..: Od prosince s Pendolinem na dvou trasách :..
PendolinoČeské dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.

1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.

2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.

Více informací: České dráhy

JRtrain Poslat mail autorovi | 24.9.2005 (13:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
Skaličák
27.09.2005 (14:59)  
To Radim_c: EC 71 by ale podle JŘ mělo být klasické EC, tj. ne souprava 680.
Registrierter Benutzer M 
27.09.2005 (14:58)  
Nothing - Brno-Praha snad ztratove neni - takze jestli tam CD nasadi cenu 130/160, tak to nikdo nedotuje...

Stara pani - DEKUJI... Ono to totiz neni o tom, ze bude pendolino drahe, ale ze vsechno ostatni je zatracene levne. Priklad z UK byl vyborny (at uz to prepocitate pres PPP jakkoliv, tak porad budete hooodne nad ceskou cenou). Soucasne souhlasim s tim natuknutim systemu jizdneho. Zavedl bych i ruzne ceny v zavislosti na predprodeji (to snad bude, az bude mozne nakupovat pres web)
Registrierter Benutzer Radim_c
27.09.2005 (14:47)  
To Skaličák: EC 71 Smetana, 6.23 z hlavního nádraží
Registrierter Benutzer Radim_c
27.09.2005 (14:44)  
to Nothing: není pravda, že na výši ztráty nezáleží. Výška dotace je určena smlouvou s MD (u R, Ex) a smlouvami s jednotlivými kraji (u Os, Sp). Takže pokud jsou tržby menší, než rozdíl nákladů a dotace, jde ztráta na vrub dopravce.
Regulované jízdné je tzv. "obyčejné jízdné," za které by vlakem téměř nikdo nejezdil. Takže pokud byste zakázal ČD nabízet slevy, tržby by spadly velmi rychle k nule. Pokud by byly ČD co k čemu, nabídnou relační slevu i na dalších trasách (Praha - Plzeň, například), na rozdíl od plošného zavedení obyčejného jízdného by to byl krok správným směrem. On totiž počet zákazníků není konstantní, aby platilo: vyšší jízdné = vyšší tržby. Zákazníci totiž nedělají rozdíly mezi dotovanými a nedotovanými službavi, takže vztahy mezi nabídkou, poptávkou a cenou platí i u dotovaných dopravců ;-)
27.09.2005 (14:38)  
Nothing: a teď se zamysleme. V zákoně sice takto upraveno krytí ztrát je, jenže 2 způsoby. Na regionální úrovn kryje ztráty kraj, jenže ten taky objednává rozsah dopravy a činí tak na základě chování dopravce. To samý na republikový úrovni. Pokud by ČD daly jízdný za korunu, mohlo by se MD nakrknout a nedat jim ani o korunu víc.
Ovšem pokud by na MD šéfofal někdo chytrý, došlo by mu, že ČD stejně u vlaků kategorie R kryjí jen asi 40% nákladů z jízdného, tak proč potom nedat víc a dostat volný statek meziměstské dopravy? Socialistické vládě by to nemuselo být proti mysli...
Registrierter Benutzer Nothing
27.09.2005 (14:12)  
To Stara pani: Prominte, ale budu se opakovat.
Jak se muze chovat dotovany podnik ekonomicky, kdyz je dotovan (na vysi ztraty nezalezi), ztrata je vzdy vykompenzovana. Muze se tedy jednat pouze o ekonomicko-marketingove experimentovani (jako u kazdeho podniku), ale s tim dulezitym rozdilem, ze pripadny neuspech nehraje zadnou roli!
Protoze je draha dotovana z duvodu verejneho zajmu a z tehoz duvodu ma regulovane jizdne (aby nejaci experti u CD z duvodu neexistence konkurence na trase Pha - Ova nenasadili jizdne treba 5 x vetsi nez jinde). Ma to ale hacek, tato cenova regulace je jen shora (ma zarucovat pokryti nakladu a primereny zisk - toliko regule MF), ale sdola neni omezena. Proto muze byt neuveritelna relacni sleva Pha - Brno, ktera nemuze pokryt ani naklady. Ale ted teprve prichazi ta kulisarna. I v tomto pripade ma draha narok (podle reguli MF) na pokryti nakladu i primereny zisk - nedosahne-li toho je stat nucen tuto ztratu kompenzovat. Ad absurdum mohla by draha konkurovat D1 treba jizdnym 1,- za Pha - Brno a stat by ji to musel vyrovnat. Pekne, ze.
A znovu opakuji, jestlize je neco verejna sluzba a ma to proto take regulovane ceny, pripada mi nejen nefer, ale dokonce skodlive delat takove rozdily v cenach.
O tom, ze Pendolino je mene pohodlne nez klasicky vlak (vim o cem mluvim, temi temer shodnymi TGV jsem se neco najezdil, i rekonstruovane ICE 1 je o dost pohodlnejsi, a porovnani s puvodnim ICE 1 je to nebe a dudy). O mirnych upravach jizdniho radu, aby se Pendolino vice vyuzivalo bylo napsano uz dost.
Registrierter Benutzer Skaličák
27.09.2005 (13:56)  
Trochu off-topic: Kde v "konečném" návrhu GVD vidíte to ranní IC(P) - spoj do Vídně přes Brno? Zrovna bych ho docela potřeboval...
27.09.2005 (13:25)  
JTB: Ď za podporu. Co je to šotouš?

:-)
27.09.2005 (13:24)  
Nothing: To jste se nám nějak zakohoutil!
Mně to divné nepřipadne. ČD nejsou momentálně výdělečné, to ale neznamená, že se nenacházejí ve stejném reálném světě, ve kterém žijeme my, a že nepočítají své tržby a ztráty ve stejné měně, v jaké se tu platí daně.

Právě to, co říkáte, když zmiňujete relační slevu, mi připadá jako chyba. Musíte srovnávat s existujícím systémem, kterým jsou tarify, jimiž se různé řeleznice řídí (proto ta srovnání). Relační sleva není systémové řešení, látá díry tam, kde systém selhal. Nemůžete srovnávat relace Praha-Brno a Praha-Ostrava jenom proto, že jsou vzdálenosti obdobné. Žádný dálkový vlak mimo pomalý R v Brně nezačíná ani nekončí.

Zatímco v relaci Pha-Ova má železnice většinu trumfů v rukou, v případě Bo-Pha je tomu právě opačně: dálnice je víceméně přímá a měří cca 200 km, Vmax 130 km/h. Železnice má po koridoru 255 tarifních km a i po modernizaci nemůžou kvůli terénu vlaky zhruba na 50% cesty využít rychlost 160 km/h (a nepůjde to ani u Pendolin), někde je to dokonce 60-70 km/h (Maloměřice - Blansko). Já jsem naopak moc rád, že dráhy konečně přestaly realitu vnímat jen prostřednictvím vlastních tarifních kilometrů.

Máme tu tedy silnou konkurenci u žlutých busů, trumfy jsou v tomto případě na jejich straně. Kdyby železnice Brno-Praha také měřila jen 200km, stálo by zákaznické jízdné 138,- Kč, s KMB (tedy i na EC...) 130,- Kč. Relační sleva je dnes 130,- (na EC 160,-). Dle mého dráhy relační slevou pouze kompenzují historicky dané nedostatky vlastní infrastruktury. Proto jsem se vyjádřil v tom smyslu, že srovnání relační slevy Bo-Pha a globální ceny SC-Pendolino není úplně na místě.
Registrierter Benutzer Nothing
27.09.2005 (11:58)  
To Radim_c: Bylo by mozna dobre si veci promyslet, nez neco napisete. Abych jel jednou (nebo i trikrat) do Plzne, tak si koupim KMB a bude nadseny, jak jsem usetril! Skoda, ze jste jeste nepridal - nebo se nechat zamestnat u CD a po zkusebni dobe pojedete do Plzne zadarmo s rezijkou!
Druha veta - mily pane, hotel je levnejsi, protoze byt se nepronajima jen na jednu noc, kdyby prece jen, pak by ta noc byla setsakra draha. Neverite-li, zkuste si to.
To JTB: Hovorit u nekoho o ekonomicke fundovanosti, ktery ji rozebira a porovnava u silne prodelecnych organizaci, kde to stat tak jako tak dorovna (at je propad jakykoliv), mi pripada mirne receno divne.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko