..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 25      Zpráv na stránku:   
03.12.2014 (14:31)  
Takový dotaz: Regijet opravdu sehnal nejméně jedno Desiro ze dne na den?
registrovaný užívateľ Indi  mail  
03.12.2014 (14:25)  
Karel Kovářík: aby nedošlo k mýlce- já se nijak nezastávám ČD a už vůbec netvrdím, ža se zachovaly správně. Pozastavil jsem se spíš nad tím, jak zde byla situace líčena - byť by pro většinu lidí neměla znamenat nic víc, než trochu přemýšlení při hledání řešení a meší dobrodružství při jeho realizaci :). ČD se o mne bohužel nepostaraly, musím být schopen, postartat se sám.
03.12.2014 (14:24)  
Přerovské nádraží plné odstavených 150-363
03.12.2014 (14:12)  
Pěkná ta zmínka o výpomoci KŽC. A pak že soukromníci nemohou vypomoci zapůjčenim části svího vozovího parku.
03.12.2014 (14:09)  
M 474 003: našli ste tam nejakú zjavnú blbosť? Ak áno, radi sa o tom dozvieme.

Samozrejme, že článok je písaný neformálnym štýlom a s neodborným vyjadrovaním, ale to je snád pochopiteľné vzhľadom na stránku, na ktorej to vyšlo. Inak to, čo tam píšu, je podľa mňa zmysluplné.
registrovaný užívateľ land 
03.12.2014 (14:09)  
754 012:Mě na tom fascinuje ta nesynchronost mezi výrobnou výmluv a realitou..? Dva dny slyšíme !diesely nejsou!, nemohou být. proto vlaky přes noc v polích mnoho hodin. Všichni přikyvují uznale dva dny, kterak diesely nemohou být. Pak někdo postávajíc u zpožděného vlaku prohodí pár slov s fírama a komentuje to:"tady vám dvě stojí, tady další, ještě tady..." Tak se druhý, třetí den ráno vynoří čmeláci, hektoři... Tak se začne plácat něco o ne/topení, ne/rychlosti..Snad čert to vem v takové situaci. ne??? A pak třetí den někdo přijde:"hele, diesely jsou a i s topením, 100km/h udělají, jsou tam a tam..." No tak to už vypadá na nějakou údernou tajnou noční šichtu v CKD, ne? Ale ne, tam už se přece pár let hraje hokej? Takže, ono to šlo? Werichovo:"a ono to šlo! pořád to šlo!!" platí i v tomto případě? Co to je za parodii? Někdo nahoře u drah neví, kolik má mašin a jakých??? Lokálky na Babitronu vzorně zelené, všechno na elektriku obtažené červenou křídou. A třetí den začne diskuse na téma, že diesely s topením jsou? Tohle vážně někdo chce podat jako organizační maximum dopravního polostátního kolosu? Maximum výmluv, maximum keců, maximum alibismu. Asi to nevidí do ted, ale měli obrovskou příležitost ukázat, kde je síla kolosu proti soukromníkům. Ty hektory, čmeláky apod. měly tahat trosky do nádraží první večer. Zádní trosečníci ve vagonech přes noc. Ráno další den měly být tratové diesely s topením na startovní lajně v čele vlaků na el. tratích. To by bylo maximum. Proti tomu by si soukromníci nemohli (na kolejích) škrtnout. Místo toho se žlutej dva dny oklepával, něco zkusil přesunout na busy, pročet´ si modré výmluvy, diesely posháněl třetí den a veškerej náskok kolosu je v p...
03.12.2014 (13:52)  
U fotky Čmeláka v galerii píše ythomas_ct o nasezení 749.006 na Vindobonu do Vilachu včera večer. A taky sem zahlíd dneska po ránu P. hl.n. rychlík vedený Berjlovcem ČDC.
registrovaný užívateľ Keprt 
03.12.2014 (13:35)  
749 /bardotka/,nebo brejláků 750 a 754...,se mohly tyto stroje operativně přesunout na I.koridor a vlaky EC,IC,R odvézt.

Vždyť to se děje..
registrovaný užívateľ 754 012  mail  
03.12.2014 (13:27)  
land:Pardon,máte určitě pravdu,ale tohle je neschopnost managementu ČD.ČD a jejich dceřinná společnost ČD Cargo stále disponují dostatečným počtem dieselových lokomotiv řady 749 /bardotka/,nebo brejláků 750 a 754,které mají elektrické topení 3 kV.V případě takové námrazy,/se kterou ovšem nic nenaděláme/,se mohly tyto stroje operativně přesunout na I.koridor a vlaky EC,IC,R odvézt.Tyhle diesely jsou k vidění např.v Havl.Brodě,Šumperku,odkud to na I.koridor zase tak daleko není.Sice nepojedou rychlostí 120-140 km,ale spolehlivě by tyto vlaky odvezly.Zde se ovšem ukazuje vážný poznatek,že ČD jsou stále složitý moloch,co se operativnosti a řízení týká.Raději se dosud provozuschopná mašina pošle do šrotu nebo nechá rozkrást,jen aby nesloužila jako záložní vozidlo pro podobné situace.Nechť mi pánové prominou,železnici mám rád,nedám na ni dopustit,ale velká "chyba se vloudila".
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 25      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko