..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 22      Zpráv na stránku:   
07.05.2014 (23:52)  
A, flame o MuN! Paráda. Myslím, že problém (ne)zastavování v Kolíně a MuNu není v tom, že by tam tam nic nestavělo. Problém je v tom, CO tam staví. Ony ty rychlíky do Brna patří k tomu nejstrašnějšímu, co se dá na našich kolejích vidět. Kdyby měl Kolín R vrstvu s vozy Bmz, tak by to zase bylo o něčem jiném.
K MuNu: počítám s tím, že tam Žlutý brzy přestane zastavovat. Před měsícem jsem to sčítal: 3 výstup, 2 nástup. Počítám, že to byli všichni obyvatelé bez režijky.
07.05.2014 (22:45)  
Probírají se tady Railjety nebo zastavování v Kolíně? Novináři vůbec napochopili princip, přirovnávají to k Pendolinu, asi si myslí, že je to elektrická jednotka, lokomotiva jim zřejmě unikla.
Mně to připadá celkem nesmyslné, jak často to mění směr jízdy? V Praze to pojede na ONJ, ve Vídni nevím, tam je hlavové nádraží? To je takový hřích jedou za 400 km objet soupravu?

Navíc ty soupravy se Syslem, lidi se orientují podle toho, kde je lokomotiva a pak jedou na druhou stranu, no snad si časem zvyknou, ale podle mně by na soupravě měla být obrovská šipka ze svítivých diod.
07.05.2014 (22:13)  
Obsazenost v useku Brno-Wien je nekdy hodne tristni, jezdim pravidelne minimalne jednou tydne vetsinou na EC 71 a EC 74 u toho ranniho to byva lepsi ale zalezi podle sezony pred Vanoci byva vlak plnej protoze lidi jezdi na trhy, totez behem leta atd.. ale normalne tam byva +- 100 lidi odhadem (1.trida vecne prazdna, jen pokud tam nalezou turisti z Japonska tak je tak z 30% obsazena) u EC 74 mnohdy zazivam ze ve velkoprostoru 2.tridy jezdi 3-4 lidi v Brne na Prahu se to ale naplni ale o nejake vysoke obsazenosti pres 80% nelze mluvit.
Registrierter Benutzer vitab 
07.05.2014 (22:08)  
Jinak někdo tady zmínil, že cesta z Kolína do Brna rychlíkem je podobně dlouhá přes Pardubice i Vysočinu. Taky jsem žil s tím, že to tak je, ale není a naopak, ta cesta přes Vysočinu se snad stále prodlužuje.
Teď je to takto:
EC přímo - 1:59
EC s přestupem - 2:24
R přes Pardubice - 2:25
R přes Vysočinu - 2:54 až 2:57

Já teď mezi Kolínem a Brnem absolvuju čtyři segmenty týdně (dvakrát tam a dvakrát zpět). Představa, že se mi ta cesta protáhne o 4x 55 minut a jako bonus dostanu v lepším případě Bee272 či Bee273, v horším B classic, které v létě topí a v zimě klimatizuje (OK, srbské vozy na Avale poslední dobou fungují podobně), tak to teda ne děkuju!

Ty spoje přes Vysočinu jsou dobré k dopravě po ose Praha -> Tišnov (a to si ještě u Tišnova a Křižanova nejsem jistý, jestli to není, samozřejmě za menší příplatek, výhodnější vzít ECčkem a přes Brno; a Kutná hora -> Brno, kde bych ze stejného důvodu ještě rozporoval i tu Kutnou horu, která je rychlejší (ale dražší) přes Kolín a ECčkem a vídám hodně lidí v Kolíně na vlak na Kutnou Horu přestupujících.
Fakt pak ale nedovedu pochopit masochisty, kteří jedou přes Vysočinou celou trasu z Prahy do Brna, tady už bych docela pochyboval o tom, že by měli zůstat svéprávní :-D
Registrierter Benutzer Bóřa 
07.05.2014 (22:02)  
Přidám informaci o cenách rekonstrukce. Nově rekonstruované vozy Bdmpee233 (160 km/h, velkoprostor, klima atd.) upravené ze solidního základu přibližně 20 let starého Bmee248. Stálo to přibližně 17,5 mil. za vůz, tedy přibližně třetina ceny jednoho vozu soupravy RJ (kam ale spadají i řídící vozy a jídeláky, které budou patrně dražší než vozy k sezení).
Registrierter Benutzer vitab 
07.05.2014 (21:56)  
Za stavění všech EC v Kolíně lobbuju už několik let, uvidíme, jak mi v tomhle pomůžou komunální volby (paradoxně pro mě osobně už to nic neřeší, jednak nám ve škole změnily rozvrhy, takže nekončíme 5 minut před odjezdem vlaku, který v Kolíně staví, což znamená buď odchod dřív, štěstí na zpoždění nebo téměř dvouhodinové čekání na další spoj), a druhak po změně GVD mě čekají tak tři cesty do Brna a promoce :-D

Problém Kolína není, že plní vlaky ve směru Kolín -> Praha, tam ti cestující nezabírají místo nikomu, kdo by jel delší trasu, problém je v opačném směru :-). Ale z vlastní zkušenosti vím, že solidně plní i směr Morava - Kolín - přestup na sever. Třeba u takové Hungarie, to než projde průvodčí vagónem, tak se ho furt někdo ptá, jestli rychlík na Rumburk v Kolíně počká a pak, když vylezu v Kolíně z prvního vagónu, tak byste měli vidět ty sprinty k podchodu.

Pokud to změní tak, že EC Praha -> Bratislava -> Budapešť/Bělehrad budou stavět v Kolíně a v Nádražákově a EC Praha -> Vídeň -> Graz pojedou jen Praha - Pardubice - Brno, tak ok, nelíbí se mi to, ale respektuji to. Ale v tom, aby v Kolíně zastavovala polovina vlaků a v Nádražákově všechny, tam není žádná logika, pouze tlačenka od Zeleného a Netolického.
07.05.2014 (20:35)  
Lo Wang: Jestliže za těch 7 souprav zaplatili 2,7 miliardy a každá souprava má 7 vozů, tak průměrná cena za vagón je 55 mil. Kč, ale to je takové neobjektivní, protože vozy nejsou stejné.
Rekonstrukce může být za 1 mil., ale taky za 20 mil. Záleží jestli udělají jen přečalounění sedaček nebo větší reko s výměnou oken a dveří, příček, dosazení vak. WC, dosazení klimatizace, úprav podvozků na vyšší rychlost.....

Jenomže mě připadá logické dělat reko vozu po 10-20 letech provozu, protože prostě mají jistou míru opotřebení a potřebují upravit i na současný standard (např. dosazení zásuvek a informačních systémů) a slouží dál svému účelu zejména na regionálních tratích a rychlících. Tam jsem i příznivcem takových řešení.
Ale dělat na 20-30 let starých vozech totální přestavbu a ještě vyšší kategorii pro prestižní spoje, mi připadá jako hloupost.
07.05.2014 (19:01)  
Martin99: Problémy je v tom, že když se to koupí, tak jedni řvou o zadlužování a kdo to má platit, když se to nekoupí... Když už je ale takové téma. Zajímalo by mě, kolik stojí 1 vůz z Railjetu a kolik stojí 1 ojetina (cena soupravy + modernizace). Lze to někde porovnat?
07.05.2014 (18:29)  
Jen škoda, že ČD nekoupily i ty zbývající soupravy. Mohly mít poměrně dost nových vozů a "jednoho druhu". Takto se zase vymýšlejí rekonstrukce 11 Apmz takto, 15 Bmz takto, pak ještě 10 Apmz, ale trochu jinak... Po nějaké době zjistí, že nové vozy stejně potřebují, protože druhá, popř. třetí modernizace 30-40-letého vozu z něj nový stejně neudělá, takže vypíšou výběrové řízení na 8 souprav něčeho nového a odlišného.....
Ale buďme rádi, že máme aspoň toto, a že to třeba nenechali dělat Škodovce.... protože pokud by ty jednotky vyráběli, schvalovali a uváděli do provozu jako ty 380-tky.......


Josef Petrák: a co tak OpenOffice/ LibreOffice nebo aplikace v rámci Google drive (např. Teamlab office), které jsou zdarma úplně? :-)
07.05.2014 (17:41)  
dnešní odjezd railjetu z Brna:
https://www.youtube.com/watch?v=K235Sbjh6s0
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko