..: Vlaky nebudou čekat na zpožděné přípoje. :..

Ilustrační obrázek Praha - Nejen změna tarifu a jízdního řádu čeká od prosince cestující Českých drah. Poměrně zásadní změnou je i změna návaznosti přípojů, které na sebe budou navzájem čekat nově pouze pět minut. Některé spoje nebudou dokonce čekat vůbec, včetně vlaků kategorie IC, EC či SC. O čekání přípojů bude rozhodovat pouze dispečer. Dráhy se tím snaží minimalizovat často kritizovaná zpoždění. Informoval o tom zpravodajský portál týdeníku Týden.

Jedinými čekajícími by měly být pouze poslední spoje každého dne. Výjimečně by mohly čekat i přípoje, jichž hodlá využít větší množství cestujících. Pravomoc rozhodovat o jakémkoli překročení pětiminutové čekací doby bude mít pouze příslušný dispečer, který tak získá poměrně velkou moc i nad tím, jak budou cestující zpožděných vlaků trávit příští hodiny.

Tento stav ostatně není nijak výjimečný ani dnes. Tak například 16. listopadu službu konající dispečer nařídil výpravčímu ve Zdicích vypravit vlak R 798 bez čekání na zpožděný R 754 , který do Zdic přijel s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A to i přesto, že o čekání přípoje informovali cestující oba průvodčí zpožděného vlaku i nádražní rozhlas v Berouně. Ještě více zarážející však je, že dispečer se zachoval stejně i o dvě hodiny později, kdy v identickém případě nechal ujet i poslední rychlík na této trati, R 892, který nečekal na R 654. V obou případech na nádraží ve Zdicích zůstalo zhruba deset rozezlených cestujících.

Nečekání na zpožděné přípoje může ČD ušetřit řadu starostí. Za zpožďování osobních vlaků je nedávno poprvé pokutoval Olomoucký kraj, další sankce chystá od nového GVD samo ministerstvo dopravy. Zpoždění dálkových spojů se nebude přenášet na řadu dalších přípojů, byť jsou dnes jízdní doby zejména osobních vlaků koncipovány na výrazné krácení tohoto zpoždění. Drahám ale může takovéto chování odradit velké množství zákazníků, kteří raději snesou desetiminutové zpoždění, než aby strávili často až několik hodin v přestupní stanici. Může se zdát, že ČD tímto krokem prozradily, co je pro ně důležitější: zda příjmy od cestujících, nebo příjmy z veřejných rozpočtů.

Námět: Kaloon; zdroj: Týden.cz


Honza Beránek / JTB | 23.11.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
25.11.2007 (16:35)  
Tomáš Záruba:
Rozlámání ramen v Praze je dobrým krokem pro 170 i 220, snad se díky tomu podaří neprovážet zpoždění přes Prahu. Jen bych si dovolil nesouhlasit s tím, že na 220 je hodináč, neb po většinu dne se tam jezdí ve dvouhodině a jen po srsti je to ve špičce po hodině.
registrovaný uživatel Qaws 
25.11.2007 (16:21)  
Tak to je opravdu BOMBA!! Když to nemá čekat na přípoje, tak měli místo 5 min na přestup udělat grafikon aspoň s 15 minutami..! Ale mě to naštěstí zase tolik trápit nemusí, protože když někam jedu (Třebíč - Jihlava - Havl. Brod - ...), tak z Třebíče většinou jezdím s BOSHákama, a ti si už v Jihlavě ručně stručně zařídili, aby jim neujížděly přípoje. :-D
(nečetl jsem předchozí příspěvky)
25.11.2007 (16:00)  
To je v pytli, jak se ČD po těch letech podařilo jejich P.R. "Během staveb na koridorech se prostě jezdí pozdě, to je normální a vlastně jde o vyšší moc."

Výlukové grafikony! V případě 9-10 měsíců trvajících koridorů třeba i na celý rok rovnou do KJŘ, i když dochází k postupům stavebních prací a tak - ale z hlediska "interface vůči uživateli", tj. například jízdní doby Česká Třebová - Olomouc hl.n., je to obvykle dost jedno - souhrnná délka pomalých zůstává cca stejná, a vliv (podobně dlouhé) jednokolejky tak zhruba taky. A rozhodně je lepší čtvrt roku jezdit s náskokem, než 3/4 se zpožděním.
Stejně se v zimě sice přestane kopat, ale zase je na pořadu dne sníh ve výhybkách, spadlé dráty/stromy, vyřazování vozů na nefunkční topení,...

Jediné co beru jako vyšší moc je, že se GVD připravuje rok dopředu a rozpočet SFDI až někdy na přelomu roku, a když se občas stane, že se přes léto a podzim změní zásadně plány a práce se přesunou mezi "nadúseky", jenže toto riziko už pomalu mizí - na I. a II. koridoru se napříště už budou dělat jen uzly (a Choceň - Ústí), no a III. a IV. koridor nebyl za posledních 50 let tak "elitní" (mimo směru na Slovensko) a tudíž tam není takový tlak na malování nereálných JD. Navíc oba budou již provozně odděleny od zbytku (v Praze) a navíc již dnes obsahují v podstatě jednoduchý hodináč bez přílišného množství vazeb dál. Tak se snad zadaří.
registrovaný uživatel hytasi 
25.11.2007 (15:29)  
Vše se točí,jak čtu vaše příspěvky,kolem toho samého.Lidi,kteří čekají na zpožděný spoj,tím naberou zpoždění také.A lidi,kteří jedou ve zpožděném spoji jsou rádi,že naně další spoj čeká.Nezlobte se na mě,řešení není zas tak složité,stačí,když na dráze bude každý dělat co má.
Musí se tlačit na dráhy aby jejich jízdní řád měl smysl a vlaky stíhali jezdit včas.Musí se tlačit na ty,kdo určují v jakém pořadí vlaky po trati pojedou,aby náklaďák nebrzdil rychlík.Musí se tlačit i na strojvůdce,aby,samozřejmě v rámci bezpečnosti,využívali plného výkonu stroje.
Nezlobte se na mě,nejsem železničář jen uživatel,ale když tady čtu proč se vlaky zpožďují,cítím z toho jen alibismus až na jedinou vyjímku.Stavby na tratích,to uznávám je jediná omluva zpoždění,ale jinak ani náhodou.
registrovaný uživatel M 
25.11.2007 (14:26)  
crash151 - takovych prikladu je asi milion, ja mam treba zase Sakvice-Hustopece. Sakvice jsou zastavka v poli (u sila:-) na 250 a lidi v 010 jsou proste ti, co prijedou od Brna/Breclavi. Temhle vlakum (i tomu "tvemu") bych do JR proste vylozene dal, ze jede, az prestoupi lidi...
25.11.2007 (12:37)  
tratovak: Přesně, psal jsem to i na foru, nějaký celosíťový nařízení za který můžou bejt třeba i despečeři trestaný když ho nedodržej mi příde jako ptákovina. Příklad - Rychlíky a spěšňáky z Prahy směr Kladno, minimálně třetina lidí (cca kolem 80) pokračuje dál na Kladno město, před příjezdem rychlíku je 810 totálně prázdná, po příjezdu rychlíku totálně narvaná. teď příde nařízení že se bude čekat 5 minut, rychlík má 15 minut sekyru tak si 810 odveze vzduch na Ostrovec a pojede zpátky a lidi budou čekat na další přípoj.

Semík: ty výlukový JŘ se podle mě musej dělat už v průběhu sestavy GVD, tudíž o všech výlukách se musí vědět kdy přesně budou. A tohle se rok předem ví jenom u nějakejch větších akcí, viz třeba Benešov - Praha apod.
25.11.2007 (12:33)  
Já spíš přestanu jezdit úplně, zdražit čtvrtletní síťovku ISIC ze 4000 na cca 8300, to už je na mě moc. Budu jezdit autem, už i to je levnější.
registrovaný uživatel Semík  mail  
25.11.2007 (11:16)  
Mám dotaz,jak se vlastně dělají výlukové jízdní řády pro celopu republiku? Mám na mysli současný rychlík Luhačovice -Cheb, který projíždí celou republiku křížem krážem, takže když bude výluka mezi Uherským Brodem a Kunovicemi, tak musím překopat JŘ na 70% tratí v celé republice. Vždyť ten vlak jede po 330 a 270 a 010 a 011 a ještě X dalších tratích. To by musel vycházet celostátní JŘ každý týden podle toho jak dlouho jednotlivá výluka trvá.
S nečekáním na přípoje naprosto souhlasím. Mám špatné skušenosti kdy rychlík na Brno čekával v Ostrvě Svinově na spožděný přípoj od FM, ale pak v Přerově na něj nečekal rychlík na Břeclav a já musel při moravskoslezkém taktu čekat skoro 2 hodiny na další vlak. No a když přijel člověk domů místo 14:30 až 16:30 tak toho už moc doma neudělá.
25.11.2007 (7:57)  
Malo by sa to riešiť vlak od vlaku a nie takto paušálne. Niekde to bude vyzerať ako v tom filme s Burianom, kde hafo detí beží na parník a keď už ho majú na dohľad, tak Vlasta zdvihne kotvu a s prázdnou loďou odpláva, lebo musí jazdiť včas... Ludia sa nedostanú párkrat načas do školy, zamestnania,... nájdu si iný sposob dopravy a na lokálkach, ktoré to majú už teraz nahnuté bude cestujúcich ešte menej a bude dovod ich zrušiť...
registrovaný uživatel M 
25.11.2007 (2:17)  
OK, ale ten modry bod si rozpulime:)
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko