..: Ministerstvo dopravy omezuje od července další rychlíkové spoje :..

363.061 - patrně nejhezčí plzeňské eso v čele večerního rychlíků do Plzně míjí vjezd od Dobřichovic, foto: Vítek_VPraha — Již několik období po sobě dochází snad téměř pravidelně k redukcím rychlíkových spojů ze strany Ministerstva dopravy. Zatímco nyní se tak dělo zejména s příchody nového grafikonu, letos se tak stane již od 1. července, kdy přestane jezdit celkem pět rychlíků a u dalších téměř dvaceti dojde k významným datumovým omezením, takže se s nimi cestující nadále svezou například pouze v některých dnech týdnu. Nejvíce se omezení pravděpodobně dotknou kraje Vysočina, kde bude omezeno asi 13 procent vlaků. Z celkového pohledu sice nevypadají škrty nijak drasticky, jezdit přestane asi 0,67 procenta vlaků, nicméně i to může cestující citelně zasáhnout, například vzhledem k návaznostem na jiné spoje.

Asi nejméně dopadne na cestující zrušení rychlíků na hlavním koridoru z Prahy na Moravu. Tam přestanou jezdit posilové rychlíky 1484 a 1485, které jsou dnes vedeny jednotkami City Elefant. Omezeny budou také rychlíky 865 a 876 mezi Prahou a Pardubicemi, které nově pojedou pouze jeden, respektive dva dny v týdnu. Zatímco v polohách těchto vlaků lze většinou využít jiné spoje, na opačné straně republiky bude omezování asi trochu citelnější. Pokračuje se totiž v redukci okrajových vlaků na trati 170. Rychlík 767, který ještě před dvěma lety jezdil večer z Chebu do Prahy, byl nejprve v roce 2011 zkrácen do Plzně. Letos pak dojde k jeho definitivnímu zrušení, stejně jako tomu je u vlaku 766 mezi Plzní a Chebem. U dalšího rychlíku pak dochází k omezením u jednotlivých dnů v týdnu.

363.019 vjíždí do stanice Havlíčkův Brod, foto: OndíkAsi největší důvod k protestům má ale zmíněný kraj Vysočina, kde se omezení dotknou mnoha rychlíků. Zrušeny budou vlaky 671 a 690, vlaky 691, 922, 924, 925, 926 a 927 pak budou jezdit v části trasy pouze jeden nebo dva dny v týdnu. Několik dalších rychlíků pak potkají omezení mírnějšího charakteru. V neposlední řadě budou omezeny také dva rychlíky mezi Ústím nad Labem a Libercem nebo Bohumínem a Brnem.

Ačkoliv ale výčet omezených spojů není příliš dlouhý, faktem zůstává, že i když se omezení mohou zdát vcelku nevýznamného charakteru, mohou mít zásadní efekt na přehlednost a účelnost taktového grafikonu a jeho přívětivost k cestujícím. Příkladem toho, jak by zavedení intervalového jízdního řádu asi nemělo dopadnout, je trať 200. Původní dvouhodinový takt rychlíků v relaci Praha - Písek - České Budějovice byl natolik omezen, že nyní nejsou výjimkou ani šestihodinové díry v taktu během dne.

Seznam zrušených či omezených spojů dálkové osobní železniční dopravy

vlak (ze stanice -) omezený úsek (- do stanice) jezdí bude jezdit
750 Plzeň hl.n. 6.07 - Cheb 7.28 denně v pracovní dny a sobotu
766 (Praha hl.n. -) Plzeň hl.n. 22.07 - Cheb 23.28 v prac. dny a neděli bude zrušen
767 Cheb 20.33 - Plzeň hl.n. 21.55 denně bude zrušen
671 Havlíčkův Brod 5.03 - Brno hl.n. 6.41 v pracovní dny bude zrušen
690 Brno hl.n. 19.21 - Havlíčkův Brod 20.56 v prac. dny a neděli bude zrušen
691 (Praha-Smíchov -) Havl. Brod 21.02 - Brno hl.n. 22.29 v pátek a neděli v pátek
830 Bohumín 5.35 - Brno hl.n. 7.57 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
831 Brno hl.n. 6.02 - Bohumín 8.30 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
865 Praha hl.n. 5.47 - Pardubice hl.n. 7.00 (- Brno hl.n.) v prac. dny a sobotu v pondělí
876 (Brno hl.n. -) Pardubice hl.n. 21.00 - Praha hl.n. 22.15 denně v sobotu a neděli
894 Kolín 21.14 - Ústí nad Labem západ 23.05 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
895 Ústí nad Labem západ 18.47 - Kolín 20.40 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
661 (Plzeň -) Jihlava 18.39 - Brno hl.n. 20.36 denně ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli
922 Jihlava 5.25 - Jindřichův Hradec 6.41 (- Plzeň) v pracovní dny v pondělí
924 Havlíčkův Brod 7.00 - Jihlava 7.23 (- Plzeň) denně v pondělí a sobotu
925 (Plzeň -) Č. Budějovice 18.10 - Jindř. Hradec 19.14 denně v pracovních dny a neděli
(Plzeň -) Jindř. Hradec 19.14 - Havlíčkův Brod 20.58 denně v pátek a neděli
926 Jihlava 19.34 - České Budějovice 22.01 denně v pátek a neděli
927 České Budějovice 4.10 - Jihlava 6.33 v pracovní dny v pondělí
928 Brno hl.n. 19.20 - Jihlava 21.19 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
1167 Ústí nad Labem hl.n. 19.28 - Liberec 21.37 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1168 Liberec 18.28 - Ústí nad Labem hl.n. 20.32 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1484 Třinec 15.44 - Praha hl.n. 20.27 v neděli bude zrušen
1485 Praha hl.n. 15.07 - Třinec 19.49 v pátek bude zrušen

Zdroj: Ministerstvo dopravy - přehled omezení


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel konema 
22.05.2013 (10:40)  
R 1485 z Olomouce obsazenost kolem 35-40 %, postupně směrem k Ostravě mírně klesá.
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.05.2013 (10:06)  
M: Pokud chcu jet vlakem , tak na ten Excelsior musím vyjet 19:36, dřív stačilo 21:45. Člověk mohl spát od 23:45 do 07:00, než dojel v cca 7:28 do CHebu. Navíc spoj, který jste napsal s příjezdem 11:14 mi našel vyhledávač přes Brno. A jízdí dobu o 5 hodin delší.
registrovaný uživatel M 
22.05.2013 (9:55)  
Semik - o jakych pet hodin delsi doba? To jako Exc z Prerova do Chebu jede o 5 hodin dele nez drive? Odjizdi z Prerova nekdy o pulnoci, prijezd do Norimberka pak nekdy v 11. Celkem 11 hodin.
Ale lehatko vidim Kosice-Cheb. O jakem ruseni lehatka je rec? To zakonceni s cenou bude asi klicove - inu za 250 korun tam vlak nejede, takze nezbyde nez jet levne autem...
Fakt nechapu, ale je to asi jedno.

Jiri Hovorka - nojo, ted je to prazdne. Pockej o prazdninach, jak to bude jezdit natriskany. No, vlastne uz nebude:-((
22.05.2013 (9:45)  
Vždyť např. studenti určitě jezdí z velkých měst domů večer v pátek nebo ráno v sobotu, a ne ve čtvrtek v poledne.

Už dost dlouho je to tak, že si studenti sestavují rozvrh sami a tudíž na pátek se snaží si žádná cvičení nezapsat a na čtvrtek jen dopoledne. A na přednášky se chodit nemusí.

Takže v pátek jde do školy jen ten chudák, co musí zrovna ten semestr dělat předmět, který má cvičení jen v pátek.

V pátek jezdí z Prahy pracující "náplavy", protože ti obvykle do té práce musí i v pátek.
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.05.2013 (8:51)  
M : Akorát, že je o 5 hodin delší jízdní doba, nemožnost použít lehátko. Opravdu "ideální" služby o proti tomu co bylo před pár lety. O ceně se ani bavit nebudu.
22.05.2013 (8:39)  
M - trampové pojedou osobním vlakem o hodinu dříve nebo později, který jim zastaví u jejich oblíbené paseky :)

Nízkou obsazenost 661 můžu jen potvrdit. V pracovní dny se pohybuje kolem 30 lidí
22.05.2013 (8:38)  
Me by predevsim zajimalo, co to ma za smysl. Na zacatku tu nekdo spocital, ze tim stat usetri 20-30 milionu. A to nas jako ma zachranit?
registrovaný uživatel dalik2 
22.05.2013 (8:23)  
Nezdá se mi, že by omezování vycházelo z nějakých reálných průzkumů. Vždyť např. studenti určitě jezdí z velkých měst domů večer v pátek nebo ráno v sobotu, a ne ve čtvrtek v poledne. Ať ty průzkumy laskavě zveřejní.
registrovaný uživatel M 
21.05.2013 (22:55)  
Ty davy trampu, co jezdi v utery do Brna se holt vrati az ve ctvrtek.
Ze vsech zrusenych vlaku verim te "natriskanosti", o ktere tady ctu akorat u toho paru z Trince. Vlak vecer do Brna bude tak plnej jako ranni metro z Kacerova na Haje...
21.05.2013 (22:52)  
Další ukázkový "systémový" krok tohodle zoufalýho systému,kterýmu velí banda přeplácených arogantních debilů z nábřeží,kteří jeli tak maximálně Pinďolínem za účasti TV Nova,Prima atd...(pardon-nad nimi ještě 2 nejdražší cestovní kanceláře v týhle prašivý zemi).
R 661 - jediný období,kdy jezdí slušně vytížen,jsou právě letní prázdniny. Takže uděláme co,soudruzi? zrušíme jej. A zrovna od 1.července...jejda to nám to vyšlo. Ať ta lůza,co jezdí vlakem,vidí kdo je tu pánem.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko