Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy - Již od 11. prosince 2005 budou moci cestující využívat pohodlí moderních jednotek řady 680 „Pendolino“ pro své cesty po České republice. Jednotky této řady budou vyjíždět z Prahy po dvou linkách. Na každé z nich bude jiná cena za přepravu v těchto vlacích.1. Jižní linka (brněnská)
Na trase Praha hl. n. / Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Česká Třebová - Brno – Břeclav (a dále Bratislava nebo Vídeň) budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny na některých vlacích vyšší kvality pod značkou EC nebo IC. V těchto vlacích zaplatí cestující za přepravu obvyklou cenu, jako v jiných vlacích vyšší kvality EC nebo IC.
2. Severní linka (ostravská)
Na trase Praha-Holešovice – Pardubice hl. n. – Olomouc hl. n. – Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n. budou jednotky řady 680 „Pendolino“ nasazeny v kategorii SuperCity pod produktovým pojmenováním „SC Pendolino“. V těchto spojích, označených v jízdním řádu zkratkou SC, mohou být cestující odbaveni v zásadě dvojím způsobem:
Za přepravu ve vlacích SC je stanoveno obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity 1. a 2. vozové třídy v závislosti na tarifní vzdálenosti. Jízdné SuperCity zahrnuje i cenu místenky, takže cestující získá právo k obsazení rezervovaného místa.
Ve vlacích SC budou všem cestujícím uznávány všechny ostatní jízdenky (např. jízdenky se zpáteční slevou, síťové jízdenky, kilometrická banka ČD, mezinárodní jízdenky a tak dále) nebo průkazy na bezplatnou přepravu. K těmto jízdenkám nebo průkazům není stanoven žádný příplatek, cestující však mají povinnost zakoupit si pro zvolený spoj místenku SC za 200 Kč.
Více informací: České dráhy
JRtrain
| 24.9.2005 (13:46)
| 24.9.2005 (13:46)Související zprávy

27.09.2005 (11:38)
Nothing:nevím, co je na té větě perloidního. Stará paní má naprostou pravdu a mám z něj alespoň dojem, že ekonomice provozu a marketingu docela rozumí, což o zde diskutujících šotouších často říci nelze...
27.09.2005 (11:27)
to Nothing: kdokoliv může jet do Plzně za 74,10 Kč, protože KMB lze (na rozdíl od bytu s regulovaným nájmem) kdykoliv legálně získat.
Pokud někde potřebujete přespat jen jednu noc, tak si tam nekupujete ani nepronajímáte byt, ale jdete do hotelu - a tam je to dražší a nikomu to nepřipadá jako nespravedlnost ..
Pokud někde potřebujete přespat jen jednu noc, tak si tam nekupujete ani nepronajímáte byt, ale jdete do hotelu - a tam je to dražší a nikomu to nepřipadá jako nespravedlnost ..
27.09.2005 (11:20)
To Stara pani: Hned prvni odstavec je perla - co delaji relacni slevou Praha - Brno.
Ctvrty odstavec, cituji: "Leckdo tu plísní dráhy za to, že se na produktu SC-P snaží vydělat stůj co stůj. To ale není nějaká jejich zlodušskost, to je JEJICH POVINNOST. ČD musí prosperovat. Zbavovat se možnosti výdělku by bylo stíhatelné." To je perla na druhou, v praxi by to znamenalo, ze na "nabrezi" by uz nemel kdo uradovat, protoze vsichni by byli v lochu.
Ctvrty odstavec, cituji: "Leckdo tu plísní dráhy za to, že se na produktu SC-P snaží vydělat stůj co stůj. To ale není nějaká jejich zlodušskost, to je JEJICH POVINNOST. ČD musí prosperovat. Zbavovat se možnosti výdělku by bylo stíhatelné." To je perla na druhou, v praxi by to znamenalo, ze na "nabrezi" by uz nemel kdo uradovat, protoze vsichni by byli v lochu.
27.09.2005 (10:47)
Přestože drahám fandím v tom, aby dále snižovaly ceny a lákaly tak lidi na železnici, musím tu některé účastníky připasovat zpět pevně k zemi.
1) Na Slovensku by vzdálenost Pha - Ostrava (358 km) stála 450,- Sk + 20,- příplatek na (obyčejný) rychlík = 470,- Sk. V přepočtu je to méně než u nás, ale co do kupní síly obyvatelstva je to jejich obyčejné jízdné vyšší, než chystaná "supercena" za Pendolino (na Slovensku zákaznické jízdné nemají, obyčejné platí všichni). A to nemluvím o jejich EC/IC.
2) další srovnání Praha - Bratislava (396 km, tedy srovnatelná vzdálenost). Cena 522,- Kč (354,- karta Z), cestovní doba po koridoru okolo 4 hodin, přes HB za stejnou cenu cca o 40 minut déle.
(Ale: zpáteční City Star je za 690,-)
Leckdo tu plísní dráhy za to, že se na produktu SC-P snaží vydělat stůj co stůj. To ale není nějaká jejich zlodušskost, to je JEJICH POVINNOST. ČD musí prosperovat. Zbavovat se možnosti výdělku by bylo stíhatelné.
3) Kamarád se ocitl v nějaké šlamastyce a potřeboval se najednou rychle dostat vlakem z Londýna do Nottinghamu (cca 200 až 250 km? - nevím přesně). Zbavil se tím možnosti jakýchkoliv slev vyplývajících z předprodeje, navíc jel ve špičce, kdy je jízdné mnohem dražší. Za jednoduchou jízdenku Londýn StPancras - Nottingham zaplatil 96 liber (tedy něco přes 4000,- Kč).
Vím, že toto poslední srovnání nelze brát doslova, ale bez zajímavosti není. Naše železnice jsou pro cestující velice levné, a to nejen absolutně v přepočtu, ale i ve všech jiných relativních ohledech. Jestli se nepletu, vyšší jízdné mají všechny naše sousední železnice. Je to také tím, že u nás máme konkurenci v podobě kvalitnějších dálnic (ve srovnání s post-komunistickými sousedy).
Na západě zase železnice tolik konkurence nemá, protože automobily jsou buď mnohem pomalejší, nebo úplně nepoužitelné (Londýn). Važme si stavu, že jízdné je u nás díky této situaci relativně velice nízké, ale rekonstrukce tratí probíhá a nezastavuje se. Myslím, že cena za SC-P je adekvátní a mám z ní radost. Vzpomeňte, jak se řešilo, co s narvanými Pendoliny? Jak se říkalo, že se budou muset zapojit dvě soupravy za sebe, což ale nejde.
Jediné, co bych snad zavedl, je zpáteční místenka se slevou (300,- Kč?, obdobně zpáteční 2. tř. 900,- a 1. tř. 1100,-) a kartu/poukázku (permanentku) se jménem a fotkou na nákup místenek zdarma (řekněme 1500,-/týden; 3000,-/měsíc - o víkendu platná pro dvě osoby). V tomto udělaly dráhy velkou chybu: na jednorázovou cestu si cestující třebas rád připlatí, ale u pravidelných cest si spočítá, kolik ušetří, když celý měsíc bude jezdit normálním Ex/IC/EC. Chtělo by to zvýhodnit pravidelné cestující, aby prostě používali Pendolino pořád (proto permanentku), a ne jen pokud zrovna odolají šetřílkovským instinktům. Je to jedna ze záklandích zásad marketingu: zákaníka si k sobě uvázat napevno (slevové karty do supermarketu atd.). Jinak ale nemám výhrad.
1) Na Slovensku by vzdálenost Pha - Ostrava (358 km) stála 450,- Sk + 20,- příplatek na (obyčejný) rychlík = 470,- Sk. V přepočtu je to méně než u nás, ale co do kupní síly obyvatelstva je to jejich obyčejné jízdné vyšší, než chystaná "supercena" za Pendolino (na Slovensku zákaznické jízdné nemají, obyčejné platí všichni). A to nemluvím o jejich EC/IC.
2) další srovnání Praha - Bratislava (396 km, tedy srovnatelná vzdálenost). Cena 522,- Kč (354,- karta Z), cestovní doba po koridoru okolo 4 hodin, přes HB za stejnou cenu cca o 40 minut déle.
(Ale: zpáteční City Star je za 690,-)
Leckdo tu plísní dráhy za to, že se na produktu SC-P snaží vydělat stůj co stůj. To ale není nějaká jejich zlodušskost, to je JEJICH POVINNOST. ČD musí prosperovat. Zbavovat se možnosti výdělku by bylo stíhatelné.
3) Kamarád se ocitl v nějaké šlamastyce a potřeboval se najednou rychle dostat vlakem z Londýna do Nottinghamu (cca 200 až 250 km? - nevím přesně). Zbavil se tím možnosti jakýchkoliv slev vyplývajících z předprodeje, navíc jel ve špičce, kdy je jízdné mnohem dražší. Za jednoduchou jízdenku Londýn StPancras - Nottingham zaplatil 96 liber (tedy něco přes 4000,- Kč).
Vím, že toto poslední srovnání nelze brát doslova, ale bez zajímavosti není. Naše železnice jsou pro cestující velice levné, a to nejen absolutně v přepočtu, ale i ve všech jiných relativních ohledech. Jestli se nepletu, vyšší jízdné mají všechny naše sousední železnice. Je to také tím, že u nás máme konkurenci v podobě kvalitnějších dálnic (ve srovnání s post-komunistickými sousedy).
Na západě zase železnice tolik konkurence nemá, protože automobily jsou buď mnohem pomalejší, nebo úplně nepoužitelné (Londýn). Važme si stavu, že jízdné je u nás díky této situaci relativně velice nízké, ale rekonstrukce tratí probíhá a nezastavuje se. Myslím, že cena za SC-P je adekvátní a mám z ní radost. Vzpomeňte, jak se řešilo, co s narvanými Pendoliny? Jak se říkalo, že se budou muset zapojit dvě soupravy za sebe, což ale nejde.
Jediné, co bych snad zavedl, je zpáteční místenka se slevou (300,- Kč?, obdobně zpáteční 2. tř. 900,- a 1. tř. 1100,-) a kartu/poukázku (permanentku) se jménem a fotkou na nákup místenek zdarma (řekněme 1500,-/týden; 3000,-/měsíc - o víkendu platná pro dvě osoby). V tomto udělaly dráhy velkou chybu: na jednorázovou cestu si cestující třebas rád připlatí, ale u pravidelných cest si spočítá, kolik ušetří, když celý měsíc bude jezdit normálním Ex/IC/EC. Chtělo by to zvýhodnit pravidelné cestující, aby prostě používali Pendolino pořád (proto permanentku), a ne jen pokud zrovna odolají šetřílkovským instinktům. Je to jedna ze záklandích zásad marketingu: zákaníka si k sobě uvázat napevno (slevové karty do supermarketu atd.). Jinak ale nemám výhrad.
27.09.2005 (9:54)
To Radim_c: To je prave ten problem, ze nekdo ma regulovane najemne, a jiny nema sanci ho ziskat. To je ten pokriveny pristup socialnich demagogu k rovnosti obcanu alespon v rovne prilezitosti. To by bylo ale na delsi diskusi. Jen poznamka: je to uplne stejne jako u regulovaneho jizdneho (je jen regulovano shora) na zeleznici. Kdy nekdo muze jet do Brna za 130 a jiny jede treba jen do Plzne za 140 Kc a jak k tomu prijde. Navic podle pravidel MF je stat CD povinen ztratu dorovnat!
27.09.2005 (9:53)
Bohužel nejsem z Pendolina nadšen:
1) Neútulné prostředí - chybí kupé, ruší Vás procházející lidé
2) Na 1. třídu nepohodlné sedačky - úzké, tvrdé, blízko sebe, nedostatečná postranní opěradla na hlavu. 1. třída by měla mít pohodlná křesla. Německé vagony Siemens dodané ČD poskytují ve variantě jednotlivá kupé ve 2. třídě větší pohodlí než 1. třída Pendolina
3) Minimální prostor na zavazadla
4) Chybí klasický jídelní vůz
5) Žádné prostory pro kuřáky
V případě, že by na našich drahách jezdily vagony první třídy dodávané ČSD před 20-30i lety, ale byly by čísté a neopotřebované, bylo by cestování jimi pohodlnější než 1. třídou Pendolina. Mám pocit, že pohodlnost sedadel v 1. třídě se na našich drahách zhoršuje.
1) Neútulné prostředí - chybí kupé, ruší Vás procházející lidé
2) Na 1. třídu nepohodlné sedačky - úzké, tvrdé, blízko sebe, nedostatečná postranní opěradla na hlavu. 1. třída by měla mít pohodlná křesla. Německé vagony Siemens dodané ČD poskytují ve variantě jednotlivá kupé ve 2. třídě větší pohodlí než 1. třída Pendolina
3) Minimální prostor na zavazadla
4) Chybí klasický jídelní vůz
5) Žádné prostory pro kuřáky
V případě, že by na našich drahách jezdily vagony první třídy dodávané ČSD před 20-30i lety, ale byly by čísté a neopotřebované, bylo by cestování jimi pohodlnější než 1. třídou Pendolina. Mám pocit, že pohodlnost sedadel v 1. třídě se na našich drahách zhoršuje.
27.09.2005 (9:45)
Myslim, ze cely problem je v nerovnomernych cenach u regulovane ceny - jizdne na draze je regulovane. Z prahy do Brna se dostanu prakticky za stejnou cenu jako z Prahy do Plzne (oboji bez karty Z, rozdil 20 Kc). Tytez enormni disproporce plati pro jizdne do Ostravy. Navic se do Brna dopravim vlakem na urovni (EC/IC) po nejlepsi trati, kterou mame. Zatimco treba do Plzne se jede po trati nevalne kvality, rychliky slozenymi casto z vagonu, ze kterych prave vystoupili fanousci nekterych fotbalovych klubu. Dale si myslim, ze je draha dotovana (obecne) proto, aby poskytovala verejnou sluzbu (zvysovala mobilitu obyvatelstva) plosne a ne s tak drastickymi rozdily v cenach.
Jeste dodatek k Praha - Plzen. Vozy razene v rychlicich jsou tak na urovni tech horsich v Tunisu (tedy v Africe). Navic tuto rychlikovou trat (112 km) projede vlak za 1 hod a 40 minut, zatimco v Tunisu projede vlak za dobu o 12 minut delsi (a s obdobnym poctem zastavek ) vzdalenost 149 km a to vse na metrovem rozchodu dokonce se skrinemi vagonu rozmeru uzivanych pro normalni rozchod. Myslim, ze neni co dodat.
Jeste dodatek k Praha - Plzen. Vozy razene v rychlicich jsou tak na urovni tech horsich v Tunisu (tedy v Africe). Navic tuto rychlikovou trat (112 km) projede vlak za 1 hod a 40 minut, zatimco v Tunisu projede vlak za dobu o 12 minut delsi (a s obdobnym poctem zastavek ) vzdalenost 149 km a to vse na metrovem rozchodu dokonce se skrinemi vagonu rozmeru uzivanych pro normalni rozchod. Myslim, ze neni co dodat.
27.09.2005 (9:21)
Nothing: když jste takový chytrý, jistě mi poradíte, jak se mám stát tím nájemníkem s regulovaným nájmem - v nájemních bytech nabízených realitkami je ta daň jistě zahrnuta v nájmu (možná i vícekrát ..)
27.09.2005 (9:10)
Vsechny zminene dane jsou "jiste" tim, co rozhoduje o koupi a nekoupi dane veci...
27.09.2005 (8:42)
To M: opravdu vtip - ktere jine platby se jeste skryvaji v regulovanem najmu? A jestli jste nepochopil, tak po lopate: koupite si byt za 1 milion (pro jednoduchost) k tomu platite samozrejme veskere energie sluzby ap. jako hodny najemnik, ale pozor jeste platite dan z nemovitosti!
A jeste jeden priklad: najemnik "dedi" byt s regulovanym najmem po rodicich a neplati zadnou dedickou dan, narozdil od majitele domu, bytu atd., ktery onu dedickou dan musi zaplatit. Atd. atd.
A jeste jeden priklad: najemnik "dedi" byt s regulovanym najmem po rodicich a neplati zadnou dedickou dan, narozdil od majitele domu, bytu atd., ktery onu dedickou dan musi zaplatit. Atd. atd.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










