..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 21      Zpráv na stránku:   
03.07.2014 (16:35)  
tarten: A ty REXy na Slovensku bude jezdit RJSK, nebo RJCZ? :) ICčka do Žiliny jezdí RJCZ.
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (16:33)  
AL: On ziskal dotace na provozování nějaké trati v rámci ZDO a tyhle peníze používá na konkurenční boj někde jinde?

A ne snad? Nebo - v čem je jeho situace jiná?

Rozdíl vůči ČD je v tom, že RJ je soukromá firma, která si zisk může přerozdělovat mezi jednotlivými svými částmi jak se jí zlíbí.

Tady je řeč o zisku, ne o tržbách. Zisk si ČD může také přerozdělovat jak se jí zlíbí.

A nesejde na druhu vlastnictví ale na tom, které peníze jsou z veřejných prostředků. Druh vlastnictví rozhoduje o tom, jestli musíte vyhlašovat výběrka. Ale ČD Cargu se z toho nějakým záhadným způsobem zřejmě podařilo vysmeknout.

ČD naopak většinu příjmů mají z dotací, které jsou cíleně určené, a tedy jejich použití jinde je nezákonné (zvlášť pokud tím narušují konkurenční prostředí).

Pro RJSK platí totéž v blede modrym. Nebo ne?
Registrierter Benutzer tsi 
03.07.2014 (16:20)  
@tarten:

Konsolidované tržby Skupiny ČD z hlavní činnosti dosáhly v roce 2013 výše 33 miliard korun, z toho tržby z osobní dopravy 20 miliard korun (64 % úhrada ztráty z veřejných rozpočtů, 25 % vnitrostátní přeprava, 11 % mezinárodní přeprava) a tržby z nákladní dopravy 13 miliard korun (od 1. prosince 2007 vyčleněna do dceřiné společnosti ČD Cargo)

Zakazníci osobní dopravy zaplatili cca 7.2 mld Kč v 2013.
03.07.2014 (16:19)  
MM: nakup novych loko provede ze záporného zisku vlaku, nebo autobusu? nebo bude leasing
Rozdíl vůči ČD je v tom, že RJ je soukromá firma, která si zisk může přerozdělovat mezi jednotlivými svými částmi jak se jí zlíbí.
ČD naopak většinu příjmů mají z dotací, které jsou cíleně určené, a tedy jejich použití jinde je nezákonné (zvlášť pokud tím narušují konkurenční prostředí).

princip je to ten samy, jestlize je jedno odkud to dotuji soukromnici a nehledi se na to pak z toho sameho principu je jedno odkud to dotuje stat a nemelo by se take na to hledet.
Mýlíte se, a to tak, že velmi.
Pokud ČD dostanou od kraje XY dotace na ZDO v Kotěhůlkách, tak nemůžou část této dotace použít na cenovou válku proti Jančurovi na Ostravsku.
Naopak, jestliže soukromník prodává v Praséééé rohlíky za 10 korun (při nákladové ceně 1 Kč) a lidi mu to kupujou, tak těch 9 korun může použít na dotování rohlíků v Horní dolní, aby byl levnější než tamní pekař. To protizákonné není.

slevy studentum take nedavaji z dobrocinosti
To určitě ne. Slevu nařizuje Ministerstvo financí, a když jí nařídí, tak taky musí ušlý zisk nahradit.
Nicméně zde je celkem přesně doložitelné, kolik RJ na studentech tratil a kolik teda stát má dosypat, a nakonec (pro RJ) nula z nuly pojde.
Nevidíte rozdíl oproti situaci, kdy na lokálce vedené 1x810 si ČD metodou felace digitu primu určily dotaci na více jak 100 korun (a dotace je na vlkm, bez ohledu na použité vozidlo či obsazení vlaku), zatímco na rychlíkové trati provozované 843 plus*) 2 x 043 se spokojily s pouhými 17 korunami (jestli to třeba nesouvisí s tím, že na té rychlíkové trati hrozila konkurence soukromníka...)

stezuje si na to co sam dela
On ziskal dotace na provozování nějaké trati v rámci ZDO a tyhle peníze používá na konkurenční boj někde jinde?

*) jé, vono to křížek nenapíše...
Edit: aha, tak není vidět jen v náhledu, v textu je. ++++

Tarten
Úhrada od objednatelů je něco přes 12+4 MKč.
"A není to trochu málo, Antone Pavloviči?" (pfc)
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (16:17)  
rpet:
Nemyslím spekulace s jepičím životem. Myslím ty žaloby. Možná jsem to přehlédl, kdyžtak hoďte odkaz na něco konkrétnějšího.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
03.07.2014 (16:15)  
@tarten:

A vy máte dojem, že tohle ČD udělaly? To je totiž zcela nové téma, nikde nevidím, že by se o tom psalo.

jestli tohle myslíš vážně, tak aspiruješ na titul vtipálek roku ;)
03.07.2014 (15:58)  
Error404: Tomu se říká riziko tržeb. Nesou ho i ČD. :)
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (15:53)  
Já: Úhrada od objednatelů je něco přes 12+4 MKč.
Blbost, samozřejmě něco přes 8+4 MKč. Prostě asi třetina výnosů.

Otázka pro Josefa Petráka:
Proč si myslíte, že flastr za pendolina zaplácává ČD ausgerechnet z těhle 12 MKč a ne z toho zbytku do 33 resp. 37 MKč?
03.07.2014 (15:48)  
Josef Petrak: Rad by som upozornil ze uhrada za sluzby vo verejnom zaujme u RJSK funguje podstatne inak ako pri ZSSK, co CD. Kym u tychto statnych dopravcov stat dorovnava stratu + plati primerany zisk, u RJSK na regionalke je stanovena fixna cena za kilometer (navysuje sa o inflaciu) ktoru RJ dostane bez ohladu na to ci na cestovnom vyberie 10 milionov, alebo 10 centov. Vdaka tomu moze RJSK organizovat rozne akcie typu "v spicke za polovicu" bez toho aby to konzultoval so statom, kedze stat to nestoji nic. Jedina flexibilna vec vo vzorci vypoctu uhrady na km je cena dopravnej cesty, tu preplaca dopravcovi stat.

Teoreticky by to mohlo viest k situacii kedy RJSK bude musiet na regionalke (BA-KN) vozit studentov zadarmo, kedze musi dodrziavat maximalne ceny stanovene MDVRR (ktore budu u studentov nula eur), ale nedostane za nich ani cent od statu, lebo zmluva mu negarantuje preplatenie straty ktora mu tym vznikne. RJSK proste od statu dostava fixnu uhradu.

Kolem dokola, ta zmluva je zla. Kazdopadne na komercnych linkach je to jednoznacne - ziaden narok na kompenzaciu bezplatneho vozenia studentov nebude, lebo ich bezplatne vozenie nebude povinne (tak ako dnes nie je v SR na komercnych spojoch povinne poskytovanie stud.zlavy a nikomu sa nekompenzuje). A ziaden sud nerozhodne inak.
03.07.2014 (15:48)  
nejlepsiho vlaku v Evrope se 6 tridama
dalo by se počítat: standard, relax, business, internet café, dětské kupé? to by už bylo 5 :) sice pouze za 3 druhy cen
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko