Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

odchod stanica
07:44 Praha hl. n. 16:16 pr.
10:11 Olomouc hl. n. 13:49
11:07 Ostrava-Svinov 12:53
12:45 Čadca 11:13
13:26 Žilina 10:42
13:45 Vrútky 10:17
14:18 Ružomberok 09:44
14:38 Liptovský Mik. 09:24
15:07 Štrba 08:55
15:24 Poprad-Tatry 08:40
16:23 Kysak 07:39
16:36 pr.Košice odch.07:24
Iste, ZSSK v spojení so ŽSR ani zďaleka nedosahuje úrovne švajč. železníc, kde pri meškaní flexibilne ponúknu taxi pre skrátenie dojazdu vlaku do konečnej stanice, aby sa nerozbila prevádzka GVD (ale im to umožnia aj ich vlak. súpravy). A napr. v Taliansku počas štrajku na cest. lístok na regio vlak mi v zákaz. centre ponúkli jazdu vyššou kategóriou, čo je iná časť spoločnosti, ktorá neštrajkovala. Či známym, ktorý počas ZOH 2006 omylom nastúpili do IC namiesto regionálneho, sprievodca jazdu po najbližšiu stanicu odpustil rozdiel cestovného.
Jančurov príklad iste tiež dobrý (i keď možno porušil predpis o stojacich :-), presne o tom je vítaná konkurencia, aby naučila staré monopoly o vyčerpávajúcom pre zákazníka.
Tá TEŽ by ma zaujímala, kedy a ako, lebo podľa mňa naozaj výnimočnosť, ktorá možno zaskočila i výpravcu, čo samozrejme rozhodne nemala :-). Lebo len za leto som fotil možno 300 rôznych vlakov TEŽ, všetky on time. OŽ nie, ako spomínam práve pre snahu výpravcu na Štrbe.
BTW vo Vrútakch čakali spoje na Zvolen na posledné spoje zakaždým, ak to umožnila náväznosť tak aj v priebehu dňa. Ale ten chýbajúci výlukový GVD bol veľkým mínusom, osobitne keď sa jazdilo stále nižšou rýchlosťou, zrovna je tam takt na min. 4 osob. vlaky naraz (občas pri výraznejšom meškaní sa zhluklo i viac), čo sa nedalo ani náhodou stíhať. Trpeli tým aj na 181 či 170-tke. Len pre šotoušov sa občas vyskytli zaujímavosti ako súbežná jazda Zr a Os z Vrútok po Martin-Priekopu. Všeobecne sa v tomto vedenie ŽSR sa nepekne vykašľalo nielen na cestujúcich, no i vlastných prevádzkových zamestnancov, ktorý ale ako uvádzam, sa snažili pomôcť cestujúcim, čo sa dalo. Iste však aj s rezervami, hlavne pre čaty ZSSK v R, tie sa mi javili tým najslabším v naozaj nutných info pre cestujúcich.
Uf, sorry všetkým za do istej miery OT.
Co se týče TEŽ, ta měla zpoždění 8 minut, přesně tolik, kolik je na přestup. Vlaky přijely současně, na schodech shora x lidí a vyýpravčí píská, anžto minutové zpoždění by bylo velkým problémem.
Jsem prostě velmi zvědav na obsazenost IC ZSSK a IC RJ, které budou vyrážet na stejnou trasu s téměř stejnými zastávkami v rozestupu 10 minut. Hádám, že ZSSK skutečně zapláče, protože na rozdíl od ČR nezačne jezdit Jančura se soupravami o třech vagonech a leccos stihl díky provozu v ČR vychytat.
jsou 3 druhy cestujících:
1) někdo přijede na 1 den do Košic, v takovém případě se nevyplatí auto ani vozit, ani půjčovat a já osobně bych bral MHD nebo taxi
2) někdo, kdo přijede na delší dobu třeba 14 dní, tomu se vyplatí auto přivézt, přeci jen půjčování není levná záležitost
3) sebeautofil - takový člověk bude chtít mít své auto, a půjčené nebude chtít ani zadarmo, ten si ho přiveze
No iste som na ČD nespôsobil taký konflikt, že do povinne miestenkového vlaku nastúpim bez miestenky (to skôr vypovedá niečo o cestujúcom :-().
A "salámová" metóda, keď je na úrovni 100 min., tak je to o pokazenom HDV, čo v prvom momente nikto neodhadne, že či bude nutné nasadenie zálohy a ako rýchlo sa vykoná. Áno, zažil som ich toto leto viacero, i keď nie vždy tak, ako to popisuješ.
O arogantnej a neochotnej sprievodkyni možno nielen pred x rokmi, možno aj teraz, no len opakujem, ja túto skúsenosť v posled. 2 rokoch obdobne intenzívneho využívania železnice ako predtým v ČR s čatami ZSSK nemám a klamal by som, že mi spolucestujúci takto masívne neg. skúsenosti zdelili. A to pritom na ZSSK sa naozaj nedívam ružovými okuliarmi, ale dosť kriticky. No predovšetkým pre chýbajúcu dopr. politiku bez aspoň snahy o IDS, čo je ale primárne vec MDS.
Tiež ma prekvapuje tvoja skúsenosť s prestupom v PP z TEŽ, z tých 15-20-tich toto leto som ho nezažil, primárne už len preto, lebo ani raz TEŽ-ka do PP nemeškala a na R smer Žilina je rezerva tuším 8 min, smer Košice ešte na viac 9 min. Mal si v tom zjavne ojedinelosť. Čo je problém, je tohtoročný GVD na prestup zo smeru od Žiliny taktu R, čo zrejme pre výluku sa ani nesnažili nastaviť. Skôr potom býva/bol problém s OŽ na Štrbe, ale práve toto leto som videl progres v snahe max. natiahnuť jej čakanie po jej náväznosť na TEŽ na Štrbskom, kde je na rozdiel od TEŽ, dostatočná rezerva vyše 20 min. TEŽ samotná si nemôže dovoliť viac ako pár min. zdržania, čakajú ju 2 križovania na trase, ktoré by takt rozbili nielen na jeden obeh.
A áno, ten GVD takmer 7 mes. trvajúcej výluky je veľkou chybou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










