příliš dlouhý, faktem zůstává, že i když se omezení mohou zdát vcelku nevýznamného charakteru, mohou mít zásadní efekt na přehlednost a účelnost taktového grafikonu a jeho přívětivost k cestujícím. Příkladem toho, jak by zavedení intervalového jízdního řádu asi nemělo dopadnout, je trať 200. Původní dvouhodinový takt rychlíků v relaci Praha - Písek - České Budějovice byl natolik omezen, že nyní nejsou výjimkou ani šestihodinové díry v taktu během dne.

Seznam zrušených či omezených spojů dálkové osobní železniční dopravy

vlak (ze stanice -) omezený úsek (- do stanice) jezdí bude jezdit
750 Plzeň hl.n. 6.07 - Cheb 7.28 denně v pracovní dny a sobotu
766 (Praha hl.n. -) Plzeň hl.n. 22.07 - Cheb 23.28 v prac. dny a neděli bude zrušen
767 Cheb 20.33 - Plzeň hl.n. 21.55 denně bude zrušen
671 Havlíčkův Brod 5.03 - Brno hl.n. 6.41 v pracovní dny bude zrušen
690 Brno hl.n. 19.21 - Havlíčkův Brod 20.56 v prac. dny a neděli bude zrušen
691 (Praha-Smíchov -) Havl. Brod 21.02 - Brno hl.n. 22.29 v pátek a neděli v pátek
830 Bohumín 5.35 - Brno hl.n. 7.57 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
831 Brno hl.n. 6.02 - Bohumín 8.30 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
865 Praha hl.n. 5.47 - Pardubice hl.n. 7.00 (- Brno hl.n.) v prac. dny a sobotu v pondělí
876 (Brno hl.n. -) Pardubice hl.n. 21.00 - Praha hl.n. 22.15 denně v sobotu a neděli
894 Kolín 21.14 - Ústí nad Labem západ 23.05 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
895 Ústí nad Labem západ 18.47 - Kolín 20.40 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
661 (Plzeň -) Jihlava 18.39 - Brno hl.n. 20.36 denně ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli
922 Jihlava 5.25 - Jindřichův Hradec 6.41 (- Plzeň) v pracovní dny v pondělí
924 Havlíčkův Brod 7.00 - Jihlava 7.23 (- Plzeň) denně v pondělí a sobotu
925 (Plzeň -) Č. Budějovice 18.10 - Jindř. Hradec 19.14 denně v pracovních dny a neděli
(Plzeň -) Jindř. Hradec 19.14 - Havlíčkův Brod 20.58 denně v pátek a neděli
926 Jihlava 19.34 - České Budějovice 22.01 denně v pátek a neděli
927 České Budějovice 4.10 - Jihlava 6.33 v pracovní dny v pondělí
928 Brno hl.n. 19.20 - Jihlava 21.19 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
1167 Ústí nad Labem hl.n. 19.28 - Liberec 21.37 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1168 Liberec 18.28 - Ústí nad Labem hl.n. 20.32 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1484 Třinec 15.44 - Praha hl.n. 20.27 v neděli bude zrušen
1485 Praha hl.n. 15.07 - Třinec 19.49 v pátek bude zrušen

Zdroj: Ministerstvo dopravy - přehled omezení


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2013 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
21.05.2013 (9:39)  
Viděl bych dvě souvislosti pro rušení vlaků.

1. Memorandum s kraji. Ministerstvo přispívá krajům na provoz vlaků nemalou částku a musí proto šetřit. Kde jinde než na rychlících, které jsou často vytíženější než některé zapadlé lokálky objednávané kraji...

2. Vstup soukromých dopravců => snížení cen a úbytek cestujících => křížové financování nedotovaných vlaků dotovanými.

Obávám se, že bod číslo 2 bude čím dál aktuálnější s každým dalších vysoutěženým rychlíkovým spojením. Rozhodně nejsem proti soutěžím a vstupu soukromých dopravců, ale je třeba se zamyslet a zajistit, aby se ve výsledku neplatily mnohem vyšší dotace než dnes (dotace na vysoutěženou linku + skryté navýšení dotací ČD)...
21.05.2013 (9:09)  
Pikehead - proč vozit plný CE, když jede poloprázdné Pendolino? Pro ČD je tam bonus v povinné místence

Hold si těch pár lidí z mezizastávek musí najít jiné spojení...
Registrierter Benutzer Semík  mail  
21.05.2013 (9:07)  
No já už si musel koupit auto. Vlakem už jezdím jen na nostalgické jízdy. Normálně už je pro mně nepoužitelný.
Registrierter Benutzer Petr Mareš  mail  
21.05.2013 (8:56)  
Tak aby se nešetřilo, když ČD zaplatily za OZE za poslední tři roky 1,81 mld Kč. To je veřejná doprava hned 2x tolik ekologická, co?

Kolik ušetří ty změny státu? 4mld * 0,67% dělají 26,8 milionů ročně. Už se ve státě nenajde 27 mega? Pěkný.
21.05.2013 (8:54)  
1484 si pamatuju jako plný CE, takže bych čekal, že je možné ho vozit i bez dotací. Pokud se u ČD nezaplatí ani plný vlak, je něco špatně.

U ostatních těžko říci, jsou to takové rychlíky regionálního významu, kde bych čekal spíš zapojení dotčených krajů. Pokud ty spoje přežily dodnes, asi nimi někdo jezdí a pomáhají síťovému efektu a taky udržení civilizace, která nekončí osmou večerní. Pokud předpokládáme, že amortizace probíhá na jiných výkonech, nemělo by provozování těch spojů až tolik stát. (Pokud stojí, lze soutěžit...)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko