..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 21      Zpráv na stránku:   
12.09.2014 (21:25)  
zdenda - IC ZSSK v SNV nezastavují - budou až po novém jako reakce na RJ.
Už se těším na RJ jak se svezu z PP až do Pardubic a zpět.
registrovaný uživatel zdenda 
12.09.2014 (21:08)  
Rado67: byl to zážitek, ale ne z jednoho vlaku. A taky podpořený debatou se Slováky, kteří jezdí pravidelně. A co se týče Vrútek, tam mě zarazila neexistence výlukového jízdního řádu. Několik měsíců se tam jezdí po jedné koleji, ale JŘ je konstruovaný na běžný provoz... Prostě letos těch negativních zážitků bylo příliš.
registrovaný uživatel Rado67 
12.09.2014 (20:57)  
zdenda, 19:19: Na Slovensku je na úrovni Českých drah v 90. letech a dřív - naval prachy, sedni do vlaku a drž hu...

Vždy je to subjektívne takto generalizovať, na viac ako spomínaš, len na tvoju ojedinelú skúsenosť.
Ja som donedávna viac rokov pobýval v ČR, jazdil vlakom každý týždeň po celej ČR, tj. ročne cca 30-50 tis. km od lokálok po SC. No nemám skúsenosť, že personál ZSSK i ŽSR je horší od ČD a SŽDC. Naopak ako naznačuje paolo, malú ochotu či komunikatívnosť personálu nemožno vytýkať. Tento rok napr. pri komplikáciách výluky Vrútky - Žilina, čo som tu prestupoval len počas leta cca 30x, tak iba pochvala. A to od výpravcu, info, pokladní po vlak. personál ZSSK. A dokonca sem-tam nečakane prekvapila i ochota voziacich sa policajtov, keď pomohli starším pri nastupovaní. To napr. vo Vrútkach u vlak. čiat Zr vlakov zo Zvolena prestupujúcich do NAD som videl nie ojedinele.

Jiří Hovorka: stačí se podívat na zastavovací politiku. Kolik slovenských IC staví v Ružomberku?

Zase nemýlme si IC vlak s R, veď sa stačí pozrieť napr. na rak. Westbahn, tam obdobne zastaví vyššia kategória len v Skt. Poeltene a Linzi, zatiaľ čo nižšia diaľková OeIC, OeEC = významom naše R (bez zrovnávania kvality :-) po Salzburg hneď 6x. To by so zastávkami bol začarovaný kruh, prečo nie v tej či onej...
registrovaný uživatel zdenda 
12.09.2014 (20:42)  
Jiří Hovorka: nevím, jestli je to reakce na tu jízdní dobu, ale Jančura má z BA do KE jen o dvě zastávky navíc. Zase nestaví v SNV , IC slovenske ano.
registrovaný uživatel zdenda 
12.09.2014 (20:30)  
paolo: Košičanem jsem nikdy nejel, ale jako turista jsem na Slovensku přeci jen něco projel a nejčerstvější zážitek byl silný kafe. V Žilině jsme čekali na rychlík do Popradu. 15 minut před odjezdem naskočilo zpoždění 5 minut, které se posléze salámovou metodou zvyšovalo na 100. Žádný hlášení ve staničním rozhlase, po čase už ho přestali úpúlně hlásit. Takže kdyby bylo od začátku zřejmé, že bude takové zpždění, dalo se jet do Popradu osobákem, který vyjíždí ze Žiliny o deset minut dřív. Tak jsme teda nasedli do IC - má jet 1:10 po našem rychlíku. I ten měl 15 minut zpoždění, do Popradu nabral 30. A místo aby se personál IC omluvil, tak přišel dostatečně arogantní průvodčí a bez jakékoliv diskuse na nás akorát vyštěkl, že zaplatíme příplatek 10 euro, protože nemáme místenku. Arogantní ksicht, arogantní chování. Lidi jen zírali. Při cestě zpět naopak v Popradu pískal výpravčí odjezd rychlíku ve chvíli, kdy od TEŽ sbíhali lidi s kufry. Po intermezzu jsme ještě čekali na jiný vlak v LM, taktéž salámové navyšování zpoždění, naštěstí jen na 20 min. Měli jsme s kamarádem pocit, že jsme se vrátili daleko na východ a ne na Slovensko. Před asi pěti lety mi zas průvodčí, když jsme jeli se zpožděním a nestíhali přípoj, odmítla najít další spoj a odsekla mi, že od toho ona přece není. Takovýhle záseky se mi v ČR už dobrých deset let nestaly.
registrovaný uživatel paolo 
12.09.2014 (20:13)  
Jiří Hovorka: a Regiojet plánuje zastavovat i ve Štrbě, což je dobrý tah. I když návaznost zubačky na Štrbské Pleso není zrovna ideální.
registrovaný uživatel paolo 
12.09.2014 (19:49)  
zdenda: rád bych se dověděl víc o tvé zkušenosti s personálem ZSSK, protože já mám několik zkušeností s vlakovou četou v Košičanu, díky kterým jsem si vytvořil mínění o ZSSK jako o velmi proklientsky orientované společnosti. Ale uznávám, může to být můj subjektivní dojem.
12.09.2014 (19:49)  
zdenda - stačí se podívat na zastavovací politiku. Kolik slovenských IC staví v Ružomberku?
registrovaný uživatel zdenda 
12.09.2014 (19:19)  
Předpokládám, že Jančurovy vlaky si získají oblibu hlavně na Slovensku. Možná, že kvalita slovenských IC je dost podobná jeho, nicméně po tom, co jsem zažil v létě, si myslím, že diametrální rozdíl je v přístupu k cestujícím. Na Slovensku je na úrovni Českých drah v 90. letech a dřív - naval prachy, sedni do vlaku a drž hu... A po debatě se Slováky v IC si myslím, že místní IC budou míc co dělat. Zvlášť když ty vlaky tam jezdím v 10 minutovém rozmezí. Mj. kdo odhalil další Jančurovu nehoráznou lež, že bude rychlejší než slovenské IC? Rozdíl v jídzní době bude činit cca pět minut, co je vskutku výrazně rychlejší jízda na 450 kilometrech:-) (hovořím o IC BA-KE)
12.09.2014 (18:34)  
Já bych všechny ty co vlezou do žlutého vlaku nepustila do vlaku ČD prostě tam nemají co dělat když chtějí jinak jezdit konkurenci ať si jezdí s Jančurou ale ať pak nebrečí že se nedostanou třeba do Kolína Přelouče Poděbrad a podobně jejich chyba!
Jednou jsem měla ve vlaku Pardubice Kolín takový páreček co mi nejdřív oznámil jak je to skvělé že do Pardubic přijeli z Ostravy Regiojetem a jak to oproti nám bylo skvělé úžasné nádherné a že mi jsme komunistický dráhy a moc se divili že jsem jim dala pokutu tisíc korun za boty na sedačce i když je tam před mým příchodem neměli jak mi tvrdili
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko