..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
25.11.2007 (23:40)  
No z ceho vychazim - vychazim z jizdniho radu. Tricet minut mezi prijezdem a odjezdem podle meho nazoru neni pripoj.
Druha vec je, ze verim, ze to casto muze vychazet, protoze Hungaria v Usti vetsinou tech 30 minut ma...
25.11.2007 (23:38)  
J.Kareš: Zrovna rychlíky (Brno-)Olomouc-Jeseník jsou případ, který vyžaduje přesný výlukový řád. Pustit na trať 292 nebo 300 zpožděný vlak s tím, že to nějak dopadne, nemůže dobře dopadnout.
Registered user Anowis 
25.11.2007 (23:25)  
M: Z čeho vycházíš? Já takhle jezdím dva roky a zdálo se mi to časově velmi výhodné.
Registered user M 
25.11.2007 (23:19)  
Anowis, ne, v pripade Hungarie JDE o nahodny pripoj... Hungaria ma prijezd 17:38, Os odjezd 18:06. O nejakem planovanem pripoji nemuze byt rec
Registered user Anowis 
25.11.2007 (23:09)  
D_N: A to je zajímavé, že jindy tam klidně čekáme na zpožděné osobáky od Děčína nebo Roudnice. Před 14 dny cca 10 minut. Podle mě, jde pouze o osobní rozhodnutí vyprávčího.
P.S. Nový jízdní řád už mám a tečky jsem viděl.
Registered user Anowis 
25.11.2007 (23:05)  
M: Nejedná se o náhodný přípoj, ale o regulérní návaznost spojů směr Most.
Spojení z Prahy bud každou druhou hodinu přímý rychlík, anebo EC a osobák.
Registered user D_N 
25.11.2007 (23:05)  
Anowis: Vlaky 68xx mají nulovou čekací dobu, tj. čekají na vlaky, které přijedou do jejich pravidelného odjezdu. V letošním JŘ toto nepoznáte, v příštím to bude značeno plným černým kolečkem. Ujetí přípoje bylo v tomto případě zcela ve shodě se služebními pomůckami. Jestli bylo správné nechť posoudí ti, kteří zde horují za nečekání na přípoje. Můj názor je, že se počkat mělo.
Registered user JK ml. 
25.11.2007 (23:03)  
Babilon: Nemám námitek, jen mě zaujal takový R906 Praděd tento týden.Z Jeseníka vždy prakticky včas, v Hanušovicích by již byly problémy s možným pětiminutovým čekáním přípoje (např. pokud mezi pradědem a os vlakem směr Dolní Lipka byly cca 2-3 minuty na přestup). Nestudoval jsem JŘ tohoto vlaku, ale z dat mám pocit že jsou drobné, ale chronické problémy s křižováním v Rudě nad moravou nebo Ostružné.Ale ty rozdíly jsou takové, že protivlaky pokud by měli max pět minut sekery by rychlík zpozdili úplně stejně jako doposud, akorát by křižování vždy vyšlo třeba do Hanušovic ne jednou tam a podruhé jinde, podle velikosti sekery protijedoucího vlaku.
Jenže kvůli těm pár minutám se už vlak nevejde do správného směru na koritorové výluce a tak úsek Ruda nad moravou - Olomouc - Prostějov - nezamyslice - vyškov nelze projet včas ani s kulturní sekerou. V novém pojetí čekání na zpožděné vlaky se v bludově můžu rozloučit s případným těsným přípojem směr Šumperk, v Olomouci směr Přerov .... Se obávám že rychlíkům na těchto typech tratí jako je 292 nebo 310, 200, 240 atd toto nařízení o čekání stejně moc nepomůže, respektive nepomůže lidem, kteří musí z těchto vlaků přestupovat na těsně vytvořené přípoje. Pro ostatní, kteří cestují bez přestupu je to jasné plus.
Registered user Anowis 
25.11.2007 (22:59)  
zaosai: S těma "taktama" je to tak, že po strávené hodině čekání na další vlak, jsme v Ústí nad Labem Západ čekaly cca 5 minut na vlak od Kolína.
Jak je tedy možné, že jednou se čeká jednou né. Kdo tím má potom jezdit. Jak mohu vědět zda narazím na zdravě myslícího člověka nebo pitomce s červenou čepicí?
Registered user M 
25.11.2007 (22:52)  
Prave ze tady ale, podle meho soudu, o nic jako necekani taktove dopravy na zadne pripoje neslo. Pouze mozna o problem v modre uniforme...
Vlak z Usti do Mostu nema znacku neceka na zadne pripoje. Soucasne ale plati, ze za normalnich okolnosti (pozn.: stava se casto, ze Hungaria do Usti prijede vcas?) tento vlak neni "prirozenym pripojem" Hungarie a tudiz nema na co cekat. Takze mozna rozhodujici bylo, jestli nekomu doslo, ze tam neplanovane vznikl "pripoj". Ale jen muj tip takovy...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko