..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
25.11.2007 (0:00)  
M: jo, to byla Polonia.
registrovaný uživatel M 
24.11.2007 (23:52)  
LaX - ale jaky ukor cestujicich? Ja treba jedu Budejovice-Praha. Tak proc mam cekat v Tabore az nekdo nastoupi nebo az projede zpozdenej vlak, kterej cekal kvuli necemu jinymu?
Ted sem letel odkudsi. Uz pred gejtem furt vyhlasovali nakyho kretena, ze uz se na nej fakt ceka. Nic. Lidi v letadle, cas odletu nic... Deset minut po prijde vysmatej borec. Jako dobry, je to fakt blby kdyz uleti letadlo (stalo se mi za posledni dva roky dvakrat z me viny, takze ten pocit znam dobre:-) ale radsi at ten jeden vul proste neleti, nez aby dalsi 150 cekalo...
Ano, v pripade vlaku nikdo neni vul, protoze z cestujicich za to nemuze nikdo, ale at cekani ano nebo ne, tak v obou pripadech je nekdo poskozen a nekdo musi byt solidarni. A pro mne (i pro CD i pro kraje zjevne) je lepsi varianta, ze poskozen a solidarni musi byt, co ty pripoje potrebuje a ne ten, co chce jen podle sablony.
Samozrejme, az se budu modlit, aby na sebe neco cekalo, tak budu mluvit jinak, ale ted hodnotim system...
Druha vec je treba tenhle priklad - Jedu vlakem z Brna do Bratislavy na letiste. Zrovna to vyjde tak, ze v Breclavi musim prestoupit (EC Praha-Viden vs Polsko-Madarsko). Z Brna je vlak zpozdeny, v Breclavi pripoj ujizdi, v Bratislave letadlo uleta, cela dovolena je v riti. Odskodni mne nekdo?
Stjeny priklad by ale v pripade cekani na pripoje mohl platit v pripade, ze bych jel ze Zlina a letadlo nestihl zase kvuli tomu cekani (i kdyz tohle by mohla byt moje chyba, protoze sem mel dostatecnou rezervu)...

A ted kvizova itazka - ted uz zadny EC Polsko-Madarsko nejezdi. Bylo ale neco takoveho? Tak 3 roky zpatky a CZ/SK hranice to prekrocilo odpoledne (urcite to nebyla Moravia). Kdo uhadne prvni, ma modry puntik:-) Dik

EDIT: Nejezdila driv Polonia misto do Vidne do Budapesti?
registrovaný uživatel M 
24.11.2007 (23:34)  
JTB - ja ten tvuj pohled chapu a nelze proti nemu nic namitnout. Jen se snazim rict, ze existuje i velka skupina cestujicich, kteri pripoje nepotrebuji a pokud zpozdeni vznikaji kvuli pripojum, tak tihle si polepsi. Takze nejen kraje na tom budou "lepe".
24.11.2007 (23:09)  
S tou stávkou bych i souhlasil. Už takle spoje někdy málo čekají. Je vidět, že to jde jedno s druhým! Kraje budou ČD pokutovat za zpoždění a tak se ČD budou snažit zpoždění eliminovat na úkor cestujících. Ach jo.
24.11.2007 (22:45)  
Pánové neřešme tady kraviny tahle to dál nejde vopravdu.
Já bych zorganizoval na pátek před Vánoci stávku cestujících .Nikdo z nás by ten den nejel vlakem ČD no vůbec vlakem.Prostě krásnej den bez ČD, bez šocení, bez vlaků.Všichni gumokolem.Plus dělat bengál na nádraží,na MD u vyžírky a černokněžníka Zababy nejlépe propíchnout pláště a zahodit ventilky.Transparenty a protestovat co se dá.Když s nima jezdit nikdo nebude tak jim to dojde.Protest by byl veden centrem práglu start Holešovice,MD,Masna,hlavák,Václavák až do parlamentu a na hrad.
Jinak to zpoždění:
Nebylo tady ještě řečeno že se likvidujou pobyty ve stanicích,zaved bych v uzlech pobyt 5 min.Tim by se to natáhlo případně dojelo vono je těžký vodjed během minuty když bába táhne vozejk s balika apod. ted dost lidí nastupuje do toho vrata otevřený a odjezd je v řiti.
Tam kde se nedá garantovat 160 tak JŘ na 140 atd ale udělat to tak aby se případně dalo dojet s náskokem,takže zase moc to neprodlužovat furt je lepší jet jednou s +10 a jednou čas než furt při natažení těch +10.A tam kde se staví to natáhnout.ČD umí natáhnout jen naše peneženky.
24.11.2007 (22:42)  
Budu důslednej - stížnost za každý ujetý přípoj, v minulosti jen když mne to moc namíchlo, stížnost budu formulovat proti těm 5. min čekací doby. Následujte mne!
registrovaný uživatel asav 
24.11.2007 (22:17)  
pro tgw:
souprava 814+014+814 se zkolusela na Harrachov i ted za snehu a pok vim, musel prijet pomoct traktor.
24.11.2007 (21:28)  
810-024: ty zpoždění tam nejsou naschvál, kdyby GVD fungoval na 100% tak se jezdí na 100% přesně. O příčinách zpoždění se tu už myslim mluvilo, podle mě je spousta zpoždění způsobená v dispečerský sféře - puštění pomalejšího vlaku před rychlejší, tady by se toho dalo zlepšovat hodně. potom tu máme nějaký ty výluky, vzhledem ke stavu infrastruktury se jim nevyhneme, dál nějaký ty neschopnosti - zase vzhledem k vozovýmu parku se jim nevyhneme.
Třeba s tim že se cpe SC do každý mezery taky nesouhlasim.
Jinak k tomu Ex 521 - turnusově má jezdit 162 s vmax=140km/h, takže asi došlo k její neschopnosti a jiná nebyla k dispozici, pouze 163 s vmax=120km/h. To neni problém GVD.
V GVD by možná šlo natáhnout jízdní doby, jde o konkrétní vlaky a konkrétní vazby, někdy to jde, někdy ne ať už z pochopitelnejch nebo nepochopitelnejch důvodů
24.11.2007 (21:01)  
to: igraczech
No to je argument. Nezlobte se na mě, ale během posledních dvou let se mi nestalo, aby alespoň jednou všechy čtyři valky, kterými jedu jeli na čas. Grafikony by se měli dělat podle skutečné kapacity dopravní cesty (se započítáním rekonstrukcí) a ne aby byly z marketingových důvodů rychlé spoje. Jeden příklad z mnohých. Asi dva týdny zpět jsem jel Ex 521. Na dotaz proč máme zpoždění, když už výluka v Kolíně zkončila mi vlakvedoucí odpověděl: "Podívejte se na lokomotivu - můžeme jet jen 120 Km/h namísto 140 Km/h - tak máme zpoždění...
Už mě to s ČD nebaví, ale nemám jinou možnost. Zaplatím 22.000 Kč na rok a držím hubu a krok. ČD- Čekej - dojedeš.
24.11.2007 (20:43)  
Dvě věci k diskuzi:Tam,kde je nejvyšší dovolená rychlost např.70km/h žádný rozumný strojvedoucí nepojede víc jak 65,raději i méně.Záznam z rychloměru a na něm byť i nepatrné překročení rychlosti je jednou z hlavních příčin finančních postihů strojvedoucích.A jestli někdo stoprocentně věří ARR tak je sekáč,já to nikdy nedělal.Také rychlosti při vjezdu jsou někdy zbytečně omezovány,na dvousvětlovou návěst většinou na 40km/h od návěstidla,přitom krajní výhybky bývají až několik set metrů vzdálené.Druhou věcí jsou obraty a vůbec služba strojvedoucích:DVĚ MINUTY na obrat 810 v konečné stanici při provozu bez vlakvedoucího se zdají býti nesmyslem,ale je to holý fakt!Viz trať 148a147 ráno pracovního dne v současném i budoucím GVD.A to je jen špička ledovce.O dobách na přípravu a přistavení hnacího vozidla není třeba mluvit,kdo to zažil ví o co jde,ostatní to asi stejně nepochopí.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko