Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.
Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.
Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.
Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.
Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz

Druha vec je, ze verim, ze to casto muze vychazet, protoze Hungaria v Usti vetsinou tech 30 minut ma...
P.S. Nový jízdní řád už mám a tečky jsem viděl.
Spojení z Prahy bud každou druhou hodinu přímý rychlík, anebo EC a osobák.
Jenže kvůli těm pár minutám se už vlak nevejde do správného směru na koritorové výluce a tak úsek Ruda nad moravou - Olomouc - Prostějov - nezamyslice - vyškov nelze projet včas ani s kulturní sekerou. V novém pojetí čekání na zpožděné vlaky se v bludově můžu rozloučit s případným těsným přípojem směr Šumperk, v Olomouci směr Přerov .... Se obávám že rychlíkům na těchto typech tratí jako je 292 nebo 310, 200, 240 atd toto nařízení o čekání stejně moc nepomůže, respektive nepomůže lidem, kteří musí z těchto vlaků přestupovat na těsně vytvořené přípoje. Pro ostatní, kteří cestují bez přestupu je to jasné plus.
Jak je tedy možné, že jednou se čeká jednou né. Kdo tím má potom jezdit. Jak mohu vědět zda narazím na zdravě myslícího člověka nebo pitomce s červenou čepicí?
Vlak z Usti do Mostu nema znacku neceka na zadne pripoje. Soucasne ale plati, ze za normalnich okolnosti (pozn.: stava se casto, ze Hungaria do Usti prijede vcas?) tento vlak neni "prirozenym pripojem" Hungarie a tudiz nema na co cekat. Takze mozna rozhodujici bylo, jestli nekomu doslo, ze tam neplanovane vznikl "pripoj". Ale jen muj tip takovy...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










