..: FOTO: RegioJet v Berlíně ukázal, jak má vypadat 2. třída :..

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet velkoprostor, foto: Josef Petrák Berlin — Čtyři roky čekání, spekulací a vášnivých konspiračních debat jsou u konce. RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h. Žlutý vagon sice parkuje na celkem nenápadném místě, mezi vystavenými exponáty ale velmi zásadně vystupuje z řady – a mezi těmi několika málo klasickými vozy zde nemá konkurenta. I přes klasickou konfiguraci 2+2 cílí komfortem spíše o třídu výše, což podtrhují i sedadla Grammer ICE 3000, známá z 1. třídy railjetů ČD. K veškerým standardním funkcím ale navíc nová řada jako první v Česku (i v širším regionu) nabídne systém individuální palubní zábavy a další drobné vychytávky.

První místo bez boje

Osobní preference se samozřejmě mohou lišit, ale co do výbavy bude řada Bmpz pro cestující znamenat stejný šok, jako nasazení rakouských jedniček před třemi lety. Je to vozidlo zcela jiné úrovně, než na jakou je český cestující ve druhé třídě zvyklý. Uspořádání s 80 místy je sice velmi podobné třeba modernizacím řady Bdmpee od ČD, kvalitou materiálů, zpracováním a použitými díly ale cílí na úplně jinou úroveň. Vedle kožených sedadel od Grammeru, totožných s 1. třídou railjetu nebo jednotek ICE, doplňují interiér třeba zavazadlové police vyvedené v kombinaci nerezové oceli a skla. Osvětlení je řešeno pomocí LED, každé sedadlo má k dispozici čtecí lampičku nad hlavou.

Všechny sedačky v uspořádání "za sebou" mají k dispozici dotykovou LCD obrazovku s nabídkou zábavně-informačního systému, včetně dvou samostatných audio výstupů a USB portu pro nabíjení drobné elektroniky. Ve spodní části zobrazovací jednotky je navíc umístěna další LED lampička s teplým bílým světlem a měnitelnou intenzitou, jež osvětluje plochu stolku, aniž by rušila okolí. Uprostřed mezi dvojicí sedadel se nachází dvě elektrické zásuvky 230 V. Všechna sedadla jsou polohovatelná.

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet čtyřsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet dvojsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet obsazenost WC, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet exteriér, foto: Josef Petrák

Vůz je z výroby vybaven systémem elektronických rezervací, který ovšem u povinně místenkových spojů Regiojetu postrádá smysl. Jeho přítomnost je dána požadavkem na kompatibilitu s dalšími dopravci, a v praxi zatím nebude využíván. Naopak informace o jízdě bude cestujícím podávat řada velkých LCD obrazovek nad středovou uličkou. Na margo obrazovek jeden postřeh: tento vůz je snad prvním v Česku, který nabízí opravdu účinné rolety proti slunci. Vlastnost, kterou dosud nabízely spíše jen vagony polské provenience, je kritická pro každého, kdo během slunečného dne chce pracovat na počítači nebo sledovat film. U většiny dopravců, včetně rakouských vozů Regiojetu, byly ovšem dosud možnosti zatemnění velmi omezené. Nástupní prostory i buňky WC opět nesou rukopis designéra Patrika Kotase a jejich provedení s decentním LED osvětlením je rovněž ve své kategorii výjimečné.

Bmpz RJ: Uspořádání 2+2, celkem 80 míst, vše polohovatelné, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz dopravce RegioJet - systém individuální zábavy, zásuvky, nabíjecí USB port a dvě lampičky, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz RJ - prostor pro nohy je srovnatelný s pendolinem ČD, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Vůz je stavěn pro rychlost 200 km/h s podvozky Fiat, foto: Juraj Kováč

Na InnoTransu se postupně střídají vlajkové produkty všech českých dopravců. I letos jen několik kolejí od Regiojetu stojí část (přesněji dvě sedminy) railjetu ČD. Je bez debaty, že Viaggio Comfort v modré je velice solidním zástupcem dálkové dopravy 21. století. Přímé porovnání se žlutou konkurencí ale snese asi až jeho 1. třída, a i tam bude přímý souboj velmi tvrdý. Řada Bmpz RJ má jednoznačně navrch designem i výbavou, modrá souprava zase nabízí o něco víc osobního prostoru, a to samozřejmě zejména v 1. třídě, kde celkovému dojmu prospívá menší počet instalovaných sedadel. Vzájemně se na na železnici zatím neutkají, neboť žluté velkoprostory poputují přednostně na linku na linku Praha - Žilina - Košice. Pokud se ale podíváme na osobní vozy, které v současnosti nakupuje Železničná spoločnosť Slovensko (navíc za výrazně vyšší cenu), pak budí nová Astra opravdový respekt.

Palubní portál ve voze Bmpz RJ, řešení dodává společnost Molpir, foto: Juraj Kováč Čtecí lampičky se aktivují dotykem, rolety konečně blokují větší část světla z exteriéru, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Na spodní straně AVoD obrazovky je další praktická lampička, intenzitu lze regulovat, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Buňka WC je bez oken, ale prostorná a stylově nasvícena modrými LED, foto: Juraj Kováč 

Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.9.2014 (12:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 22 23 24 25 26 ... 33      Zpráv na stránku:   
23.09.2014 (19:43)  
Rodney: Nepsal jsem, že to dělá pro dobrý pocit, psal jsem, že je to jeho věc, že do toho stká prachy místo do jachet, vil....
23.09.2014 (19:40)  
to Rodney:

Už prosím nič nepíšte, to vaše blúznenie je úplne mimo realitu a nehodí sa na stránky železničných fans. Možno konšpirátori a anarchisti budú mať záujem o vaše príspevky, skúste tam... Vopred veľmi pekne ďakujem!

Pre všetkých:
Myslím, že niektoré prípevky by sa tu mali mazať, aby si nejaký človek, ktorý príde prvýkrát na zelpage.cz nemyslel, že polovica z nás sú postihnutí...
A zároveň znevažujete prácu autorov týchto článkov, ktorí tomu venujú svoj čas a peniaze.
Skúste sa nad tým zamyslieť
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
23.09.2014 (19:34)  
To je zase nablito v alejích. Všem vypatlancům, co píší o PR v žoldu RJ, bych rád sdělil, že všichni zúčastnění na InnoTransu za redakci ŽP si sami platí dopravu i ubytování. Místo slabomyslných kydů bych dotyčné vyzval, ať zvednou prdel, zajedou se tam podívat a napíší sami článek. Bohužel jejich duševní niveau se jim výš než k slabomyslným a osočujícím kecům neumožňuje přiblížit.
23.09.2014 (19:18)  
920 mm - neví někdo kolik mají Bdmpee? Taky 80 míst, taky vůz dlouhý 26,4 m...

(Jen pro srovnání rychlíkový Panter má mít 900 mm u sedadel za sebou, 1850 mm u sedadel naproti sobě, takže za sebou menší rozteč, u čtverek větší, ale mají tam být sedadla Genio s "vykrojením" pro nohy, podobně jako to mají CityJety OeBB.)
Registrierter Benutzer eber 
23.09.2014 (19:15)  
Vůz vypadá dobře, což o to, ale ta kampaň kolem toho... Jděte už prosím někam s tím, že si tam pohodlně sedl i pan Petrák se svými 210 cm. Když sem podobnou informaci našel i na iDNES, byl jsem z toho skutečně velmi nešťastný. Jak už zde někdo psal, jedná se o fanouškovský web a podle toho vypadá objektivita článků (na druhou stranu, když si přečtu co píše pan Sůra na iDNES, rozdíl tam není).
Dnešní doba je bohužel taková, že většinu lidí nalákají ty zabudované obrazovky. 10 vozů je jen kapka v moři, ale díky účinné mediální kampani to za chvíli "budou mít" všechny vozy RJ a všichni budou šílet.
Přeju tedy novým vozům co nejméně dětských nemocí, co nejméně vandalů a snad pomohou zredukovat ty milionové ztráty, se kterými se RJ potýká už od svého začátku, aby pan Jančura konečně začal prosperovat a nasadil tyto vozy i na další rychlíkové linky (např. Praha - Brno), protože s těmito vozy a cenou jízdenky za 1 Kč, jak o ní mluvil, musí vyhrát každé výběrové řízení, vyhlášené MD.
23.09.2014 (19:14)  
Lesan: Ano, i díky těm modrým a rudým lavicím, jsou ty rychlíky tak málo obsazené, že se tam můžete natahovat.
Registrierter Benutzer Rodney 
23.09.2014 (19:12)  
Martin99: To tu vážně někdo věří, že to pan úžasný dělá jen pro dobrý pocit a aby zvýšil komfort na železnici?
A s tím, že dluhy po ČD platí stát? To berete všeci kde? Proto se ministerstvo ptá EU i na to, jestli může koupit nádraží, aby se to nedalo klasifikovat jako nepovolená dotace, tak kde jaké dluhy drah platí?! Ba naopak, Jančura žaluje kde koho, aby mu zaplatili ztrátu. Takže zde vyslovím pro některé kacířskou myšlenku, ale situace je opačná, dluhy RJ mají platit ČD (pokud soud vyhraje RJ, ale snad vyhraje zdravý rozum) a ne že dluhy ČD platíme my.
23.09.2014 (19:05)  
Lesan: Není nad to se při jízdě z Prahy do Ústí chebským R natáhnout na měkkou modře přetaženou lavici v Béčku a odpočinout si.

A právě pro tento názor se nedivým, že spousta lidí nechce jezdit vlakem. Představa, že nastoupíte do vagónu a nějaký bez urážky buran je rozvalenej přes půl kupé a zabírá místo (až) dalším třem lidem opravdu není moc lákavá.
23.09.2014 (19:00)  
Josef Petrák: Děkuji za informaci o rozteči sedadel. 920 mm je už dost komfortní, někde vedle stojící Twindexxy IC mají "jen" 890, pravda v klasické dvojce (jednička má přesně metr). Co se mi rovněž líbí, že se shodují rozteče oken a čtyřek. Takže kdo má místenku k oknu, kouká z okna a ne do mezery mezi panely v obložení (v tom horším případě mezerou na izolaci).
23.09.2014 (18:56)  
Zdenda: To jestli Jančura vydělává nebo prodělává, Vám může být jedno, Vy jeho dluhy platit nebudete. ČD dělaly ztráty i před konkurencí a přes všechny dotace... tady je ale rozdíl v tom, že ztráty ČD platí stát, čili my. A že si Jančura ztráty hradí ze svého dalšího podnikání, je čistě jeho věc. Někdo vydělané prachy strká do vil, někdo do jachet, někdo do drahých aut, on strká prachy do železnice a snaží se ostatním nabídnout lepší služby v železniční přepravě.... A mě to fakt nevadí...

Jo jo, žlutá barva zde mnohé dráždí... a mnohým zase ubral trochu větru z plachet... zejména těm, co tady v minulosti tapetovali, jak Jančura sliboval nové vlaky, a že vyjel s ojetinami, a že nové vagóny už neuvidíme...
  1 ... 22 23 24 25 26 ... 33      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko