..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   
25.11.2007 (22:45)  
M: Ke spokojenosti je ještě hodně daleko.:-) Řekněme, že je to krok (sice ne dokonalý, ale správným směrem), který zabrání tomu, aby se zpoždění šířilo. Teď ještě zbývá mnoho kroků, aby vůbec nevznikalo - centrální zavírání dveří, výlukové jízdní řády (pro začátek stačí informace v IDOSu, že zpoždění bude cca třeba 20-30 minut - musí to být ale reálný údaj!), apod. Paralelně s tím pravdivé informování cestujících, nikoliv zpětné přihazování po 5 minutách. Je toho ještě dost, co se dá udělat a co zas tolik nestojí.
Registered user D_N 
25.11.2007 (22:43)  
Během platnosti tohoto jízdního řádu mi zatím ujely 4 přípoje. Kdyby se čekalo jen 5 minut, ujelo by mi dalších 5. Naopak 3 tyto situace vznikly kvůli čekání na jiný přípojný vlak, takže by nenastaly. Zbylá zpoždění nastala z těchto důvodů: pozdní přistavení soupravy (zpoždění obratového vlaku), křižování (2x), výluka, dávána přednost zpožděnému rychlíku, pomalé jízdy. V těchto případech kromě jednoho, kdy by jinak odjel prázdný motorák, by přípoje stejně ujely. Když porovnám následky, pohoršil bych si o 1,5 hodiny. Když sečtu, kolik bych naopak na nečekání přípojů vydělal, bude se opět jednat zhruba o 1,5 hodiny (7 případů). Takže nula od nuly pojde. Proto dávám přednost hodině a půl rozmělněné do 5-15 minutových zpoždění, navíc strávených ve vlaku, než si ji celou odstát najednou na jednom nádraží.
Registered user zaosai  mail  
25.11.2007 (22:37)  
Anowis - A takhle to vypadá,když se dodržuje zaváděcí rozkaz k GVD - Vlaky v taktové dopravě nečekají žádné přípoje.A tohle je tam už několik let a cestující věřejnost to neví.
Registered user Anowis 
25.11.2007 (21:06)  
Tento podivně deviantní přístup ČD k cestujícím jsem osobně zažil v pátek 23.11. v Ústí nad Labem hlavní nádraží. Zpožděný EC 170 Hungaria, dorazil do stanice v 18:07 (zpoždění cca 30 min). Už ve vlaku jsem se ptal průvodčí zda na osobní vlak do Mostu (pravidelný odjezd 18:06) počká. Odpověd jistě bude čekat! Po příjezdu do Ústí, vidím, že vlak tam stojí, říkám si, jak to všechno pěkně funguje. Když jsem podchodem přešel z II na I nástupiště (4 minuty) vlak byl pryč! Tak nás tam zůstalo asi 12 lidí.
Nové heslo ČD zní LIDÉ STOJÍ, VLAKY JEDOU.
Registered user M 
25.11.2007 (20:48)  
Presne tak. Proste doted byli nastvani ti, kdo museli kvuli pripojum (a mohl jim ujet "ne-CD" pripoj), ted teda ti, komu pripoj pripadne ujede.
Rozhodne se neda automaticky rict, ze by melo pribyt poskozenych. Tohle rozhodnuti je dobre pro CD, pro kraje, pro cestujici remiza => celkove dobre rozhodnuti
25.11.2007 (20:39)  
babilon tady právě napsal něco co možná většině diskutujících včetně mě možná unikalo. Sice se nebude čekat, ale nebude to zase taková tragédie jak si někdo myslí, protože těch zpožděnejch vlaků hodně ubude, tudíž taky tolik vlaků čekat nebude muset. Ano, někomu asi ujede přípoj, neni to nic příjemnýho, o tom žádná. Ale zase další spousta lidí dojede na čas. Předávání zpoždění je asi jednou z největších možností jak zpoždění vznikne. Tak trochu mi připadá že se tady vychází z toho že zpožděnejch vlaků bude stejně, ale jenom nebudou čekat. Těch zpožděnejch vlaků podle mě dost ubude, nepsokojenejch lidí taky ubude
Registered user M 
25.11.2007 (20:35)  
Souhlas...

PS: Kdyz spokojenost s tim, ze by mohlo byt min zpozdeni vyjadri i clovek, pro kteryho je sledovani zpozdeni "vsechno", tak uz prece nejakou vahu ma, ne?:-))
25.11.2007 (18:39)  
Současný stav je naprostá loterie, kdy díky provázanosti dopravní sítě v ČR může být zpožděný jakýkoliv vlak. V novém GVD máme stovky vlaků, o kterých víme, že pojedou včas nebo max. s +5. Já to považuji za velké plus. Cestující, kteří neprojíždějí výlukou, tak budou mít poměrně velkou jistotu, že dojedou do cíle včas. To teď neměl nikdo.
Registered user M 
25.11.2007 (18:13)  
zatimco ve stavajicim gvd otazka znela - dojedu vcas nebo ne (jinak receno i: ujede mi autobus/letadlo)?
takze mozna to likvidace byla doted
Registered user mah 
25.11.2007 (17:52)  
presne tak vypada cilena likvidace zeleznicni dopravy, od noveho gvd bude jizda vlakem sazku do loterie - dojede/nedojedu??
s cestovanim vlakem rozhodne koncim
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko