Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
| Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
| Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
| Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
| Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
| Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
| Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
| Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
| Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
| Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
| Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
| Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
| Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
| Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
| Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
| Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
| Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
| Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
| Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
| Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
| Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
| Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
| Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
| Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
| Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
| Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
| Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
| Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
| Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
| Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
| Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
| Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
| Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
| Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
| Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR

Ale i tak by šlo evidovat lístky podle sčítání ve vlaku a přeúčtovat.
Načtení jedné vstupenky na 9/11 Memorial trvá zřízenci kratší dobu, než průvodčí vyslovili "Přistoupili", tak to půjde i ve vlaku. :)
Ne tak úplně. Pokud jste rozdrtil všechny prodavače oken za 5000 svojí predátorskou cenou za 3000 a po jejich rozdrcení jste "zlevnil" na monopolních 7000, je celkem správné, když ti legislativa zakáže zareagovat na každý cizí pokus o prodej za 5000 okamžitým návratem na 3000, než se drzý konkurent finančně úplně zničí. A pište si, že vstup na obsazený trh je náročná a drahá záležitost, jen taková výhrůžka možností celkem dobře monopol zabezpečí.
Je to tedy ochrana trhu před vysokými monopolními cenami. Rádoby čistý dravý kapitalismus z 19. století moc nefunguje.
Ale podivné mi přijde, že v ČR může "nový" konkurent zavést vysloveně predátorské ceny nafurt, nejen pro zavedení na trh, takže je to naopak on, který brání dalším...
Nééé, blbost jako "fakta na stul" nepožaduju. Šlo mi o to, jestli to někdo takhle žaloval. A koukám že odpoledne vyšel další článek že přímo takhle asi ne, ale ve srovnání s (tehdy) minulým, totiž ještě objednávaným rokem.
Takže to zajímavé bude, i když trošku z jiného důvodu. :-)
CD proste ziji na dotacich a jesli nekdo chce jezdit bez dotaci at si jezdi ale nestezuje si ze nevydelava... pak to zrejme podporuje to ze bez tech dotaci nelze vydelecne jezdit. michaji se tu dva systemy dohromady a kazdy je zivy z jine hromadky penez.
predstav si ze jsi podnikatel, prodavas okna za 7000 a sype ti to penizky ted prijde jiny a zacne prodavat za 5000. co udelas ty? neslevnis? v tom pripade jsi ale asi skoncil nebo budes muset hledat nejake rezervy nebo si snizit marzi a spon dorovnat cenu aby jsis udrzel klienty jinak jsi skoncil myslim si ze se zalobou by jsi neuspel.
Jestli je tady nejaky zakon ktery ti zakazuje reagovat na prichozi konkurenci tak je neco spatne.
ale no tak. zase to neprehanej... to, ze si CD pohravaji s cisly uvnitr ucetnictvi se vi neuveritelne dlouho. dokonce existuji prime, existujici zdroje, ktere ovsem nechtely (tenkrat ze zjevnych duvodu), nebo nechteji (dnes, takztez z pochopitelnych duvodu) vystoupit z anonymity - cemuz se nikdo nedivi, nebot az se jednou nejaky silenec dokope k presnym cislum, bude to neuveritelna sranda.
a pokud nas chces dojmout argumentem "fakta na stul", tak k vyse uvedenu jeste pridavam shovivavy usmev ;)
No já už bych se snad ani nedivil...
Aha, v tom by mohl být zakopaný formální bůvol. :-D Ne, nevím jestli vlaky Bratislava - Košice bude provozovat RJCZ nebo RJSK. Jedna možnost se tak nějak sama nabízela...
Je tedy chyba ČD, že si objednanou dopravu neoddělila do nějaké své x-té dcery?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











