Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

Co Ti brání začít podnikat v železniční dopravě a být lepší než Jančura?
Je EN/nočný R tak nevýhodný časove, ranný príchod do KE či u EN do PP (aj rýchlejšie a bližšie do SNV pre gissi) nie je vhodný na dojazd do Maďarska apod? Podľa GVD Bohemia ako autovlak nadviaže na Širavu pre Košice výhradne. Jedine, že nevyhovuje spanie vo vlaku, čo rešpektujem a sám tiež mám s tým problém.
Všeobecne ma prekvapuje tu, že dominuje záujem o denný autovlak, keď mimo letnú sezónu naozaj nevídavam Košičan vyťažený, už i teraz v sept. ide občas prázdny.
Sim: motocykel.
Potreba sa informovať práve na Bohemiu, či nedôjde k zmene.
BTW doterajší príchod Košičana do KE s vykládkou o 18 h. v lete (motocykl. sezóna) mi nepripadá moc neskorý, no to už je i tak pasé.
Zkusím ted najít na webu možnosti cestovat vlakem a na místě si auto půjčit, ale obávám se, že to bude o dost dražší, nemluvě o tom, že by to znamenalo tahat zaazadla ručně.
Obávám se, že aby se zaplatilo to autovozy, plus tajtrdlíkování s nakládkou a vykládkou, tak by měly jezdit alespoň 4 autovozy a to dosatečně zaplněné.
Má někdo nějaký relevantní zdroj, který by záměr zrušení autovlaku dokládal?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










