..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PPP 
04.07.2014 (7:51)  
Hornisse, M:
Zdá se, že se dostáváme k jádru pudla. Z mé osobní zkušenosti v rámci objednatele ZDO jsem přesvědčen, že ČD účtují "prokazatelnou" ztrátu vyšší, než reálně je, čímž se onoho podvodu na státu dopouští. Důkazy však nemám a těžko to bude prokazovat u soudu kdokoliv, protože ČD většinu informací nesdělují ani objednateli, respektive často tvrdí, že ta data nelze zjistit (např. dostat z nich skutečné vícenáklady na zájezd existující 810 řekněme 15 km tam a zpátky v době, kdy vůz je ve výchozí stanici nevyužitý a personál má přerušení je prakticky nemožné, přinejmenším u většiny objednatelů to nelze).

Je otázkou, jestli to jen předstírají nebo mají v účetnictví skutečně takový bordel, že náklady rozklíčovat vážně nejdou. Na druhou stranu, za bordel v účetnictví už šlo taky pěkných pár lidí do lochu...

Dotaz na někoho s právním vzděláním:
je možné předpokládat, že pokud má někdo vyčíslit ztrátu, tak ji musí vyčíslovat v každém okamžiku správně a tedy každá změna vyčíslení (vyvolaná vnějšími okolnostmi) musí být přesná? Protože pak by se dalo prokázat, že když mezi dvěma kalkulacemi dopravního výkonu je jediný rozdíl v přidání X km dávno odepsaného vozidla a náklady tedy stouply jen o poplatek za DC, pohonné hmoty, plat personálu a nějaké poměrné náklady na údržbu (celkově tedy pár desítek korun na vlkm), musí rozdíl mezi kalkulacemi být roven těmto přesným vícenákladům a ne vlkm*průměrné náklady (něco přes stovku) a tedy předchozí nebo nová kalkulace byla chybná a tedy právně napadnutelná. Koná li někdo takto soustavně, ačkoliv je po něm požadována náprava, stačilo by to na žalobu? Děkuji za hrubé právní posouzení.
04.07.2014 (7:11)  
Díky za vysvětlení. Když říkám, že právně v tom nevidím problém, tak ho tam současně vidím morálně, protože pokud ČD měla nějaké peníze navíc, tak je jako státní podnik měl použít na jiné věci. Jenže to by si to musel přát akcionář (stát). Pokud akcionář mlčel, dělal management jen to, co by dělal v jakékoliv jiné firmě, čili snažil se bojovat proti konkurenci.
Tak mi připadá, že se to stále vrací ke státu a k tomu, že nějak laicky stále nechápu podstatu politických rozhodnutí :-)
registrovaný uživatel M 
03.07.2014 (23:36)  
Hornisse - popsal jsi to presne. Vcetne toho paradoxu, ze s mirnou davkou nadsazky lze smele rict, ze stat pacha podvod na statu.
Je to zdanlive nepochopitelne, slo by prece rict "bud mi to tady rozepisete do posledni lokalky, nebo zitra uz nechodte", ale v politice to chodi jinak no:(

Pravne na tom nic spatneho neni, nejak logicky je to ale s otaznikem. Nechci pusobit vylozene populisticky, ale stav je takovy, ze bud se X penez da do te dotace (dorovnani ztraty na primereny zisk) nebo do platu ucitelu (treba, to je ten populismus). Na dopravu to zadny vliv mit nebude. Pokud by to nikdo neprevzal a na dopravu by to vliv melo, tak by se ucitelum muselo rict "tak uz to zas potrebujeme":-))
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.07.2014 (22:34)  
@RadoB:

Už aj vo veľkej Británii prišli na to, že atomizácia železničnému sektoru viacmenej len uškodila

poprosím o detaily toho pochopení. Británii se věnuji dlouhodobě a toto mě tedy fakt extrémně zajímá.
03.07.2014 (22:23)  
Dobře, ale v tom případě bychom neměli mluvit o tom, jestli ČD používá peníze z dotací proti konkurenci, ale o tom, jestli se dopustily nebo nedopustily podvodu vůči státu (drsně řečeno).
Ať tak či tak, na tom, že použili svůj zisk proti konkurenci nevidím (právně) nic špatného, pokud proti tomu akcionář nic nemá (a na tom, že je akcionář stát vůbec nezáleží). Tím to neschvaluju, jen podotýkám, že mi připadá zbytečné se vztekat nad důsledkem místo nad příčinou.
03.07.2014 (22:06)  
Hornisse: Otázka právě je, jestli nadsadili, nebo nenadsadili. Ony ty výkazní tabulky pro MD jsou docela blbě auditovatelné. No, uvidíme, co se zjistí.
03.07.2014 (21:57)  
Nejsem ekonom, takže můžete mi prosím jako laikovi něco vysvětlit? Pokud ČD vykáží na nějaké trati prokazatelnou ztrátu (a nenadsadí ji, což by mohl být kámen úrazu, ale to je na jinou diskuzi) a tu jim následně stát s přiměřeným ziskem zaplácne, přece není fakticky možné, aby ty peníze použili na něco jiného než na krytí právě té ztráty. To by přece znamenalo, že by nevypláceli platy, zanedbávali údržbu nebo tak, což by se dost rychle provalilo, ne? Co mi uniká? Je to vážně míněná otázka.
03.07.2014 (21:50)  
Jugy: :) Někdo, kdo neví, že "vďaka štedrým úverom z bánk" fungují i ČD a ZSSK.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
03.07.2014 (21:05)  
RadoB: a ty si čo za kokota?
registrovaný uživatel Komín  mail  
03.07.2014 (20:52)  
Dlouze jsem si četl diskuzi, ale musím říct, že jsem došel k závěru, kterému příliš nerozumím. Na první pohled se může určitá nespokojenost Regiojetu a Leoexpressu s cenami ČD zdát poměrně absurdní, nicméně faktem, o který se zmíněné společnosti začaly opírat, je, že ČD "dotahují" ztrátu z peněz, které jim "přebydou" při úhradě prokazatelné ztráty na tratích dotovaných státem nebo kraji, čili z peněz daňových poplatníků. To v pořádku patrně není.

Ale co ceny Regiojetu a Leoexpressu? Rj a Le dříve označovaly ceny ČD za dumpingové, peníze daňových poplatníků je tehdy nezajímaly (ony je ve skutečnosti nezajímají ani dnes). Jejich ceny jsou ale stejné nebo výrazně nižší, což způsobuje nepochybně opět ztrátu. Tu sice dorovnávají ze svých vlastních zdrojů, ať už jsou jakékoli, nicméně jejich ceny jsou tak jako tak nepřiměřené, dumpingové!.. To je v pořádku?
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko