..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 25      Zpráv na stránku:   
03.12.2014 (11:24)  
topič: "Oklepání" bych spíše přeložil "Čekáme na oblevu, ale snažíme se dělat cokoliv, bohužel jediné systémové řešení je zlepšení počasí".
Petr Kučera: Střízlivé zhodnocení, možná diskuteři od vyhřátých PC trochu více pochopí, jaká příčina a problémy byly v terénu na začátku...
registrovaný uživatel optus 
03.12.2014 (11:10)  
TOPIČ: Ano SŽDC ti přidělí kapacitu dopravní cesty, sestaví vlakovou cestu a v uvozovkách rosvítí zelenou na semaforu, případně vyleze pán v červené čepici s rozkazem, případně mávne výpravkou. Nicméně je to taky na odpovědnosti dopravce, zda vyjede nebo ne.
De-facto udělala chybu i SŽDC, když ad 1. mylně informovala cestující a ad 2. vypravovala vlaky i přes velkou pravděpodobnost že uvíznou na trati.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
03.12.2014 (11:05)  
Keprt: Nojo, ozbrojená pěst dělnické třídy zmizela ve víru dějin, montážních vozů asi taky nebude několik desítek k dispozici a pendreky by se musely nakoupit ve výběrovém řízení. Tak a teď babo raď. I když včera jsem při cestě autem pro dceru do školy viděl u vozovny Žižkov na Koněvce dráteníky cosi kutit na troleji, ale jestli do ní mydlili pendrekem, to jsem nepostřehl.
Až potkám ve Vozovně Žižkoff, kam chodím na únětický, kamaráda tramvajáka ze žižkovské vozovny, tak se ho zeptám, jak likvidovali námrazu. Třeba bude vědět. :-)

post edit: Právě teď říkal ředitel DP Praha, že se námraze z troleje musela "oklepat" ručně z montážních vozů, což při 340km délky tratí v Praze nějakou dobu trvá.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
03.12.2014 (10:53)  
Chápu zmatek v pondělí večer a v noci na úterý, šlo to udělat líp, ale připravenost asi nebyla nejlepší. Ale proč na ty další dny (třeba od úterý 14h) neudělali výlukový jízdní řád? Prostě proškrtat vlaky, hodit jim delší jízdní doby, mrsknout to do pdf a dát to na web. Však by to bylo 100x lepší i kdyby nakonec třeba mohlo vyjet o jeden dva spoje víc, ale lidé by se měli čeho chytit. Takhle se slíbí vlak, ten nabere každých 50 km půl hodiny
zpoždění navíc a to nemluvím o zpoždění na odjezdu, nikdo neví, jen tuší, to je pak doprava k ničemu i v nouzovém režimu.

topič: Tak tak, SŽDC to je opět jedno, ona stejně půl republiky ani neví, že existujou.

Indi: Háček je v tom, když nevíte jestli se ten vlak rozjede a taky jde o to, jestli nejbližší známý je do 100km nebo 300km
registrovaný uživatel Indi  mail  
03.12.2014 (10:51)  
Uau, když tady pročítám některé příspěvky, stále váhám, jestli popoisují rok 2014 v České republice. Svědčí to bohužel asi o naprosté degenraci populace... A nebo o schopnosti autorů příspěvky poněkud dramatizovat. Průměrně zdravý a průměrným intelektem obdařený jedinec by si měl se situací, kdy se ocitne na libovolném místě X v ČR jen s tím, co má u sebe, bez problémů poradit
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
03.12.2014 (10:46)  
optus: Dopravní cestu, řízení provozu a výpravu vlaků má na starosti SŽDC. Proč tedy její pracovníci posílali vlaky na trať v době, kdy bylo zřejmé, že je pod ledem? Kdo informuje cestující na nádražích o zpožděních, mimořádnostech atd.? Není to také SŽDC?
03.12.2014 (10:32)  
registrovaný uživatel optus 
03.12.2014 (10:31)  
ARJ: Nikde jsem nepsal, aby měly ČD víc záložních stgrojů. To by bylo neekonomické.Psal jsem, že by v takové situaci měli být k dispozici i soukromí dopravci - a ne proto, aby vozili vlaky ČD, ale proto, aby dokázali na tratích uvízlé vlaky vyprostit a dotáhnout je do nejbližší větší stanice nebo pokud možno do cílové stanice.
JOHNZ: Samo že záložní stroje např. v Otrokovicích jsou 742 ČDC, takže bez topení, ale raději pojedu pár kilometrů bez topení a po tmě, než zůstat viset někde na mostě v Počernicích apod...

Závěrem: Myslím si, že ČD tím, že dál vypravovaly v kritické době vlaky, udělali víc škody jak užitku. Opět, raději zůstanu stát na nádraží v Praze než aby mě posadili do vlaku, který skončí po pár kilometrech stát bez možnosti vysvobození. Čili v kritickou dobu odříct všechny vlaky v el.trakci a na co jsou kapacity ČD vypravit vlaky v nezávislé trakci.
registrovaný uživatel vojtik 
03.12.2014 (10:18)  
Viktor Suchoň: V Brně jezdily šaliny prakticky na dohled za sebou a stejně se stihla vytvořit tak silná vrstva ledu, že se k večeru dojezdilo zcela. Máte nějaké zkušenosti se škrabáním námrazy z troleje, nebo jen z pohodlí domova kritizujete?
03.12.2014 (10:11)  
Myslím, že s tou rezervou v autě je to trefné přirovnání
Já si to nemyslím.
Co do četnosti výskytu by se spíš hodilo: "Vy v autě vozíte náhradní motor, kdyby vám ten zabudovaný náhodou chcípnul?"

mam pocit, ze kdyz je drat strzen a uzemen, pojistky napeti odpoji.
To máte špatný pocit.
Problematika je poměrně složitá, "pojistky" tam nejsou žádný, je tam rychlovypínač, jehož ovládání je poměrně sofistikované (statická spoušť, dynamická spoušť) a musí být velmi citlivě nastaven, aby uměl rozlišit zkrat na konci úseku od přechodu ze série na paralel hned u měnírny.
No a nedokonalý zkrat (přes vrstvu ledu) na konci úseku nemusí být správně detekován.

U stejnosmerneho proudu snad (ale nezkousel bych to) je mozno zvesela drzet drat, pokud se stoji aspon 3metry od kolejnice.
Tak to raději ani nezkoušejte, ani 3 metry, ani 30, ani 300.
(leda tak 3 metry od kolejnice směrem vzhůru a velmi dobře izolován ;-)

nějaké bobiny, laminátky nebo šestikoláky s klasickým sběračem a měděnou škrabkou
Měď se už dááááávno nepoužívá a na laminech nebyla nikdy.
Ono totiž není možné mít současný provoz mědi (která je poměrně tvrdá a brousí trolejový drát tak, že má velmi ostré hrany s otřepy) a metalokeramiky, která je měkčí a ten drát tak nerasuje. Na střídavé trakci se používá uhlík.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 25      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko