..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Bóřa 
25.05.2014 (22:39)  
Polospouštěcí okna skutečně nejsou nic moc. Pokud člověk není šotouš - fundamentalista, tak jednoznačně pohodlnější je vůz s klimou bez otvíracích oken. Větrání okny je při stání vozu skoro k ničemu, při jízdě nad řekněme 100 km/h je to pro změnu o zánět středního ucha a o bubínky.
25.05.2014 (20:33)  
Co se týká akustické pohody a čistoty, tak jsou na tom vagony bez otevíracích oken vždycky líp. Ten bordel tam prostě nalítá ať člověk chce nebo ne.

Nadruhou stranu v létě při 30°C...
registrovaný užívateľ M 152.0  mail  
25.05.2014 (19:52)  
Prej „jsou vybaveny pouze stahovacími okny“. Jako by to bylo něco špatnýho...
registrovaný užívateľ zesp 
25.05.2014 (18:15)  
kliminho:Prostě jen tvrdím, že za situace, kdy na tratích, kde je umožněna rychlost 160 km/h a to dlouhých souvislých úsecích, je rychlost vlaků neustále omezována "pomalými" vozy, protože těch "rychlých" je nedostatek. Proto když už jsou nějaké vyzískány, měly se prioritně využít na těchto tratích, aby se nejen zkrátil cestovní čas a nemusela tam být vata na 140, ale aby se třebas i zhodnotila investice do reko těchto tratí. Tak ji totiž využije maximálně Pinďa či Leoš. Nákladně opravená a pro max rychlost i nákladně udržovaná trať tak fakticky zůstává ležet "ladem". I o tomto už zde byl poměrně zajímavý článek. Ono nejde tu trať jen zrekonstruovat, ale držet ji v použitelném stavu pro max. rychlost je neskutečně nákladná záležitost. No a když tam pak dopravci drandí nižšími rychlostmi, je to vlastně zbytečné... Souhlasím, že jezdit s těmito vozy např. na linkách KV-Dc nebo BM-Ji-CB-PZ by byla totální zhovadilost. U nových mot. jednotek je to o něčem jiném, na koridoru to nezachrání a nikdo asi dnes nebude vyrábět nová vozidla pro 80 Km/h, že... Od toho máme Regiostarý... Až bude dost vozů na 160 a plně se dosytí ty úseky, kde se jejich rychlost plně využije a vlaky se tak zrychlí, pak ať ty "nadbytečné" jezdí třebas do Tanvaldu či na Posázavský pacifik... Ale teď ne. Jak už mám svůj pohled na věc vysvětlit???
25.05.2014 (17:21)  
zesp: A kdo určuje, která relace je důležitější? Trať Pha-Plz-Cheb je v síti TEN-T označena jako core, takže je tato trať velice důležitá :))

Co je to za blbost nasazovat vozy podle rychlosti? Takže v Podkrušnohoří se budeme doživotně vozit Béčkama, protože je zde maximálně 120 km/h? A nejsou ani ony moc rychlá?...
registrovaný užívateľ SYN 
25.05.2014 (16:25)  
František: a co zkrácení délky úseku, to taky zanedbáte? Ten tunel u Ejpovic to docela nezanedbatelně zkrátí... a samozřejmě umožní na své délce alespoň krácení zpoždění, pokud pojede Pinďa/380 nebo aspoň 362...

Jinak celkově si tak říkám, když se někam přesune pár lepších vozů (nějaké ty reko Dunakeszi), je opravdu výhodnější z nich sestavit celou lepší soupravu, anebo je trochu rovnoměrněji podělit mezi existující soupravy? Jestli je fakt lepší mít celou jednu klimatizovanou (atd.) soupravu, a dvě kde není ani jeden vůz na podobné úrovni, anebo mít v každé soupravě aspoň nějaký ten lepší vůz?
Za situace kdy trať/HV nedělá rozdíl mezi vozy 160/140 (maximálku nevyužije ani jeden) bych řekl že by obzvláště pravidelné cestující víc potěšilo že v každé soupravě bude něco trochu na úrovni (případně můžou třeba předem místenkovat atd.) než aby (eventuelně kolikrát poloprázdná) lepší souprava jela jen občas a mezitím pořád hrůza...
Ve chvílích kdy se obsazenost neblíží plné, by to mělo taky umožnit výběr mezi (víceméně) naplněnými lepšími vozy a vozy horšími, zato však (skoro) prázdnými... A šotouši by se v každé soupravě měli kde koukat z otevřeného okýnka...
registrovaný užívateľ zesp 
25.05.2014 (15:52)  
tou reko 170 versus 220 se to má údajně tak (neověřeno): Posuzovalo se ekonomické zhodnocení vynaložených nákladů z cílem vyrazit z toho co nejvíc za nejnižší náklady. Částečně má pravdu František, částečně je to kvůli rozsahu stavby. 170 byl pro zvyšování rychlosti takový kočkopes - relativně dlouhé rovinky, kde by se i více než těch 100 i dříve ject dalo, ale vždy tu rovinku zakončuje poměrně ostrý oblouk (snížení na 80). Při relativně krátkých přeložkách se to dalo zvýšit až na těch cca 120, na 160 by už se musela stavět mnohde trať zcela nová, což by ekonomicky neprošlo i vzhledem k úvaze VRT. Přitom se již jedná o plnohodnotnou dvoukolejku. Na 220 se ale musí přistavět druhá glajza, přitom současná trať je stále v obloucích a rychlost by se stejně moc zvyšovat nedala. Proto už se vyplatilo postavit zcela novou dvojkolejnou trať o parametrech na 160... Náklady už tak dramaticky vyšší nebyly.
registrovaný užívateľ junkrs 
25.05.2014 (15:18)  
Frantisek:
"Tady je názorně vidět, jak je ten tunel u Ejpovic prozatím úplně k ničemu."
Zkrácení trasy o cca 6km, zrychlení o cca 8 minut, klidnější a plynulejší jízda, nižší náklady na trakční energii (nebo naftu)... už jen tohle mě osobně nepřipadá jako "nic" ;-)
registrovaný užívateľ junkrs 
25.05.2014 (15:13)  
Frantisek:
"Taky bych byl pro, aby se nasazovala vozidla podle traťové rychlosti, jíž mohou využít..."
Což znamená stáhnout z provozu 380-ky (200 nevyužijí nikde), vozy Xmz (200 nevyužijí nikde), Regio- Sharky, Panthery (120/160 nevyužijí prakticky nikde), prodat RJ (230 nevyužijí nikde).... Nemusím asi pokračovat ne?! ;-)
25.05.2014 (13:23)  
Tady je názorně vidět, jak je ten tunel u Ejpovic prozatím úplně k ničemu. Většina vlaků pojede za miliardy jen o 20 km/h rychleji než dnes, ten pár "pinďů" to rozhodně nevytrhne, a to ani/ještě k tomu s příplatkem. Kapacitní problémy tam v nejbližších letech nehrozí, naopak potom budou muset všechny vlaky jet kus po VRT, včetně nákladů. Taky bych byl pro, aby se nasazovala vozidla podle traťové rychlosti, jíž mohou využít, a podle požadované kvality se pak příslušné vozy rekonstruovaly, a ne naopak. "Pinďové" na Ostravu jsou případ sám pro sebe, podobně nelogicky pak nasazovali na rozbitou trať do Berouna nové "slony", zatímco po opravené na Benešov dál jezdili "žabáci".
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko