..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 37      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer land 
26.07.2015 (11:49)  
M 474 003: Jenže JiP v 26.07.2015 (2:10) popisoval něco docela jiného. Malý útržek citace:

"Osobne bych ocekaval, kdyz jsou zavory dole, projede vlak ale na druhe koleji UZ VLAK VJEL do predzvaneciho useku, tak bych zavory vybec nezvedal a drzel je v logicke podmince stale dole. Tim ze se zavory napr. na 5 SEKUND ZVEDNOU, tak neni DODRZENA doba na opusteni prejezdu..."

JiP mluví o něčem jiném. Píše o vlaku, který z druhé strany UŽ VJEL do předzváněcího úseku... a má pravdu, na vícekolejné trati jsem popsané chování závor viděl jako kluk a taky jsem se mu dost podivil. Prolínání výstrahy a předzváněcí dobou jiného vlaku a její odstřižení zvednutím závor je zbytečná a odstranitelná chyba, ne že ne.
26.07.2015 (11:28)  
Na vícekolejných tratích to NEJDE udělat. To není neschopost techniky, to je geometrie. Chtělo by to se podívat, jak jsou kolejové obvody rozložené. Pokud skončí výstraha, závory se přizvednou a v tom okamžiku vjede do přibližovacího úseku vlak z opačného směru, začne výstraha a závory jdou po předzváněcí době dolů. A může to vyjít tak, že světla vůbec nepřestanou blikat. Pokud by podmínka ukončení výstrahy byla, že nepřijíždí vlak z opačného směru, tak by bylo nutné stanovit, JAK DALEKO vlak opačného směru bude. Někde je prostě ten bod, který spouští výstrahu. A ať ho dáme dál, nebo blíž, není vyloučeno, že to tak vyjde. To by musel být přesný jízdní řád, aby se vlaky potkávaly pokaždé na přejezdu, ale tohle lze pouze u pozemní lanovky, že se oba vozy potkají vždy na výhybně a ostatní část trati stačí jednokolejná.
Registrierter Benutzer land 
26.07.2015 (10:48)  
M 474 003 8:10: Žádné NEJDE udělat neberu. Technika je technika, je tu pro člověka a ne obráceně a jestli po upachtění řešení vyšla psychologická blbost, musí se to zkonstrouvat znova a líp.

Řidič (a nejen kamionu) je v dnešním provozu pod tlakem času - to na semaforech znamená: jeď hned, po skončení červené, jeď ve štrůdlu, nezdržuj, nenechávej volné místo, necourej se a neblokuj ostatní. Tak to v dnešním provozu je a plyne to z jeho přesycenosti. Souvisí to s idiotským načasováním mnoha semaforů. Ať už pro pěší nebo pro auta. Už ani leckde pro normální přejití či opuštění křižovatky není čas.

Zkrátka je to situace, kdy pro provoz 21. století chceme lpět na řešeních objevených ve století 19.

Tenhle algoritmus má řidič (nejen kamionu) zarytý x 000 000 opakováním. Pak druhý nebo třetí přijede k situaci, která mu podvědomě nadrilované připomíná - co lidský mozek udělá??? To Vám řeknu - provede nadrilované řešení. Jed ve štrůdlu, necourej se, nenechávej....prásk.

Proč si myslíte, že další řidiči se budou i nadále valit na červenou?? Aniž bych měl kancelář polepenou potvrzeními, že jsem se omylem prochlastal filozofií, řeknu Vám beze strachu z omylu, že ty tisíce dalších řidičů znova a znova budou opakovat stejnou chybu, protože je to každý den našeho provozu na silnici učí. Můžete tu nadskakovat všichni, že je to nesprávné, jenže - je to tak.

Tohle řešení prostě na tenhle provoz nepatří. Je jedno, kolik toho víte o kolejových obvodech. Přejezdem do svého obvodového světa zavlečete další lidské hlavy, a nemůžete od té vteřiny nijak ovlivnit, jaké jednoduché a nadrilované procedury si vezou sebou. I nesprávné.

Tomu Polákovi bylo 50. TO nebyl žádnej 20 s mokrými papíry na návěs. Možná jezdil už pár dekád.Tím spíš to měl znát, řeknete. Omyl. Praxe naopak říká, že největší katastrofy jsou dílem nejzkušenějších, u katastrof letadel je to vypozorovaná věc. Rutina, Provozní slepota, dril z jiné situace necourej se - a jsi mezi závorama. A běží ti 6 vteřin, jako by ses právě probudil...

Špatně. Přejezdy na tenhle provoz nepatří. Nesmí tam být. Nevykládejte, že technika nějak udělat nejde. MUSÍ to jít. Ale myslete na to, jaký počet chybně nadrilovaných hlav si přivlečete do provozu, když dáte přeezd někam, kde se sjedou na 1 zvonění 2 kamiony za sebou. Snad už je to pro pána krále jasné.


M 474 003 8:27 : Opět špatně. Přejezd je něco, co zdržuje a Vy navrhujete další zdržení. Taková mobilní armáda by vyšla jen na pořízení dráž, nemluvě o provozu, než 1 nadjezd na 100 let.

Máte pravdu o ojebávání STK atp. Ale shnilost tohoto státu nevyřešíte svlékáním řidičů do naha. Jsem pro kontroly, ale musí se odehrávat v odsejpacím stylu:"Dobrý den pane řidiči, dýchněte si do balonku.., olízněte papírek.., děkujeme, šťastnou cestu.!" Doba řádově 1 minuta.

A kromě toho to Vaše řešení s přejezdy nemá co dělat. Vlastně má. Vyrábí další drahý přejezd na silnici, tentokráte bez dráhy.

Kromě toho, ti psychologové, víte..nedávno se uskutečnili minimálně dva útoky s tragickými důsledky lidmi, kteří byli pod odborným psychologickým dohledem a puštění tímto rádoby odborným dozorem jako ne nebezpeční, no a.....

Lidé, kteří se omylem prochlastali filozofií, polepili si své kanceláře certifikáty (to dělají jen profese nejisté si svým švindlvzděláním - u IT, elektrikářů, stavařů, chemiků, strojařů tohle nenajdete...) si sice hrají na soudní znalce, ale lidem do hlavy bohužel stejně nevidí. Je to od nich stejná šaráda, jako od drah Pendolino předstírání rychlodráhy...


M 474 003 10:23 Tady se mýlíte hned ve třech věcech :

Odstavec první:Že na silnicích je válka je pravda, ale tragickou chybou mnoha řešitelů je, že ji chtějí vyhrát. Projektanti idiotsky nastavenými semafory (budete jezdit podle nás a na krev!), fízlové vyléváním zloby kopajíc do sraženého motorkáře (my ti dáme ty hajzle), a masa za volanty tím pluje zhrozená se zvednutým adrenalinem s přirozenými reflexy - ještě rychleji!, pryč odsud, pryč od tohodle blbce, rychle pryč odtamtud - x00 krát za den.

Tato válka se nedá vyhrát, protože noví a noví se do té války po autoškole každý termín vydávají. A to co vidí je válka.

Úkolem není tuto válku vyhrát. Nikdy se to nikomu nepodaří. Provoz bude růst a kratší interval, přísnější postih - to vše bude převálcováno. A ten s tím nejsilnějším a nejrychlejším autem nakonec taky.

Řešit silnici není tématem článku ani tématem serveru. Tím může být nanejvýš NETAHEJTE NEVYŘEŠENÉ PROBLÉMY NA DRÁHU A OBRÁCENĚ. Odstraňte místa, kde se protínají.

Odstavec druhý:Mýlíte se, tak dlouhé věty lidským mozkem při řešení dopravní situace neplynou, nanejvýš u nováčka, a na něm to poznáte. Vyjetý řidič v pojmech a souvětích vůbec neuvažuje. Na to zapomeňte. Jede podle nadrilovaných schémat, jak jsem psal dřív.

Odstavec třetí:opět se mýlíte - přejezd JE překážkou provozu a řidič JE zdržován a omezován závorou dole. Pořád si nechcete připustit rozsah problému rostoucího provozu, těm řidičům je UKRADENÝ, co vagóny vezou nebo ne. Nemusí být fandy železnice a nebudou. Budou nadávat a držkovat a nic s tím neuděláte - kromě jednoho - postavit nadjezd a zbavit se jich jednou provždy, nechat je jejich problémům. A vrátit se ke svým.

Udělejte proboha něco aspoň s tím cargem. Až budou špagety sbírat jen dodávky tulipánů obednaných přímo z Holandska na svatbu v nějakém Zapadákově, možná to budou menší rány a menší škody. Ale vyserte se na to na koridoreh a na silnicích I třídy.
26.07.2015 (10:23)  
Railpic

Z Tebe mluví obava o řidičák a z ostatních co mi dali mínusy taky. Ale jinak to nejde, na silnicích je válka, kdo nepochopí, jak se má chovat, za volant nepatří. Můžeš být bez obav, psychotestama jsem prošel. Na řidiče musí být bič. S nehodou to souvisí tak, že by k ní nemuselo dojít, připouštím že mohlo, ale byla by menší pravděpodobnost.

Dokud bude takové myšlení: "Já nepojedu na červenou, protože bych platil pokutu, a když není v blízkosti policajt, tak na tu červenou pojedu" tak bude zle. Až bude takové myšlení:"Já nepojedu na červenou, protže by mně mohl srazit vlak", bude o něco lépe.

Dokud řidiči berou výstražné zařízení na přejezdu jako něco co je omezuje, zdržuje, buzeruje, bude zle. Až si řidiči uvědomí, že výstražné zařízení je chrání před střetem s vlakem, bude o něco lépe. Ale to bude trvat ještě velmi dlouho, pokud to vůbec bude.
26.07.2015 (9:45)  
Tak to je fór. Psychotesty navrhuje psychopat, který sám patří do blázince.
26.07.2015 (9:05)  
Ad M 474 003:
Dnes je 26.7. svátek má Anna. Je pořekadlo: svatá Anna-chladná rána.
Patrně Vám nachladl mozek, protože dnes ráno je již opravdu podstatně chladněji, než v minulých dnech.
Ještě dotaz: Jak Váš "geniální" nápad souvisí s nehodou, způsobenou nedisciplinovaností řidiče. Neměl byste také Vy projít psychiatrickou prohlídkou v druhém autobusu?
26.07.2015 (8:27)  
Mám takový nápad, jak zlepšit bezpečnost na silnicích, už jsem to chtěl dlouho napsat, teď se to hodí. Dělat namátkové kontroly, jak zdravotního stavu řidičů, tak technického stavu. Na vhodném místě u silnice by zaparkovaly 3 autobusy(kamiony). V jednom by byla zdravotnická laboratoř, kde by došlo k vyšetření řidiče, Svléknout do naha, kompletní lékařské vyšetření, jako u odvodu, odběr krve, moči, u žen gynekologické vyšetření, vyšetření smyslové, doby reakce, test na drogy a alkohol.
V druhém by byla psychologická laboratoř, vyšetření intelektu, psychotesty.
Ve třetím by zatím technici prohlédli auto, brzdy, řízení, pneumatiky, postavit na zkušební válce, zjistit původ a skutečné stáří vozidla. No a pokud by prošel tak by mohl pokračovat v jízdě. Nedostal by žádné potvrzení a pokud by měl tu smůlu, že by za 30 minut jízdy přijel k dalšímu stejnému pracovišti, tak by tím musel projít znova, bez výmluv, že tam před půlhodinou byl.
Zdravotní a technické kontroly jsou zaplacené, vozidlo se na technickou prohlídku připraví, namontují se nové komponenty (pneumatiky, brzdové destičky) po obdržení razítka se odeberou, namontují se "ještě dobré" a ty nové dostane další vozidlo, které jde na plánovanou technickou prohlídku. Proč? Protože peníze jsou až na prvním místě.
26.07.2015 (8:10)  
Závory se na 5 vteřin zvednou-

Jinak to NEJDE udělat. Prostě když vlak z opačného směru jede v "nevhodnou" dobu tak se to stane. To by tam opravdu musel být hradlář s klikou. Komu je jasný princip a rozložení kolejových obvodů u přejezdu, tomu o musí být jasné, kdo to nezná, tomu se to bude těžko vysvětlovat. Nebo by se muselo přes přejezdy jezdit podle naprosto přesného jízdního řádu, na vteřiny přesně, tak by k tomu jevu nedocházelo.

Neblikající výstražné zařízení=něco jede, ale s pohotovostí před přejezdem zastavit.
Registrierter Benutzer land 
26.07.2015 (3:14)  
JiP:Opět velmi hezky shrnuto.

Povolaní by si měli uvědomit, že dříve vyhláška/dnes zákon je základní stavební kámen toho, co se v autoškole učí. ....chtějí sice, aby KAŽDÝ řidič bez zaváhání automaticky věděl, že závoru má projetím rozlomit, nicméně současně obhajují nynější stav, kdy o tom zákon upravující jízdu přejezdem neobsahuje ŽÁDNOU zmínku. Svérázný přístup.

To ale není vše. Povolaní manažeři drah přes TRVALÝ příval jak nehod na přejezdech, tak srážek vlaků nemíní vzít na vědomí chybnost premisy, že chybovost člověka lze dílem tvrdostí postihů, dílem rostoucího chaosu v předpisech a zákonech dovést k nule a tím provoz do bezpečí. Jak jsem ukázal v prvním příspěvku, nejen, že se to nestane, ale s pokrokem a růstem hodnot jak vlaků, tak nákladů kamionů uvedené nástroje dál ztrácí na síle a stav nehodovosti se stane neudržitelný. Třeba i proto, že 1 nehoda ohrozí celý dopravní projekt drah - smutná katarze pro povolané. Tvrdá lekce i pro "necitelné tvrďáky", co neumí počítat. Smutná realita je naučí i bez počtů.

Seznam zažitých polopravd a omylů je v podvědomí i u povolaných. Takový Vám klidně plácne povinné učení rozlomitelnosti (které ale pro všechny závory neplatilo/neplatí), a vyloučí poučení o zvednutí (což vede k mraku případů, kdy klouček závoru nevěda co způsobí a závoru zvedne) O cigáru pod závorou, u které může být vlak do 6-10 vteřin...Možná dává kusovky na jeden zátah, kdo ví...

Chybu předčasného zvedání jste popsal jasně, bez komentáře.

To ale pořád není to nejhorší. Tihle lidi se přestali ptát po smyslu své práce ve výsledku. Někdo to zaplatí. Chceme drahou hračku, která nám v našich podmínkách, ehm, zákazníkům nepřinese nic, co by nemohli mít bez ní. A když se zeptáte, kolik nadjezdů by bylo za zbytečnou hračku, obdržíte výron iracionálních blábolů o prodeji všech vlaků, o pivě a TV, ale odpovědět se panicky bojí. Ale přejít tu otázku také nedovedou. Je pro ně příliš strašidelná.

Stejně strašidelná, jako fakt, že přejezdy prostě nemají na tratích s expresy a rychlovlaky co dělat. Ani tehdy, když jsou uměle přibržděny na běžný místní expres a expresy na běžné rychlíky. Je to prostě celé šaráda. Oni to ví. A to divadélko jim jeden kamion rozbil. Nejen jednu soupravu, ukázal na spoustu chyb celého představení. Proto ty bláboly v odpovědích namísto prostého čísla. A proto je namístě otázka, zda to má smysl a přínos s takovými povolanými. A oni se bojí i této odpovědi. Proto iracionální odpovědi. U povolaných v 21. století nepřijatelné.
Registrierter Benutzer JiP 
26.07.2015 (2:10)  
land: tady mate naprostou pravdu ohledne autoskol. Napriklad ja jsem se take v autoskole nedozvedel jedine slovo o rozlomitelnosti zavor. Testy v autoskole je klasicka ukazka buzerace, kde pres balast totoalnich nesmyslu typu slovickareni, vybava-povinna vybava, kde ktery formular muzu podat ci ne, jestli okresni urad dopravvni ispektorat a podobne chujoviny, ktere s rizenim vozidla a dopravnimi situacemi nemaji zadnou souvislost. Na druhou stranu je zde zase chyba SZDC, ktera by do autoskol mela dodat jednotny cca 10 minutovy videozaznam, kde vsechny tyto podstatne veci budou uvedeny. Ale ne zase jako obvykle, kde se 2/3 casu stravi jmenovanim cisel vyhlasek a zakonu a metraze a norem vzdalenosti znacek od prejezdu. Skutecne prakticke informace do realneho provozu.
Osobne mam ze sveho okoli tuto zkusenost a mylne predstavy mnohych-
-neblikajici vystrazne zarizeni=nic nejede
-zavory jsou ovladany nejou hloupou obsluhou, nikoli automaticky prijizdejicim vlakem
-zavora je neprekonatelna prekazka
-vjezd na prejezd v okamziku zvedani zavor kdy svetla jeste blikaji

Osobne povazuji tuto posledni vec ale za podstatnou nedomyslenost zabezpecovaciho zarizeni. Osobne bych ocekaval, kdyz jsou zavory dole, projede vlak ale na druhe koleji uz vlak vjel do predzvaneciho useku, tak bych zavory vybec nezvedal a drzel je v logicke podmince stale dole. Tim ze se zavory napr. na 5 sekund zvednou, tak neni drodrzena doba na opusteni prejezdu a popravde je to skutecne pro ucastnika provozu, pomerne matouci, ze pred nim zavory litaji nahoru dolu. Je to typicka technikalita znacne ignorujici lidskou psychologii. Navic by se usetrilo i za elektriku pro zvedani zavor :-)
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 37      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko