..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 25      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer arj 
03.12.2014 (9:57)  
Sandik, Miroslav Volek, optus 2.12. kolem 23:00 hod: žluté busy nestojí někde na parkovišti nebo budou reznout v garáži

Naprosto s vaším názorem souhlasím. Ale včera odpoledne tady polovina diskutujících "šotoušů" (a koukám, že i dnes v hluboké noci) + obdobně večer na ČT24 i část diskutujících "odborníků" navrhovala, že by státní dráhy měly mít (za moje, vaše, jejich daně) dostatečné rezervy dieselových lokomotiv
03.12.2014 (9:53)  
Mozna by pomohl nejaky plamenometny vuz. Na tu montazni plosinu postavit plamenometcika a hura. V SSSR by se urcite nezinyrovali.
Registrierter Benutzer Keprt 
03.12.2014 (9:40)  
Je tomu tak, když se čaká a čeká. To měli zeškrabávat již v pondělí podvečer, v noci a neustálým provozem na tratích. No zde je zvykem řídit se heslem: "až naprší a uschne", pardon, "počkáme až se oteplí a pak to roztaje samo"
Vzniklou situaci je nutno ŘĚŠIT" v zárodku. Otálením se to vždy zhorší. Ono, ta ledovková kalamita nevzniká nánrazou na troleji, ale v liknavém a nekopetetním smýšlení lidí.


Já nevím, kde a co jste dělal v pondělí večer vy, ale já jsem jel tramvají v Praze a to dění mezi trolejí a sběračem bylo velmi bouřlivé. Následně (např. - jen co jsem viděl) "zamrzly" čtyři tramvaje v rozestupu po 100 m v Kobylisích. Evidentně ta vaše rada "udržet to provozem" nezafungovala.

Edit ad Topič: nějaký bdělý občan dnes v "Metru" radí, že za komárů vyjely montážní vozy a pracovníci oklepávali námrazu gumovými obušky (asi příslušnící LM) a ráno bylo vše v pohodě :-)
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
03.12.2014 (9:37)  
Viktor Suchoň: A jak to měli seškrabovat? Měli vyjet dráteníci a hadrem namočeným v horký mokrý vodě otírat trolej? Tramvaje v Praze jezdí i v noci a přesto na trasách, kde byl noční provoz a ráno vyjely další tramvaje to prostě namrzlo na trolej tak, že jezdit nešlo a když se k tomu přidaly i namrzlé koleje tak bylo vymalováno. Takže ta tvoje rada o seškrabování je tak akorát na dvě věci.
03.12.2014 (9:31)  
Je tomu tak, když se čaká a čeká. To měli zeškrabávat již v pondělí podvečer, v noci a neustálým provozem na tratích. No zde je zvykem řídit se heslem: "až naprší a uschne", pardon, "počkáme až se oteplí a pak to roztaje samo"
Vzniklou situaci je nutno ŘĚŠIT" v zárodku. Otálením se to vždy zhorší.
Ono, ta ledovková kalamita nevzniká nánrazou na troleji, ale v liknavém a nekopetetním smýšlení lidí.
Registrierter Benutzer JOHNZ 
03.12.2014 (9:25)  
Miroslav Volek: A sú k tomu aj fírovia? A majú vlakové vykurovanie? A dokážu jazdiť aspoň 100km/h? Sú v stave aby boli schopné dôjsť do cieľa? Ono nejde len o to, či sú, ale či by (vôbec) nejako pomohli!
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
03.12.2014 (9:24)  
land: Koneckonců to tu jeden obhájce CD napsal jasně:situace se na dráze se mění každým okamžikem a každý svého štěstí strojvůdce.

A na to jsi přišel jak, že jsem obhájcem ČD? Miluji podobné "škaltukovače" jako jsi ty, kteří podle jedné věty vytržené z kontextu a reagující na něco zcela jiného než kalamita, hned mají jasno. Doporučil bych číst pečlivě a neplácat hlouposti.
03.12.2014 (9:11)  
land: "Zajímalo by mě, co se na připravenosti CD změnilo za posledních 48 hodin " V zásadě asi nic převratného, lokomotivy ČDC jsou delší dobu připravené k akci v Otrokovicích, Hulíně, Val. Meziříčí, Ostravě, jen je ČD prý nepotřebuje...
Registrierter Benutzer Týnec 
03.12.2014 (8:29)  
to LAND: Máte za mě 100 bodů!!! :-)
03.12.2014 (8:27)  
Tak když jsem po 7h dneska v Praze přes hlavák do práce (dělám v knihovně VŠE)) tak jsem tam viděl Krávu s bixama co normálně jezdí jako posilovka na Kladno a do konce i Hektora s bixama. To jen tak pro zajímavost.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 25      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko