..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   
12.09.2014 (14:31)  
M 474 003: Ano, protože nedocenili tvých kvalit, tak se s tím vyrovnáváš takovým klasickým českým způsobem - přeješ všechno "dobré". A pořád dokola...
Co Ti brání začít podnikat v železniční dopravě a být lepší než Jančura?
12.09.2014 (13:23)  
Doufám, že ta v médiiích vyhlašovaná cena 243 Kč bude použita v případném sporu RJ s ČD o dumpingui a nedovolené podpoře...
Registrierter Benutzer Rado67 
12.09.2014 (13:18)  
Tomáš R., gissi: autovlak.
Je EN/nočný R tak nevýhodný časove, ranný príchod do KE či u EN do PP (aj rýchlejšie a bližšie do SNV pre gissi) nie je vhodný na dojazd do Maďarska apod? Podľa GVD Bohemia ako autovlak nadviaže na Širavu pre Košice výhradne. Jedine, že nevyhovuje spanie vo vlaku, čo rešpektujem a sám tiež mám s tým problém.
Všeobecne ma prekvapuje tu, že dominuje záujem o denný autovlak, keď mimo letnú sezónu naozaj nevídavam Košičan vyťažený, už i teraz v sept. ide občas prázdny.

Sim: motocykel.
Potreba sa informovať práve na Bohemiu, či nedôjde k zmene.
BTW doterajší príchod Košičana do KE s vykládkou o 18 h. v lete (motocykl. sezóna) mi nepripadá moc neskorý, no to už je i tak pasé.
Registrierter Benutzer gissi 
12.09.2014 (13:09)  
Jel jsem autovozem naposledy před měsícem, v srpnu, cesta z Prahy (neděle) = 6 aut, cesta zpět (sobota) pět.
12.09.2014 (12:45)  
Ten denní autovůz je vždy jediný. Na nočních spojích pak jezdí dva. Z mých zkušeností plyne, že ty noční bývají někdy i úplně plné, ty denní jsou skutečně slabší. Nepamatuju se přesně, kolikrát jsem tím jel, ale počet aut byl od 1 (já) do maximálně pěti. Jo, určitě to na sebe nevydělá, ale konec tohoto spoje mě fakt mrzí. Zvláště když už je teˇd možné kupovat jízdenku přes internet.
Zkusím ted najít na webu možnosti cestovat vlakem a na místě si auto půjčit, ale obávám se, že to bude o dost dražší, nemluvě o tom, že by to znamenalo tahat zaazadla ručně.
12.09.2014 (12:33)  
Tomáš R. - Nedávno jsem Košičan viděl přijíždět do Prahy, byl na něm jediný autovůz a na něm 2 auta. Nevím jak je to jindy, ale jestli je toto průměr, vyplatit se to nemůže, a zřejmě všichni uživatelé diskutují zde :-)

Obávám se, že aby se zaplatilo to autovozy, plus tajtrdlíkování s nakládkou a vykládkou, tak by měly jezdit alespoň 4 autovozy a to dosatečně zaplněné.
12.09.2014 (12:29)  
Díky, to teda fakt roním slzu. Jedu s autem do Košic začátkem prosince, tak budu jedním z posledních cestujících využívajících tuhle příjemnou službu. A příště D1:-((((((
12.09.2014 (12:13)  
Jak jsme vlastně přišli a to, že by se měl denní autovlak zrušit? Je to nějak podložené, nebo je to jen domněnka? Ze bude jezdit Pendolino přeci ještě neznamená, že přestane jezdit Košičan, třeba budou dva denní vlaky.
Má někdo nějaký relevantní zdroj, který by záměr zrušení autovlaku dokládal?
12.09.2014 (11:57)  
RJ si můžou třeba autovozy koupit ale budou jim k ničemu, na Smíchově nelze auta nikde nakládat. Zjišťuju, že u RJ rozhodují ta samá individua, která zapříčinila můj odchod a přeju jim, aby ZKRACHOVALI a všichni vzniklou ztrátu museli zaplatit ze svého.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko