..: Ministerstvo dopravy omezuje od července další rychlíkové spoje :..

363.061 - patrně nejhezčí plzeňské eso v čele večerního rychlíků do Plzně míjí vjezd od Dobřichovic, foto: Vítek_VPraha — Již několik období po sobě dochází snad téměř pravidelně k redukcím rychlíkových spojů ze strany Ministerstva dopravy. Zatímco nyní se tak dělo zejména s příchody nového grafikonu, letos se tak stane již od 1. července, kdy přestane jezdit celkem pět rychlíků a u dalších téměř dvaceti dojde k významným datumovým omezením, takže se s nimi cestující nadále svezou například pouze v některých dnech týdnu. Nejvíce se omezení pravděpodobně dotknou kraje Vysočina, kde bude omezeno asi 13 procent vlaků. Z celkového pohledu sice nevypadají škrty nijak drasticky, jezdit přestane asi 0,67 procenta vlaků, nicméně i to může cestující citelně zasáhnout, například vzhledem k návaznostem na jiné spoje.

Asi nejméně dopadne na cestující zrušení rychlíků na hlavním koridoru z Prahy na Moravu. Tam přestanou jezdit posilové rychlíky 1484 a 1485, které jsou dnes vedeny jednotkami City Elefant. Omezeny budou také rychlíky 865 a 876 mezi Prahou a Pardubicemi, které nově pojedou pouze jeden, respektive dva dny v týdnu. Zatímco v polohách těchto vlaků lze většinou využít jiné spoje, na opačné straně republiky bude omezování asi trochu citelnější. Pokračuje se totiž v redukci okrajových vlaků na trati 170. Rychlík 767, který ještě před dvěma lety jezdil večer z Chebu do Prahy, byl nejprve v roce 2011 zkrácen do Plzně. Letos pak dojde k jeho definitivnímu zrušení, stejně jako tomu je u vlaku 766 mezi Plzní a Chebem. U dalšího rychlíku pak dochází k omezením u jednotlivých dnů v týdnu.

363.019 vjíždí do stanice Havlíčkův Brod, foto: OndíkAsi největší důvod k protestům má ale zmíněný kraj Vysočina, kde se omezení dotknou mnoha rychlíků. Zrušeny budou vlaky 671 a 690, vlaky 691, 922, 924, 925, 926 a 927 pak budou jezdit v části trasy pouze jeden nebo dva dny v týdnu. Několik dalších rychlíků pak potkají omezení mírnějšího charakteru. V neposlední řadě budou omezeny také dva rychlíky mezi Ústím nad Labem a Libercem nebo Bohumínem a Brnem.

Ačkoliv ale výčet omezených spojů není příliš dlouhý, faktem zůstává, že i když se omezení mohou zdát vcelku nevýznamného charakteru, mohou mít zásadní efekt na přehlednost a účelnost taktového grafikonu a jeho přívětivost k cestujícím. Příkladem toho, jak by zavedení intervalového jízdního řádu asi nemělo dopadnout, je trať 200. Původní dvouhodinový takt rychlíků v relaci Praha - Písek - České Budějovice byl natolik omezen, že nyní nejsou výjimkou ani šestihodinové díry v taktu během dne.

Seznam zrušených či omezených spojů dálkové osobní železniční dopravy

vlak (ze stanice -) omezený úsek (- do stanice) jezdí bude jezdit
750 Plzeň hl.n. 6.07 - Cheb 7.28 denně v pracovní dny a sobotu
766 (Praha hl.n. -) Plzeň hl.n. 22.07 - Cheb 23.28 v prac. dny a neděli bude zrušen
767 Cheb 20.33 - Plzeň hl.n. 21.55 denně bude zrušen
671 Havlíčkův Brod 5.03 - Brno hl.n. 6.41 v pracovní dny bude zrušen
690 Brno hl.n. 19.21 - Havlíčkův Brod 20.56 v prac. dny a neděli bude zrušen
691 (Praha-Smíchov -) Havl. Brod 21.02 - Brno hl.n. 22.29 v pátek a neděli v pátek
830 Bohumín 5.35 - Brno hl.n. 7.57 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
831 Brno hl.n. 6.02 - Bohumín 8.30 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
865 Praha hl.n. 5.47 - Pardubice hl.n. 7.00 (- Brno hl.n.) v prac. dny a sobotu v pondělí
876 (Brno hl.n. -) Pardubice hl.n. 21.00 - Praha hl.n. 22.15 denně v sobotu a neděli
894 Kolín 21.14 - Ústí nad Labem západ 23.05 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
895 Ústí nad Labem západ 18.47 - Kolín 20.40 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
661 (Plzeň -) Jihlava 18.39 - Brno hl.n. 20.36 denně ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli
922 Jihlava 5.25 - Jindřichův Hradec 6.41 (- Plzeň) v pracovní dny v pondělí
924 Havlíčkův Brod 7.00 - Jihlava 7.23 (- Plzeň) denně v pondělí a sobotu
925 (Plzeň -) Č. Budějovice 18.10 - Jindř. Hradec 19.14 denně v pracovních dny a neděli
(Plzeň -) Jindř. Hradec 19.14 - Havlíčkův Brod 20.58 denně v pátek a neděli
926 Jihlava 19.34 - České Budějovice 22.01 denně v pátek a neděli
927 České Budějovice 4.10 - Jihlava 6.33 v pracovní dny v pondělí
928 Brno hl.n. 19.20 - Jihlava 21.19 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
1167 Ústí nad Labem hl.n. 19.28 - Liberec 21.37 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1168 Liberec 18.28 - Ústí nad Labem hl.n. 20.32 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1484 Třinec 15.44 - Praha hl.n. 20.27 v neděli bude zrušen
1485 Praha hl.n. 15.07 - Třinec 19.49 v pátek bude zrušen

Zdroj: Ministerstvo dopravy - přehled omezení


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2013 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
21.05.2013 (22:48)  
A WS s inkartou?
NIcmene OK, variantu bez inkarty jsem tak nejak ignoroval. Levnej je ale taky autobus z Mikulova. Jede taky na Praterstern:)
21.05.2013 (22:44)  
Osobák je BV-VIE o dost levnější než EC. EURegio pro Os bez In-karty za tuším 330, Wien Spezial pro EC tuším kolem šesti set, nebo ještě výš.
registrovaný užívateľ M 
21.05.2013 (22:38)  
Semik: osobak do Vidne je levnejsi nez EC? Jaka se pouziva jizdenka do Os a jaka do EC?

Co se tyce Norimberka, tak mi to nachazi prijezd v 11:14.
registrovaný užívateľ VencaM 
21.05.2013 (21:51)  
->posilove patecni Trince a dalsi redukovane spoje
To by me zajimalo, co byste tedy navrhli jineho ke zruseni nebo castecnemu omezeni misto tohodle posilaku, pripadne dalsich vlaku v soucasne redukci. Ktery jiny par vlaku, ktery ma za rok podobny probeh ve vlkm.
Me taky prijde rozumejsi sebrat tenhle vlak, nez nekde delat diry v taktu.
V.
21.05.2013 (21:33)  
No zrovna nasazení CityElefantu na vlak 1485 znamená, že ho musíte vzít v páteční odpolední špičce, tedy buď tam bude chybět, nebo nějakým kouzlem s oběhy ho v pátek odpoledne někdo vykouzlí.

Obecně pátečný posilový vlak je ten nejdražší, protože je na něj potřeba celý týden sušit soupravu. A v zásadě nejméně bolí, protože cestující mají i jiné možnosti.

Jinak samozřejmě předpokládám, že ministrovi jsou objednávané vlaky celkem ukradené. A když úředník na MD nemá politické krytí v potřebnou chvíli, tak nic neubrání.
21.05.2013 (20:34)  
No zrovna se zrušením R 1484 mi radost neudělali, a to navíc jen několik týdnů po tom, co přestala triumfálně jezdit koženka. Je to jediný rychlík, na který nemusím v Hranicích po příjezdu OS od VM čekat více než půl hodiny. Minimálně o tomhle vlaku určitě nešlo říct, že by vozil vzduch. Co se týče R 1485, tak tam info o obsazenosti nemám, ale přijde mi ten vlak zařazen v nešťastný čas. Pro studenty moc pozdě, pro pracující moc brzo. Když jezdíval před půl čtvrtou, tak jsem ho ještě stíhal, po posunu na 15:07 už mi to bylo k ničemu.
21.05.2013 (18:48)  
Minulí rok jsem toho hodně nacestoval po ČR a musím říci, že některé ranní vlaky a večerní vlaky byly doopravdy skoro prázdné, ale přesto jsem proti tomu, aby se rušily, jak už zde někdo psal, nasadil bych tam kratší soupravu, klidně i 810, fakt je mi jedno, co pojede, ale hlavně, že pojede. Mám pocit, že MD nám dává najevo, že buď jedním vlakem pojede 300 lidí a nebo nikdo.
21.05.2013 (17:55)  
Sim: Nevim, jak jste si to zas vydedukoval... Jen sem chtel rict, ze kdyz ma ten vlak takovou super obsazenost, tak pro CD bude vyhodnejsi jej provozovat na vlastni riziko.
registrovaný užívateľ Sim 
21.05.2013 (17:24)  
turista > Ten vlak zrušilo MD, nikoliv ČD.
Nikoliv! Ministerstvo ten vlak neobjednalo ... zrusily ho CD. Mohly ho zachovat na vlastni triko (s rizikem viz nize), stejne tak ho mohl zacit objednavat kdokoliv jiny.

budou snažit naplnit Pendolína nějakou kampaní, že už to není tak drahé jako bývalo a jako si většina lidí myslí. Ostatně už se trochu snaží, rozdávají slevové kupony.
Jenze je tady problem, bo klopidla proste maji vyssi provozni naklady => provozovanim za bezne jizdne je ufinancovat nelze (nota bene za soucasnych cen). Myslenka "naplnime potemkina za kazdou cenu, klidne kvuli tomu zarizneme jiny plny prosperujici vlak" je stejne kratkozraka, jako pred lety "zpomalime ostatni vlaky a lidi si priplati za pendolino".
registrovaný užívateľ Leinad 
21.05.2013 (15:15)  
Možná se i rentuje. No a? Ale je to objednaný vlak. - styl "nese nám to, ale just to nepojedem, protože chceme od MD víc" je taky riskantní. Třeba MD podlehne politickému tlaku, ale vyhlásí konkurz s podmínkami pro molocha nesplnitelnými(nová vozidla jako na R27) nebo ty spoje začne na vlastní triko bez ZDO jezdit jiný dopravce.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko