..: Belgické lokomotivy míří do Česka, hodí se soukromým dopravcům :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.

Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.

Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (15:16)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Slovensko (celé) Belgie


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
18.06.2014 (13:37)  
Škoda, že ne SNCF a řada 22200 s úpravou na 3 kV :) To je aspoň pořádný veterán.
Ale i tak. Lokomotiva s 3,1 MW sice není tak super jako Eso s 3,3 MW (na stříadvině) ale pořád je to lepší než žádná lokomotiva. Na druhou stranu má belgičanka už od pohledu lepší aerodynamiku, to taky pár desítek kilowatt udělá.
18.06.2014 (13:25)  
BigDye: Čili to bude líný jak Bastard.
No a co? Jak moc lidem zalezi na par minutach ukazal zrusenej D1E a poloprazdny pendolino.

SYN: Kdo se chce pořád ještě vozit po Jančurových slibech z doby přípravy projektů tak ten ať si poslouží, ale takoví zavilci už pomalu přestávají být pro mně partnery hodnými diskuze. Jinak kdybych dostal korunu za každý nesplněný projekt ČD tak mám slušný zdroj vedlejšího příjmu...
Jako ja taky nevim, proc by se to tady melo znova rozebirat. Ze je Jancura tluchuba, to tu vime vsichni (nejde jen o highjet, ale to sou vozy Aradu, to je Hamburg, Brno, Krnov a nove od prosince Kosice). Takze OK - neni duvod se po tom vozit a rozebirat to, ale jeste vetsi nesmysl je popirat to.
A ze CD lzou taky (at je to pravda nebo ne)? Kvuli tomu je v poradku ze lze Jancura?
registrovaný užívateľ wen 
18.06.2014 (12:46)  
Vtipná diskuse :-) Zvlášť pod článkem, který obsahuje výrazy jako "možná" a "údajně" :-)

Mně se líbí - sice žádný výkřik designu, ale vypadají tak nějak seriózně:
http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_12#mediaviewer/Bestand:HLE_1206_Schellebelle_2.jpg
18.06.2014 (12:29)  
Ošklivý jsou protože jsou špinavý... Až tomu udělaj novej lak, to se tu budete všichni rozplývat. Pokud s nákupem "nových" kusů nepůjde ruku v ruce vyřazení starých, vychází mi z toho jediné - více vlaků na českých kolejích. A to je dobře.
registrovaný užívateľ BigDye 
18.06.2014 (12:10)  
Čili to bude líný jak Bastard. Tak to spíš na nákladku, než na IC. Plus otázka schvalování, nevím nevím.
18.06.2014 (11:46)  
Docela mne prekvapilo, jak jsou slabe. Samozrejme jsem si to mohl najit, ale tak nejak jsem cekal ze jako Francouzske BB s opacne zkosenymi cely budou aspon 5MW. No porad je muze Jancura provozovat v dvojite trakci.
18.06.2014 (11:37)  
Ondro

Možná na první pohled jsou ty vozy pěkné, ale já, na rozdíl od většiny diskutujících jsem jim věnoval péči, větší šrot jsem neviděl. Co jde udělat složitě, to je složité, aby bylo co nejvíc poruch, už jsem to tady psal. A péče v podobě odebírání náhradních dílů z momentámně odstavených vozů a následného montování z jiných vozů.

Co se týká těch lokomotiv, jsem zvědavý, kdo je tady bude opravovat, elektrická výzbroj úplně jiná než je v našich krajích zvykem, kdo se to bude chtít učit? Jedině že by jezdily na servis do Belgie.
registrovaný užívateľ SYN 
18.06.2014 (11:35)  
Nedočetl jsem se nikde, jakou regulaci výkonu řada 12 používá

Lokomotiva je vybavena tyristorovou regulací výkonu (polořízenými můstky) a stejnosměrnými motory
Čili typově to samé jako Eso...
registrovaný užívateľ SYN 
18.06.2014 (11:30)  
tak by určitě nezapoměl poznamenat, že si pronajímá mašinku na 200 km/h

To by nemusela být nutně pravda, některé ty Vectrony jsou též schválené jako 160kmh verze, podobně jako např. slovenská 381
18.06.2014 (10:45)  
nydroš: Soupání je jedna věc, ale vzhledem k zubatým rychlostním profilům na českých koridorech je důležitá taky akcelerace. Stačí se podívat na "efektivitu" nasazení rychlých bastardů na trati 090.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko