..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 37      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel land 
25.07.2015 (23:52)  
Aleš Liesk 22:32

Jsem moc rád, že se ozval někdo povolaný, a i Vaši snůšku zoufalství vrcholící v závěru vezmeme popořadě, když máte rád ty číslovky řadové...

Land
že výsledná zpráva dá na všechny tyto otázky odpovědi... To se pochopitelně nestalo. Vyšuměno do ztracena.
Pokud máte představu o tom, jak funguje vlaková brzda, tak v tomto konkrétním případě byste musel uznat, že technicky dokázat nešlo, zda-li dříve zareagoval Gstop či Gšotouš :-). Ale z vašich slov o "ventilech v brzdovém potrubí" tuším, že vzduchová brzda je pro vás vesnicí na Pyrenejském poloostrově (nic ve zlým, nikdo neví všecko). --- Až si znova prohlédnete ten pořad Interview 24, znovu si tam prohlédněte seznam tragických nehod ČD se seznamem mrtvých zaměstnanců a cestujících, a uvědomíte si jako povolaný, že není nejpodstatnější, zdali se chce vyšetřovací komisi uznat, že její jeden vláček dost možná od další katastrofy z dlouhé řady dalších srážek vlaků za poslední léta zachránil cestující, nebo nechce, ale to, že se Vám ten scénář opakuje dokola a dráha tomu zdá se není schopná zabránit v celé řadě dalších sblížení vlaků po jedné koleji. Tenhle případ Prahy hl.n. není hrozný svým koncem, ale tím, že cestující má o provozu ze svého sedadla stejný nebo lepší přehled, než sama dráha na svém hlavní nádraží po modernizaci. A to je strašný i pro kohokoliv, kdo říká oblouku zatáčka, návěsti semafor a kontroléru volant. Jste nádhernou ukázkou bodu 5 mého prvního příspěvku - utopit se v technických detailech a celkový smysl či pohled na věc mizí. Jsem moc rád, že jste dal příklad povolaného s témto syndromem. Díky, je vás spousta.

Ve vyhlášce (dříve, dnes zákon o ...blabla bla) jsem o rozlomitelnosti závor nečetl ani řádek
A tohle má být ve vyhlářce (zákoně)???? Nemá tam být i jak se řadí jednička?
Tohle se má UČIT v autoškole.---pokud už jste došel v myšlenkových pochodech tak daleko, že uznáváte, že by se to MĚLO učit, tak vůbec nic nestojí v cestě tomu, aby tam 1, slovy jeden řádek o téhle důležité věci STÁL. Až si přečtete v diskusi kohosi z vyšetřování, dozvíte se, že oboustranné závory JSOU často psychickým blokem řidičů vedoucích k nehodě. Totéž zaznělo ve videích k témuž TÉMATU. Nestálo by tedy zato, pane povolaný, aby tam ten 1, slovy jeden řádek BYL???

Jen tak mimochodem, mám řidičák i na náklaďák a policajt se ptal na všechno možné od předstihu spalovacího motoru po rozměry červeného hadru na vlečném laně, ale o rozlomitelnosti závor jsem neslyšel jediné slovo. Ještě jednou zbytečnost toho jednoho řádku přehodnoťte, pane povolaný, možná by to mohlo šetřit řadu NEHOD.

že zvednutí závory má jakési zpětné dopady už vůbec nemluvě
Takže budeme řidiče učit, jak se chovají jednotlivé typy PZZ od VÚD a SSSR až po PZZ EA, a to v závislosti na konkrétním TZZ? Jste normální? Pak nějakej jouda nadzvedne mechanicky ovládanou závoru o 10 cm a bude si myslet, že vlak už nemůže přijet a před odtlačení své chcíplé Š105 S z přejezdu si ještě zapálí cigáro, však času dost, závoru jsem nadzvedl ne?---otázky normality jsou ve Vašem případě namístě, totiž když Vám podobným někdo prokáže že podle bodu 1) neříkáním pravdy či celé pravdy o závorách nikoliv hrozí, ale vznikají škody - se sice čílí, že se to má učit, ale ne zase tak všechno :-DDD Já myslím, že právě tyhle důležité otázky byste si měli velice dobře ujasnit, zvláště Vy povolaní. Rozlomitelnost sice učit chcete, ale dát 1 faktickou větu do zákona Vám přijde strašně zatěžko a zvednutelnost - tak to nééé, to prrr...

Tak pane povolaný pro Vaši informaci něco přízemních laických názorů.
-když má dráha dost barvy na nápisy POZOR VLAK nebo NESPOUŠTĚJ OČI Z TRATI, tak by klidně mohla mít dost barvy na nápis zevnitř závor PŘI UVÍZNUTÍ ZVEDNI, nebo nějakou jazykově cizelovanější variantu, tam, kde to funguje.

-dále by si měli povolaní trošku polámat hlavu nad tím, zda má smysl tuhle funkci umísťovat na přejezdy, kde mezi padnutím závor a příjezdem vlaku je, jak jsme se dozvěděli, také třeba jen 6-10 sec. Tam totiž blábol pana povolaného o cigáru postrádají jakýkoliv fyzikální smysl, aniž by si to chtěl uvědomit.

Žádný kamion nejede 2/3 své provozní rychlosti, ba naopak se do rychlostního limitu kromobyčejně často nevejde
Co je to "provozní rychlost"? Maximální? A tu často překračuje?---tak nám nakonec pan povolaný plave v rychlostech, nevadí, odkážeme:

http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/poland/speed_limits_cs.htm

v případě ztráty orientace pana povolaného- žádný dopravce nenakoupí řidičům kamiony pro 200km/h max., když je povoleno 80km/h max. Nemá to totiž opět smysl....

A dál sorry, už jsem neměl sílu ve vašem příspěvku pokračovat. Jo, ještě jedno - otevřete učebnici češtiny a nalistujte kapitolu "číslovky", podkapitolu "číslovky řadové".---jsem moc rád, že jste prošel matematikou 1- stupně ZŠ a do dalšího jste se neodhodlal, neodvážil. Je to totiž příliš zřejmé i Vám s těmi přejezdy na koridorech, nemám pravdu, pane povolaný?

kolik nadjezdů je možné postavit, pokud by se nekoupilo 7 Pendolin
No, kolik?
Kolik lahví piva si můžete koupit vy, když si soused nekoupí televizi?---Borec nakonec:-DDDDD Je neuvěřitelné, jak strašně moc tahle školní otázka míchá žlučí povolaným, a jak strašně se bojí na ni odpovědět bez zástupných blábolů o prodeji všech vlaků či blábolů z cesty o pivě a TV. Je to skoro strašidelný, jaké scestné reakce místo odpovědi tahle otázka vyvolává. Možná by ji měli zařadit do maturit. Aby se lidé, co na ni nedovedou odpovědět, raději věnovali nějakým netechnickým oborům. Hodně by to nejen dráze pomohlo, pane povolaný.
25.07.2015 (22:55)  
Těch plechů se odvezl jeden kamion??? Předpokládám, že se vozí z nějaké továrny do jiné továrny po kamionech, i kdyby každý den jel jeden, tak se to vyplatí vlakem, musí se to ovšem organizovat, musí v tom být systém, jinak se to vlakem opravdu nevyplatí. Pak je taky řešení, posadit do toho kamionu někoho, pro koho platí signály.

Na manipulák by se čekalo 4 minuty, no a co??? Kolik těch manipuláků jezdí? Takže aby se neomezoval silniční provoz, tak budeme riskovat?

To je takový problém, když dovedeme vyvinout rychlé osobní soupravy, vyvinout slušné nákladní vozy a jezdit i s manipuláky po koridorech 100-110?

Ta debata by už mohla skončit, každý tady prosazuje svůj názor a kdo s ním nesouhlasí toho by nejraději zmlátil, kdyby to šlo po internetu.
25.07.2015 (22:32)  
wasserschuss
1 ku cca 2 000 000 (RUSKÁ RULETA MÁ STEJNOU PRAVDĚPODOBNOST)
Opravdu? Co jste měl z matematiky?

M474
Základní návěst musí být stůj, pokud přijíždí vlak, musí nejprve dojít k uzavření přejezdu, pak ke kontrole zda tam nic nezůstalo a pak teprve k návěsti povolující jízdu.
Tzn. že se uzavření přejezdu prodlouží nejméně o dobu nutnou pro jízdu z bodu 300 m před "předvěstí" k návěstidlu před přejezdem. Na koridoru při 160 km/h to jsou prakticky nejméně 2 km, ale spíš více. Když tam pojede manipulák čtyřicítkou, jsou to DALŠÍ tři minuty

dokud přejezdy byly ovládány z hradla nebo stavědla... pokud nebyly stařeny závory, nebylo možné dát ani jedno návěstidlo do polohy dovolující jízdu
Cosi se mi vybavuje, že ve stanicích mohl být závislostní klíč mezi uzavřeným přejezdem a postavením návěstidla, ale na hradle jsem se s tím nikde nesetkal (i když připouštím, že si nevybavuju nějaké Hr + Zv, které bych blíže studoval). Ale opět to vedlo k prodloužení uzavření přejezdu.

Divím se že tady se řeší všechno možné,
Mýtné brány, pravicová vláda, zdanění lihu...

že stohy plechů nepatří na kamion
Na 20 tun plechů se vám vyplatí vlak?

Land
že výsledná zpráva dá na všechny tyto otázky odpovědi... To se pochopitelně nestalo. Vyšuměno do ztracena.
Pokud máte představu o tom, jak funguje vlaková brzda, tak v tomto konkrétním případě byste musel uznat, že technicky dokázat nešlo, zda-li dříve zareagoval Gstop či Gšotouš :-). Ale z vašich slov o "ventilech v brzdovém potrubí" tuším, že vzduchová brzda je pro vás vesnicí na Pyrenejském poloostrově (nic ve zlým, nikdo neví všecko).

Ve vyhlášce (dříve, dnes zákon o ...blabla bla) jsem o rozlomitelnosti závor nečetl ani řádek
A tohle má být ve vyhlářce (zákoně)???? Nemá tam být i jak se řadí jednička?
Tohle se má UČIT v autoškole.

že zvednutí závory má jakési zpětné dopady už vůbec nemluvě
Takže budeme řidiče učit, jak se chovají jednotlivé typy PZZ od VÚD a SSSR až po PZZ EA, a to v závislosti na konkrétním TZZ? Jste normální? Pak nějakej jouda nadzvedne mechanicky ovládanou závoru o 10 cm a bude si myslet, že vlak už nemůže přijet a před odtlačení své chcíplé Š105 S z přejezdu si ještě zapálí cigáro, však času dost, závoru jsem nadzvedl ne?

Žádný kamion nejede 2/3 své provozní rychlosti, ba naopak se do rychlostního limitu kromobyčejně často nevejde
Co je to "provozní rychlost"? Maximální? A tu často překračuje?

A dál sorry, už jsem neměl sílu ve vašem příspěvku pokračovat. Jo, ještě jedno - otevřete učebnici češtiny a nalistujte kapitolu "číslovky", podkapitolu "číslovky řadové".

kolik nadjezdů je možné postavit, pokud by se nekoupilo 7 Pendolin
No, kolik?
Kolik lahví piva si můžete koupit vy, když si soused nekoupí televizi?
registrovaný uživatel Ešus 
25.07.2015 (22:32)  
Promiňte, že narušuji debatu, ale rád bych nehodu pendolina přirovnal k události, která se stala v naší rodině.
Jednoho rána nás vzbudila obrovská rána. Při pohledu z okna jsme zdrceni - naše 5 měsíců staré auto, zaparkované kolmo k ulici, naboural mladý řidič v dodávce do středového sloupku. Naše auto se natlačilo na vedle stojící sousedčin vůz a ten na vůz jiného příslušníka mé rodiny. Celkem tedy 3 slisovaná auta vedle sebe. Řidič evidentně jak překročil povolenou rychlost, tak nepřizpůsobil jízdu zasněžené vozovce.
A teď k tomu, proč to píšu. Zatímco majitelům aut stojících vedle našeho pojišťovna škody proplatila (50 a 15 tis. Kč), nám dala jen rozdíl hodnoty automobilu v době nárazu a hodnoty vraku, protože se jednalo o totální škodu na vozidle. Prodejem vraku jsme sice nějaké peníze také získali, ale přesto byla získaná částka o 40 tisíc Kč nižší než pořizovací hodnota nového automobilu. A protože jsme si chtěli koupit opět auto nové, museli jsme sáhnout po novém modelu, ten starý se už nevyráběl. Nový model byl však dražší o 30 tis. Kč. Celkem jsme tedy nezaviněnou nehodou přišli o 70 tisíc, po odečtení zisku nového modelu 40 tisíc. A to nepočítám starosti a výdaje na četné telefonování do pojišťovny apod. Zato řidič zaplatil 2000 Kč pokutu a na firemním autě mu jen upadl blatník.

Zde vidíte, jak jednoduše se dá přijít o peníze. To samé bude s pendolinem. ČD dostanou nějaké peníze, za které ale nový vůz rozhodně nekoupí. Když k tomu přičtu náklady na případné opětovné proškolení pracovníků Alstomu na výrobu těchto pendolin, bude nový čelní vůz několikanásobně dražší než obnos od pojišťovny. Osud jednotky je tedy sečtený.

(Kdyby se náhodou něco od té doby změnilo, doplňuji, že nehoda se stala v únoru 2009.)

dohlib: Stavba podjezdu na už realizované trati by byla velmi komplikovaná, trať by se musela v daném místě zbytečně bourat a provoz by ovlivňovaly výluky.

ad SK koridory:
Ještě jste opomenuli zmínit, že rekonstrukcemi se také přechází na AC napájecí soustavu.
registrovaný uživatel dohlib 
25.07.2015 (22:18)  
Proč se tu převážně hovoří místo úrovňových přejezdů o nadjezdech ? Proč ne podjezdech ? Ty jsou dle mne levnějčí a bezpečnější (z nadjezdu může spadnout most či auto či cokoli na trať a máme tu další "Studénku"). Navíc podjezd může regulovat svým profilem (a nejen zákazovou značkou) průjezd nežádoucích/nadrozměrných vozidel.
registrovaný uživatel land 
25.07.2015 (21:03)  
bukes 18:25 Tak vida. Matematika 2.stupně ZŠ jak se zdá už je docela dostatečná na to, abychom byli zajedno. Jak co se týká nákupu drahých hraček, tak co se týče příčin nepostavení nadjezdů. Příliš vysokou cenu už vyřešila matematika 1.stupně ZŠ a zbylé důvody - 5x nezájem. Tak třeba to teď konečně začne někoho zajímat :-///

bartik09 19:03 Váš zoufalý výkřik se natolik podobá zoufalosti a neudržitelnosti našich drážních manažerů, že si zaslouží být rozebrán na prvočinitele.

Mate vyborny napady.---vřelé díky. A budou ještě vřelejší, až budou vtěleny do našich c a k drah. Za naše dotační peníze. Namísto nepromyšlených nákupů drahých hraček.

Hovada jezdej na cervenou, tak postavime nadjezdy.---výborně, pochopil jste to. Přesně tak to dělají TGV, Šinkansen a způsobuje to, že i když i oni mají hovada, projeté červené u nich dál zabíjejí, ale ne cestující v těch rychlých vlacích. Tam to totiž ty vlaky od silniční dopravy odlišuje. A přesně to začalo odlišovat první tratě i vlaky v kotlince už ve 30.letech...

Az zacnou hovada hazet z toho nadjezdu na vlaky dlazebky a buhvi co vsechno, tak co panove land a spol.? Postavime nad trati tunel?---i tato zoufalost už se nejednou stala, naposledy nad dálnicí. Zjistilo se, že dotyčný trpí duševní chorobou lékařům již dlouho známou. Tehdy takového nemocného izolujeme od tratí i dalších osob a snažíme se ho léčit, jak jen to lékaři umí. Je to levnější a účelnější, než tunel, ten má na trati jiný účel.

Co az jiny hovada zacnou strilet na ulicich? Zdravotni pojistovny maj zacit proplacet neprustrelny vesty?---i tak hrozná věc se po světě nezřídka děje, a už to není vůbec daleko odsud, vlastně už na území někdejšího Československa. A i v tomto případě skutečně stát poskytuje neprůstřelné vesty, nikoliv však prostřednictvím zdravotních pojišťoven, ale prostřednictvím bezpečnostních a ozbrojených sborů, které se s uvedeným nebezpečím mají vypořádat.

land: Sám správně uvádíte cenu řádovou nadjezdu. 100M Kč. A už nyní je známo, že dráhy vyčíslily odhad škody na vlaku na 150M Kč. Pořád to ještě nevidíte???
No tak byste nam jeste mohl prozradit algoritmus, kterym nalezneme ten konkretni prejezd, na kterem se pristi stane nehoda, abysme ho nahradili nadjezdem.---ten vám rád prozradím. Je známý už přes 80 let. Je to každý přejezd, na kterém je takový silniční provoz, že se tam na jedno zvonění sjedou do štrůdlu dva kamiony za sebou. A po válce to doplnili v pokročilých zemích (to my fakt nejsme, nádech 30 let zapomeňme) na rychlotratích o - naprosto každý přejezd nejrychlejších a nejfrekventovanějších tratí země. Když už na to nepřijdete sami, holt se učte u lepších...

namalovat tykadla na velký obrázek politikovi vynese několik let natvrdo
Tak to nebylo a vy to moc dobre vite.---nevím. Neznám ani jinou verzi na naše generály špionů a Nagyovou. Jestli Vy ano, dejte ji k dobru.

kolik nadjezdů je možné postavit, pokud by se nekoupilo 7 Pendolin
Vyborna otazka.---tak se nebojte a když už jste ji zvedl, odpovězte na ni. Nebo se odpovědi na školní příklad bojíte???

A kdyby se vsechny vlaky prodaly, tak se da postavit jeste vic nadjezdu.---Poslední a nejzoufalejší dotaz implikující zánik železnice odpovídá činnosti drážních manažerů v kotlince asi nejlépe :-))) A vlastně koreluje i s jejich výkonem vrcholícím dopravou kovových plechů kamiony.

Ještě nějaké zoufalé dotazy ohledně naší c a k dráhy? :-DDD
registrovaný uživatel M 
25.07.2015 (20:40)  
bartik - jeste bych doplnil, ze kdyz budou vlaky jezdit 30 kmh, tak pocet nehod dramaticky klesne...
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
25.07.2015 (20:20)  
V tomto videu v čase 6:12 cyklista "přerazí" závoru. Existují nějaká demonstrační videa, kde by se ukázalo, jak snadné je zevnitř přejezdu přerazit závoru?

http://www.drsnysvet.cz/cykliste-vs-auta/
25.07.2015 (19:03)  
Mate vyborny napady. Hovada jezdej na cervenou, tak postavime nadjezdy. Az zacnou hovada hazet z toho nadjezdu na vlaky dlazebky a buhvi co vsechno, tak co panove land a spol.? Postavime nad trati tunel? Co az jiny hovada zacnou strilet na ulicich? Zdravotni pojistovny maj zacit proplacet neprustrelny vesty?

land: Sám správně uvádíte cenu řádovou nadjezdu. 100M Kč. A už nyní je známo, že dráhy vyčíslily odhad škody na vlaku na 150M Kč. Pořád to ještě nevidíte???
No tak byste nam jeste mohl prozradit algoritmus, kterym nalezneme ten konkretni prejezd, na kterem se pristi stane nehoda, abysme ho nahradili nadjezdem.

namalovat tykadla na velký obrázek politikovi vynese několik let natvrdo
Tak to nebylo a vy to moc dobre vite.

kolik nadjezdů je možné postavit, pokud by se nekoupilo 7 Pendolin
Vyborna otazka. A kdyby se vsechny vlaky prodaly, tak se da postavit jeste vic nadjezdu.
registrovaný uživatel bukes 
25.07.2015 (18:25)  
Vlad: To já vůbec nezpochybňuju. Je možné, že většina přejezdů by mohla za nějakých podmínek vypadat úplně jinak. Tu odkazovanou situaci neznám a nejsem projektant a takhle od stolu to vypadá relativně řešitelně, ale důvodů může být řada: nezájem investora, nezájem okolních obcí, nezájem místních, nezájem SŽDC, nezájem projektanta-silničáře, příliš vysoké náklady na přeložku staré silnice... Vy víte proč to tak není?


Pendolina beru jako důsledek divokých 90. let, která obecně překypují velkými vizemi a omezenou racionalitou....
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 37      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko