Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

Na tom také něco je – v době azairu, skyscanneru a hipmunku mi královna.cz se svým 250korunovým poplatkem připadá jako anachronismus.
Na druhou stranu, ať mu aupairky klidně platí, aspoň má žlutozlo více peněz na šťouchání do Molocha :-)
Opet narazime na desatero. Kdyz je to oblibene, tak to cestujici pravdepodobne zneuzivaji, cili je zruseni nevyhnutelne.
A vubec, co si to Jancura dovoluje delat zmeny v pulce rijna?! Copak se to tak nekdy delalo?
babilon: jízdenky z Prahy na Slovensko vyjdou v RegioJetu na devět eur, tedy 243 korun.
A to je druha stranka veci. Pak zas bude zlutak kvicet o podnakladovych cenach.
"Zároveň Jančura také představil ceník: jízdenky z Prahy na Slovensko vyjdou v RegioJetu na devět eur, tedy 243 korun."
http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-vyjede-do-kosic-08l-/eko-doprava.aspx?c=A140912_103855_eko-doprava_ozr
https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/zeleznicar_22_2013.pdf
Líbí se mi logika vedení ČD: "Když je něco úspěšné a oblíbené, tak to zrušíme".
Nechme se překvapit. Třeba si RJ pronajmou autovozy a rozšíří nabídku svých služeb.
Nevím, jestli "se automaticky prohloubi ztrata", ale urcite se automaticky utrží o dvoje zpáteční obyčejné jízdné plus dvě místenky méně, 4-6x ročně.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











