Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

Nadruhou stranu v létě při 30°C...
Co je to za blbost nasazovat vozy podle rychlosti? Takže v Podkrušnohoří se budeme doživotně vozit Béčkama, protože je zde maximálně 120 km/h? A nejsou ani ony moc rychlá?...
Jinak celkově si tak říkám, když se někam přesune pár lepších vozů (nějaké ty reko Dunakeszi), je opravdu výhodnější z nich sestavit celou lepší soupravu, anebo je trochu rovnoměrněji podělit mezi existující soupravy? Jestli je fakt lepší mít celou jednu klimatizovanou (atd.) soupravu, a dvě kde není ani jeden vůz na podobné úrovni, anebo mít v každé soupravě aspoň nějaký ten lepší vůz?
Za situace kdy trať/HV nedělá rozdíl mezi vozy 160/140 (maximálku nevyužije ani jeden) bych řekl že by obzvláště pravidelné cestující víc potěšilo že v každé soupravě bude něco trochu na úrovni (případně můžou třeba předem místenkovat atd.) než aby (eventuelně kolikrát poloprázdná) lepší souprava jela jen občas a mezitím pořád hrůza...
Ve chvílích kdy se obsazenost neblíží plné, by to mělo taky umožnit výběr mezi (víceméně) naplněnými lepšími vozy a vozy horšími, zato však (skoro) prázdnými... A šotouši by se v každé soupravě měli kde koukat z otevřeného okýnka...
"Tady je názorně vidět, jak je ten tunel u Ejpovic prozatím úplně k ničemu."
Zkrácení trasy o cca 6km, zrychlení o cca 8 minut, klidnější a plynulejší jízda, nižší náklady na trakční energii (nebo naftu)... už jen tohle mě osobně nepřipadá jako "nic" ;-)
"Taky bych byl pro, aby se nasazovala vozidla podle traťové rychlosti, jíž mohou využít..."
Což znamená stáhnout z provozu 380-ky (200 nevyužijí nikde), vozy Xmz (200 nevyužijí nikde), Regio- Sharky, Panthery (120/160 nevyužijí prakticky nikde), prodat RJ (230 nevyužijí nikde).... Nemusím asi pokračovat ne?! ;-)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











