Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
| Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
| Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
| Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
| Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
| Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
| Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
| Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
| Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
| Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
| Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
| Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
| Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
| Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
| Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
| Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
| Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
| Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
| Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
| Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
| Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
| Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
| Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
| Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
| Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
| Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
| Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
| Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
| Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
| Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
| Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
| Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
| Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
| Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
| Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR

Zdá se, že se dostáváme k jádru pudla. Z mé osobní zkušenosti v rámci objednatele ZDO jsem přesvědčen, že ČD účtují "prokazatelnou" ztrátu vyšší, než reálně je, čímž se onoho podvodu na státu dopouští. Důkazy však nemám a těžko to bude prokazovat u soudu kdokoliv, protože ČD většinu informací nesdělují ani objednateli, respektive často tvrdí, že ta data nelze zjistit (např. dostat z nich skutečné vícenáklady na zájezd existující 810 řekněme 15 km tam a zpátky v době, kdy vůz je ve výchozí stanici nevyužitý a personál má přerušení je prakticky nemožné, přinejmenším u většiny objednatelů to nelze).
Je otázkou, jestli to jen předstírají nebo mají v účetnictví skutečně takový bordel, že náklady rozklíčovat vážně nejdou. Na druhou stranu, za bordel v účetnictví už šlo taky pěkných pár lidí do lochu...
Dotaz na někoho s právním vzděláním:
je možné předpokládat, že pokud má někdo vyčíslit ztrátu, tak ji musí vyčíslovat v každém okamžiku správně a tedy každá změna vyčíslení (vyvolaná vnějšími okolnostmi) musí být přesná? Protože pak by se dalo prokázat, že když mezi dvěma kalkulacemi dopravního výkonu je jediný rozdíl v přidání X km dávno odepsaného vozidla a náklady tedy stouply jen o poplatek za DC, pohonné hmoty, plat personálu a nějaké poměrné náklady na údržbu (celkově tedy pár desítek korun na vlkm), musí rozdíl mezi kalkulacemi být roven těmto přesným vícenákladům a ne vlkm*průměrné náklady (něco přes stovku) a tedy předchozí nebo nová kalkulace byla chybná a tedy právně napadnutelná. Koná li někdo takto soustavně, ačkoliv je po něm požadována náprava, stačilo by to na žalobu? Děkuji za hrubé právní posouzení.
Tak mi připadá, že se to stále vrací ke státu a k tomu, že nějak laicky stále nechápu podstatu politických rozhodnutí :-)
Je to zdanlive nepochopitelne, slo by prece rict "bud mi to tady rozepisete do posledni lokalky, nebo zitra uz nechodte", ale v politice to chodi jinak no:(
Pravne na tom nic spatneho neni, nejak logicky je to ale s otaznikem. Nechci pusobit vylozene populisticky, ale stav je takovy, ze bud se X penez da do te dotace (dorovnani ztraty na primereny zisk) nebo do platu ucitelu (treba, to je ten populismus). Na dopravu to zadny vliv mit nebude. Pokud by to nikdo neprevzal a na dopravu by to vliv melo, tak by se ucitelum muselo rict "tak uz to zas potrebujeme":-))
Už aj vo veľkej Británii prišli na to, že atomizácia železničnému sektoru viacmenej len uškodila
poprosím o detaily toho pochopení. Británii se věnuji dlouhodobě a toto mě tedy fakt extrémně zajímá.
Ať tak či tak, na tom, že použili svůj zisk proti konkurenci nevidím (právně) nic špatného, pokud proti tomu akcionář nic nemá (a na tom, že je akcionář stát vůbec nezáleží). Tím to neschvaluju, jen podotýkám, že mi připadá zbytečné se vztekat nad důsledkem místo nad příčinou.
Ale co ceny Regiojetu a Leoexpressu? Rj a Le dříve označovaly ceny ČD za dumpingové, peníze daňových poplatníků je tehdy nezajímaly (ony je ve skutečnosti nezajímají ani dnes). Jejich ceny jsou ale stejné nebo výrazně nižší, což způsobuje nepochybně opět ztrátu. Tu sice dorovnávají ze svých vlastních zdrojů, ať už jsou jakékoli, nicméně jejich ceny jsou tak jako tak nepřiměřené, dumpingové!.. To je v pořádku?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











