..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 37      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
25.07.2015 (17:34)  
bukes: Na koridoru Praha - Ostrava se prý ty přejezdy počítají na desítky. Kolik přejezdů, resp. cest v jejich bezprostředním okolí prošlo jen za posledních 10 let rekonstrukcí a přitom se nic nezlepšilo?

Zůstaňme jen kousek od Studénky, nedaleko Hladkých Životic se křižuje trať 270 se silnicí I/57 (v úseku Fulnek - Nový Jičín). V rámci výstavby D1 se vystavěla nově část silnice I/57 tak, aby tranzitní doprava nejezdila obcí Hladké Životice a městem Fulnek. http://www.mapy.cz/s/jY8J

Opravdu byl problém upravit trasování "staré" 57 tak, aby mohl být zrušen úrovňový přejezd?
http://www.mapy.cz/s/jY8h
registrovaný uživatel land 
25.07.2015 (17:22)  
bukes: Očividně jste zvládl matematiku pro první stupeň ZŠ. Takže přikročíme k druhému stupni ZŠ. Tam se totiž probírá pravděpodobnost.

Ve 30. létech přišli i v kotlince na odpověď na otázku, zda pravděpodobnost katastrof na přejezdech bude s rostoucím provozem na železnici i silnici růst, nebo klesat.

Zní tady návrhy střelené od pasu koupit dalších 20 Pendolin. Bezpochyby opět umrtvené na 160, na víc jsme se nezmohli.

Následky katastrofy a tyto návrhy mimochodem jen potvrzují chybnost celé strategie přístupu ČD k projektu Pendolin.

Nicméně zpět na druhý stupeň ZŠ. 80 let poté, co byla ta otázka zodpovězena - co myslíte, bude pravděpodobnost podobných či horších katastrof růst, nebo klesat???

A kolik katastrof bude reálně prakticky potřeba, abyste ten trend rozeznal osobně vy?

A když už jsme u té matematiky 2.stupně ZŠ, kolik nadjezdů je možné postavit, pokud by se nekoupilo 7 Pendolin s následnými horkotěžko úpravami na zabzař, nýbrž upravily starší lokomotivy, které jsme uměli vyrobit i opravit sami, a jezdí s cestujícími stejně rychle???

Navrhuji zařadit do sbírky úloh od Bělouna. Aby se rozsvítilo i žákům, kteří dotáhnou ZŠ až do konce.

V opačném případě, tj. stavba nadjezdu až po škodách vyšších stavebním nákladům, bude limita cen nejméně 2xnásobek nejmenších nutných, nikdy ne nižší. Bravo takovým stratégům.

Ale o tom si povíme, až budeme probírat středoškolskou matematiku. Zatím se mrkněte na tu ZŠ. S pendoliny a bez nich.
registrovaný uživatel bukes 
25.07.2015 (16:38)  
@land: vaše matematika ze ZŠ... Kolik je úrovňových přejezdů na koridorech(×100MKč)? A kolik je takových nehod (×150MKč)? A co je tedy víc?
Mimochodem vy máte teda psavou náladu ;-)
registrovaný uživatel eurostar  mail  
25.07.2015 (16:27)  
Najväčšia chyba je, že stavby českých koridorov sa proste "odflakuju" ako uz som sa tu viackrát zmienil. Zvyšovanie rýchlosti o 20kmh, nie plynulá 160tka ale množstvo obmedzení a hlavne urovnove priecestia - tu máme teraz ich dôsledok pri cesko-poľsko-slovenskej mentalite. To proste koridory nie sú. Jeden z mála prípadov kedy by ste si mali brať príklad zo svojich východných susedov. Sice SVK ma momentálne stále len cca 150 km koridoru, avšak v akej kvalite a s mimourovnovymi prejazdmi. Áno je to drahšie, nákladnejšie a preto aj stavba dlhsie trvá. Ale výsledný efekt môžeme nazvať koridorom v pravom slova zmysle. Najhoršie je ze svojimi životmi na to doplatili nevinní ľudia.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
25.07.2015 (15:55)  
Rozhodně bych přikoupil alespoň 20 vyřazených že swaicu aby se dostalo na celou ČR. Jinak papalasi a jejich mýto toto zavinilo. Čili zavést plošné aby nebylo kudy. Nebo se inspirovat zemí kde musí tranzit na vlak. Síť na to máme. Jinak všem preji brzké uzdravení z této nehody.
PS tipuju že pinda bude total. Moc veliká škoda.
registrovaný uživatel Kuzma 
25.07.2015 (15:29)  
Ve firemnim periodiku ČD před nedávnem zazněla zpráva,že se v blízké době začne připravovat facelift interiérů pendolina,že si to po deseti letech služby zaslouží.Tak by to mohla být alespoň částečně dobrá záminka pro opravu.
Ale nepřekvapilo by mě, kdyby jsme zůstali na šesti kusech a Košice by se vyřešili jiným způsobem.Například pronájmem jednoho railjetu od OBB.Mimochodem neví někdo jak to dopadlo s těmi posledními 8 soupravami railjetu co si OBB předobjednali a neodebrali? Chvilku to vypadalo,že je koupíme společně se slováky a maďary pro linku Praha Bratislava Budapešť,ale pak Dáda Zelený řekl prd,musí se se šetřit a po poslední osmičce RJ se slehla zem.
registrovaný uživatel land 
25.07.2015 (14:56)  
JiP 13:51 Ne to se teda nedostáváme jinam. To jste naopak uhodil hřebík na hlavičku a dostáváme se přímo k námětu tohoto serveru, což je železnice a její umírání/rozvoj.

Každá lidská činnost počínaje rozbitím křemene a získáním ostré hrany na šutru podléhala kritice okolního dost drsného světa, zda smysl má, nebo ne. Když měla, člověk z toho profitoval. Když neměla, člověk na to více nebo méně doplatil - ztrátou času, energie, zdrojů a následně přinejhorším ztrátou životů.

Vynález kola a jeho využití je záležitost člověka stará 4000 let a je s námi dodnes a bude nadále - o jeho přínosu není pochyb.

Železniční dvojkolí je o mnoho mladší potomek důlních šachet, ale ledva se vykulilo na svět, své přednosti ukázalo - a ukázaná platí. Pokud se cílevědomě (!) spojí dosavadní poznatky matemtiky, fyziky, metalurgie, pak je schopno poskytnout člověku rychlosti řádově 600km/h.

Pokud se tedy člověk klidně i ve státních organizacích, jako třeba SNCF cílevědomě dvojkolí věnuje, není o přínosu dvojkolí pro člověka pochyb. Viz mapa Francie a jejich tratí s podílem vysokorychlostních železnic. Dnes už i Beneluxu, SRN, Japonska atd.

Ale zdá se že ne všechny státy mají tak schopné státní správy a tak schopné státní železnice. Zdá se, že dokonce existují státy, kde škoda jedné jediné nehody už převýší cenu známého a uskutečnitelného) opatření (stavebního), jež takové nehody vyloučí (nemluvě o mrtvých a zranných), a přesto to leckomu ani v rozsahu matematiky pro první stupeň ZŠ není jasné.

Situace v takovém místě je dokonce tak vážná, že lidé povolaní k strategickým rozhodnutím v těchto věcech rovněž tuto matematiku pro ZŠ nezvládají, proto se dokonce pro tento systém generující mrtvé a škody vyšší, než opatření jim předcházející nestydí natáhnout pracku pro dotace.

V tak vážné situaci je namístě, aby se člověk vrátil k fundamentálním myšlenkovým postupům u šutru křemene a ptal se po přínosu. Po přínosu někoho, kdo žádá téměř polovinu platu, a generuje systém dražší a nebezpečnější, než by mohl být.

Protože jen tak mimochodem, dělba práce měla pro člověka přínos nejen kvantitativní, ale také v kvalitě. Specializace tehdy přinesla a do budpoucna MĚLA přinášet kvalitu lepší, než by byla bez ní.

A teď přichází těžiště našeho problému: Manažeři drah, vaše specializace NEPŘINÁŠÍ kvalitu lepší, než by byla bez vás!!!

A protože je zřejmé, že jinde pokusy o rychlodráhy mají i vyšší rychlosti, i třeba 0 mrtvých, pak to není vina železničního dvojkolí, ale povolaných idiotů. Idiotů, kteří nejenže nebyli schopni nic nového vymyslet (jak by mohli s problémy s matematikou z 3. třídy ZŠ ??? ), ale ani nabiflovat a okopírovat řešení chytřejšími lidmi už jinde vymyšlené (což by se dalo akceptovat v kotlince skoro jako zázrak).

To je důvod, proč naše dráha a hry na rychlodráhu byly a jsou spíš balkánským zapadákovem, než rychlovlaky obdivované tu ve Francii, tu v Japonsku.

A jen tak mimochodem, ti borci bez znalostí ZŠ s chutí zapomínají, že oprava 1 km starých c a k tratí císaře pána (s ponecháním přejezdů!!!) stojí 4x!!! více, než novostavba tělesa pro TGV, kde jsou VŠECHNA křížení MIMOÚROVŇOVÁ.

To protože se v kotlince neskutečně krade. A s těmihle se chcete bavit o kapitalismu. Když neumí porovnat dvě čísla.

Těmhle lidem naprosto chybí schopnosti člověka a jeho předků pře 100 000 lety. Posoudit správně, zda něco smysl má, nebo ne. A sedí na místě povolaných a mají pracku nataženou pro dotace, pro hotové peníze, které všichni vyděláme.

Ne, to se nedostáváme jinam. Jsme u kořene věci. Zda to (železnice) smysl má, nebo ne. A s jakými lidmi povolanými rozhodovat. Jsme přímo u kořene věci, který dekády živí řady idiotů. Na úkor nás všech, a nejvíc, těch mrtvých a raněných. Debata o povolaných k rozhodnutím je na místě. A nejvíc na oborovém serveru.

Takže kdo je toho intelektuálně schopen, vemte si cenu nepostaveného nadjezdu, vemte si škodu z této nehody JEN na té zbytečné hračce (mrtvé, raněné, kamion nepočítáme) a ptejte se, zda to s idioty rozhodnuvšími, jak rozhodli, smysl, má, a nebo ne. A pokud se vám to porovnání dvou čísel ne a ne povést, pak o jiných lidech pokud možno nerozhodujte. Skončili by dost špatně.
registrovaný uživatel Kuzma 
25.07.2015 (14:54)  
Pradlo:Dík za upřesnění.R 494/495 byl skutečně v roce 1990 směrován z Katowic do Prahy a zpět.O rok později byl výchozí z Plzně.V krátké reportáži nebo spíš šotu ve včerejších zprávách na ČT 24 se mluvilo o zahraničním expresu a v tom roce jezdili do Polska expresy jen Silesia,Sobieski a Chopin.Všechny ostatní vlaky byli rychlíky.No a protože u Sobieskiho a Chopina by byli pravděpodobně vidět i osobní vozy cizích správ vyšla mi z toho Silesia.Jestliže však došlo ke špatné interpretaci (a to mě vůbec nepřekvapuje ) a šlo pouze o rychlík tak se to vyjasnilo.

Mám ještě jeden dotaz.V den nehody ve večerních zprávách byla taky reportáž z toho pendolina co v něm cestovala vláda a na chvilku (sotva 1 sekunda ) byl záběr na informační panel uvnitř vozu kde běžela aktuální rychlost vlaku.Zcela jistě tam svítil údaj 170 km/h.Postřehl jste to také někdo?
registrovaný uživatel JiP 
25.07.2015 (13:51)  
land: To je prave ten virtualni svet statni spravy. Statni sprava ma tisice a tisice uredniku, komisi, subkomisi, rady a vysledek je jaky je. A velmi casto kdyz byste se zeptal na ulici, tak vam problem statni spravy vyresi prvni kolemjdouci na zaklade obycejneho zdraveho rozumu. Pro statni spravu je take velmi povestne zamenovani kauzality udalosti, co je pricina a co je dusledek. Ale to se dotavame skutecne nekam jinam.
registrovaný uživatel JiP 
25.07.2015 (12:50)  
Navic si osobne myslim, ze pokud na pendolina nechteji CD rezignovat uplne, tak jim nic jineho nez oprava poskozene jednotky nezbyva. I pro 7 jednotek byl vzdy problem jak namalovat obehy. Tady je jinak opet videt ze nakup 7 jednotke je rozhodnuti politicke a neodrazi zadnou ekonomickou navaznost. Ulne stejne je to paradoxne opet se 7 kusy Railjetu. Tyhle maloseriovky jsou drahe jak na nakup tak na provoz. Kdyby mely CD 30 identickych pendolin jenom o ruznem poctu vozu pro jednotlive trate, tak se vyplati mit v rezerve i cely nahradni celni vuz. Pak je to samzorejme zajimave i pro vyrobce s naslednou mnohem snazsi dostupnosti nahradnich dilu. Jakoze se bude muset celni vuz cely vyrobit novy, tak drive nez do roka tu nejspis nebude. Navic by CD mohly u teto poskozene jednotky zahajit inovaci interieru zatimco bude zbytek soupravy stat. Pendolina by to uz potrebovala a druhak by se mohly CD zamerit na vyreseni tech nekolika zasadnich nedostatku, ktery soucasny interier ma-za sebe jmenuji predevsim uzke police na zavazadla.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 37      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko