Brusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.
Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.
Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.
Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ
| 17.6.2014 (15:16)
Ale i tak. Lokomotiva s 3,1 MW sice není tak super jako Eso s 3,3 MW (na stříadvině) ale pořád je to lepší než žádná lokomotiva. Na druhou stranu má belgičanka už od pohledu lepší aerodynamiku, to taky pár desítek kilowatt udělá.
No a co? Jak moc lidem zalezi na par minutach ukazal zrusenej D1E a poloprazdny pendolino.
SYN: Kdo se chce pořád ještě vozit po Jančurových slibech z doby přípravy projektů tak ten ať si poslouží, ale takoví zavilci už pomalu přestávají být pro mně partnery hodnými diskuze. Jinak kdybych dostal korunu za každý nesplněný projekt ČD tak mám slušný zdroj vedlejšího příjmu...
Jako ja taky nevim, proc by se to tady melo znova rozebirat. Ze je Jancura tluchuba, to tu vime vsichni (nejde jen o highjet, ale to sou vozy Aradu, to je Hamburg, Brno, Krnov a nove od prosince Kosice). Takze OK - neni duvod se po tom vozit a rozebirat to, ale jeste vetsi nesmysl je popirat to.
A ze CD lzou taky (at je to pravda nebo ne)? Kvuli tomu je v poradku ze lze Jancura?
Mně se líbí - sice žádný výkřik designu, ale vypadají tak nějak seriózně:
http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_12#mediaviewer/Bestand:HLE_1206_Schellebelle_2.jpg
Možná na první pohled jsou ty vozy pěkné, ale já, na rozdíl od většiny diskutujících jsem jim věnoval péči, větší šrot jsem neviděl. Co jde udělat složitě, to je složité, aby bylo co nejvíc poruch, už jsem to tady psal. A péče v podobě odebírání náhradních dílů z momentámně odstavených vozů a následného montování z jiných vozů.
Co se týká těch lokomotiv, jsem zvědavý, kdo je tady bude opravovat, elektrická výzbroj úplně jiná než je v našich krajích zvykem, kdo se to bude chtít učit? Jedině že by jezdily na servis do Belgie.
Lokomotiva je vybavena tyristorovou regulací výkonu (polořízenými můstky) a stejnosměrnými motory
Čili typově to samé jako Eso...
To by nemusela být nutně pravda, některé ty Vectrony jsou též schválené jako 160kmh verze, podobně jako např. slovenská 381
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










