..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tgw 
24.11.2007 (19:30)  
Když jsem poprvé viděl 814 celkem jsem pochvaloval změnu 810 +010 atd.Má oprávněná kritika je k podvozku.Stejně jako 810 v menších obloucích skřípe,píská a to dost silně.Je to nepříjemné.Konfort cestování je v čudu.Nicméně desing,vnitří úprava možnost si stáhnout okénko v letních měsích, wc asi i kabina pro strojvedoucího , obsluha je zřejmě plus.Celkem mě zaráží, že u těchto vozidel není možnost v případě potřeby zapojit i další nápravy do záběru.Domnívám se, že by se to občas hodilo.814+014+814 má pouze 2 hnací nápravy.V případě ale většího stoupání je to podle mě málo.Ukázalo se to hlavně na trati Tanvald-Kořenov.Stoupání 57 promile zvládli vozy 843 a 854 s přípojným vozem bez problémů.814 trio musela pískovat.To ještě nebyl sníh a náledí.
registrovaný uživatel tgw 
24.11.2007 (19:12)  
duke 123.
Zřejmě došlo k nepochopení mého příspěvku.
Nic se neděje napíši to ještě jednou.

Tam kde by byl rychlostník 70 km h se jezdí běžně 65-70 km h .Zde na tomto úseku by byla rezerva 10 km h .Na daném úseku by zpožděný vlak místo 65-70 km h jel 75-80 km h.Daná tratˇ by to dovolovala a byla by na to stavěna.Stejně jako zabezpečovací zařízení.A jezdilo by se větší rychlostí jen v případě zpoždění.

Ano může se to zdát nelogické.Tak proč se rovnou nejezdí 80 km h ?Ano mohlo.Časy by byli menší.
Nicméně by už nebyla ta rezerva 10 km h a danné trati by se v případě zpoždění nic nedohnalo.


Druhá možnost by bylo psát časové rezervy do grafikonu.
Neboli vlak by dokázal danný úsek projet rychleji ,ale
napíše se zde k času rezerva.Možná potom by nevznikali zpoždění.
Nicméně některé tratě, aby konkurovali silniční dopravě, tak
škrtí časy jak to jde.To je většinou z důvodu konkurence silničním dopravcům.Kdyby ovšem tratě byli trochu kvalitnější a rychlejší a také zabezpečovací zařízení,tak by se zde možná nemuseli dělat časy, které mohou být našponované.Potom stačí školka v přírodě a jeden nemohoucí důchodce do vlaku a je zpoždění.Nedovírají se dveře,další zpoždění.Nepostavená cesta další zpoždění.Atd.
Nicméně chápu ,že čd dělá co může.Je možné,že by se dalo něco zlepšit.Lidé si všímají změn.A to jak k lepšímu ,tak i k horšímu.
24.11.2007 (19:08)  
810-024: ČD už jsou v p****i a postupují ještě dál a dál.
24.11.2007 (19:07)  
R1463ÚPA: možná jsem se nevyjádřil úplně přesně, míním tím, že průvodčí otočí kličkou u svých dveří a ostatní dveře v celé soupravě se zavřou. Čili odpadne problém s obíháním soupravy a zavíráním jednotlivých dveří. Zrovna takhle mne tudle přivřely dveře v R 640 ve voze řady B (čtyři minuty před odjezdem - už jsem vymejšlel, že za odplatu průvodčí taky někam přivřu).
24.11.2007 (18:24)  
810-024 tak jedte autobusem ty zarucene na sebe cekaji - hlavne v zime...
24.11.2007 (17:39)  
xAnri05: tady neslo o diskusi pojeti vypravciho, ale o zbytecnost fyzickeho vypravovani vlaku, je-li mozno totez zajistit jinymi prostredky (navestidlem a vlakvedoucim)
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
24.11.2007 (17:23)  
Bovlk: Toto je na schopnostech výpravčích, kteří mají předem daná určitá stálá technická pravidla (např. následná mezidobí) a informace o mimořádnostech (např. vlaky se sníženou rychlostí). Dále musí počítat s mnoha dalšími věcmi, jako třeba s povětrnostními podmínkami (rozjezdy). Spousta věcí je o zkušenostech.
registrovaný uživatel Bovlk 
24.11.2007 (17:12)  
Mám dotaz: mají dráhy alespoň ve větších stanicích nějaký software, který by na základě dat o vlacích na trati a jejich případných zpožděních dokázal výpravčímu říci, co má pustit dřív a zda teď může pustit osobák, když se blíží zpožděné EC - který by tedy v této situaci dokázal spočítat, zda osobák dojede do další stanice dříve, než EC a tudíž je možné pustit oboje, nebo zda se má pustit EC a až pak osobák? Dovedu pochopit, že pro výpravčího může být velice obtížné tohle řešit 30x denně, ale pro software by to měla být hračka. Ale napadá mě, zda jsou na to vůbec nějaká čidla a další zdroje informací pro takový software.
24.11.2007 (17:08)  
tgw: Ale vždyť to tak je. Tam kde je 70 km/h se jezdí běžně tak 60-65.
registrovaný uživatel tgw 
24.11.2007 (17:00)  
Nebylo by také špatné ,kdyby tratě měli určitou rychlostí rerervu.Např tam kde je 70 km h,by se dalo by se jet i 80 km h.Díky tomu by se dařilo dohnat určitá zpoždění.Např. V pravidelném provozu by se jezdilo na daném úseku 70 km h.Ale v případě zpoždění by úsek dovoloval 80 km h.Tím by se dala dohnat zpoždění.Podotýkám ,že tyto úseky by byli na to stavěné.Nikoliv hazard.A bylo by na to stavěné i zabezpečovací zařízení.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko