Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
JRtrain
| 24.9.2005 (13:46)
| 24.9.2005 (13:46)Zusammenhängende Nachrichten

27.09.2005 (14:59)
To Radim_c: EC 71 by ale podle JŘ mělo být klasické EC, tj. ne souprava 680.
27.09.2005 (14:58)
Nothing - Brno-Praha snad ztratove neni - takze jestli tam CD nasadi cenu 130/160, tak to nikdo nedotuje...
Stara pani - DEKUJI... Ono to totiz neni o tom, ze bude pendolino drahe, ale ze vsechno ostatni je zatracene levne. Priklad z UK byl vyborny (at uz to prepocitate pres PPP jakkoliv, tak porad budete hooodne nad ceskou cenou). Soucasne souhlasim s tim natuknutim systemu jizdneho. Zavedl bych i ruzne ceny v zavislosti na predprodeji (to snad bude, az bude mozne nakupovat pres web)
Stara pani - DEKUJI... Ono to totiz neni o tom, ze bude pendolino drahe, ale ze vsechno ostatni je zatracene levne. Priklad z UK byl vyborny (at uz to prepocitate pres PPP jakkoliv, tak porad budete hooodne nad ceskou cenou). Soucasne souhlasim s tim natuknutim systemu jizdneho. Zavedl bych i ruzne ceny v zavislosti na predprodeji (to snad bude, az bude mozne nakupovat pres web)
27.09.2005 (14:47)
To Skaličák: EC 71 Smetana, 6.23 z hlavního nádraží
27.09.2005 (14:44)
to Nothing: není pravda, že na výši ztráty nezáleží. Výška dotace je určena smlouvou s MD (u R, Ex) a smlouvami s jednotlivými kraji (u Os, Sp). Takže pokud jsou tržby menší, než rozdíl nákladů a dotace, jde ztráta na vrub dopravce.
Regulované jízdné je tzv. "obyčejné jízdné," za které by vlakem téměř nikdo nejezdil. Takže pokud byste zakázal ČD nabízet slevy, tržby by spadly velmi rychle k nule. Pokud by byly ČD co k čemu, nabídnou relační slevu i na dalších trasách (Praha - Plzeň, například), na rozdíl od plošného zavedení obyčejného jízdného by to byl krok správným směrem. On totiž počet zákazníků není konstantní, aby platilo: vyšší jízdné = vyšší tržby. Zákazníci totiž nedělají rozdíly mezi dotovanými a nedotovanými službavi, takže vztahy mezi nabídkou, poptávkou a cenou platí i u dotovaných dopravců ;-)
Regulované jízdné je tzv. "obyčejné jízdné," za které by vlakem téměř nikdo nejezdil. Takže pokud byste zakázal ČD nabízet slevy, tržby by spadly velmi rychle k nule. Pokud by byly ČD co k čemu, nabídnou relační slevu i na dalších trasách (Praha - Plzeň, například), na rozdíl od plošného zavedení obyčejného jízdného by to byl krok správným směrem. On totiž počet zákazníků není konstantní, aby platilo: vyšší jízdné = vyšší tržby. Zákazníci totiž nedělají rozdíly mezi dotovanými a nedotovanými službavi, takže vztahy mezi nabídkou, poptávkou a cenou platí i u dotovaných dopravců ;-)
27.09.2005 (14:38)
Nothing: a teď se zamysleme. V zákoně sice takto upraveno krytí ztrát je, jenže 2 způsoby. Na regionální úrovn kryje ztráty kraj, jenže ten taky objednává rozsah dopravy a činí tak na základě chování dopravce. To samý na republikový úrovni. Pokud by ČD daly jízdný za korunu, mohlo by se MD nakrknout a nedat jim ani o korunu víc.
Ovšem pokud by na MD šéfofal někdo chytrý, došlo by mu, že ČD stejně u vlaků kategorie R kryjí jen asi 40% nákladů z jízdného, tak proč potom nedat víc a dostat volný statek meziměstské dopravy? Socialistické vládě by to nemuselo být proti mysli...
Ovšem pokud by na MD šéfofal někdo chytrý, došlo by mu, že ČD stejně u vlaků kategorie R kryjí jen asi 40% nákladů z jízdného, tak proč potom nedat víc a dostat volný statek meziměstské dopravy? Socialistické vládě by to nemuselo být proti mysli...
27.09.2005 (14:12)
To Stara pani: Prominte, ale budu se opakovat.
Jak se muze chovat dotovany podnik ekonomicky, kdyz je dotovan (na vysi ztraty nezalezi), ztrata je vzdy vykompenzovana. Muze se tedy jednat pouze o ekonomicko-marketingove experimentovani (jako u kazdeho podniku), ale s tim dulezitym rozdilem, ze pripadny neuspech nehraje zadnou roli!
Protoze je draha dotovana z duvodu verejneho zajmu a z tehoz duvodu ma regulovane jizdne (aby nejaci experti u CD z duvodu neexistence konkurence na trase Pha - Ova nenasadili jizdne treba 5 x vetsi nez jinde). Ma to ale hacek, tato cenova regulace je jen shora (ma zarucovat pokryti nakladu a primereny zisk - toliko regule MF), ale sdola neni omezena. Proto muze byt neuveritelna relacni sleva Pha - Brno, ktera nemuze pokryt ani naklady. Ale ted teprve prichazi ta kulisarna. I v tomto pripade ma draha narok (podle reguli MF) na pokryti nakladu i primereny zisk - nedosahne-li toho je stat nucen tuto ztratu kompenzovat. Ad absurdum mohla by draha konkurovat D1 treba jizdnym 1,- za Pha - Brno a stat by ji to musel vyrovnat. Pekne, ze.
A znovu opakuji, jestlize je neco verejna sluzba a ma to proto take regulovane ceny, pripada mi nejen nefer, ale dokonce skodlive delat takove rozdily v cenach.
O tom, ze Pendolino je mene pohodlne nez klasicky vlak (vim o cem mluvim, temi temer shodnymi TGV jsem se neco najezdil, i rekonstruovane ICE 1 je o dost pohodlnejsi, a porovnani s puvodnim ICE 1 je to nebe a dudy). O mirnych upravach jizdniho radu, aby se Pendolino vice vyuzivalo bylo napsano uz dost.
Jak se muze chovat dotovany podnik ekonomicky, kdyz je dotovan (na vysi ztraty nezalezi), ztrata je vzdy vykompenzovana. Muze se tedy jednat pouze o ekonomicko-marketingove experimentovani (jako u kazdeho podniku), ale s tim dulezitym rozdilem, ze pripadny neuspech nehraje zadnou roli!
Protoze je draha dotovana z duvodu verejneho zajmu a z tehoz duvodu ma regulovane jizdne (aby nejaci experti u CD z duvodu neexistence konkurence na trase Pha - Ova nenasadili jizdne treba 5 x vetsi nez jinde). Ma to ale hacek, tato cenova regulace je jen shora (ma zarucovat pokryti nakladu a primereny zisk - toliko regule MF), ale sdola neni omezena. Proto muze byt neuveritelna relacni sleva Pha - Brno, ktera nemuze pokryt ani naklady. Ale ted teprve prichazi ta kulisarna. I v tomto pripade ma draha narok (podle reguli MF) na pokryti nakladu i primereny zisk - nedosahne-li toho je stat nucen tuto ztratu kompenzovat. Ad absurdum mohla by draha konkurovat D1 treba jizdnym 1,- za Pha - Brno a stat by ji to musel vyrovnat. Pekne, ze.
A znovu opakuji, jestlize je neco verejna sluzba a ma to proto take regulovane ceny, pripada mi nejen nefer, ale dokonce skodlive delat takove rozdily v cenach.
O tom, ze Pendolino je mene pohodlne nez klasicky vlak (vim o cem mluvim, temi temer shodnymi TGV jsem se neco najezdil, i rekonstruovane ICE 1 je o dost pohodlnejsi, a porovnani s puvodnim ICE 1 je to nebe a dudy). O mirnych upravach jizdniho radu, aby se Pendolino vice vyuzivalo bylo napsano uz dost.
27.09.2005 (13:56)
Trochu off-topic: Kde v "konečném" návrhu GVD vidíte to ranní IC(P) - spoj do Vídně přes Brno? Zrovna bych ho docela potřeboval...
27.09.2005 (13:25)
JTB: Ď za podporu. Co je to šotouš?
:-)
:-)
27.09.2005 (13:24)
Nothing: To jste se nám nějak zakohoutil!
Mně to divné nepřipadne. ČD nejsou momentálně výdělečné, to ale neznamená, že se nenacházejí ve stejném reálném světě, ve kterém žijeme my, a že nepočítají své tržby a ztráty ve stejné měně, v jaké se tu platí daně.
Právě to, co říkáte, když zmiňujete relační slevu, mi připadá jako chyba. Musíte srovnávat s existujícím systémem, kterým jsou tarify, jimiž se různé řeleznice řídí (proto ta srovnání). Relační sleva není systémové řešení, látá díry tam, kde systém selhal. Nemůžete srovnávat relace Praha-Brno a Praha-Ostrava jenom proto, že jsou vzdálenosti obdobné. Žádný dálkový vlak mimo pomalý R v Brně nezačíná ani nekončí.
Zatímco v relaci Pha-Ova má železnice většinu trumfů v rukou, v případě Bo-Pha je tomu právě opačně: dálnice je víceméně přímá a měří cca 200 km, Vmax 130 km/h. Železnice má po koridoru 255 tarifních km a i po modernizaci nemůžou kvůli terénu vlaky zhruba na 50% cesty využít rychlost 160 km/h (a nepůjde to ani u Pendolin), někde je to dokonce 60-70 km/h (Maloměřice - Blansko). Já jsem naopak moc rád, že dráhy konečně přestaly realitu vnímat jen prostřednictvím vlastních tarifních kilometrů.
Máme tu tedy silnou konkurenci u žlutých busů, trumfy jsou v tomto případě na jejich straně. Kdyby železnice Brno-Praha také měřila jen 200km, stálo by zákaznické jízdné 138,- Kč, s KMB (tedy i na EC...) 130,- Kč. Relační sleva je dnes 130,- (na EC 160,-). Dle mého dráhy relační slevou pouze kompenzují historicky dané nedostatky vlastní infrastruktury. Proto jsem se vyjádřil v tom smyslu, že srovnání relační slevy Bo-Pha a globální ceny SC-Pendolino není úplně na místě.
Mně to divné nepřipadne. ČD nejsou momentálně výdělečné, to ale neznamená, že se nenacházejí ve stejném reálném světě, ve kterém žijeme my, a že nepočítají své tržby a ztráty ve stejné měně, v jaké se tu platí daně.
Právě to, co říkáte, když zmiňujete relační slevu, mi připadá jako chyba. Musíte srovnávat s existujícím systémem, kterým jsou tarify, jimiž se různé řeleznice řídí (proto ta srovnání). Relační sleva není systémové řešení, látá díry tam, kde systém selhal. Nemůžete srovnávat relace Praha-Brno a Praha-Ostrava jenom proto, že jsou vzdálenosti obdobné. Žádný dálkový vlak mimo pomalý R v Brně nezačíná ani nekončí.
Zatímco v relaci Pha-Ova má železnice většinu trumfů v rukou, v případě Bo-Pha je tomu právě opačně: dálnice je víceméně přímá a měří cca 200 km, Vmax 130 km/h. Železnice má po koridoru 255 tarifních km a i po modernizaci nemůžou kvůli terénu vlaky zhruba na 50% cesty využít rychlost 160 km/h (a nepůjde to ani u Pendolin), někde je to dokonce 60-70 km/h (Maloměřice - Blansko). Já jsem naopak moc rád, že dráhy konečně přestaly realitu vnímat jen prostřednictvím vlastních tarifních kilometrů.
Máme tu tedy silnou konkurenci u žlutých busů, trumfy jsou v tomto případě na jejich straně. Kdyby železnice Brno-Praha také měřila jen 200km, stálo by zákaznické jízdné 138,- Kč, s KMB (tedy i na EC...) 130,- Kč. Relační sleva je dnes 130,- (na EC 160,-). Dle mého dráhy relační slevou pouze kompenzují historicky dané nedostatky vlastní infrastruktury. Proto jsem se vyjádřil v tom smyslu, že srovnání relační slevy Bo-Pha a globální ceny SC-Pendolino není úplně na místě.
27.09.2005 (11:58)
To Radim_c: Bylo by mozna dobre si veci promyslet, nez neco napisete. Abych jel jednou (nebo i trikrat) do Plzne, tak si koupim KMB a bude nadseny, jak jsem usetril! Skoda, ze jste jeste nepridal - nebo se nechat zamestnat u CD a po zkusebni dobe pojedete do Plzne zadarmo s rezijkou!
Druha veta - mily pane, hotel je levnejsi, protoze byt se nepronajima jen na jednu noc, kdyby prece jen, pak by ta noc byla setsakra draha. Neverite-li, zkuste si to.
To JTB: Hovorit u nekoho o ekonomicke fundovanosti, ktery ji rozebira a porovnava u silne prodelecnych organizaci, kde to stat tak jako tak dorovna (at je propad jakykoliv), mi pripada mirne receno divne.
Druha veta - mily pane, hotel je levnejsi, protoze byt se nepronajima jen na jednu noc, kdyby prece jen, pak by ta noc byla setsakra draha. Neverite-li, zkuste si to.
To JTB: Hovorit u nekoho o ekonomicke fundovanosti, ktery ji rozebira a porovnava u silne prodelecnych organizaci, kde to stat tak jako tak dorovna (at je propad jakykoliv), mi pripada mirne receno divne.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










