..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Related newsopen/close

More on Dopravci Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 25      Zpráv na stránku:   
Correspondent or Member of ŽelPage topič  mail  
03.12.2014 (13:25)  
Sim: Co já vím kolik minut? To záleží na okolnostech. Žádnej manuál ti tady psát nebudu.
Proč bych se měl vydávat do tmy? Řeč byla o Landeku a ten stál u peronu v Drahotuších a tam snad mají veřejné osvětlení a nějakou komunikaci. A když by mi vlak ujel, tak by to snad byla moje věc a ne těch co v něm seděli. Z vlaku v polích bych vylezl, kdybych měl zajištěnou dopravu nebo kdyby to bylo poblíž nějaké obce, kde by se dalo eventuálně přespat nebo něčím odjet. Ale to je všechno jen co by bylo kdyby bylo. Takovéto situace se řeší, když nastanou a kus od kusu.

Do práce si jezdi jak chceš a na vlak taky čekej jak dlouho chceš. Seš plnoletej, tak se starej. Copak se dají takové situace naroubovat na nějakej model.
Nechápu, co chceš řešit.
Registered user Kakov 
03.12.2014 (13:14)  
Nechic: opravdu jen třemi kancelářemi???

nechtěl jste napsat třiceti :-D z čehož minimálně 5 musí být v Bruselu :-D

ale Vážně je to tím, že tuhle zem řídí lidé, kteří prošli nějakým gymplem, pak nějakou humanitní vejšku, práce v oboru pro ně není, tak dělaj úředníky, nikdy nikde nebyli v praxi a tak si z pozice úředníka myslí, že celej svět je jen o tom jejich papíru v té jejich kanceláři, tak jako tomu bylo na gymplu a na VŠ, vůbec jim nedojde, že za tím papírem musí být reálná činnost, která světe div se je podstatou věci (doteď si mysleli, že to je přeci ten papír) a dokonce že ta reálná činnost je důležitější než ten papír
Registered user Kakov 
03.12.2014 (13:07)  
Indi: kromě intelektuálů bychom v 21. století v Evropě měli být také civilizovaní a (!) slušní,

dovolím si velmi nadsazené přirovnání: vyhlazování židů za ww2 také řídili a realizovali intelektuálové...

tj. průměrný intelektuál, který je civilizovaný a slušný prostě nemá důvod očekávat, že jízda vlaku skončí na mostě nebo daleko od civilizace s výsledkem poraďte si jak umíte, možná za pár dní pro vás přijdem, jo a až půjdete z vlaku nešlapte na spadlou trolej...

ano toto jsem dramatizoval, ale prostě základní postarání se o cestujícího je na místě, osobně nejsem přesvědčen, že někdo byl ohrožen na životě, ale také nejsem přesvědčen, že se vždy udělalo to co bylo v silách zaintersovaných.....
03.12.2014 (12:56)  
omlouvám se za příspěvek odjinud, ale třeba mají pravdu:
http://technet.idnes.cz/jak-se-odstranuje-namraza-na-trolejich-dhl-/tec_technika.aspx?c=A141202_151332_tec_technika_mla
určitě bude správně vyhodnocen
Registered user Sim 
03.12.2014 (12:47)  
Petr Kučera > pekne popsano

topič > Každopádně bych se po 15-30 minutách stání vlaku neplašil, kdyby nešlo o zdraví či o život.
A kolik minut cekani tedy je podle vas v situaci, ze stojite "kdesi ve tme", tou hranici, kdy opustite vlak a radeji se vrhnete do tmy? Samosebou s riskem toho, ze sotva se vzdalite na 10 minut chuze od vlaku, prijede traktor a vlak vam zmizi z dohledu a s nim i sance pokracovat v ceste?

Dnes rano jsem jel do prace verejnou dopravou (skorozena potrebovala auto mit k dispozici). Prijdu na zastavku, cekam. Planovana doba jizdy timto spojem je 21 minut, pesky cesta do mista, odkud "mozna neco dalsiho pojede" je lehce pres hodinu. Jak dlouho v takove situaci povazujete za rozumne cekat na zastavce?

P.S. muj spoj jel nakonec s cca ctvrthodinou zpozdeni -mozna ... nevim, zda to byl ten "muj", nebo nejaky jiny, ale proste jel mym smerem
Registered user land 
03.12.2014 (12:36)  
nechic:Tak to tady už vůbec nevytahujte, takovéhle úderky by mohly některým přivodit infarkt! Pamatujte si, že takovéhle podmínky prostě 60 let nebyly a dalších 60let nebudou, ...Prostě pružně jako u povodní, pamatujete, ne? Tisíciletá voda, co zas tisíc let nebude, pravda? :-DDD Jo a diesely nejsou, protože nemohou být, i kdyby byly, nemají 100km/h na odvečení chcíplých vlaků do nejbližší stanice, i kdyby měly jen 90km/h, nemají topení. Nejde to a nešlo to, rozumíte tomu už? A v tom je právě to maximum:-)))
Registered user Nechic  mail  
03.12.2014 (12:22)  
land: Dokonce jsem slyšel o situaci před 89, kdy výpravčí skočil do odstavené 801 a dojel k zapadlému rychlíku aby odvezl lidi do stanice. Jenže dneska je na všechno potřeba tucet povolení a předpisů a musí to projít třema kancelářema než se něco dovolí.
Registered user land 
03.12.2014 (11:35)  
To je super, jak jsem trefil tu výrobnu výmluv, jedna aktuální za všechny:"Nejsou diesely, byly by drahý!""Ale jsou, tady dokonce i s fírama, a že prej by i jely, všechno co potřebujete, tu je a stojí a čeká?" "Joaha tak jinak, maj topení?" "Ne, ale seklý vlaky by mohly s kaštanama stáhnout, aby tam nesmrděly přes noc!" "Nojo Depák, ty bez topení nepotřebujem, to nejde, to zvládnou tu noc bez nich". To je fakt drážní hitparáda maxima---ální tuposti. Směle pokračujte, je to vysoce ilustrativní va inspirativní :-DDD
03.12.2014 (11:33)  
topič: Takže DP stihne oklepat ručně 340 km tratí, slušný výkon...
Correspondent or Member of ŽelPage topič  mail  
03.12.2014 (11:31)  
MV: Já jsem psal o tramvajích v Praze a to se skutečně řešilo mechanickým odstraněním námrazy lidskou silou z montážních plošin. (podle toho co jsem před chvílí viděl na ČT24)
Na železnici to dopadne jak píšeš.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 25      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko