Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Praha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage
CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Related news

16.12.2005 (18:20)
Qecy: "letoví dispečeři ČSL" hmm, je videt, ze mozna rozumite zeleznici, ale letectvi ne. Pokud myslite Rizeni letoveho provozu, tak jsou jiste ohodnoceni spravne vuci jejich odpovednosti a pracovnimu nasazeni. S produktivitou prace na zeleznici se to neda srovnavat.
16.12.2005 (16:59)
U ČD 13 plat není, proč by měl být? Rok má dvanáct měsíců. Příspěvek na rekreaci je 2000 za dva roky, je to z FKSP, nebo jaxetomenuje, má to spousta firem. Jeden týden dovolené navíc. A jinak ti do toho nic není. Mě taky nezajímá, kolik bereš ty a za jakou práci. Tebe může maximálně tak zajímat, kolik zaplatíš ČD na daních. Na co ty prachy ČD použijí, ti může být ukradené, bo začíná konkurence, která i ČD donutí používat prachy na správné věci.
Jo, chceš vědět, jak pracují letoví dispečeři ČSL? A jaké mají zázemí a plat?
Jo, chceš vědět, jak pracují letoví dispečeři ČSL? A jaké mají zázemí a plat?
16.12.2005 (16:49)
Marek:
ak akýkolvek cestujúci do 19 rokov zaplati v Rakúsku za JFNK na dva mesiace 19 EUR, mozme hovorit tiež o tom, ze to má zadarmo.
Tož si nechaj ty dřisty.
ak akýkolvek cestujúci do 19 rokov zaplati v Rakúsku za JFNK na dva mesiace 19 EUR, mozme hovorit tiež o tom, ze to má zadarmo.
Tož si nechaj ty dřisty.
16.12.2005 (15:44)
Nuz, rekneme tedy, ze vycet osob, ktere maji na rezijku narok nelze snadno vymenit, nicmene jeste tedy tohle:
je na zeleznici trinacty (pripadne nejaky dalsi) plat? Dostavaji zamestnanci prispevek na rekreaci? Pokud ano, tak jaka je jeho maximalni vyse? Na kolik tydnu dovolene maji zamestnanci CD narok?
je na zeleznici trinacty (pripadne nejaky dalsi) plat? Dostavaji zamestnanci prispevek na rekreaci? Pokud ano, tak jaka je jeho maximalni vyse? Na kolik tydnu dovolene maji zamestnanci CD narok?
16.12.2005 (14:21)
Přesná kontrola toho, kdo má nárok na roční síťovou jízdenku za zaměstnanecké jízdné existuje. Všichny osoby s nárokem jsou zahrnuty v přislušné databázi, která zahrnuje i bývalé zaměstnance (důchodce, zaměstnance, kterých se ČD zbavily v rámci doprovodného sociálního programu). Roční známku získá pouze ten, kdo je v seznamu a to prostřednictvím evidenčního místa. Dětem se přizná nárok na základě potvrzení ze školy.
Všechno to vychází z personální databáze ČD.
Kromě toho mají nárok "rehabilitovaní", kterým je v rámci rehabilitace přiznána I. vozová třída; jedničku také mají zaměstnanci, kteří utrpěli pracovní úraz s trvalými následky (samozřejmě si ho nezavinili sami).
Když bude mít někdo zaměstnány u ČD i bratrance a neteře, tak ti samozřejmě nárok na zlevněnou jízdenku mají taky. Ale ne na základě příbuzenského vztahu.
Všechno to vychází z personální databáze ČD.
Kromě toho mají nárok "rehabilitovaní", kterým je v rámci rehabilitace přiznána I. vozová třída; jedničku také mají zaměstnanci, kteří utrpěli pracovní úraz s trvalými následky (samozřejmě si ho nezavinili sami).
Když bude mít někdo zaměstnány u ČD i bratrance a neteře, tak ti samozřejmě nárok na zlevněnou jízdenku mají taky. Ale ne na základě příbuzenského vztahu.
16.12.2005 (14:04)
Oprava: Nějak jsem to přehnal s počtem parlamentářů. Toho našeho výkvětu národa je pouze 281 - 200 poslanců a 81 senátorů.
16.12.2005 (14:01)
to M. No snad oficialne maji narok na rezijku jen deti a manzelka, nevim. Ale bohuzel zkusenost je, ze obcas ji clovek vidi v ruce nekoho, kdo mel nekoho an draze pred x lety, nebo ma jen dobre zname. Zajimala by me prave kontrola toho kdo ji vlastni.
16.12.2005 (13:58)
Bob: Milý blbče, ničemu nerozumíš ty. Samozřejmě mi to vadí, ale u našich zákonodárců mi mnohem víc vadí např. jejich imunita. Nicméně ono nějakých 400 politicky impotentních debilů, které zajímá jen jejich vlastní prospěch, a kterým se vznešeně říká zastupitelé lidu, oproti 150 000 režijkářů je jako plivnutí v oceánu. Takže se tady jedná spíš o morální stránku. Nehledě na to, že poslanec vleze do vlaku nebo autobusu jen když se splete. Pokud sis toho nevšimnul, tak buď je vozí limuzínami samozřejmě na náklady státu a tedy daňových poplatníků, nebo si letí vrtulníkem, což jim občan platí taktéž. A to je myslím podstatně větší problém a vadí mi to mnohem víc, než že mají veřejnou dopravu zadarmo.
16.12.2005 (13:58)
Bobe jedinej idiot kterej tu nci nevi a kafra jses ty. Zajimave ze nejvice haji rezijky ti, co je nemaji az tak zaslouzene (ony pata kolena apod.). To ze poslanci a jini papalasi maji skoro veskerou dopravu zadarmo, plus sluzebni auta a priplatky na dopravu (kterou maji zadarmo) sere asi kazdeho. Nicmene 200 poslancu neni takova zatez a tkaova ztrata jako desitky tisic zelenzicaru a jejich rodinnych prislusniku. Jde o to, ze apson co ja par lidi znam, tak maji rezijku za par kacek a v rodine emli zeleznicare pred deseti lety, nebo maji na draze jen znameho. Nevim jak to delaji, jak je to mozne, ale okate davaji najevo, kdyz okomentuju cenu vlaku, ze jsem blbec, ze nemam taky rezijku a ze je cena nezajima.
Dle Vasich vyjadrovacich schopnsti pane Bobe jste asi podobne individuum. Nikdo nerikal, ze se maji rusit zamestnanecke vyhody, ale zamestnanecka vyhoda ma byt pro zamestnance, ne rodinu z pateho kolena. Dale me pripada trochu podivne, ze vsude jinde zamestnanecke vyhody spocivaji v urcite procentualni sleve z ceny, ne v rozdavani zadarmo. A zvlast u organizace, ktera je z velek casti palcena z nasich dani bych ocekaval jeste prisnejsi pristup (vzhledem k tomu, ze je vicemene v cervenych cislech). Proste pro zamestnance na trasu dojizdeni do prace zadara, na jine trasy by platili dejme tomu tretinu az polovinu obyc jizdneho. Za deti a manzela/manzelku by to bylo taky za polovicni (tretinove primo pro nej, rodinny prislusnici polovicni), ostatni rodina (bratranci, sestrenice, rodice, vnuci) by mela utrum. Proste tak jak je to zvykem jinde a u jinych oboru. Pripadne nechat soucasny model, ale zverejnovat kdo a proc rezijku ziskal, aby se eliminovaly zastupy podezrelych vlastniku techto vyhod.
Jo cast pojisteni co plati zamestnavatel je palka a ja nechapu take to silene rozdeleni, proste minimalne na vyplatni pasce by melo byt zapsano vse, tedy i cast kterou odvadi zamestnavatel, aby si clovek uvedomil, ze kdyz dostane smesnou desitku cisteho (coz bohuzle mnoho lidi nema ani to, pritom aby clovek slusne zil potrebuje vice a krakani politiku o prumeru 18 tisic je jen propaganda), tak zamestnaval zacvaka bratru dobrych 15 tisic.
Dle Vasich vyjadrovacich schopnsti pane Bobe jste asi podobne individuum. Nikdo nerikal, ze se maji rusit zamestnanecke vyhody, ale zamestnanecka vyhoda ma byt pro zamestnance, ne rodinu z pateho kolena. Dale me pripada trochu podivne, ze vsude jinde zamestnanecke vyhody spocivaji v urcite procentualni sleve z ceny, ne v rozdavani zadarmo. A zvlast u organizace, ktera je z velek casti palcena z nasich dani bych ocekaval jeste prisnejsi pristup (vzhledem k tomu, ze je vicemene v cervenych cislech). Proste pro zamestnance na trasu dojizdeni do prace zadara, na jine trasy by platili dejme tomu tretinu az polovinu obyc jizdneho. Za deti a manzela/manzelku by to bylo taky za polovicni (tretinove primo pro nej, rodinny prislusnici polovicni), ostatni rodina (bratranci, sestrenice, rodice, vnuci) by mela utrum. Proste tak jak je to zvykem jinde a u jinych oboru. Pripadne nechat soucasny model, ale zverejnovat kdo a proc rezijku ziskal, aby se eliminovaly zastupy podezrelych vlastniku techto vyhod.
Jo cast pojisteni co plati zamestnavatel je palka a ja nechapu take to silene rozdeleni, proste minimalne na vyplatni pasce by melo byt zapsano vse, tedy i cast kterou odvadi zamestnavatel, aby si clovek uvedomil, ze kdyz dostane smesnou desitku cisteho (coz bohuzle mnoho lidi nema ani to, pritom aby clovek slusne zil potrebuje vice a krakani politiku o prumeru 18 tisic je jen propaganda), tak zamestnaval zacvaka bratru dobrych 15 tisic.
16.12.2005 (13:55)
Jo a jeste nejake upresneni (idealne link) tech vyhod. Jeden tady totiz rika, ze rezijku maji vsichni vcetne bratrancu, neteri a pravnuku, jiny zase rika toto.
Pokud se to neda zobecnit do jednoduche sablony, tak: Jsem zamestananec CD 10 let, delam jako pruvodci. Mam manzelku a dve deti, 5 a 8 let. (Mimo ne mam take standartni pocet tet, strycu atd.) Kdo vsechno dostane jake vyhody?
Pokud se to neda zobecnit do jednoduche sablony, tak: Jsem zamestananec CD 10 let, delam jako pruvodci. Mam manzelku a dve deti, 5 a 8 let. (Mimo ne mam take standartni pocet tet, strycu atd.) Kdo vsechno dostane jake vyhody?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










