..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 25      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
03.12.2014 (21:59)  
Tomáš R.: Moje řeč. Dva dny omezení dopravy a dělá se z toho zbytečnej tyjátr. Pražský dopravní podnik to zvládl dobře. železnice už taky fubguje.
Dnešním křiklounům bych přál zažít kalamitu v lednu 1978. Naštěstí tehdy nebyl internet. Dva dny s částečně nefungující VHD jsou pouhou lapálií v životě lidském.
Zajímavá by byla anketa, kolik zdejších chytrolínů bylo omezením dopravy postiženo.
03.12.2014 (21:51)  
Tomáš R.: Podepisuji se pod váš příspěvek. Vlakem jsem nyní nejezdil (pracovně jsem aktuálně v dosahu MHD), ale bylo mi líto a oceňuji řidiče náhradních busů, neboť mi je jasné že vytahali z volna koho mohli a z garáží vystrkali každé kolo.
Věřím, že u drah (a nejen modrých, ale i žlutých, černých a fialových) to bylo stejné.
A pindy typu "měli mít v záloze celé depo motorových lokomotiv" a podobně? Jedním tam, druhým ven.
Také se mi líbilo to přirovnávání ke katastrofě, pomalu snad i k válce. Dva dny jsou pryč, škody myslím minimální a zase se bude jezdit dál.
03.12.2014 (21:45)  
Myslím, že v některých civilizovanějších zemích by se lidi dokázali semknout a ocenit práci těch, kteří se na řešení kalamity podíleli. V kotlince je to jinak, tady se především vytahují a dramatizují výkřiky jednotlivců neschopných postarat se v kritické, ale zvládnutelné situaci, sami o sebe. Kdejaký uhrovatý šotouš ví z tepla svého obýváku naprosto přesně co a jak se mělo udělat, ovšem jak je u nás bohužel zvykem, celé to řídí ti neschopní, zatímco ti, kteří by to vyřešili okamžitě a brilantně, sedí z nějakého důvodu doma u PC, chroustají brambůrky a svá životy zachraˇnující moudra šíří jen po síti.
Je dobře, že takovéto situace nastávají, protože si aspoˇn můžeme uvědomit, jak strašně je ta naše civilizační kára zranitelná. Myslím, že každý rozumný člověk musí pochopit, že záložní řešení pro kolaps tohoto rozměru lze mít technicky, ale je to naprosto nemyslitelné ekonomicky. Prostě se smiřme s tím, že jednou za čas musíme naše civilizační vymoženosti oželet a buˇdme rádi, že je to zatím jen občas a krátkodobě.
Sice jsem nečetl tuhle debatu celou a tak nevylučuju, že už to tady někdo napsal, ale chci vyjádřit velké ocenění pro ty, kteří dělali vše pro to, aby tuhle situaci zvládli a aby dopady na cestujíí minimalizovali. Myslím, že dost lidí během těch dvou dnů muselo o pár let zestárnout.
03.12.2014 (21:15)  
Tak, námraza opadla a zase se jezdí.
Teď budou samozřejmě všichni chytří generálové vědět, co se mělo udělat lépe a jinak. Mezi generály po bitvě samozřejmě patří i ta ozubená pleš.
03.12.2014 (20:51)  
http://www.novinky.cz/domaci/355350-vlaky-se-vraci-do-normalniho-provozu.html Zajímaví je odstavec na konci kde se píše že nedávnou mimořádnou situací na železnici se hodlá zabívat premiér. Chce se informovat otom jak to celí probíhalo a jestli náhodou nenohlobít něco lépe a tak.
03.12.2014 (18:43)  
Na střední Moravě se jezdí již elektricky v úseku Olomouc hl. n. - Hranice na Moravě. Ve většině stanic v uvedeném úseku jsou ještě odstavené prázdné, potemnělé soupravy z kalamity, celkem cca 6-7 souprav včetně Landeku v Drahotuších a Pendolina v Brodku u Přerova.
Registrierter Benutzer JB 
03.12.2014 (17:43)  
Prdlajs rozpory. Je potřeba si to kvantifikovat. Rezervních mašin s topením je několik málo. Čmelák vyjel přesně jeden, hektor nejspíš žádný. Většinou byly nasazovány 742, a to i na takové výkony, jako byla včerejší sudá Vindobona. K nahrazení 82 ešusů, například, to má daleko. Mezi Prahou a Kolínem jezdily hlavně 714. Původně nasazená 754.008 pak zmizela na rychlíky.
Registrierter Benutzer land 
03.12.2014 (15:00)  
Keprt: mezi tím je hluboká logická souvislost. Až se nad tím zamyslíte, tak to zajiskří jak pantograf pod ledem. Ten rozpor je mezi bláboly, alibismy a lžemi a realitou. A protože já kladu tyto žvásty do rozporu s realitou, musí se nutně objevit v textu, kde tak činím. Někdy je snad ironie málo zjevná. Ale ty rozpory neunikly ani vám. No zaplat pánbů.
03.12.2014 (14:54)  
Jiří Kocurek: Možná provozní záloha z Dunajské Stredy (RegioJet SK) :)
Registrierter Benutzer Keprt 
03.12.2014 (14:41)  
land: mě zas fascinuje zjevný nesoulad mezi tvými nekonzistentními bláboly

1. Dva dny slyšíme !diesely nejsou!
2. druhý, třetí den ráno vynoří čmeláci, hektoři...
3. třetí den někdo přijde:"hele, diesely jsou a i s topením

a tím, co všechno jezdilo po kolejích v úterý - druhý den.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 25      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko