..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.09.2014 (22:50)  
A? Ostatni lidi myslim taky tu mistenku museli mit a jejich zivotni pribehy byly mozna jeste pohnutejsi.
Uplne stejne jako "druha trida je preplnena, pustte nas do prvni, ta je prazdna".
registrovaný uživatel Sim 
13.09.2014 (22:41)  
Zdenda > bohuzel podobna praxe funguje i u nas - kdyz mi kdysi kvuli zahoreni lokomotivy ujelo Ec na Ostravu, prvni co jelo danym smerem bylo klopidlo. Personal byl neuprosny - bud me vezmou za 100 CZK (bez modre skrabky za 200) pokutu, nebo mam zustat na nastupisti a pockat si na dalsi spoj bez priplatku (tusim ze to tenkrat znamenalo neco pres hodinu.
Fakt je, ze to bylo jeste v dobe predjancurovske, od te doby se ledacos i u modrych zmenilo k lepsimu ... i kdyz lonske vysazeni z pendolina v polich ve smyslu "dal nejedem, pockejte si pul hodiny na osobak" pricemz kompenzace cinila rovnych 6 CZK napovida neco o tom, ze zakaznicky pristup stale jeste nerika vsem na nabrezi pane.
13.09.2014 (22:23)  
Pavel Šmídek
Ruský rozchod netřeba, normálněrozchodná splítka vede až do Čopu :-) Resp. i dál do Mukačeva a Koroleva, ale pravděpodobně jen pro náklady a mimo nástupiště.
Ale s tou balkanizací vagónu je to pravda, ukrajinští celníci dokážou zvandalizovat vagón hůř než banda ožralých baníkovců :-(

Rado67
skús nastúpiť bez povinnej miestenky u ČD či inde v EU... Ono často je to aj o oboch stranách, že výsledok je takto konfliktný.
Nebyla to přímo povinná místenka, ale když mi v Německu kvůli zpoždění ujel přípoj, tak mi bez problémů přepsali špártiket (vázaný na konkrétní vlak) na další spoj. A to byl navíc mezinárodní vlak do Rakouska.
registrovaný uživatel zdenda 
13.09.2014 (20:43)  
Rado67: k TEŽ - bylo to 21. srpna, do Smokovce přijel asi s minutovým zpožděním, místo 8:55 vyjel tak s tříminutovým, ve Velkém Slavkově jsme stáli, to byly další dvě minut a pak jsme zhruba 2-3 minuty čekali před nádražím v Popradě a 8 minut bylo na světě. Výpravčího snad nemůže překvapit, že něco může mít zpoždění a od toho má vysílačkou spojení s dispečerem. A hlavně očima vidí lidi dobíhající, tj. je to pitomec.
registrovaný uživatel paolo 
13.09.2014 (18:25)  
arj: ono nejde jen o lyže, pokud tam našinec jede na týden, tak si tam s sebou tahá snad i náhradní umývadlo. Samozřejmě ne všichni, ale výrazná část turistů s sebou vláčí tak objemné kufry, až se divím, že to vůbec unesou. Když se pak několik takových sejde v jednom vagonu v Pendolinu, tak to nebudou mít kde nechat. V uličce to zřejmě být nemůže a místa u vstupů do vagonů je celkem poskrovnu.
registrovaný uživatel arj 
13.09.2014 (18:17)  
paolo: pro návoz do Tater ... možnost přepravy zavazadel, což si umím v Pendolinu představit, ale pouze v omezené míře

Vzhledem k tomu, že Thalys vypravuje "lyžařské vlaky" z Bruselu do Alp už léta (již v dobách, kdy si většina lyžařů vozila vlastní vybavení), tak to ani v těch VR vlacích tak velký problém není. Snad jedině to, že lidé u nás chtějí mít (a asi oprávněně) zavazadla pod dohledem.
registrovaný uživatel arj 
13.09.2014 (18:13)  
Situaci s místenkou a doplatkem bych chápal na ten zmíněný konkrétní problém se zpožděním

Popisovaná situace je (taky mimo jiné) výsledkem úspěšného lobování státních drah za odložení platnosti (v ČR ve vnitrostátní dopravě už podruhé o 5 let, v SR - mám pocit - že bez časového omezení) příslušných odstavců evropského předpisu 1370 o refundaci nákladů a "penále", který musí železniční dopravce při zpoždění uhradit cestujícímu.

I když je fakt, že vybrat od cestujícího 10 euro za jízdu bez místenky a dát mu 5 euro na oběd by se vlastně dráze vyplatilo. :)
registrovaný uživatel paolo 
13.09.2014 (17:45)  
K.Kovařík: pro návoz do Tater jsou důležité 2 aspekty spojení. Jednak možnost přepravy zavazadel, což si umím v Pendolinu představit, ale pouze v omezené míře. Víkendové návozy může vykrýt Košičan, který bude zachován v pátek do Košic a v neděli z Košic. Sobotní týdenní turnusy to však nepokryje, to je fakt, ale třeba se v průběhu roku sobota nějak posílí, bude-li potřeba.
A druhak, kdo zná turistický průmysl v Tatrách ví, že zastavit pouze v Popradu je část služby a tím i využití pouze části potenciálu. Štrbské Pleso je spojeno zubačkou se Štrbou, kde sice staví Košičan a R z Bratislavy, ale ani ZSSK se neobtěžovalo tam nechat zastavit IC. Radim Jančura to pochopil, uvidíme co Pendolino a LeoExpress.
13.09.2014 (17:29)  
Rado67, zdenda : Situaci s místenkou a doplatkem bych chápal na ten zmíněný konkrétní problém se zpožděním. Správná reakce jak od dispečerů ZSSK a provozního personálu měla být v tom, že měli umožnit cestujícím přepravu v IC bez místenky, samozřejmě podle pravidla..."sedíš na místě kam přijde cestující s platnou místenkou, bez řeči uvolnit a sednout jinam (jak se to koneckonců běžně děje i v jiných vlacích, které vezou místenkové vozy bez povinné rezervace).

Onen průvodčí se asi zachoval podle předpisů, ale určitě ne lidsky a s použitím zdravého rozumu (dtto dispečeři ZSSK).
registrovaný uživatel Kakov 
13.09.2014 (17:22)  
i když mám pendolino celkem rád, tak si čím dál více začínám myslet, že nahradit jím Košičan je nesmysl. Jančura a jeho ultraz se můžou radovat, jeho vlaky budou to jediný denní spojení, které bude z hlediska zavazadel, vhodné pro návoz turistů do tater
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko