..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer hor410 
12.09.2014 (17:48)  
Tak to jo... je někde zveřejněný "novější" návrh JŘ / GVD než ten z června? Rád bych se mrkl
12.09.2014 (17:38)  
hor410: vás se to vůbec nedotkne. v čase Košičana bude po území ČR jezdit vlak, který se bude jmenovat Radhošť a pojede jen do Žiliny.
Registrierter Benutzer hor410 
12.09.2014 (17:27)  
Zajímalo by mně, jak se tohle dotkne valachů, jezdím košičanem celkem často Praha - Vsetín. A mám obavu, že když to bude pendolino, dají to přes Ostravu, i když to by asi moc rychlejší nebylo... nevím no, co myslíte?
Registrierter Benutzer HonzaK 
12.09.2014 (17:13)  
No nevím nevím zda jásat... To je hezké, že pražáci budou jezdit do Košic za cenu, kterou zase Jančura nepochopitelně nasadil, tak aby prodělával a pak mohl žalovat ČD, že za to mohou ony. Proč tam nenasadil třeba cenu 350 Kč? Navíc moc z konkurence za současného stavu nadšený nejsem. Sice je hezké, že si komfortně cestujete Praha-Ostrava atd., ale pro regiony to znamená průser v nabourání koncepce hromadné dopravy využívanou každodenně při cestě do zaměstnání. Ono není moc pohodlné kupovat si denně místenky a řešit více jízdních dokladů... A navíc moc vlaků, které by třeba v budoucnu nahradily EC místo kterých se plánuji např. Pendolína, na přetížený koridor teda sakra přidat nejdou... Dráha se začíná stávat poměrně nepoužitelnou pro každodenní dojíždění. Navíc když např. v Kolíně jde vidět pouze škrtání spojů (např. EC Košičan - Pendolíno je zde k ničemu) a prodlužování doby jízd u osobních vlaků z důvodu pouštění právě Pendolín, Leo Expresu, Regiojetu atd... Měl být vystavěn VRT a tam měla být teprve puštěna konkurence co chce jezdit jenom velká města a dálkové spoje...
Registrierter Benutzer Komín  mail  
12.09.2014 (15:55)  
Pendolino bude jezdit jedna souprava ráno tam a večer zpátky v Praze, bude se tak dít denně, Košičan bude jezdit jako páteční (zpět nedělní) posilový spoj, autovůz bude snad zachován.
12.09.2014 (15:41)  
Takže budou oba dva do Košic za ČD - dle posledního návrhu GVD. Ráno z Prahy Pendolíno a okolo poledne Košičan. Taky mě překvapilo, že náhrada za Šíravu - Bohemia jede navzdory proklamacím až do Humenného. A za Excelsior se to jmenuje Cassovia Trenčín-Košice. Za zoufalý považuji obrat LE. Nicméně souprava by asi stála přes noc v Bohumíně, takto se projede.
12.09.2014 (15:05)  
M 474 003: A Jančura měl jako student "nakradeno" kolik? 300.000 Kč? A za to si koupil autobus...
Registrierter Benutzer M 
12.09.2014 (14:45)  
gissi - ano a mozna si listek koupi pro zmenu nekdo jiny, kdo si rekne "pendolino? to musim jet", takze to na trzby vliv mit nebude...
12.09.2014 (14:45)  
Martin 99

Jo je to tak. Co mi brání podnikat? Nemám nakradeno do začátku, a nikdo mi nic nedá.

Místo těch autovozů, nevyplatila by se jak dráze tak cestujícím autopůjčovna v cíli? Ono vozit auto tam a zpátky mi připadá zbytečné, nakládání, vykládání, energetické ztráty.
Registrierter Benutzer M 
12.09.2014 (14:44)  
Robert-Antonio - taky to nejak nechapu (myslim, ze SA ten servisni priplatek ma taky). Asi ty prodeje letenek dotuje z provozovani vlaku:-))
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko