..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 37      Zpráv na stránku:   
25.07.2015 (12:11)  
A nebo je tu ještě jedna možnost, kočky (čtyřnohé) přenášejí toxoplasmozu, která napadá mozek a vyřazuje v něm centra pudu sebezáchovy. Takže nehladit kočku.
25.07.2015 (12:08)  
Jenomže ono se předpokládá, že se NIC nestane. Zrovna tak jako jeden nejmenovaný, když zařadí svůj žlutý nebrzdící vagonek doprostřed rychlíku. Brzdící procenta souhlasí, tak co, přece se zrovna NÁM nestane, že by bylo potřeba prudce brzdit. Místenky jsou už prodané, museli bychom platit storno, a nedej bože poslat část cestujících modrým vagonkem...

Zrovna tak ten řidič, když to projeli ty 2, tak to projedu taky.

K tomu plechu, asi si to z prstu nikdo nevycucal, něco takového se stát muselo. Já jsem to četl z nudy na hradle v nějakých zápiskách o činnosti tehdejší SNB, válelo se to ve vlaku, tak jsem si to vzal, a při tom šlendriánu který tady byl tenkrát a je i teď se tomu dá věřit.

Zkuste si někdy postát u světelné křižovatky, uvidíte pro kolik lidí je světelné zařízení pro legraci.
Registrierter Benutzer land 
25.07.2015 (11:44)  
JiP 5:48 Přesně, jasně a nepopiratelně jste popsal část viny a neschopnosti povolaných, které leží na železnici za tyto události.

Měli celé dekády na to, aby mnohokrát vytčené a Vámi jasně shrnuté za své platy napravili a...? A NIC! Natažená pracka pro dotace.

Tak jako si dráha hrála na rychlou a bezpečnou, tak si tihle hráli na šikovné kapitalisty. Ale dle výsledků jejich práce, které jste upřesnil, jsou těmi nejneschopnějšími soudruhy.

SYN:Odvádění pozornosti od tématu tohoto serveru, tj. železnice nějakou relativizací se silnicí, nebo dokonce s válkami vedenými z vylhaných příčin pro zisk z ropy a surovin by jistě bylo možná pro leckoho přínosné, leč zkusme se na poli tohoto serveru držet věci.

Protrože i tam ta "necitelná tvrďáckost" těžce falíruje - na matematice základní školy.

Sám správně uvádíte cenu řádovou nadjezdu. 100M Kč. A už nyní je známo, že dráhy vyčíslily odhad škody na vlaku na 150M Kč. Pořád to ještě nevidíte???

Tak já to rozepíšu pro pomalejší. Cena JEDNOHO nadjezdu, který od sebe prostorově oddělí silniční/pěší a železniční provoz je řádově 100M Kč. Finanční cena JEDNÉ nehody na JEDNOM takovémto NEnadjezdu, čili přejezdu, ne ještě může být, ale už JE 150M Kč, a to prosím pěkně bez tří hrobů s rakvemi, léčením dalších zraněných a bez zástupu pozůstalých, které možná jen tak mimochodem ti mrtví živili.

Jestli není jasné ani teď, proč se čekání na vážnou nehodu na přejezdu koridoru s drahými hračkami Pendolino a frekventované silnice s kamiony s kovovými plechy či nebezpečnějším nákladem (!)NEMŮŽE vyplatit, pak tu má řada lidí vážný problém s matematikou základní školy. A to prosím nikde není škoda na kamionu a jeho nákladu, když už chce někdo srovnávat jen čísla bez mrtvých..... Porovnávání čísel do 200 bude látka probíraná mezi 2. a 3. třídou. Lidé s potížemi v tomto náročném tématu se jistě najdou a není nutné se na ně zlobit. Nutné naopak je se zlobit na stav, kdy takoví lidé na povolaných pozicích rozhodují o strategických záležitostech státu, což dráhy mimo jiné jistě jsou.

M 474 003:Kamaráde, žiješ v sajrajtu, kde namalovat tykadla na velký obrázek politikovi vynese několik let natvrdo, zatímco když budeš nána, co před ní generálové špionů a premiér chčijou strachy, můžeš mávat celou rozvědkou jako by byla tvoje, a nikdo za nic nemůže, nikdo nic neví.

Nebo uspořádat demonstraci pravého sektoru, a dost možná i podle jejich vzoru střílet z granátometů a kulometů v různých zapadákovech země po civilistech, to je zřejmě v pořádku. Aspoň podle dotyčných povolaných, co tyhle demonstrace v centru kotlinky schvalují.

A žiješ tady, kde lidi rozhodující strategické záležitosti mají problém s matematikou pro ZŠ prvního stupně.

Nes to statečně a nefňukej furt. Dle logiky těchto potomků Švejkovy éry, nejdřív buď mezi těmi třemi mrtvými a pak si můžeš do týdne stěžovat u ombudsmana. V kotlince se totiž dopředu zásadně nepřemýšlí.
25.07.2015 (11:29)  
Kuzma: Jednalo se o rychlík Katowice-Praha nebo opačně (podle mne R 495) a kromě lokomotivy, která se po nárazu převrátila na bok, to odnesl i první vůz BDmee. Ten byl snad i sešrotován. Měl jsem schovaný i výstřižek z novin. Všechno toto jsou mlhavé vzpomínky a na webu o této mimořádné události není ani ň.
Pro všechny: Že střety s kamiony na přejezdech byly, jsou a budou, o tom není pochyb. Vzpomínáte si dnes ještě na Srbsko? Tam byl kamioňák ještě víc dementnější než ten Polák ze Studénky. Králův Dvůr? Strakonice a rozsekaná 242? Kdo chce pořádnou katastrofu na přejezdu, ať si vzpomene na východoněmecký Langeweddingen a náraz parní lokomotivy s osobním vlakem do cisterny plné benzínu. To ta Studénka nedopadla ještě nejhůř, co se mrtvých týče. A budou další. Bohužel. Je to daň za náš životní styl a myšlení.
25.07.2015 (11:20)  
M 474 003:
Pokud bude společnost fungovat tak, že peníze budou až na prvním místě, tak budou pořád zbytečně umírat lidi.
Peníze nejsou na prvním místě, ale jsou limitující.
Občas se stane, že někdo zemře kvůli tomu, že k němu včas nedorazila záchranka. Mohli bychom tedy být humánnější a zřídit stanici záchranné služby v každé vsi, záchranka by pak vždy dorazila včas. Bohužel nás v tomto limitují peníze. Víme, že lidský život má nevyčíslitelnou hodnotu, ale přesto jsme nuceni v určité chvíli říct "dost, platit víc už si opravdu nemůžeme dovolit".

Jenomže tady pod heslem všechno si na sebe musí vydělat...
To je nepřesné, správně je to "na všechno někdo musí vydělat". A není to jen heslo, je to zákonitost, kterou nelze obejít. I kdybychom tu záchranku všichni stokrát chtěli, pokud na ní nejsme schopni vydělat, tak jí prostě mít nebudeme.

Za Bolševika platil zákon, že co jede nad 50 km tak musí jet po kolejích
Za bolševika (proč jen to slovo píšu s malým písmenem???) taky platil zákon, že strojvedoucí, který se ve službě opije, usne a zabije přes 100 lidí, může dostat maximálně 5 let. Ostatně v té době byly nehody častější a tragičtější než nyní a na lidský život se taky nijak zvlášť ohledy nebraly, jen si to někteří lidé nejsou ochotni připustit.

Já se k polistopadovému vývoji taky stavím kriticky. Na rozdíl od vás si ale nemyslím, že se jedná o kapitalismus. Pokud stát pracujícímu člověku sebere přes polovinu jeho výdělku a v podnikání může uspět jen ten, kdo si dokáže vydupat dotace nebo daňové prázdniny, nejedná se o kapitalismus, ale spíš o jakousi podivnou formu socialismu. Fabriky sice patří soukromníkům, ale bez laskavého svolení politiků a úředníků (tedy státu) nemá podnik šanci přetrvat.

PS: Nedal jsem vám ani plus, ani minus.
25.07.2015 (10:09)  
M 474 003: Vaše názory by se hodily do Haló novin, zkuste je oslovit; dobrých levicových novinářů není nikdy dost.
Motorkář přeřízlý plechem? Člověče, jde o tzv. urban legend; tradovanou už od šedesátých let.
Čtěte a rozšiřte si obzory; možná zjistíte, že to, co vám někdo vyprávěl jako příhodu kolegovy švagrové, je také legenda...:-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bstsk%C3%A1_legenda
http://www.cernasanitka.cz/
25.07.2015 (10:03)  
Pokud bude společnost fungovat tak, že peníze budou až na prvním místě, tak budou pořád zbytečně umírat lidi. To by byla debata mimo kolejovou dopravu, například některé léčebné úkony, které by zachránily život, pojišťovna neproplácí, a mají na ně nárok jenom ti, kteří si nakradli. Tohle myšlení je i na tomto serveru, jakmile něco špatného napíšu o pravicové vládě, mám hned mínusy. Například tvrdit, že zdravotnictví je byznys jako každý jiný je něco tak bezohledně hnusného, zrovna tak jako že se má každý postarat sám o sebe. Pak vznikají různé sbírky na nemocné děti, to je takový hnus, o to se má postarat stát, od toho tady je. Zrovna tak se má stát postarat o bezpečnost občanů a nenechat vraždit 8 nevinných lidí v restauraci. Jenomže tady pod heslem všechno si na sebe musí vydělat, se nic takového neděje. Policie potom řeší botičky a měření rychlosti tam kde to svádí k rychlé jízdě a je to tam docela bezpečné (Zdiby severně od Prahy, bývalá Hitlerova dálnice, jeden podchod v docházkové vzdálenosti, ale vede to mezi domama, tak tam dáme 50 a budeme tam chytat). Pokud je potřeba někde udělat nějaký obchvat, tak se pod záminkou nedotknutelnosti soukromého majetku desítky let řeší výkup pozemků, pak se zase proti tomu postaví ekologové, nakonec se to nějak udělá a zpoplatní a většina dopravy je stejně po původním úseku. Zajímavé je že pokud je něco nebezpečného mimo dopravu (drogy, alkohol do 18 let) tak je to striktně zakázáno. Dnes si nemůžu koupit plechovku toluenu, abych přilepil ulámamá křidélka na unášeči u historického magnetofonu, ale můžu si koupit 250 kW motorku, která je dobrá jenom k zabíjení. Nebo si můžu koupit zbraň, do určité ráže, stačí občanka.

Nákladní doprava by měla být regulována, i když to je levicové a hned mně někdo označí za předlistopadovou strukturu. Tady se trochu dohlíží na dopravu chemikálií, musí být označený druh výraznou cedulí a i řidič kamionu musí mít oprávnění převážet chemikálie. V praxi to funguje zřejmě tak, že kdo umí kroutit volantem u velkého auta, tak ho dostane, protože školení je drahé atd. Ovšem stohy plechů se neřeší jako nebezpečný náklad, přitom už bylo tolik nehod. Motorkář jedouci za Avií někdy v 80tých letech byl doslova přeříznut jediným plechem, který se za jízdy uvolnil ze svazku. Za Bolševika platil zákon, že co jede nad 50 km tak musí jet po kolejích, samozřejmě byly vyjímky, ne všechno lze přepravit po železnici. Například se vozilo jižní ovoce, vlak měl přednost i před rychlíkem, po tratích ovládaných elektomechanikou někde i s telefonickým dorozumíváním, tahal to Brejlovec a mezi Prahou a Děčínem to uhánělo jako tehdy Windobona. Za odporného nelidského Bolševika to šlo, za hodného a pravdoláskařského kapitalisty to nejde.
Registrierter Benutzer SYN 
25.07.2015 (9:21)  
Co je úplně do nebe volající, to je tenhle přejezd, to nešlo postavit kousek silnice tak aby se jelo po tom nadjezdu co je kousek odtud??? 49.6702258N, 17.9736894E

Haha, ten jsem si podrobně prohlížel tak tři dny zpátky, otázku jsem si položil též, ale byl jsem vcelku nucen přiznat že úplně triviální ta odpověď zase není... ta silnice přes ten most je taková nějaká "polodálnice" na které evidentně mj. z důvodu snížení nehodovosti není žádoucí dělat klasické křižovatky každých pár (desítek) metrů...
Přesto to nejspíš jde vyřešit, ale musí se to pořádně promyslet. Vřele doufám že jak to je teď byla otázka neprodlužování rozumné stavby do nekonečna, a někde v pozadí někdo mezitím vymýšlí (plánuje, nakupuje pozemky, projednává stavební povolení) jak to "dodělat". Pokud ne tak je to samozřejmě špatně...
Registrierter Benutzer SYN 
25.07.2015 (8:59)  
Takže kvůli lidské pohodlnosti a bezohlednosti a spěchu budou nadále umírat lidé???

Na to jste přišel teprve teď? To se děje snad od počátku věků... ne že bysme se s tím neměli pokoušet něco udělat, to rozhodně ano, ale je to nekonečný závod...

A jinak, i s rizikem že budu vypadat jako naprosto necitelný tvrďák, přemýšlíte chvílema na téma "kolik lidí umírá dnes a denně (u nás i ve světě) a z jakých příčin?" tím myslím nehody (železnice i silnice), zločinnost, choroby, hlad, války...
A má to i ten důsledek že fakt není od cesty se zamyslet nad tím do čeho je potřeba "nalít prachy" víc/dřív, ono vždycky bude něco co si to FAKT zaslouží, přesněji bude dost věcí co si to zaslouží, těžko vybrat co dřív...
Jen tak mimochodem, některý z minulých dní (tuším snad čtvrtek) bylo za 1 den! na silnicích rekordních 10 mrtvých... ale na to jsme si celkem zvykli, to tu (a bohužel moc ani jinde, zde by to ještě šlo pochopit vzhledem k zaměření) vcelku nikdo neřeší... a přitom by to leckdy bylo i citelně levnější než předělat (dodatečně - o to je to složitější) jeden přejezd za bratru 100M na mimoúrovňový...

Schvalovani vlaku pro mezinarodni provoz je v tomto neuveritlene pomaly, byrokraticky proces na ktery zkratka vetsina firem nema ani cas ani finance.

Ano ano, tady nechť se kdejaký "ochranář vláčků" chytne za nos, ono to dlouhodobě vypadá že není prakticky žádná VŮLE s mizerným stavem interoperability něco podnikat, každej si raději hraje na svým písečku...
Registrierter Benutzer JiP 
25.07.2015 (5:48)  
Porad se tu resi, proc se naklad vozi po silnici a pritom duvody jsou dlouhodobe zcela evidentni. Kdyz chcete poslat nekam zasilku vlakem tak to ze tam vedou koleje je podminka nutna nikoliv dostacujici. Prvni problem vetsiny lokalek je unosnost trati, co je vam platne ze po koridoru mate 22,5t na napravu, kdyz na vetsine lokalek tento stav neni, cimz musite naklad rozlozit do vice vagonu a to vyrazne zdrazuje dopravu. Mit vleku? Opet neuveritelna byrokracie, ktera vedla k tomu, ze do vetsiny prymyslovych zon dnes zkratka zadna zeleznice nevede a prekladat na nadrazi vam dnes az na specialni zasilky dnes z ekonomickych duu nikdo nebude. Dalsi problem je hrozna zkostnatelost celeho zeleznicniho ustroji v porovnani se silnicemi. Kdyz si budu chtit jit zitra koupit kamion, tak si ho muzu koupit prakticky ze dne na den a hned druhy den s nim muzu jet od Uralu po Portugalsko. Schvalovani vlaku pro mezinarodni provoz je v tomto neuveritlene pomaly, byrokraticky proces na ktery zkratka vetsina firem nema ani cas ani finance. A to jsou veci, ktere se nezmeni zitra ani za rok a obavam se ze nikdy, jelikoz zeleznicni doprava je stale svazana se statnim aparatem a tem si jaksi zije odtrzen od reality svym vlastnim zivotem. Misto aby se hledali reseni, tak se obvykle najde 20 duvodu proc neco nejde. Vzpomenme kolik toho vseho neslo a jakych tisic duvodu proc to vzdycky bylo, nez nastoupila konkurence na linku Praha-Ostrava.
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 37      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko