Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
V Práglu na hlavaku je hafo pokladen, ale jakymsi uradkem cyklicke zameny personalu nevzpominam, ze by byla otevrena alespon polovina. A jiste mezinarodni i jinak specialni listky na automatu nekoupis. Stesti, ze berou platbu kartou.
Na Masarycce krom automatu byvaji v provozu i tri - krasne - dejcha z toho historie.
Coz mi pripomelo, ze v Berline mi automat necini zadny problem (dotykova obrazovka, user friendly) a nabizi temer cokoliv v "IDS" a toho naseho se jaksi ostycham a pristoupim k prepazce..
Jinak to co pisete je vicemene pravda. Na druhou stranu taky dobry argument zaznel proti zruseni Masny. Hlavak je na ty davy od Kolinu, Lyse, Kladna a Decina dost malej, kdyz se to smicha s tim, co tam je dnes. Pravda ale je, ze nejvetsi navaly jsou na hl.n. v patek vecer, v sobotu rano a v nedeli vecer. Patek vecer by tam bylo tim padem neuveritelne preplneno, ale ve zbytku tydne by to mozna i slo. Malo pokladen? Souhlas, hovadina, osadit spoustu automatu a udelat poradne CD centrum. Cekarny? No to se vyresi samo, maji tam byt obchody, takze se cas stravi nakupem, ale je pravda ze by tam urcite mely existovat prostory, kde bude klid.
Opravdu kvalitní napojení na METRO...
Kdyby se pan Starosta (bürgermeister) o věc zajímal, pak by věděl, že na Vltavském nábřeží vážně uvažují o tom, že by se pod Masarykovým nádražím udělala obchodní pasáž spojující Opletalovu ulici a ulici Na FLorenci, současně se tam umožní přímý přístup na nástupiště (kousek od vstupu do budoucího podchodu se plánuje stavba nové odbavovací budovy autobusového stanoviště FLORENC, takže cestující to budou mít z autobusu na vlak a zpět kousek.
Čili plánovačí ČD uvažují o tom, co chce sám pan Starosta ... Pravda, nebudou tam jezdit auta, ale ta mají souběžnou magistrálu o nějakých 100 metrů dál.
Výrok o prodloužení ulice V Celnici svědčí o tom, že pan Starosta buď mluví o jiné Praze nebo jiném Masarykové nádraží nebo je zralý pro umístění v zamřížované izbičce v psychiatrické léčebně v Bohnicích (je patrná vážná duševní porucha a pán by si mohl ublížit), protože ulice V Celnici přímo navazuje na křižovatce s ulicí Havlíčkova na ulici Na Florenci, takže prodlužovat není co. V opačném směru ulice V Celnici končí u chodníku pěší zóny na Náměstí Repubilky.
Pokud má snad na mysli "stavební odborník" jako prodloužení ulice V Celnici komunikaci vedoucí vpravo od náletových dřevin, přesněji řečeno podle někdejší zdi tvořící hranici objektu Masarykova nádraží a bývalých skladišť (na začátku je historická budova celnice – podle dostupných informací jde o památkově chráněný objekt, pak jsou technologická energocentra, včetně náhradního zdroje), dále bývalý hostel "Sluníčko" do něhož by se měl poměrně brzy zakousnout s chutí barg atd.), tak podle všech záměrů by se tato komunikace a prostor bývalých skladiště měl změnit v zástavbu na druhé straně ulice Na Florenci ..., takže kam se měla ulice V Celnici prodloužit není ani z tohoto pohledu patrné.
Železniční spojení na LETIŠTĚ a směrem na Kladno, bez ohledu na to, jak tomu budeme říkat, si vyžaduje výstavbu nejméně jednoho nástupiště (koleje 8 a 9), případně ještě kolej číslo 10, eventuálně odstavná kolej pro záložní soupravy. Zbourána bude ta přístavba (dnes tam je Policie, ordinace zubního a praktického lékaře). Zmizí také prostor pro kontejnery na odpadky ...u sedmé koleje z druhé strany.
Takovéto rozšíření vyřaduje taky nějaké zázemí pro "letištní" cestující, které by mělo být v prostorách dnešní Pizzerie a bistra FLIP kudy by byl přístup do "dvorany" a stávající přístup (bránou v noci zavíranou) by se zrušil.
Vzhledem k tomu, že stávající kolejiště hlavního nádraží se už nedá rozšířit, pak bych měl pro případ zrušení TGM jeden "přínosný" návrh, jímž by se vyřešilo přivedení vlaků z Letiště na hlavní nádraží, tak jak touží zastupitelstvo Prahy 1. Koleje trati z Letiště budou v Bubnech přesměrovány na Hlávkův most – vedle tramvajových kolejí se položí koleje železniční (vozovka se zruší) a prostor stávající magistrály před HLN se změní na další nástupiště, resp. koleje se mohou protáhnout až na Václavské náměstí ... s výhodným přestupem na metro případně tramvaje...
M : připočítejte prosím k cestovní době metrem dobu na přesun z nádraží Vysočany na peron metra (když to zvládnete za 5 minut jste dobrý) a pak zase na TGM výlez na peron na TGM (když půjdete po pohyblivých schodech tak za 3 minuty), takže v konečném důsledku je ta "rychlá" cesta metrem delší než vlakem. Patrně jste přehlédl, že vlak jede na úvrať přes Libeň, resp. jízdní řád je přizpůsoben jednokolejnému provozu. Po zprovoznění "nového" spojení bude cestovní doba poněkud kratší.
Tesco Stodulky - pernametne prazdne - preto tam chodim cez cele mesto
Sestka na PHA6 nezazil som tasm nikdy naval
tot asi vsetko co ma napada
Jestli to je v Praze stejne jako v Brne (nevim presne, kdyz jedu nekdy kolem, tak mam pocit, ze je), tak by mne to vazne zajimalo. Protoze nemam rad moc lidi, tak bych do toho prazdneho centra chodil rad nakupovat...
Ja teda pevne verim, ze se s vetsinou lidi shodnu v tom, ze pro lidi, co do Prahy prijizdeji pantakama je Praha cilovou, nikoliv prestupni stanici (jako je mi jasny, ze se vyroji nekolik lidi, co mi budou tvrdit, ze znaji spoustu lidi co denne jezdi Kladno-Praha-Kolin a zpet, ale vetsina takovejch proste jede do Prahy). No a pokud ne vsichni pracuji v centru (coz nedokazu posoudit), tak nekde v Praze musi prestoupit na MHD, idealne metro. Konkretne vlak od Kladna nabizi tyhle mozne prestupy: Dejvice-Hradcanska, Bubny-Vltavska, Masna-Florenc/Nam.Republiky, pricemz nic z toho neni jakoby terminal, vsude se musi jit kus pesky.
Samozrejme zalezi kam presne v Praze potrebuju, ale pokud se tam dostanu Ackem, tak as radeji vystoupim v Dejvicich (ackoliv je Masna nadherne v centru...).
Mimochodem podle JR jede vlak (od Kolina) Vysocany-Masna 15 minut, zatimco metro Vysocanska-Florenc jen 10 minut
pokud jde o tu navaznost na MHD, tak to je otazkou. Jasne, pobliz je Florenc se dvema linkama, ale na hlavni je to metro hned v budove a jakkoliv se to nezda, tak i ta jedna ulice je hrozne daleko (hlavne kdyz clovek nevi, ktera ulice je ta spravna...)
Ja nerikam tak ani tak, jen se proste ptam. Ctu tady veci jako, ze je na hlavnim nadrazi malo koleji. Tak ano, pokud kadej vlak ve sve odjezdove stanici stoji 30 minut, tak je tech koleji malo. Ve Vidni nebo Berline ale S-bahny i temi nejvetsimi stanicemi projizdeji (OK, ve Vidni je to tak i tak:). Potom ctu, ze je na hlavnim malo pokladen - jako ja bych rekl, ze neni stat, kde by na nadrazich bylo tolik pokladen jako u nas... Jo automatu, tech je vsude hafo, ale pokladen?
A posledni bonbonek - malo cekaren a mista vubec... Jako sakra, to na tom nadrazi chcete zit? Na nadrazi prijdu, koupim piti a padam pryc, ne? No a pokud jde o ty cekarny, tak prosim, piste jen opravdu relevantni argumenty. Jako ja vazne nevim, ale k cemu potrebujete pro obsluhu S-bahnu, ktery jezdi co chvili cekarnu? Jako pro pripad, ze byste prisli na nadrazi a chteli jen az tretim vlakem vasim smerem?
Takze jo, pokud do hlavni nadrazi nelze zaustit trat od Kladna (pokud musi koncit v centru), tak to je pro mne relevantni argument. Pokud by hlavni (resp. propustnost obou zhlavi) kapacitne S-bahny nezvladlo, tak to take (ackoliv jsem myslel, ze tohle ma resit to Nove spojeni...). Ale malo pokladen nebo dokonce cekaren opravdu ne...
Edit, Ales Franc - podle mne se na hlavak nemusi vlezt vsechny vlaky z Masny, ale jenom pulka z nich, protoze ty vlaky muzou jet "na druhou stranu"
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










