..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel gissi 
12.09.2014 (9:46)  
To: Tomáš R
Naprostý souhlas! Se mnou je to podobné. Jezdím do Spišské Nové Vsi a varianta autovlak 123/122 PRA-KOS + po vlastní ose do SN je nejvýhodnější.
Takže od prosince holt D1 atd. Respektive vzhledem k stávajícím rekonstrukcím na ní asi spíš (nebude-li právě námraza) přes Hradec Králové.
I o mých několik tisíc peněžního ekvivalentu ve formě oběživa ČD prohloubí svoji ztrátu (= přidají jim daňoví poplatníci prostřednictvím státu na její vyrovnání).
12.09.2014 (9:29)  
Denní autovlak je méně úspěšný, než noční. Pro mě ale jeho zrušení skutečně bude znamenat ono tolik populární "vyhnání z vlaku". Jezdím občas služebně do východního Madarska a využívám k tomu spojení do Košic vlakem a pak po vlastní ose.
Pokud tenhle spoj přestane existovat, pak bych musel buˇd cestovat předchozí noc, což nechci, nebo mi nezbyde, než absolvovat po vlastní ose cestu celou. Fakt radost, místo klídku v Košičanu kroutit 8 hodin volantem:-((
Jistě, je to jen můj individuální případ, ale železnice tím přijde o mých několik tisíc Kč.
Ledaže by autovůz připojil Jančura:-)
registrovaný uživatel Kakov 
12.09.2014 (9:05)  
když už tu probíráme vazbu ČD-LE-RJ (řazeno dle abecedy),
tak si myslím, že nasazení Pendolína místo Košičanu a tudíž zrušení denního autovlaku je špatně
registrovaný uživatel Kakov 
12.09.2014 (9:02)  
JOHNZ:

díky, to jsem právě netušil v jaké fázi Slováci jsou a našel jsem jen staré mapyelektrifikace
12.09.2014 (8:39)  
Miroslav Volek, 11.09.2014 (20:05): Zkusme posuzovat reálná fakta než neoficiální zdroj Wikipedia.

Jenže R. Jančura ještě v roce 2008 v médiích hrdě ukazoval Flirty od Stadleru s oněmi 6 třídami.
http://ekonomika.idnes.cz/jancura-odhalil-podobu-zlutych-vlaku-a-kritizoval-cd-i-ministerstvo-1im-/eko-doprava.aspx?c=A080227_210827_ekonomika_zra

Miroslav Volek, 11.09.2014 (19:35): Mě v celku překvapuje, že když se někam RJ rozhodne jezdit, jak "hystericky" reaguje ČD a Leo Express a okamžitě kopírují plány p. Jančury.

Plány na trasu Praha-Košice se na svět dostávaly v pořadí LE (březen), RJ (duben), ČD (září).
1.) http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-zvazuje-linku-do-kosic-dtb-/eko-doprava.aspx?c=A140303_174403_eko-doprava_suj
2.) http://www.studentagency.cz/pro-media/tiskove-zpravy/RegioJet_zahajil_pripravy_na_vstup_na_Slovensko.html
3.) http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-21536/

Jestli tu tedy byla nějaká "hysterická" reakce, tak od RJ na LE, ne naopak. ČD o půl roku později si to už určitě promyslely dobře.

Svět bez žlutých brýlí vypadá jinak. :o)
12.09.2014 (8:25)  
Tomáš R:
Tenhle zdánlivě liberální bastard, který si hraje na zdravé konkurenční prostředí, železnici ničí.
Souhlasím, že současný stav je dlouhodobě neudržitelný, ale ono se to vyřeší úplně stejně, jako v každém jiném odvětví, kde je převis nabídky a podnákladové ceny. Někdo to neustojí a prostě půjde z kola ven.
registrovaný uživatel JOHNZ 
12.09.2014 (8:23)  
Karel Kovařík: Ak už Púchov nie je prepojený, do konca ďalšieho GVD bude určite.
registrovaný uživatel Kakov 
12.09.2014 (5:38)  
M

Praha-Ostrava, nutny prejezd a Zilina-Kosice. Neco jako Praha-Graz...

zapomněl jsi na důležitý fakt, trasa Žilina-Košice je poněkud marginálnější
registrovaný uživatel Kakov 
12.09.2014 (5:29)  
JiříK.:

ad 25 kV oni už Slováci rozšířili svůj systém?? v ČR se s ním přes Vsetín nesetkáte
12.09.2014 (2:36)  
Rado67: no tento rok už bylo tolik MÚ na koridoru, že tomu letadlu se dá věřit asi daleko víc. Taky je velký problém Ruzyně, která jen na poplatcích není vůbec levná. To kdyby bylo letiště ve Vodochodech, asi by to byla ihned jiná káva
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko