..: Taurusy schváleny pro provoz v ČR :..

Ilustrační obrázekPraha - Cestě lokomotiv řady 1216.2 do Česka už nic nebrání. Drážní úřad včera vydal konečné schválení těchto lokomotiv. Dnes to ŽelPage potvrdil ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. Podle zdrojů blízkých schvalovacímu procesu nemají lokomotivy žádná větší omezení provozu. Pokud se ČD podaří dohodnout s rakouskými drahami ÖBB, měly by taurusy zajíždět již od prosince na vlacích kategorie EC také do Prahy a Bohumína.

Schvalovací proces komplikovaly zejména stejné problémy, jaké brzdily i homologaci pendolin, tedy vysoké hodnoty rušivých proudů, které mohou za určitých okolností ovlivnit nezvykle zranitelná česká zabezpečovací zařízení. Ač na střídavé napěťové soustavě se podařilo vyladit lokomotivu relativně rychle, problémy se schválením pod stejnosměrným napájením byly komplikovanější.

Po mnoha testech na zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo dalším krokem zajíždění dvousystémové řady 1116 do Českých Budějovic na začátku jízdního řádu 06/07. Jezdily na výjimku DÚ a měly instalované některé komponenty zabezpečovacích zařízení nutné pro provoz v ČR. V oběhu měly rychlík Praha - Salzburg a EuroCity Jóže Plečnik z Prahy do Ljubljany. Po roce přísného sledování došlo i na řadu 1216.2, taurus šitý na míru české železnici. S výraznými omezeními jako maximální rychlost 100 km/h, zákaz rekuperace, omezená délka soupravy a vícečlená posádka lokomotivy začaly tyto lokomotivy vozit rychlíky mezi Vídní a Brnem. Kromě toho převzaly i vozbu vlaků z Českých Budějovic. Včera se bezmála tříletý proces završil definitivně.

Zdroj: ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 12.6.2008 (18:04)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer rohilkk  mail  
13.06.2008 (10:40)  
Jeste nutno podotknout, ze moznost vyuziti rekuperace je velmi omezena. Napr. aby jel nejaky dalsi vlak, ktery by tuto energii odebral a taky pokud vim, tak rekuperace jde vyuzit jen pri urcite rychlosti...myslim tim od...do... a musi k tomu byt prizpusobeny transformovny a menirny...ani nevim, jestli to nekde u SZDC je mozne pouzivat.
Registrierter Benutzer rohilkk  mail  
13.06.2008 (10:36)  
Vladimir: Pri rekuperaci potrebujes EDB, coz ze brzdeni pomoci trakcnich motoru, ktere prechazeji do generatorickeho chodu, tzn. ze se z nich stavaji v tomto pripade alternatory. Tyto alternatory vyrabeji nejakou energii, ktera se budo mari v odpornicich, nebo se dodava zpet do site, takze nemusi brzdit jen vzduchem, muze pouzivat EDB a energie vznikla v TM se mari v odpornicich.
Registrierter Benutzer Vladimír  mail  
13.06.2008 (9:34)  
JTB: to vím, ale já se ptal na tohle: "Může taurus po schválení rekuperovat na "25" nebo brzdí stále jen vzduchem?"
13.06.2008 (7:26)  
Tak to mě "poser", he, :o). Ledy se asi o kousek pohnuly. Nyní se můžou soukromníci ukázat. Alespoň lokomotivu již mají... .
Tady nejde ani tak o řadu 380, ani tak o to, že ČD projevili zájem jezdit s Taurusy na SŽDC. Nebuďme škodolibí, nejde o soutěže, která lokomotiva bude jezdit. Jde hlavně o to, že se rozšiřuje park schválených moderních HDV pro síť SŽDC. Tudíž kdokoliv bude chtít jezdit po síti SŽDC, není vázán na šestikoláky, brejlovce ve dvojičce, hrbaté... . Opravdu si myslím, že je to precedens, který může pomalu nastartovat i jiné cizí dopravce na železniční síti v ČR.
13.06.2008 (6:44)  
Mali by ste si ich este rychlo pofotit lebo potom uz nebude ani Blansko ani Bezpravi ale len Strecno a Tatry
Registrierter Benutzer Zel.am  mail  
13.06.2008 (6:28)  
Dovolím si navrhnou přezdívku pro řadu 380, prostě bude třistaosmdesátka, podle vzoru 350tek...Na Taurusy se moc těším, ovšem jako český patriot samozřejmě na našich tratích raději uvidím škodováckou mašinu. Nezapomeňte že to boudou po dlouhých snad 20 letech konečně nové české el.lokomotivy. Juraji S., ano, 350 se ti vrátí na Slovensko, ale nezapomeň jak jsou staré, za 15 let asi půjdou do šmelce, bude mi to líto, ale asi to tak bude.
13.06.2008 (0:07)  
Nebo 665 ČD co? :-D
12.06.2008 (23:49)  
Juraj Streber: no to je výhra...
Ja by som tam už radšej videl 370 ZSSK v podobe ES64U4-C (hlavne keď sa vidí, že nie je problém), alebo nejaké 660 SA :)
12.06.2008 (22:53)  
Myslím, že s ČD 380 to bude podobně, ne minimálně stejně obtížné jako se zmíněnými Taurusy. Koneckonců v oblasti pohonů pomocí bezkomutátorových třífázových motorů o tak vysokých výkonech v současnosti není jiné řešení. Osobně právě v tom vidím problém nekonečně dlouhého vývoje řady 380 ČD... Taky mě hodně zklamalo, že na Raildays se neobjeví jediný provozuschopný exponát 380 ČD - skoro už bych si troufl začít uzavírat sázky o tom, zda tato řada vyjede (minimálně na okruh) ještě letos :-(

Ona kontrola celistvosti kolejnicových pásů je hezká věc, ale po Moravanech (a především jejich oficálním vysvětlení) jsem začal pochybovat o nesporných výhodách našeho zabezpečovače. ETCS level 2 by mohl být u klíčových tratí dobrým začátkem, a to nejen pro možný další rozvoj konkurence v železniční dopravě, ale i pro globální dopady v oblasti neřízeného (a stále stoupajícího) mrhání uhlovodíkovými palivy.
12.06.2008 (22:45)  
Mates: ohledně přechodnosti zatím nic známo není, zahlédl jsem jen na k-reportu cosi o tom, že se to bude teprve řešit.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko