Praha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.
Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.
Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.
Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Mozna to tak casem bude, az bude dost normalnich vagonu. (v tomto se tedy asi shodujeme s Borou)
už to radši nehulte :-D
Roodny: já zase vím o spoustě Svitaváků, co dojíždí do Pardubic 4764/176 nebo 4766/572, protože mezi přímými rychlíky je 2,5h díra
"Nejdokonalejší IDS" je záměrně napsáno kurzivou...
Jiří Kocourek: vy jste asi nepochopil, při cestě ČT - Brno
nejde ani o kvalitu (béčko na ten kousek bohatě stačí) ani o rychlost (pokud nebereme v potaz jízdu osobákem, což bohužel kvůli oredu stejně nejde...), ale o četnost nabídky. Na spojení dvou uzlů, kam každých pár minut přijíždí a odjíždí vlaky do různých směrů 2h takt nestačí...
V Český Třebový zastavují už dneska vlaky nejvyšší kvality (RegioJet)
to je pokus o provokaci??
Čili fakt že MuN je samo o sobě relativně malé není jediná věc kterou bereme v potaz, taky je tu jaksi to že se tam rozdělují dvě důležité tratě.
K těm Taurům - dost mě štve že se tu opakovaně vyjadřují lidi převážně na základě jakési "národní hrdosti" - dejme k tomu to nejlepší od domácího výrobce co máme... ale faktem je že si ČD už nějakých 10 let půjčují Taurusy z důvodu naprostého nedostatku rychlých vícesystémových lokomotiv. Je sice pravda že ten se teď poněkud napravil (ne zcela, na to je jich pořád málo!) dodávkou 380, ale zase se přestaly půjčovat slovenské Gorily, takže to pořád je trvající nedostatek. A teď, dokud bude tento stav trvat (budeme si i nadále půjčovat Taury, ať už na principu vyrovnávky nebo za cash), byla by přece hovadina učit s obtížemi spolupracovat 380 se SIVIC, a ty Taury místo toho poslat na jiné spoje kde budou tahat "klasiku"...
Neříkám že to není (nevyřešené) téma do budoucnosti ale v tuto chvíli to fakt nemá moc cenu řešit!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.



















