..: České dráhy se spokojí s nižšími dotacemi :..
desiroPraha - ČD, a. s. se chtějí udržet na rychlíkových tratích, na které vypsalo Ministerstvo dopravy České republiky výběrová řízení. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly až 6x nižší cenu než soukromá konkurence.
Mezi první 2 trati patří úseky Plzeň - Most a Pardubice - Liberec. Na první jmenovanou trať požadují dráhy dotaci 8,4 mil. Kč (Viamont 53,8 mil. Kč). Na druhý jmenovaný úsek chtějí dráhy dotaci ve výši 36,8 mil. Kč, zatímco Connex 72,2 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem není jen cena, ale i kvalita poskytovaných služeb. Connex a Viamont zde chtějí nasadit jednotky Desiro od společnosti Siemens, České dráhy modernizované vozy. Dotaci, kterou na tyto 2 tratě dostávají dráhy dnes, nelze vyčíslit.
Stát chce postupně liberalizovat trh s veřejnou osobní železniční dopravou. Na osobní dálkovou dopravu se chystají i další firmy. Mezi ty patří např. Student Agency, která má zájem jak o dálkovou dotovanou, tak o dálkovou nedotovanou osobní železniční dopravu. Zatím vybírá firma nejvhodnější typ vlaku (Siemens, Bombardier, Stadler, Alstom), v každém případě se bude jednat o soupravu, nikoliv o vagony tažené lokomotivou. Firma nevyjede na české koleje dřív než za 2 - 3 roky, financování má však již zajištěno. Navíc slibuje, že ve vlacích budou místo průvodčích jezdit stevardky a stevardi a cestující budou mít k dispozici zdarma noviny a např. i teplý nápoj, a to za ceny, které nebudou vyšší než u ČD. V uplynulém roce zaplatili cestující za jízdenky 5,4 mld. Kč a ČD dostaly dotaci ve výši 4,7 mld. Kč.

Zdroj: www.vlaky.net, MF Dnes (15.12.2005)
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 15.12.2005 (20:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (2:11)  
Co oci nevidi, to srdce neboli... Kdyby meli plat o 2K vetsi, ale nemeli rezijky, tak se dalekosahle uvahy o platech nevedou. Ale rezijky jsou megaproblem...

Kdyby se zavedlo, ze zamestnavateluv podil pojisteni bude platit zamestnanec, tak bude stavka. Protoze by to, co dosud nebylo videt, bylo na ocich...
registrovaný uživatel Tom
16.12.2005 (1:51)  
Smutna pravda je, ze opravdu armada rezijkaru zatezuje jistym zpusobem CD. Jisteze zamestanencke vyhody jsou normalni vec, ale ma snad nekdo v obchode se sportovnim nacinim temer cokoli zadarmo a jen luxus za mirny priplatek? Nema. Ma to bud za nakupni cenu, nebo za cenu se snizenou marzi. Byl bych pro velmi levny cneik rpo zamestnance CD a pro bezmarzovy cneik pro rodinne prislusniky. Ne pro jezdeni zadarmo pro prizbuzne do pateho kolena jak je to bohuzel u nas praxi.

Tim nemam nic proti samotnym rezijkarum, jen vyuzivaji moznosti ktere jim nabizi pochroumany trh.

BTW: Jen houst a vetsi kapky, vice konkurence do zeleznice, treba se moloch probudi.
registrovaný uživatel hans
16.12.2005 (1:17)  
No to by jezdil. Ale rozdíl je z čím by tam jezdil.Ono mezi 810 A Desirem je trochu rozdíl.
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (1:10)  
Obavam se, ze Connex by jezdit po stejne trati jako CD:-(
registrovaný uživatel hans
16.12.2005 (0:57)  
Všechno jen né ČD. 810 už ně fakt z Jaroměře do Liberce jezdit neba. Trať je v šíleným stavu, o soupravě ani nemluvým. Takhle to akorát dospěje s uzavření trati(ČD) nebo souk. dopravce(connex) kterého budou zajímat i cestující a né vlastní kapsa!
registrovaný uživatel Gumový Trampolin
16.12.2005 (0:34)  
Aby se tady do mě zase nenavážel nějaký idiot, který bude tvrdit, že jenom závidím, tak dodávám, že sám vlastním režijku na Pražské MHD za 50 Kč na rok. Nicméně, to mi nebrání, abych byl pro jejich zrušení kdekoliv!
registrovaný uživatel Gumový Trampolin
16.12.2005 (0:31)  
režijkáři jsou jenom příživníci. Když si člověk vezme 70 000 železničářů + jejich rodinný příslušníci, tak to máme minimálně 150 000 lidí, kteří si vozí zadky prakticky zadarmo.
registrovaný uživatel drevak_patlak
15.12.2005 (23:50)  
Ad Alfonz: To bych si s Vámi dovolil nesouhlasit. Být podnikatel, dokážu si představit, že budu provozovat např. ty rychlíky mezi Mostem a Plzní (i když pro optimalizaci oběhů souprav a záloh bych usiloval i o další relace, např. Praha-Kladno-Chomutov, nebo lokálku do Vejprt a na Moldavu).
Stejně jako Viamont bych rozhodně nezaváděl předražené obyčejné jízdné (to je ten pravý likvidátor železnice, neboť odhání náhodné zákazníky ke konkurenci, při tom na něj jezdí jen pár procent cestujících, kteří nedělají valné příjmy). Rozhodně bych se měl zájem domluvit s ostatními dopravci na uznávání některých jízdních dokladů (zejména síťových a traťových jízdenek, pochopitelně za nějakou kompenzaci na základě přepravního průzkumu). Rozhodně bych také usiloval o dobré přípoje i na konkurenční dopravce a autobusové linky. Tudy cesta rozhodně vede, větši na cestujících tyto změny uvítá, neboť se jim cestování zkvalitní. Utřou jen režijkáři, kteří budou muset za cestu s konkurencí platit.
15.12.2005 (23:44)  
Alfonzi, jestli je to parodie, pak ok. Ale pokud to myslíte vážně, tak méně četby Železničáře a příruček OSŽ..
registrovaný uživatel Franta007
15.12.2005 (23:36)  
No až vyhlásej V.Ř. na všechny vlaky tak se ukáže kdo kolik stojí.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko