Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage
CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Související zprávy

16.12.2005 (13:50)
Takze jinak - je na zeleznici trinacty (pripadne nejaky dalsi) plat? Dostavaji zamestnanci prispevek na rekreaci? Pokud ano, tak jaka je jeho maximalni vyse? Na kolik tydnu dovolene maji zamestnanci CD narok?
Byl bych rad, kdyby mi to nejaky normalni zamestnanec CD (nebo nekdo outside, kdo to vi na 100%) mohl zodpovedet
Byl bych rad, kdyby mi to nejaky normalni zamestnanec CD (nebo nekdo outside, kdo to vi na 100%) mohl zodpovedet
16.12.2005 (12:59)
Heleme... další režijkář:-))) samozřejmě, že veškeré výhody, již užívají naši politici jsou takřka každýmu trnem v oku...
co se týče "platby" zaměstnanců ČD za síťovou jízdenku... no... nazval bych to spíš symbolickým příspěvkem
co se týče "platby" zaměstnanců ČD za síťovou jízdenku... no... nazval bych to spíš symbolickým příspěvkem
16.12.2005 (12:56)
ak zamestnanec ZSSK zaplati za rezijnu vyhodu na rok pre manzelku 1.000,- Skk a za deti 600,-SKK mozme hovorit o tom, ze to maju zadarmo.
Bezny cestujuci na trase BA - ZA zaplati v R vlaku 268,-SKK za jednu cestu...
Za 1.000,- SKK mu vychadza v danom useku len 3,73 krat prejst tratovy usek BA - ZA.- takze ta tisicka pre manzelku je naozaj symbolicka... a ak sa mu to zda vela, nemusi mat manzelka rezi, staci ked si bude kupovat listky ako obycajni cestujuci.
Bezny cestujuci na trase BA - ZA zaplati v R vlaku 268,-SKK za jednu cestu...
Za 1.000,- SKK mu vychadza v danom useku len 3,73 krat prejst tratovy usek BA - ZA.- takze ta tisicka pre manzelku je naozaj symbolicka... a ak sa mu to zda vela, nemusi mat manzelka rezi, staci ked si bude kupovat listky ako obycajni cestujuci.
16.12.2005 (12:41)
Zaměstnanci za svoji sítovou jízdenku plati, zadarmo ji nemaj, ale poslanci a senátoři za svoji volnou jízdenku s platností u všech dopravců na území ČR neplatí ani pětník. To tady nikomu nevadí, co. Jste banda blbců, která ničemu nerozumí, jenom tady dementně kafrá.
16.12.2005 (11:13)
Ad hans:
soukromeho dopravce zajima jedine vlastni kapsa. Ale moc dobre vi, ze jediny, kdo mu ji naplni, je zakaznik, cestujici. Jednak primo, jizdnym a jednak neprimo, dotacemi. Kraji se tezko bude vysvetlovat lidem, proc zrusil dotace na hojne uzivany vlak.
Proto se soukromnik chova k cestujicimu jako k zakaznikovi, snazi se ho nalakat svymi sluzbami a ne jako k substratu.
soukromeho dopravce zajima jedine vlastni kapsa. Ale moc dobre vi, ze jediny, kdo mu ji naplni, je zakaznik, cestujici. Jednak primo, jizdnym a jednak neprimo, dotacemi. Kraji se tezko bude vysvetlovat lidem, proc zrusil dotace na hojne uzivany vlak.
Proto se soukromnik chova k cestujicimu jako k zakaznikovi, snazi se ho nalakat svymi sluzbami a ne jako k substratu.
16.12.2005 (10:01)
Možná jste se měl ve výčtu zastavit (aniž bych věděl, jaké přesně formy mají výhody jinde), ale srovnání ČD s DB mírně pokulhává v kvalitě služeb i výsledcích hspodaření. Samozřejmě, že výhody podle produktivity jsou nesmysl, ty musí být plošně vždy co největší, aby to alespoň některé zaměstnance motivovalo alespoň něco udělat.
16.12.2005 (8:26)
Konkurence železnicím prospěje. V Německu a dalších státech mají více dopravců a nehody také nepřibývají. Určitě to bude lepší než současný stav.
16.12.2005 (8:13)
Řežijku mám, no a co? Je snad normální, že zaměstnaci mají výhody, je tomu tak na Slovensku, v Rakousku i Německu a dalších státech EU, tak proč by to nemohlo být u nás.
Na regionálních tratích s provozováním dopravy jinými dopravci než ČD souhlasím, dokáží si zmapovat místní podmínky a přizpůsobí se místním podmínkám. Ale u dálkové dopravy s tím nesouhlasím, toť můj názor.
Na regionálních tratích s provozováním dopravy jinými dopravci než ČD souhlasím, dokáží si zmapovat místní podmínky a přizpůsobí se místním podmínkám. Ale u dálkové dopravy s tím nesouhlasím, toť můj názor.
16.12.2005 (8:04)
Mirek: Nemáte vy náhodou režijku?
16.12.2005 (7:52)
Co to zas vymějšlej, čím víc dopravců na železnici bude, tím tu bude větší chaos, budou přibývat nehody a pozdějc se stejně všechno vrátí tam kde to bylo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











