..: Ministerstvo dopravy omezuje od července další rychlíkové spoje :..

363.061 - patrně nejhezčí plzeňské eso v čele večerního rychlíků do Plzně míjí vjezd od Dobřichovic, foto: Vítek_VPraha — Již několik období po sobě dochází snad téměř pravidelně k redukcím rychlíkových spojů ze strany Ministerstva dopravy. Zatímco nyní se tak dělo zejména s příchody nového grafikonu, letos se tak stane již od 1. července, kdy přestane jezdit celkem pět rychlíků a u dalších téměř dvaceti dojde k významným datumovým omezením, takže se s nimi cestující nadále svezou například pouze v některých dnech týdnu. Nejvíce se omezení pravděpodobně dotknou kraje Vysočina, kde bude omezeno asi 13 procent vlaků. Z celkového pohledu sice nevypadají škrty nijak drasticky, jezdit přestane asi 0,67 procenta vlaků, nicméně i to může cestující citelně zasáhnout, například vzhledem k návaznostem na jiné spoje.

Asi nejméně dopadne na cestující zrušení rychlíků na hlavním koridoru z Prahy na Moravu. Tam přestanou jezdit posilové rychlíky 1484 a 1485, které jsou dnes vedeny jednotkami City Elefant. Omezeny budou také rychlíky 865 a 876 mezi Prahou a Pardubicemi, které nově pojedou pouze jeden, respektive dva dny v týdnu. Zatímco v polohách těchto vlaků lze většinou využít jiné spoje, na opačné straně republiky bude omezování asi trochu citelnější. Pokračuje se totiž v redukci okrajových vlaků na trati 170. Rychlík 767, který ještě před dvěma lety jezdil večer z Chebu do Prahy, byl nejprve v roce 2011 zkrácen do Plzně. Letos pak dojde k jeho definitivnímu zrušení, stejně jako tomu je u vlaku 766 mezi Plzní a Chebem. U dalšího rychlíku pak dochází k omezením u jednotlivých dnů v týdnu.

363.019 vjíždí do stanice Havlíčkův Brod, foto: OndíkAsi největší důvod k protestům má ale zmíněný kraj Vysočina, kde se omezení dotknou mnoha rychlíků. Zrušeny budou vlaky 671 a 690, vlaky 691, 922, 924, 925, 926 a 927 pak budou jezdit v části trasy pouze jeden nebo dva dny v týdnu. Několik dalších rychlíků pak potkají omezení mírnějšího charakteru. V neposlední řadě budou omezeny také dva rychlíky mezi Ústím nad Labem a Libercem nebo Bohumínem a Brnem.

Ačkoliv ale výčet omezených spojů není příliš dlouhý, faktem zůstává, že i když se omezení mohou zdát vcelku nevýznamného charakteru, mohou mít zásadní efekt na přehlednost a účelnost taktového grafikonu a jeho přívětivost k cestujícím. Příkladem toho, jak by zavedení intervalového jízdního řádu asi nemělo dopadnout, je trať 200. Původní dvouhodinový takt rychlíků v relaci Praha - Písek - České Budějovice byl natolik omezen, že nyní nejsou výjimkou ani šestihodinové díry v taktu během dne.

Seznam zrušených či omezených spojů dálkové osobní železniční dopravy

vlak (ze stanice -) omezený úsek (- do stanice) jezdí bude jezdit
750 Plzeň hl.n. 6.07 - Cheb 7.28 denně v pracovní dny a sobotu
766 (Praha hl.n. -) Plzeň hl.n. 22.07 - Cheb 23.28 v prac. dny a neděli bude zrušen
767 Cheb 20.33 - Plzeň hl.n. 21.55 denně bude zrušen
671 Havlíčkův Brod 5.03 - Brno hl.n. 6.41 v pracovní dny bude zrušen
690 Brno hl.n. 19.21 - Havlíčkův Brod 20.56 v prac. dny a neděli bude zrušen
691 (Praha-Smíchov -) Havl. Brod 21.02 - Brno hl.n. 22.29 v pátek a neděli v pátek
830 Bohumín 5.35 - Brno hl.n. 7.57 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
831 Brno hl.n. 6.02 - Bohumín 8.30 v prac. dny a sobotu v pracovní dny
865 Praha hl.n. 5.47 - Pardubice hl.n. 7.00 (- Brno hl.n.) v prac. dny a sobotu v pondělí
876 (Brno hl.n. -) Pardubice hl.n. 21.00 - Praha hl.n. 22.15 denně v sobotu a neděli
894 Kolín 21.14 - Ústí nad Labem západ 23.05 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
895 Ústí nad Labem západ 18.47 - Kolín 20.40 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
661 (Plzeň -) Jihlava 18.39 - Brno hl.n. 20.36 denně ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli
922 Jihlava 5.25 - Jindřichův Hradec 6.41 (- Plzeň) v pracovní dny v pondělí
924 Havlíčkův Brod 7.00 - Jihlava 7.23 (- Plzeň) denně v pondělí a sobotu
925 (Plzeň -) Č. Budějovice 18.10 - Jindř. Hradec 19.14 denně v pracovních dny a neděli
(Plzeň -) Jindř. Hradec 19.14 - Havlíčkův Brod 20.58 denně v pátek a neděli
926 Jihlava 19.34 - České Budějovice 22.01 denně v pátek a neděli
927 České Budějovice 4.10 - Jihlava 6.33 v pracovní dny v pondělí
928 Brno hl.n. 19.20 - Jihlava 21.19 v prac. dny a neděli ve čtvrtek, pátek a neděli
1167 Ústí nad Labem hl.n. 19.28 - Liberec 21.37 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1168 Liberec 18.28 - Ústí nad Labem hl.n. 20.32 denně v letním období denně
v zimním období ve čtvrtek, pátek a neděli
1484 Třinec 15.44 - Praha hl.n. 20.27 v neděli bude zrušen
1485 Praha hl.n. 15.07 - Třinec 19.49 v pátek bude zrušen

Zdroj: Ministerstvo dopravy - přehled omezení


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2013 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
21.05.2013 (10:54)  
Viděl bych také dvě souvislosti pro rušení vlaků:

1. Rozhodují o tom nekompetentní blbci.

2. Stanjurovi lidé dostali jasný úkol: Žaluda něčím naštval MD, nebo se provinil proti zákonům vládnoucí mafie a je potřeba mu ukázat drápky, aby si uvědomil, kdo drží v ruce prachy.

Výběr rušených vlaků probíhal podle následujících kritérií:
Jede vláček kolejáček,
kolik vozů asi má?
pět a půl, ty si vůl,
teď už nic,
raz dva pic.
21.05.2013 (10:52)  
Kdyby se udělala návaznost na přestup, tak co by se stalo, kdyby jezdily rychlíky jen Ústí n. L. - Cheb a tam se holt přestoupilo a až do Prahy by jel jen Excelsior, který pokračuje do Košic.

A tím by ty rychlíky přišly o velkou část cestujících z tratě 130, kteří míří do Prahy (a patřičně za tuto vzdálenost platí). Oni se totiž na vlak vykašlou a budou jedit busem/autem, bude li nutno přestupovat, navíc na nespolehlivá EC či pomalý zastávkový rychlík od Děčiná.

Dalším krokem by bylo postupné zrušení ořezaných rychlíků pro nedostatečné tržby a tudíž vyšší ztrátu. Uvědomte si, že Praha je 12x větší než typické krajské město a tomu odpovídá i zájem lidí do Prahy jezdit.
Registrierter Benutzer Leinad 
21.05.2013 (10:51)  
jaký je důvod rušení? Jestli MD nemá peníze, měly by být vyhlášeny konkurzy. Jestli je malá obsazenost, tak v konkurzu vyžadovat něco s menší kapacitou. Nebo jednat z kraji a pokusit se třeba o Sp.
"proč vozit plný CE, když jede poloprázdné Pendolino?" - a proč nevést obojí zároveň? Znamená zrušení nějakého R, že 100% cestujících půjde do Pendolina?
Registrierter Benutzer M 
21.05.2013 (10:48)  
thingie: deset minut před tím R jede na stejné trase osobák. Takže ty nebohé děti se do školy patrně přeci jen dostanou. Nemluvě o tom, že od 1.července by to snad až tak akutní potíž být neměla.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
21.05.2013 (10:40)  
ad thingie:

S tím R 924 jste dal dobrý příklad. Neb v 6:47 jede osobák - na vzdálenost 27 km by měl vyhovovat a jízdní doba není příliš rozdílná: Ergo - v čase blízkém jedou (jely) dva spoje, jeden dotovaný státem, druhý krajem - a tato relace je dle mého chápání ryze krajská.
21.05.2013 (10:36)  
Ono by toho možná šlo zrušit ještě víc. Třeba do Ústí z Prahy jezdí EC do Německa, R do Děčína a R do Chebu. Kdyby se udělala návaznost na přestup, tak co by se stalo, kdyby jezdily rychlíky jen Ústí n. L. - Cheb a tam se holt přestoupilo a až do Prahy by jel jen Excelsior, který pokračuje do Košic.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
21.05.2013 (10:16)  
Dík autorovi za přehlednou aktualitu - podanou věcně a bez emocí!
21.05.2013 (9:56)  
Jak dlouho bude trvat, než to u nás dopadne jako na Slovensku? Myslím, že k počítání stačí prsty na rukou. Tříkrát hurá!
Registrierter Benutzer thingie  mail  
21.05.2013 (9:47)  
Tady asi ani nejde moc o to jestli tím někdo jezdí nebo ne, tady jde prostě o to něco osekat a ušetřit pár drobných...

Něco z toho jsou vyloženě prasárny, například R 924 bývá nacpaný děckama co jedou do Jihlavy do školy. To tam mají chodit jen v pondělí? To asi neklapne. Ani poslední rychlík z Brna do Havlíčkova Brodu není žádná putovní výstavka prázdných vozů, ale hojně využívané spojení. Stejně tak ten večerní rychlík do Jihlavy...

Všecko to samozřejmě vede na to, že jsou to spojení která mohou (nebo možná budou přímo muset, pokud se z toho nechtějí pos...) nahradit kraje, ale ty taky na nic nedostaly peníze...
Registrierter Benutzer Kakov 
21.05.2013 (9:41)  
Semík:

můžete prosím popsat důvody proč je nepoužitelný? jaké změny, to způsobily, či jaké jsou Vaše požadavky, děkuji
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko