Praha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.
Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.
Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.
Zdroj: ŽelPage

Tady nejde ani tak o řadu 380, ani tak o to, že ČD projevili zájem jezdit s Taurusy na SŽDC. Nebuďme škodolibí, nejde o soutěže, která lokomotiva bude jezdit. Jde hlavně o to, že se rozšiřuje park schválených moderních HDV pro síť SŽDC. Tudíž kdokoliv bude chtít jezdit po síti SŽDC, není vázán na šestikoláky, brejlovce ve dvojičce, hrbaté... . Opravdu si myslím, že je to precedens, který může pomalu nastartovat i jiné cizí dopravce na železniční síti v ČR.
Ja by som tam už radšej videl 370 ZSSK v podobe ES64U4-C (hlavne keď sa vidí, že nie je problém), alebo nejaké 660 SA :)
Ona kontrola celistvosti kolejnicových pásů je hezká věc, ale po Moravanech (a především jejich oficálním vysvětlení) jsem začal pochybovat o nesporných výhodách našeho zabezpečovače. ETCS level 2 by mohl být u klíčových tratí dobrým začátkem, a to nejen pro možný další rozvoj konkurence v železniční dopravě, ale i pro globální dopady v oblasti neřízeného (a stále stoupajícího) mrhání uhlovodíkovými palivy.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











