České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
| 27.4.2016 (9:00)
Ten problem s naklapenim je mytus, ktery se bohuzel v diskusich pravidelne opakuje. Pendolino ma uzzsi skrin nez normalny vlaky. Tim padem se i pri maximalnim nakloneni vejde do bezneho profilu. Na mostech a v tunelech proto zadny extra prostor nepotrebuje. Pokud se tam vleze normalni vlak, tak se tam vleze i naklopene pendolino.
A kolik byste si na tom tachometru představoval po té rekonstrukci vy?
Ještě dotaz - jeli jste načas?
ad Česká Sibiř - vida, tak jsem se celkem trefil. :) K těm naklápěčkám: mám dojem, že se to v minulosti diskutovalo, a nebude to možné kvůli čemusi. Buď profilu tunelů, nebo snad volnému schůdnému prostoru na mostech (pro danou rychlost) či tak nějak, čili debata o naklápění je asi akademická (přesto: nejen čtyřmegové naklápěčky existují).
ad TA - CB: Já si to už nepamatuju dokonale, ale vycházelo mi to jako 25 vs. 27,5 minuty nebo jako 24,5 vs. 27, to už nevím jistě. Otázka, zda je to rozhodující pro dosažení SJD je, pravda, vlastně nezodpověditelná jen tímto jedním údajem - záleží na konstelaci těch navazujících tratí a součtu dílčích přestupních dob v obou uzlech, to většinou je "minutově trochu volitelné" a čistě teoreticky se občas SJD dá splnit i třeba s JD kolem 31-32 minut (v tom smyslu, že se obě koncové stanice úseku přece jen ještě chovají jako uzel, byť za cenu delších přestupů vedlejšími směry). Vlastně mě napadá aktuální případ, a sice Nymburk (do jisté míry), Planá u Mariánských Lázní (prakticky "učebnicově") nebo Strakonice (i když tam už je to hodně velké fuj).
Jasně, v Kolíně (nad Labem) nestačí čtyři vlaky do hodiny, je třeba mít deset. Kolik EC staví ve dvakrát větším Kladně? Ve třikrát větším Liberci? Nebo v Českých Budějovicích?
140 Km/h
Chtěl bych Vás jen upozornit, že po nedávné rekonstrukci trati je úspěchem vidět rychlostník ukazující polovinu Vámi navrhované hodnoty. Zvýšení rychlosti není dané jen výměnou cedule za jinou, ale vyžaduje masivní terénní práce.
novostabu Příbram - Dobříš, koridorizaci Dobříš...
Už to nehulte.
zlepšení dálkové dopravy - není nutno jet přes ČB (Zdice) ((Příbram, )Písek, Protivín, Volary, Strakonice, Horažďovice...vlastně celá D4)
Jakože novostavbu koridoru podél D4? Slušná práce!
zlepšení méně frekventované nadregionální dopravy (ČB - Příbram, Beroun, Rudná u Prahy...)
Vy se připravujete na nějakou soutěž stand up komiků v ÚKDŽ?
Tak teď ještě vymyslet zadání tendru tak, aby CAF vyhrál a nemohli/y to napadnout ani Škodovka, Siemens, Bombardier atd., ani Jančura, že takováhle změna by měla projít tendrem i na (dotovaného) dopravce.
A koneckonců, co když se Jančura nebo Leoš dohodnou s Westem a zavedou si vlastní linku a začnou se dožadovat vyřazení rychlíků AB-TA-CB-st.hranice CZ/AT ze závazku veřejné služby?
Hrubfr13 K řešení spojení do Budějic mě napadá elektrizovat (160 km/h) Písek - Příbram ...
A dostaneme se do stejné situace jako jsou dálnice - směrem na jih vedou teoreticky 2, ale jedna začíná až na hranici Stč/Jč kraj a možná se příští rok dostane až k ČB (ale ten "příští rok" už říkalo několik ministrů) a druhá vede z Prahy do Příbrami a pak kousek kolem Písku (díky za to), ale k plně funkční infrastruktuře má taky daleko.
... koridorizaci Dobříš
A to kudy? Možná dnes se paneláky naležato rozvíjí nejvíc kolem Rudné a Chýní, ale Dobříš, Mníšek a Řitka se rozvíjí (na počet obyvatel, ale hlavně na osídlenou plochu) už od doby, kdy se tam nastěhovala Vondráčková, Merunka a jim podobní ... všichni chtěli mít za sousedy celebrity
Čili nezastavovat všemi écéčky v Kolíně?!? Ženeme lidi do aut!
Martin Š.: Možná "šotosen" Koridor přes Rudnou, případně tunel do Berouna.
Rudná si zasluhuje dráty, 140 km/h (pokud to projde skrz Prokopák), pantery a přípoje do Chýně - nejrychleji rostoucího satelitu v okolí Prahy. Do Berouna je to kilometricky kratší a tunel je tak trochu dvojsmyslné slovo
K řešení spojení do Budějic mě napadá elektrizovat (160 km/h) Písek - Příbram, novostabu Příbram - Dobříš, koridorizaci Dobříš...
- zlepšení suburbanní dopravy (Mníšek p. B., Dobříš(, Příbram))
- zlepšení dálkové dopravy - není nutno jet přes ČB (Zdice) ((Příbram, )Písek, Protivín, Volary, Strakonice, Horažďovice...vlastně celá D4)
- zlepšení méně frekventované nadregionální dopravy (ČB - Příbram, Beroun, Rudná u Prahy...)
Takto bychom dali Tábor - Budějovice nonstop do těch 30 min i bez naklápění.
http://www.caf.net/en/productos-servicios/familia/oaris/index.php
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










