..: Ministerstvo dopravy omezuje od července další rychlíkové spoje :..

363.061 - patrně nejhezčí plzeňské eso v čele večerního rychlíků do Plzně míjí vjezd od Dobřichovic, foto: Vítek_VPraha — Již několik období po sobě dochází snad téměř pravidelně k redukcím rychlíkových spojů ze strany Ministerstva dopravy. Zatímco nyní se tak dělo zejména s příchody nového grafikonu, letos se tak stane již od 1. července, kdy přestane jezdit celkem pět rychlíků a u dalších téměř dvaceti dojde k významným datumovým omezením, takže se s nimi cestující nadále svezou například pouze v některých dnech týdnu. Nejvíce se omezení pravděpodobně dotknou kraje Vysočina, kde bude omezeno asi 13 procent vlaků. Z celkového pohledu sice nevypadají škrty nijak drasticky, jezdit přestane asi 0,67 procenta vlaků, nicméně i to může cestující citelně zasáhnout, například vzhledem k návaznostem na jiné spoje.

Asi nejméně dopadne na cestující zrušení rychlíků na hlavním koridoru z Prahy na Moravu. Tam přestanou jezdit posilové rychlíky 1484 a 1485, které jsou dnes vedeny jednotkami City Elefant. Omezeny budou také rychlíky 865 a 876 mezi Prahou a Pardubicemi, které nově pojedou pouze jeden, respektive dva dny v týdnu. Zatímco v polohách těchto vlaků lze většinou využít jiné spoje, na opačné straně republiky bude omezování asi trochu citelnější. Pokračuje se totiž v redukci okrajových vlaků na trati 170. Rychlík 767, který ještě před dvěma lety jezdil večer z Chebu do Prahy, byl nejprve v roce 2011 zkrácen do Plzně. Letos pak dojde k jeho definitivnímu zrušení, stejně jako tomu je u vlaku 766 mezi Plzní a Chebem. U dalšího rychlíku pak dochází k omezením u jednotlivých dnů v týdnu.

363.019 vjíždí do stanice Havlíčkův Brod, foto: OndíkAsi největší důvod k protestům má ale zmíněný kraj Vysočina, kde se omezení dotknou mnoha rychlíků. Zrušeny budou vlaky 671 a 690, vlaky 691, 922, 924, 925, 926 a 927 pak budou jezdit v části trasy pouze jeden nebo dva dny v týdnu. Několik dalších rychlíků pak potkají omezení mírnějšího charakteru. V neposlední řadě budou omezeny také dva rychlíky mezi Ústím nad Labem a Libercem nebo Bohumínem a Brnem.

Ačkoliv ale výčet omezených spojů není příliš dlouhý, faktem zůstává, že i když se omezení mohou zdát vcelku nevýznamného charakteru, mohou mít zásadní efekt na přehlednost a účelnost taktového grafikonu a jeho přívětivost k cestujícím. Příkladem toho, jak by zavedení intervalového jízdního řádu asi nemělo dopadnout, je trať 200. Původní dvouhodinový takt rychlíků v relaci Praha - Písek - České Budějovice byl natolik omezen, že nyní nejsou výjimkou ani šestihodinové díry v taktu během dne.

Seznam zrušených či omezených spojů dálkové osobní železniční dopravy

vlak (ze stanice -) omezený úsek (- do stanice) jezdí bude jezdit
750 Plzeň hl.n. 6.07 - Cheb 7.28 denně v pracovní dny a sobotu
766 (Praha hl.n. -) Plzeň hl.n. 22.07 - Cheb 23.28 v prac. dny a neděli bude zrušen
767 Cheb 20.33 - Plzeň hl.n. 21.55 denně bude zrušen
671 Havlíčkův Brod 5.03 - Brno hl.n. 6.41 v pracovní dny bude zrušen
690 Brno hl.n. 19.21 - Havlíčkův Brod 20.56 v prac. dny a neděli bude zrušen
691 (Praha-Smíchov -) Havl. Brod 21.02 - Brno hl.n. 22.29 v pátek a neděli v pátek
830 Bohumín 5.35 - Brno hl.n. 7.57 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
831 Brno hl.n. 6.02 - Bohumín 8.30 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
865 Praha hl.n. 5.47 - Pardubice hl.n. 7.00 (- Brno hl.n.) v prac. dny a sobotu v pondělí
876 (Brno hl.n. -) Pardubice hl.n. 21.00 - Praha hl.n. 22.15 denně v sobotu a neděli
894 Kolín 21.14 - Ústí nad Labem západ 23.05 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
895 Ústí nad Labem západ 18.47 - Kolín 20.40 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
661 (Plzeň -) Jihlava 18.39 - Brno hl.n. 20.36 denně ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli
922 Jihlava 5.25 - Jindřichův Hradec 6.41 (- Plzeň) v pracovní dny v pondělí
924 Havlíčkův Brod 7.00 - Jihlava 7.23 (- Plzeň) denně v pondělí a sobotu
925 (Plzeň -) Č. Budějovice 18.10 - Jindř. Hradec 19.14 denně v pracovních dny a neděli
(Plzeň -) Jindř. Hradec 19.14 - Havlíčkův Brod 20.58 denně v pátek a neděli
926 Jihlava 19.34 - České Budějovice 22.01 denně v pátek a neděli
927 České Budějovice 4.10 - Jihlava 6.33 v pracovní dny v pondělí
928 Brno hl.n. 19.20 - Jihlava 21.19 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
1167 Ústí nad Labem hl.n. 19.28 - Liberec 21.37 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1168 Liberec 18.28 - Ústí nad Labem hl.n. 20.32 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1484 Třinec 15.44 - Praha hl.n. 20.27 v neděli bude zrušen
1485 Praha hl.n. 15.07 - Třinec 19.49 v pátek bude zrušen

Zdroj: Ministerstvo dopravy - přehled omezení


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2013 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
21.05.2013 (12:34)  
Sim: K tomu posilaku, jak tu vychvalujete jeho obsazenost: To by potom to neobjednani bylo pro CD vlastne vyhra, ne? Nemusely by ten vejvar rozpoustet mezi ztratovy vlaky...
21.05.2013 (12:15)  
- cestujicim ten vlak asi chybet moc nebude, s nejvetsi pravdepodobnosti utecou k LECO (zvlast, pokud zacne stavet v Prerove)

Všichni s LE jezdit nebudou, už proto, že se tam nevejdou. Poznámku o Přerovu nechápu, R1485 nejezdí přes Přerov.

... pokud nekdo jede posilakem, kdyz muze jet pendolinem, bude k tomu mit nejaky duvod

třeba cena? Tak si teď holt připlatí za SC nebo nepojedou vůbec nebo jen v plném expresu. To je trh. Kdo ví třeba přidaj na Pernera ještě vagón.

- z vyse uvedeneho mi vychazi, ze zadny jiny vlak by se modrym nemel tak dobre rentovat, jako prave tento. Je to typicka "rozinka" ... jestli nedokazou ufinancovat tohle, tak jak chteji potom resit cokoliv mene obsazeneho?

Možná se i rentuje. No a? Ale je to objednaný vlak. ČD dost dobře nemůžou tento vlak okamžitě převzít jako že ho budou provozovat samy. To by bylo silně netaktické, protože MD by pak takto salámově začalo zařezávat další spoje bez politických důsledků, protože by se jako nic nedělo ...
Registrierter Benutzer Semík  mail  
21.05.2013 (12:14)  
To Karel Kovářík
Je to jednoduché, jsem z Luhačovic, do práce chodím pěšky a vlak používám jen při cestování o víkendech. Nejčastěji jsem jezdil trasu Luhačovice - Veselí nad Moravou. Napřed zrušili vlak co odjížděl cca 07:41 z Luhačovic, že místo něj jede rychlík 8:16. Na něj nebyl přípoj. Po roce zrušili i rychlík v 8:16 (nejede sobata a neděle). Takže nepoužitelné pokud nemá cesta Luhačovice - Veselí nad Moravou - Luhačovice trvat 5hodin (Ve Veselí mi stačí 30 minut na vyřízení).
Další trasa co jsem jezdil bylo jednou ročně do Norimberku. Ideální spoj odjezd cca 21:45 z Luhačovic a v 10:30 jsem byl v Norimberku. Používal jsem lehátko na Excelsioru přes Plzeň. Napřed zkrátili lehátko jen do Plzně. Pak zrušili Praha - Plzeň a teď i CHeb. Takže Norimber už jen autem.
Poslední trasu co jezdím každý rok, tak je Varna. V ČR přípoje nejsou, takže jezdím do Budapešti autem a z tama teprv Albenou do Varny. Jen pro představu lehátko vyjde na 350,-Kč na noc. Při 5 lidech jen na lehátkách ušetřím 3500,- což pokryje náklady na auto 2x Luhačovice - Budapešť-Luhačovice. Přípoj totiž není ani na zpáteční cestě.
Občas jsem jezdil na výlet na úzkou Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, ale napřed zrušili použitelné vlaky přes Vláru a loni i úzkou.
Dokonce když jezdím do Vídně tak musím jezdit autem do Starého Města u UH. a v Břeclavi nejsou přípoje a čekám skoro hodinu než něco použitelného pojede. ( Wien Praterstein).
Takže asi tak.
21.05.2013 (12:07)  
Sim : to omezování souprav určitě funguje (viz čachry na 200), ale občas to dopadá dost kabaretně (754+1 / 1,5 / 2 vozy) a pak je otázka jestli zrovna v těch vozech je taková úspora (nehledě k tomu, že tím pak jednou jede školní/seniorský) výlet a je vymalováno.
21.05.2013 (12:03)  
Já si pod pojmem veřejná služba představuju teda nejen zájem o denně jezdící, ale i to, že se dá dostat z A do B i když chci jet jen občas. A to mě často napadá když jedu z ČB do Brna, ty vlaky jezdí (minimálně v úsecích) (polo)prázdný, ale kdyby nejezdily tak kde jsme? Budem jezdit přes Prahu? Nebo busem (ten tady výjimečně není pro vlak až takovou konkurencí)? A i přesto, že ty vlaky jezdí hezky, trochu se nám vytrácí ta civilizace jak tu kdosi psal. Z Brna do ČB poslední 17:20, z ČB 16:10, 18:10 už s přestupem v HB. Teď osekali pár vlaků na severní větvi (92x a 69x). Za rok osekají další a třeba už pojede poslední spoj z ČB do Brna ve čtyři. Pak zjistíme, že můžem oříznout i tenhle ... a dopadne to přesně jak u píseckých rychlíků, tam byli některý spoje využívaný a některý ne, teď už nejsou využívaný žádný, protože vlak co jede jeden den v tuhle hodinu, druhej v tamtu a ještě poslední spoj z Prahy jede už 17:39 a ještě k tomu končí v Protivíně a první Os do ČB jede ve 4 ráno ... s tím nám asi nikdo moc jezdit nebude, takže pak to můžem zaříznout rovnou zgruntu.
Registrierter Benutzer Sim 
21.05.2013 (12:00)  
Ty posilaky ... to je docela mazec. Kdyz uz to konecne zacalo jezdit tak, aby s tim jezdili cestujici a ne jen kastani, pro velky uspech se to zrusi. Pritom:
- pro slony zde jezdici behem vikendu pravdepodobne neni jine vyuziti
- je to ucelena relace, vychazejici z toho nejrozumejsiho mista (= vyjizdi z Prahy a po vikendu se zase vraci)
- diky tomu, ze to jezdi v ciste poptavanych casech, jezdily a jezdi tyto vlaky slusne zaplnene ... CD to dostanou v podstate naservirovane na stribrnem podnose
- cestujicim ten vlak asi chybet moc nebude, s nejvetsi pravdepodobnosti utecou k LECO (zvlast, pokud zacne stavet v Prerove) ... pokud nekdo jede posilakem, kdyz muze jet pendolinem, bude k tomu mit nejaky duvod
- z vyse uvedeneho mi vychazi, ze zadny jiny vlak by se modrym nemel tak dobre rentovat, jako prave tento. Je to typicka "rozinka" ... jestli nedokazou ufinancovat tohle, tak jak chteji potom resit cokoliv mene obsazeneho?

No a k tem ostatnim vlakum ... obcas jsem se vracel jednim z poslednich spoju z Prahy do Plzne ... a pokud v Plzni vylezlo z petivozove soupravy 7 lidi, bylo by levnejsi poslat kazdemu z nich limuzinu s dovozem pred barak, nez tahat trista tun sem a tam ... i kdyz me osobne budou tyhle vlaky obcas chybet, naprosto chapu, ze to bylo plytvani. Jenze v souvislosti se zrusenim tech posilaku na Ostravu to pak pusobi, ze je uplne fuk, jaka je obsazenost.

Jeste otazka na zasvecene:
Pokud ministerstvo objednava a dotuje rekneme ten posledni vlak Praha - Plzen, je to ve forme "pojede vlak", nebo "pojede petivozovy vlak s vozem prvni tridy, sluzebnim oddilem a xxx kapacitou druhe tridy"? Nebo jinak receno, pokud by modri misto petivozovyho vlaku poslali neco odpovidajiciho poptavce (rekneme kvatro, i kdyz je to cmoudik, takze to neni optimalni priklad), byl by to nejaky problem?

Ptam se proto, ze by mi - jakozto logicky mezikrok pri snaze setrit - prislo logicke, aby se napred kapacita prizpusobila poptavce a teprv v pripade dalsiho ubytku cestujicich bych spoj rusil ... i kdyz, to by taky mohlo znamenat, ze to vyjde a spoj se rusit nemusi ... a to by byl pruser :-X
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
21.05.2013 (11:33)  
pro thingie podruhé:

Odjezd osobáku lze s "uzlovými" rychlíky sladit. Navíc - dotace + kompenzace "žákovského" jízdného - na této relaci (HavlBrod - Jihlava) mi hlodá červík v hlavě - zda administrativně upřednostnit pro žactvo právě spoj kategorie Os, před R - ale jak jsem už psal - jde o lokální, regionální záležitost.
21.05.2013 (11:23)  
Zrušení posilových rychlíků 1484 a 1485 nechápu. Vždyť to jezdí 100% obsazené. Hurá do ... koženky!?
Registrierter Benutzer thingie  mail  
21.05.2013 (11:20)  
stoupa: To je souběh kterému se nedá moc vyhnout, pokud má v uzlu zároveň navazovat regionální i dálkovější doprava. Na ten osobák se nedá přestoupit z rychlíků do Brodu (z obou stran), přijíždějí o něco později.
Registrierter Benutzer pekař 
21.05.2013 (11:01)  
Pasažér: ten druhý bod je poměrně zajímavý. Nedávno, po třetím mátovém čaji, jsme si se známým zkušebně počítali, o kolik peněz mohly ČD nástupem RJ přijít a došli k poměrně zajímavému číslu ( a určitě docela nepřesnému, spíš jen pro představu:) ). Kde je LE, snížení cen, navýšení některých služeb.. A navíc nejde jen o prý nedotované Pendolino, ale i o státem placené expresy na těchto tratích

Je pak otázkou, jaký je přínost takového způsobu konkurence a jestli by nebylo lepší na tuto trať vybrat VŘ, jehož vítěz tady bude jezdit.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko