Praha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.
Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.
Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.
Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

cestovatelvlakembusem: Děkuji!
1) Je rozdíl jet do Brna ze Svitav nebo ze Šumperka. Tím se dost liší vzdálenost i čas ve vlaku a požadavky na kvalitu stoupají...
2) Ach ta škodolibost! Když chcípla koza mně, ať chcípne i sousedovi. Vy budete jezdit furt ve stejným vlaku, ale to blaho, že ti hnusní Třebováci (a Zábřežáci, Šumperáci, Jeseničáci...) teď mají taky útrum!! To musí být asi krásný pocit...
Opravdu si myslíte, že velikost města je JEDINÝM kritériem?! Nepřijde vám, že je trochu rozdíl, jestli se ve stejně velkých městech PROTÍNAJÍ DVA VÝZNAMNÉ koridory, nebo "jen" leží uprostřed jednoho koridoru?!
Rodney: Pokud jde o směr na Prahu a Ostravu, tak je to jasné. Co se týče toho směru na Brno, tak samozřejmě tam je to problematické a jediným východiskem je snažit se přesvědčit dopravce o potřebě nových vozů.
Chytáte mě za slovo. :-) Samozřejmě že Šumperk ani Brno NEJSOU spádovou oblastí MĚSTA České Třebové ve smyslu dojížďky za prací, vzděláním či službami...
Ale jednoznačně to JE spádová oblast PŘESTUPNÍHO UZLU Česká Třebová při cestování mezi těmito městy (pokud si stále myslíte že ne, navrhnětě mi jiný vhodný způsob dopravy, prosím). A důvody cestovat mezi Brnem a Šumperkem už se asi najdou...
stanice mezi výše uvedenými klidně nahradí Ex, R
...takze v tomto smeru s vami souhlasim. Ale ptam se vas, kde sezenete ty cestujici do EC, jejichz kapacitu railjet jeste navysi.
Mimochodem - zda se mi, ze vetsine zastancu zastavovani v MuN (respektive v Koline) by ani az tak nevadilo, kdyby to u nich nezastavovalo. Problem by nastal az v pripade, kdyby to v MuN (resp. v Koline) nezastavilo a v Koline (resp. v MuN) ano...
ceskolipak: Proto si říkám, jestli máme zapotřebí kupovat drahé railety s pronajatou lokomotivou, abychom dělali rakušákům vnitrostátní dopravu Vídeň - Graz..
Jestli by nebylo nejlepsi udelat na hranici prestupni stanici a proste koncit vlaky tam...
Po stopadesateosme - lokomotivy se nebudou pronajimat. CD pro tu linku doda 7 railjetu, OBB doda 3 railjety a 10 lokomotiv. Porizovaci naklady sou +- stejne, a +- stejna je i vzdalenost, kterou to ujede na ceskem a rakouskem uzemi.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.



















