..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
07.05.2014 (16:55)  
bartik09 (pred hodinou) - jaka mizerna obsazenost vlaku na Brno? CD uvadeji, ze do Vidne jezdi v prumeru 240 lidi na jeden vlak! No, mozna nastoupi vsichni az v Breclavi:)
registrovaný uživatel M 
07.05.2014 (16:49)  
bartik09 - souhlasim s jednim, vlaku je moc. Tedy moc "kategorii". Z Olomouce v podstate ve stejny moment jedou tri vlaky smer Praha. Nechal bych dva - SC se zastavkama v krajskych mestech a k tomu EC/R, ktere bude zastavovat i v tech "okresnich" (ne nutne doslova).
Mozna to tak casem bude, az bude dost normalnich vagonu. (v tomto se tedy asi shodujeme s Borou)
registrovaný uživatel Kakov 
07.05.2014 (16:25)  
jugy:

už to radši nehulte :-D
registrovaný uživatel Jugy  mail  
07.05.2014 (16:02)  
KK: Pokus o provokaci? Ovšem že ne. Zastavování RJ v ČT je novinkou letošního GVD. Račte nahlédnout do jízdního řádu SŽDC. Žlutý dopravce pochopil důležitost tohoto dopravního uzlu nadregionálního významu a svoje vlaky nabízí nyní i té železničářsko-režijkovské lůze.
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
07.05.2014 (15:49)  
Karel Kovářík: v tom, že jezdí v hodinovém taktu narozdíl od těch Svitavských. Díky těm třem párům Sp v prac. dny z toho není průser, ale na faktu, že je tu 2h takt R to nic nemění. Zastavování EC však lze oželet jen v případě, že bude zaveden každodenní 1h takt R+Sp

Roodny: já zase vím o spoustě Svitaváků, co dojíždí do Pardubic 4764/176 nebo 4766/572, protože mezi přímými rychlíky je 2,5h díra
"Nejdokonalejší IDS" je záměrně napsáno kurzivou...

Jiří Kocourek: vy jste asi nepochopil, při cestě ČT - Brno
nejde ani o kvalitu (béčko na ten kousek bohatě stačí) ani o rychlost (pokud nebereme v potaz jízdu osobákem, což bohužel kvůli oredu stejně nejde...), ale o četnost nabídky. Na spojení dvou uzlů, kam každých pár minut přijíždí a odjíždí vlaky do různých směrů 2h takt nestačí...
07.05.2014 (15:46)  
V diskusi se resi 2 ruzne problemy. To na co jsem upozornoval ja je mizerna obsazenost EC na Brno. Mnozi z vas se ale (zbytecne) snazite dokazovat, ze pocet spoju je v CT, Koline atd. dostatecny...
registrovaný uživatel Kakov 
07.05.2014 (15:31)  
Jugy:
V Český Třebový zastavují už dneska vlaky nejvyšší kvality (RegioJet)

to je pokus o provokaci??
07.05.2014 (15:18)  
Tak, tak, pri relácii Brno-Šumperk a Brno-Jeseník je často lepšie cestovať cez Třebovú, je to kratšie (teda aj lacnejšie), rýchlejšie a je to možnosť, ako sa vyhnúť NAD pri veľmi častých výlukách na trati 300...
registrovaný uživatel SYN 
07.05.2014 (14:52)  
K otázce MuNu - nezapomínejte laskavě na možnost přestupu "za roh" při cestách ve směru Brno - Šumperk a okolí, ač tam existují i přímé spoje jinudy, vychází to za roh rychleji, a to už vůbec nemluvím o časových pozicích kdy žádné přímé spojení uvedeným směrem není... znám pár příkladů z nedávné minulosti kdy tím konkrétní lidé cestovali tak to asi pro leckoho je zajímavé.
Čili fakt že MuN je samo o sobě relativně malé není jediná věc kterou bereme v potaz, taky je tu jaksi to že se tam rozdělují dvě důležité tratě.

K těm Taurům - dost mě štve že se tu opakovaně vyjadřují lidi převážně na základě jakési "národní hrdosti" - dejme k tomu to nejlepší od domácího výrobce co máme... ale faktem je že si ČD už nějakých 10 let půjčují Taurusy z důvodu naprostého nedostatku rychlých vícesystémových lokomotiv. Je sice pravda že ten se teď poněkud napravil (ne zcela, na to je jich pořád málo!) dodávkou 380, ale zase se přestaly půjčovat slovenské Gorily, takže to pořád je trvající nedostatek. A teď, dokud bude tento stav trvat (budeme si i nadále půjčovat Taury, ať už na principu vyrovnávky nebo za cash), byla by přece hovadina učit s obtížemi spolupracovat 380 se SIVIC, a ty Taury místo toho poslat na jiné spoje kde budou tahat "klasiku"...
Neříkám že to není (nevyřešené) téma do budoucnosti ale v tuto chvíli to fakt nemá moc cenu řešit!
registrovaný uživatel E699 
07.05.2014 (14:41)  
Ad. jízdní doba.Dneska sem RJ využil a z MuNu jsme odjeli včas a do Perníkova sme přijeli s náskokem cca 4 minut a přitom jsme čekali v Ústí na proti vlak. :)
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko