Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

Uplne stejne jako "druha trida je preplnena, pustte nas do prvni, ta je prazdna".
Fakt je, ze to bylo jeste v dobe predjancurovske, od te doby se ledacos i u modrych zmenilo k lepsimu ... i kdyz lonske vysazeni z pendolina v polich ve smyslu "dal nejedem, pockejte si pul hodiny na osobak" pricemz kompenzace cinila rovnych 6 CZK napovida neco o tom, ze zakaznicky pristup stale jeste nerika vsem na nabrezi pane.
Ruský rozchod netřeba, normálněrozchodná splítka vede až do Čopu :-) Resp. i dál do Mukačeva a Koroleva, ale pravděpodobně jen pro náklady a mimo nástupiště.
Ale s tou balkanizací vagónu je to pravda, ukrajinští celníci dokážou zvandalizovat vagón hůř než banda ožralých baníkovců :-(
Rado67
skús nastúpiť bez povinnej miestenky u ČD či inde v EU... Ono často je to aj o oboch stranách, že výsledok je takto konfliktný.
Nebyla to přímo povinná místenka, ale když mi v Německu kvůli zpoždění ujel přípoj, tak mi bez problémů přepsali špártiket (vázaný na konkrétní vlak) na další spoj. A to byl navíc mezinárodní vlak do Rakouska.
Vzhledem k tomu, že Thalys vypravuje "lyžařské vlaky" z Bruselu do Alp už léta (již v dobách, kdy si většina lyžařů vozila vlastní vybavení), tak to ani v těch VR vlacích tak velký problém není. Snad jedině to, že lidé u nás chtějí mít (a asi oprávněně) zavazadla pod dohledem.
Popisovaná situace je (taky mimo jiné) výsledkem úspěšného lobování státních drah za odložení platnosti (v ČR ve vnitrostátní dopravě už podruhé o 5 let, v SR - mám pocit - že bez časového omezení) příslušných odstavců evropského předpisu 1370 o refundaci nákladů a "penále", který musí železniční dopravce při zpoždění uhradit cestujícímu.
I když je fakt, že vybrat od cestujícího 10 euro za jízdu bez místenky a dát mu 5 euro na oběd by se vlastně dráze vyplatilo. :)
A druhak, kdo zná turistický průmysl v Tatrách ví, že zastavit pouze v Popradu je část služby a tím i využití pouze části potenciálu. Štrbské Pleso je spojeno zubačkou se Štrbou, kde sice staví Košičan a R z Bratislavy, ale ani ZSSK se neobtěžovalo tam nechat zastavit IC. Radim Jančura to pochopil, uvidíme co Pendolino a LeoExpress.
Onen průvodčí se asi zachoval podle předpisů, ale určitě ne lidsky a s použitím zdravého rozumu (dtto dispečeři ZSSK).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











