..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 19      Zpráv na stránku:   
01.07.2008 (18:21)  
Sova : a nebo ho budeme hledat na SEYCHELÁCH
alespoň bude s Krejčířem na jednom místě a nebudeme muset si zalétávat na kanáry

člověče : I kdyby jsme před sněmovnu tak to dopadne jak s radarem občani jsou všem ukradení používají je jenom aby jim platili daně.
Registrierter Benutzer milos  mail  
01.07.2008 (18:18)  
M: nevim jak v brne, ale praha je nakupnimi centry opravdu preplnena. uspesne ale funguji v centru, co ja vim - zminovane Tesco Stodulky (s permanentne zavrenym druhym patrem) a Sestka - tam se opravdu clovek boji. V sestce bylo ale aspon plno o lonskych vanocich, na stodulkach prazdno i tehdy. Galerie Butovice taky zrovna nepretyka lidmi. Plaza Novodvorska tusim jakbysmet. O lidi naopak nema podle me nouzi asi nejvetsi shoppingpark na Zlicine. V tom novym naproti Kotve jsem ale jeste nebyl - centrum bude v tomto asi jine.

Kazdopadne se tu bavime o prkotinovych argumentech. Masarycka ma nezastupitelnou hodnotu uzitnou a obsluznou. A samozrejme historickou. kdyby aspon ty zmetci rekli na rovinu: "je to misto v centru, ktere nam nevydelava. Kdyz zrusime nadrazi a postavime kancly a obchodaky, dostane praha 1 z toho prachy. Lidi uz si nejak zvyknou..." A ne tlachat nesmysly o sluzbe cestujicim a obcanum...
Registrierter Benutzer Sova 
01.07.2008 (18:10)  
Tuž hoši domluvme se na určitou dobu,sejdem se před sněmovnou,každý bude mít aspoň lahký gulomeť a provedem odstřel zvěře a defenestraci v jednom!
A pak vzhůru k budování socialismu xD
A teď můj skutečný názor:
Jde tam jen o to rychle sehnat prachy,jestli se to zrušení uskuteční tak do dvou let budeme pana poslance hledat někde na kanárských ostrovech nebo v JAR :)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Baresm  mail  
01.07.2008 (18:06)  
M: Mé podotknutí s těmí pokladnami mělo vyznít tak, že jich sice je dost (to bez debat), ale pokaždé je otevřená tak půlka, takže na tom se shodneme. A také by mě zajímalo, jak by si "učenlivý" český národ (který remcá na každou moderní věc) zvykl na automaty na jízdenky..
K těm kolejím, myslim, že ikdyž by vlaky jen projížděli, tak stejně propustnost nebude dostačující....:)
Registrierter Benutzer M 
01.07.2008 (17:47)  
stoupa (vim, ze jsi na nedostatek pokladen "neupozornoval" ty) - no, takze pokladen je dostatek, staci je jenom mit otevrene. Ostatne, kdo nakupuje v Albertu, tak tenhle "paradox" zna velmi dobre:-))

Kocour - jako nevim nevim, ale zrovna michawelovi bych asi za podporu moc nedekoval:-))
Registrierter Benutzer M 
01.07.2008 (17:45)  
MZ : připočítejte prosím k cestovní době metrem dobu na přesun z nádraží Vysočany na peron metra (když to zvládnete za 5 minut jste dobrý) a pak zase na TGM výlez na peron na TGM (když půjdete po pohyblivých schodech tak za 3 minuty), takže v konečném důsledku je ta "rychlá" cesta metrem delší než vlakem.

Nechapu, proc bych mel neco pripocitavat. Ano, pokud pracuji primo na Masarykove nadrazi nebo v jeho okoli, tak ano. Pokud ale pracuji kdekoliv jinde, kam se musim dostat MHD, tak tech 5 (resp. 8) minut musim jaksi pripocitat kdekoliv...
Registrierter Benutzer Anowis 
01.07.2008 (17:29)  
Zcela jednoznačně zbořit a zrušit. Nádraží ve středu města nemá co dělat.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Baresm  mail  
01.07.2008 (17:28)  
michawel: Dík za podporu... :)
Opravdu si nechci představovat, kolik davů lidí by tam bylo...
01.07.2008 (17:26)  
2 stoupa - čeká se jen na nové spojení
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
01.07.2008 (17:24)  
2 Rybizek:

O tom se uvazuje uz hodne petiletek a skutek utek. Ale i pak bych nadrazi zachoval, depo - to je jasny = muzeum a sranda jizdy Zarazedla- Hrabovka a zpet, Dvoranu zateplit a bylo by tam krásne modelove kolejiste prazskeho uzlu z dob uz minulych ...
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko