Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
alespoň bude s Krejčířem na jednom místě a nebudeme muset si zalétávat na kanáry
člověče : I kdyby jsme před sněmovnu tak to dopadne jak s radarem občani jsou všem ukradení používají je jenom aby jim platili daně.
Kazdopadne se tu bavime o prkotinovych argumentech. Masarycka ma nezastupitelnou hodnotu uzitnou a obsluznou. A samozrejme historickou. kdyby aspon ty zmetci rekli na rovinu: "je to misto v centru, ktere nam nevydelava. Kdyz zrusime nadrazi a postavime kancly a obchodaky, dostane praha 1 z toho prachy. Lidi uz si nejak zvyknou..." A ne tlachat nesmysly o sluzbe cestujicim a obcanum...
A pak vzhůru k budování socialismu xD
A teď můj skutečný názor:
Jde tam jen o to rychle sehnat prachy,jestli se to zrušení uskuteční tak do dvou let budeme pana poslance hledat někde na kanárských ostrovech nebo v JAR :)
K těm kolejím, myslim, že ikdyž by vlaky jen projížděli, tak stejně propustnost nebude dostačující....:)
Kocour - jako nevim nevim, ale zrovna michawelovi bych asi za podporu moc nedekoval:-))
Nechapu, proc bych mel neco pripocitavat. Ano, pokud pracuji primo na Masarykove nadrazi nebo v jeho okoli, tak ano. Pokud ale pracuji kdekoliv jinde, kam se musim dostat MHD, tak tech 5 (resp. 8) minut musim jaksi pripocitat kdekoliv...
Opravdu si nechci představovat, kolik davů lidí by tam bylo...
O tom se uvazuje uz hodne petiletek a skutek utek. Ale i pak bych nadrazi zachoval, depo - to je jasny = muzeum a sranda jizdy Zarazedla- Hrabovka a zpet, Dvoranu zateplit a bylo by tam krásne modelove kolejiste prazskeho uzlu z dob uz minulych ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










