Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.
Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.
Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.
Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.
Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz

Zřejmě došlo k nepochopení mého příspěvku.
Nic se neděje napíši to ještě jednou.
Tam kde by byl rychlostník 70 km h se jezdí běžně 65-70 km h .Zde na tomto úseku by byla rezerva 10 km h .Na daném úseku by zpožděný vlak místo 65-70 km h jel 75-80 km h.Daná tratˇ by to dovolovala a byla by na to stavěna.Stejně jako zabezpečovací zařízení.A jezdilo by se větší rychlostí jen v případě zpoždění.
Ano může se to zdát nelogické.Tak proč se rovnou nejezdí 80 km h ?Ano mohlo.Časy by byli menší.
Nicméně by už nebyla ta rezerva 10 km h a danné trati by se v případě zpoždění nic nedohnalo.
Druhá možnost by bylo psát časové rezervy do grafikonu.
Neboli vlak by dokázal danný úsek projet rychleji ,ale
napíše se zde k času rezerva.Možná potom by nevznikali zpoždění.
Nicméně některé tratě, aby konkurovali silniční dopravě, tak
škrtí časy jak to jde.To je většinou z důvodu konkurence silničním dopravcům.Kdyby ovšem tratě byli trochu kvalitnější a rychlejší a také zabezpečovací zařízení,tak by se zde možná nemuseli dělat časy, které mohou být našponované.Potom stačí školka v přírodě a jeden nemohoucí důchodce do vlaku a je zpoždění.Nedovírají se dveře,další zpoždění.Nepostavená cesta další zpoždění.Atd.
Nicméně chápu ,že čd dělá co může.Je možné,že by se dalo něco zlepšit.Lidé si všímají změn.A to jak k lepšímu ,tak i k horšímu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











