..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   
03.07.2014 (18:05)  
Jiří Hovorka: Dělené jízdné absolvujeme všichni dobrovolně, pokud jedeme jen část trasy na Včasné/Akční jízdenky a nechceme celou trasu platit zbytečně dráž IN25/SCIC. :)

Ale i tak by šlo evidovat lístky podle sčítání ve vlaku a přeúčtovat.

Načtení jedné vstupenky na 9/11 Memorial trvá zřízenci kratší dobu, než průvodčí vyslovili "Přistoupili", tak to půjde i ve vlaku. :)
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (18:03)  
MM: Jestli je tady nejaky zakon ktery ti zakazuje reagovat na prichozi konkurenci tak je neco spatne.

Ne tak úplně. Pokud jste rozdrtil všechny prodavače oken za 5000 svojí predátorskou cenou za 3000 a po jejich rozdrcení jste "zlevnil" na monopolních 7000, je celkem správné, když ti legislativa zakáže zareagovat na každý cizí pokus o prodej za 5000 okamžitým návratem na 3000, než se drzý konkurent finančně úplně zničí. A pište si, že vstup na obsazený trh je náročná a drahá záležitost, jen taková výhrůžka možností celkem dobře monopol zabezpečí.

Je to tedy ochrana trhu před vysokými monopolními cenami. Rádoby čistý dravý kapitalismus z 19. století moc nefunguje.

Ale podivné mi přijde, že v ČR může "nový" konkurent zavést vysloveně predátorské ceny nafurt, nejen pro zavedení na trh, takže je to naopak on, který brání dalším...
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (17:38)  
rpet:
Nééé, blbost jako "fakta na stul" nepožaduju. Šlo mi o to, jestli to někdo takhle žaloval. A koukám že odpoledne vyšel další článek že přímo takhle asi ne, ale ve srovnání s (tehdy) minulým, totiž ještě objednávaným rokem.

Takže to zajímavé bude, i když trošku z jiného důvodu. :-)
Registrierter Benutzer Martin Michl  mail  
03.07.2014 (17:34)  
co se stane kdyz budou CD jezdit za 400 aby to bylo tak jak si LE preje --- budou prazdne vlaky. a misto dotavaneho vlaku (dam priklad 200 kc na jizdenku) ten vlak bude dotovany statem 400 kc na jizdenku prootze bude prazdny... aby mohl jezdit. opravdu je to pro stat lepsi? a pro vsechny? soukromnici prece museli predpokladat ze kdyz prijdou jako konkurenti tak to asi vyvola reakci--- CD pouze dorovnaly cenu co vim. ti soukromnici se poskodili sami svymi podnakladovymi cenami.

CD proste ziji na dotacich a jesli nekdo chce jezdit bez dotaci at si jezdi ale nestezuje si ze nevydelava... pak to zrejme podporuje to ze bez tech dotaci nelze vydelecne jezdit. michaji se tu dva systemy dohromady a kazdy je zivy z jine hromadky penez.

predstav si ze jsi podnikatel, prodavas okna za 7000 a sype ti to penizky ted prijde jiny a zacne prodavat za 5000. co udelas ty? neslevnis? v tom pripade jsi ale asi skoncil nebo budes muset hledat nejake rezervy nebo si snizit marzi a spon dorovnat cenu aby jsis udrzel klienty jinak jsi skoncil myslim si ze se zalobou by jsi neuspel.
Jestli je tady nejaky zakon ktery ti zakazuje reagovat na prichozi konkurenci tak je neco spatne.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
03.07.2014 (17:33)  
@tarten:

ale no tak. zase to neprehanej... to, ze si CD pohravaji s cisly uvnitr ucetnictvi se vi neuveritelne dlouho. dokonce existuji prime, existujici zdroje, ktere ovsem nechtely (tenkrat ze zjevnych duvodu), nebo nechteji (dnes, takztez z pochopitelnych duvodu) vystoupit z anonymity - cemuz se nikdo nedivi, nebot az se jednou nejaky silenec dokope k presnym cislum, bude to neuveritelna sranda.

a pokud nas chces dojmout argumentem "fakta na stul", tak k vyse uvedenu jeste pridavam shovivavy usmev ;)
03.07.2014 (17:24)  
tarten - nemusíte se divit. Politika MDČR díky dlouhodobému strkání hlavy do písku (zachování podpory pro ČD) a přešlapování k tomu spěje. Protože kdyby byla vypsána VŘ na dopravce s jasnými pravidly (tarif, požadavky na vozidla, časová provázanost), nevznikne tu takový prostor pro komerční spoje a dopravci by se pobili v rámci VŘ
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (17:06)  
A jéje! Takže místo aby se jízdné všech dopravců integrovalo, dezintegruje se i jízdné v rámci ČD? :-)

No já už bych se snad ani nedivil...
03.07.2014 (17:01)  
Josef Petrák - Pořád by bylo zajímavé, jak by se dělily tržby, když jsou neadresné vůči spoji. Nicméně vše se dá nějak řešit... Lomené jízdné přeci ČD už umí a cestující v míře nemalé využívají :D
03.07.2014 (16:44)  
tarten: Částečně. Pořád by bylo zajímavé, jak by se dělily tržby, když jsou neadresné vůči spoji. Nicméně vše se dá nějak řešit...
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (16:39)  
JP: A ty REXy na Slovensku bude jezdit RJSK, nebo RJCZ? :) ICčka do Žiliny jezdí RJCZ.

Aha, v tom by mohl být zakopaný formální bůvol. :-D Ne, nevím jestli vlaky Bratislava - Košice bude provozovat RJCZ nebo RJSK. Jedna možnost se tak nějak sama nabízela...

Je tedy chyba ČD, že si objednanou dopravu neoddělila do nějaké své x-té dcery?
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko